Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Voor volgend jaar willen we weer naar Amerika voor een rondreis, voor mij wordt het de 6e keer en voor mijn vriendin de 3e. We zitten te denken aan verschillende routes, maar 1 heeft op dit moment de voorkeur, namelijk: Salt Lake City - Twin Falls - Grand Teton - Yellowstone - Black Hills - Badlands - Rocky Mountains - Denver. Hiervoor hebben we tussen de 20 en 25 dagen en zouden willen vertrekken in juni volgend jaar. Eventueel is september ook nog een optie, maar voor als nog is juni voor ons zelf handiger.

We hebben een eerste opzet gemaakt om het 1 en ander uit te stippelen. We hebben nog geen ervaring met dit gebied, de vorige 3 rondreizen waren vooral in NV, AZ, UT en CA.

Dag 1: AMS - SLC
Dag 2: SLC
Dag 3: SLC - Twin Falls
Dag 4: Twin Falls - Grand Teton
Dag 5: Grand Teton
Dag 6: Grand Teton - Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Cody
Dag 11: Cody - Sheridan/Buffalo
Dag 12: Sheridan/Buffalo - Custer
Dag 13: Custer
Dag 14: Custer - Rapid City
Dag 15: Rapid City
Dag 16: Rapid City - Cheyenne
Dag 17: Cheyenne - RMNP
Dag 18: RMNP
Dag 19: RMNP - Denver
Dag 20: Denver
Dag 21: Denver - AMS

Het eerste stuk zit volgens mij wel redelijk goed in elkaar, weet alleen niet of we 2 dagen in SLC willen zitten in het begin. Het stuk van af Sheridan/Buffalo loop ik een klein beetje vast op een aantal zaken, we willen ook graag Devils Tower bezoeken maar weet niet of dit te veel is om via een omweg hierheen te gaan of dat er beter een overnachting gepland kan worden daar en vanuit Devils Tower door te reizen naar The Black Hills. Verder zijn de prijzen op een aantal locaties redelijk aan de prijs dus willen we misschien af en toe gaan kamperen maar weet niet of dit te koud is rond begin/midden juni.

Een andere optie die we hebben is om eerst naar Las Vegas te gaan (toch wel onze favo stad) en dan door te gaan naar Salt Lake City, al is dat wel een behoorlijke rit en met tussenstop(s) kost dat toch weer wat dagen. Een eventueel rondje Denver of Salt Lake City is ook prima.

Een andere route welke we als 2e hebben is in het NW dus die zal ik eventueel later daar plaatsen als daar de voorkeur toch naar uit gaat.

Alvast bedankt voor het meedenken :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 27 nov 2018, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel op verzoek aangepast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Het is prima te doen zo, ook Devils Tower is geen probleem. Wij deden dat op weg van Hill City naar Sheridan.
Als je veel wilt wandelen zijn een extra dag Yellowstone en een extra dag RMNP wel mooi, maar zoals je het nu hebt kan het ook.
Het lijkt mij logischer om eerst Rapid City te doen en dan Custer SP.

Marianne
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door frouyellowstone65ke »

Hallo,
Precies dezelfde mooie route was onderdeel van onze reis in 2014, maar dan in omgekeerde volgorde.
Wat betreft onze route: Vanuit Keystone SD reden wij via Beulah, Aladdin en Hulett ( erg mooie rit) via weg 24 naar Devils Tower, tot Buffalo .(overnachting).
Volgende dag Buffalo via Scenic Byway 14 A naar Cody. Deze route gaat via de Bighorn Mountains en was in Juni echt prachtig, met uitbundige Alpenflora , maar ook sneeuwresten langs de weg... maar goed te rijden.
Ter hoogte van Lovell richting Bighorn Canyon Overlook, een verrassend tussendoortje op onze rit, waar we zelfs wilde paarden op ons pad vonden...
Dan Cody: Mocht jullie route in Juni 2019 plaatsvinden, zou het mooi zijn om om za.15 en/ of zo. 16 juni in Cody te zijn.. om eventueel een kijkje te kunnen nemen bij de Powwow. Meerdere Indianenstammen hebben er hun jaarlijkse ontmoetingsweekend, maken dan muziek, en dansen er in hun mooiste, kleurige kledij. Een leuke belevenis om dit festival eens mee te kunnen maken...
Het festijn vindt plaats naast het bijzondere Buffalo Bill Museum of the West.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de reacties en goed om te horen dat ik op de goeie weg ben met de route.

Eerst Rapid City en dan Custer is inderdaad logischer, ook ivm met Devils Tower. Wij willen inderdaad vooral veel wandelen, dus ga eens kijken of we extra dagen daar kunnen indelen.

De tips van Scenic Byway 14 neem ik ook zeker mee!

Wat betreft overnachtingsplekken in zowel Grand Teton en Yellowstone, wat raden jullie aan? Is eventueel kamperen een goeie optie daar?
Verder vinden we het ook erg leuk om in cabins te verblijven (zeker na afgelopen reis in Torrey, nog bedankt voor die tip Marianne!). Overige tips voor overnachtingen op de route zijn ook erg welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar in Yellowstone een paar nachten gekampeerd. Wij zaten in Canyon. Dat ligt centraal en je hebt er redelijk veel voorzieningen (wij hebben niet zelf gekookt). Maar ik vond onze plaats wel wat somber en erg afgelegen (je pakt toch snel de auto om naar Canyon Village te gaan). Een volgende keer zou ik eerder kiezen voor bridge bay.. Daar hebebn we in 1991 in juni gestaan. Het is 's nachts koud, maar et ene goede slaapzak geen probleem. Kamperen in Grand Teton is heel mooi maar lastig omdat je de campings daar fcfs zijn. Zelfs in die junimaand in 1991 lukte het ons niet om daar een plaats te vinden.
Je kunt eens kijken wat er vrij is of komt in Yellowstone. Op zich kun je daar redelijk goedkoop (iets meer dan 100 dollar) overnachten, zoals bijvoorbeeld in de Old Faithful Inn (Old House), de OF Snowlodge, of de cabins in Roosevelt of in Lake.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Franciscus »

Aangezien jullie er al vaak zijn geweest weet je ook wel hoe de jetlag bij jullie uitpakt. Wij zijn altijd heel vroeg wakker na (eigenlijk ín) de eerste nacht en gaan dan ook al vroeg op pad. Als dat bij jullie ook het geval is dan is er in SLC weinig te beleven. Er is sowieso niet zoveel te zien (en wij vonden het behoorlijk saai maar daarover zijn de meningen verdeeld, zie andere berichten) en al helemaal niet 's morgens heel vroeg. Ik zou aanraden om dan te gaan rijden, bijvoorbeeld Antelope Island meepakken.

En wat wil je precies met de route via Twin Falls? Is dat om Craters of the Moon aan te doen? Ik weet of dat de beste keuze is? Je kunt overwegen deze omweg niet te maken en extra dagen te gebruiken bij Yellowstone of RMNP (of omgeving).
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Marianne bedankt voor de tips wat betreft de overnachtingen, daar heb ik zeker wat aan. Heb je toevallig ook leuke aanbevelingen in RMNP?
Voor Grand Teton ga ik het er misschien toch op gokken dat er een plekje op de camping is in het park, anders iets van het park af.

Klopt Franciscus, daar heb je zeker gelijk in en wij zijn ook altijd rond een uur of 5 wakker. Het idee was ook om die dag te besteden in de omgeving, Antelope Island was daar ook 1 van. Het is zeker een optie om 1 nacht SLC te doen en dan direct door te gaan.

De bedoeling van Twin Falls was om daar de watervallen te bekijken van Shoshone. En inderdaad Crater of the Moon NM.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door tomhster »

En die zijn zeker de moeite waard, dus Twin Falls in je schema moet je vooral zo houden. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten vorig jaar voor RMNP in Estes Park (de Discovery Lodge). Die is goed bevallen. Als je gaat kamperen ligt Moraine CG goed.
Ik heb ooit de https://www.jellystoneofestes.com als tip genoteerd, maar we hebben daar zelf geen ervaring mee.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Franciscus »

Markstaal schreef: De bedoeling van Twin Falls was om daar de watervallen te bekijken van Shoshone. En inderdaad Crater of the Moon NM.
Of je die extra kilometers wilt maken voor een waterval is natuurlijk persoonlijk. Ik ben er dol op, mijn vrouw snapt daar helemaal niets van. Shoshone Falls vonden wij verrassend mooi (mijn zoon en ik dan :wink: ). Als het mooi weer is; er zijn ook mooi picknickplaatsen en in iets verderop gelegen meertje kun je zwemmen (met duikplank). Ook ff stoppen bij de Perrine Bridge op die van onderen te bekijken met uitzicht op Snake River Canyon!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Door wat uitzoek werk gaat het waarschijnlijk toch een rondje worden ipv een one way vanwege een mooie aanbieding en natuurlijk geen drop-off kosten. Daardoor verschuift het 1 en ander. Hierdoor willen we toch Moab nog een keer bezoeken en vanuit daar naar RMNP rijden.

Het zal er dan ongeveer zo uit gaan zien:

Dag 1: AMS -SLC
Dag 2: SLC - Moab
Dag 3: Moab
Dag 4: Moab - Glenwood Springs (o.i.d.)
Dag 5: Glenwood Springs - RMNP
Dag 6: RMNP
Dag 7: RMNP - Cheyenne
Dag 8: Cheyenne - Custer
Dag 9: Custer
Dag 10: Custer - Rapid City
Dag 11: Rapid City
Dag 12: Rapid City - Buffalo
Dag 13: Buffalo - Cody
Dag 14: Cody - Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone - Grand Teton
Dag 18: Grand Teton
Dag 19: Grand Teton - Twin Falls
Dag 20: Twin Falls - SLC
Dag 21: SLC
Dag 22: SLC - AMS

Tussen Moab en RMNP zoek ik dan nog een leuke overnachtings plek, dus alle tips zijn welkom!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door SanFran »

Tussen Moab en Rocky Mountain NP zou ik dan in Grand Junction overnachten. Vanuit daar kun je ook Colorado NM bezoeken :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Zeker een goeie optie SanFran! Dit jaar zijn we daar toevallig ook al geweest (vergeten te vermelden). Dacht eerst om wat verder door te rijden maar zo geeft het wel meer tijd om in Moab te besteden.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door SanFran »

Klopt, en als je (nog) een keer de UT128 wilt rijden heb je daar ook nog mooi de tijd voor :D
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door markro »

Markstaal schreef:Dag 3: Moab
Dag 4: Moab - Glenwood Springs (o.i.d.)
Dag 5: Glenwood Springs - RMNP

<-- KNIP -->

Tussen Moab en RMNP zoek ik dan nog een leuke overnachtings plek, dus alle tips zijn welkom!
Zoals jij al aangeeft, Glenwood Springs is een prima plaats om te overnachten, er zijn hotels, restaurants, winkels, tankstations.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Zojuist eerst voor 2 nachten Moab geboekt (130€ voor een cabin) en een overnachting in Grand Junction (€50). Beiden gratis te anuleren, te mooi om te laten schieten. Misschien wordt er later nog geswitcht naar Glenwood Springs ipv Grand Junction, ook omdat de rit van Grand Junction naar RMNP best wel groot is.

Marianne, nog een vraag over de overnachtingen in Yellowstone. Hoe gaat deze reservering in zijn werk? Als ik de opgegeven dagen kan aanklikken, kan ik er dan vanuit gaan dat deze beschikbaar zijn?

Verder hebben nu we dus 3 nachten Yellowstone, is het verstandig om alle 3 op 1 plek te doen op een centraal punt? Aangezien het park erg groot is. Op de dag van Cody naar Yellowstone kunnen we het eerste stuk meenemen, daarna dus 2 volledige dagen daar en een halve dag op de dag dat we door gaan naar GT.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Heb je bepaalde plannen in Cheyenne?. Anders is de rit van RMNP naar de Black Hills ook goed te doen zonder de overnachting daar. Je hebt trouwens veel tijd gepland in de Black Hills. Eventueel zou dat ook met een dag minder kunnen. Wij deden het zo:
1 Denver - Keystone (avondceremonie Mount Rushmore)
2 Keystone (bezoek Custer State Park)
3 Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
4 Deadwood - Sheridan (via Devils Tower)

Als je overnacht in Grand Junction dan kost de rit naar Estes Park (RMNP) wel behoorlijk veel tijd. Helemaal als je het park binnenrijdt via de Trail Ridge Road, wat een aanrader is. Dit is een schitterende route waar je echt de tijd voor moet nemen.
Persoonlijk zou ik nog een overnachting plannen alvorens je begint aan de TRR. Bijv. in Grand Lake. Dit is een mooi stadje en ligt aan het gelijknamige meer. Wij hadden trouwens een overnachting in Georgetown, wat vlak voor de afslag naar de UT 40 ligt. Ook een leuk karakteristiek stadje.
Op die manier vang je 3 vliegen in één klap. Meer tijd voor Moab, voor Colorado NM en voor RMNP.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de feedback voor de route, als ik het wat anders indeel heb ik nog wat dagen elders in te delen. Is dat echt te veel dagen voor the Black Hills? Graag zouden we daar inderdaad Mount Rushmore willen bezoeken net als Wind Cave, Rapid City en Badlands. Verder vind ik zelf het stuk tussen RMNP en Custer best behoorlijk maar als dat in een dag goed te doen is dan neem ik dat mee. Dan kan de dag van Cheyenne ingedeeld worden of voor RMNP of een extra nacht Moab. In het laatste geval kies ik voor een overnachting in Glenwood Springs ipv Grand Junction als we uit Moab komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Markstaal schreef:Marianne, nog een vraag over de overnachtingen in Yellowstone. Hoe gaat deze reservering in zijn werk? Als ik de opgegeven dagen kan aanklikken, kan ik er dan vanuit gaan dat deze beschikbaar zijn?
Sorry, zie ik nu pas. :wink:
Ja, je ziet alleen wat beschikbaar is als je een datum invoert. Je ziet bij de campings dan meerdere mogelijkheden, met daaronder de knop Reserve now. Met de campings zal het wel meevallen denk ik.
Ik vind meerdere plaatsen wel mooi. Je zou twee nachten Canyon kunnen doen, en dan misschien 1 nacht Madison - als je wilt kamperen - of een nacht Old Faithful Inn/Lodge. Het is namelijk wel heel mooi als je tegen de avond of heel voreg in de ochtend langs de geisers kunt lopen.
Markstaal schreef: Verder vind ik zelf het stuk tussen RMNP en Custer best behoorlijk maar als dat in een dag goed te doen is dan neem ik dat mee.
Wij reden in 2004 in 1 dag van RMNP naar Hot Springs (SD). Dat was prima te doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Markstaal schreef:Bedankt voor de feedback voor de route, als ik het wat anders indeel heb ik nog wat dagen elders in te delen. Is dat echt te veel dagen voor the Black Hills? Graag zouden we daar inderdaad Mount Rushmore willen bezoeken net als Wind Cave, Rapid City en Badlands.
Normaal gesproken zijn 3 nachten daar wel voldoende. Maar als je overal veel ruimte hebt in de route en je kunt het daarom permitteren dan is meer tijd natuurlijk niet verkeerd. Anders moet je keuzes maken waar je wel of niet meer tijd aan wilt besteden, Als jullie bv veel mooie trails willen lopen dan zijn de parken zoals RMNP, Grant Teton, Yellowstone etc. eerder aanraders.
In Custer State park zijn een drietal mooie scenic routes. Wij hebben deze routes op één dag gereden. Ook hebben we nog een wandeling gemaakt rond Sylvan Lake, een heel mooi meertje aan het begin van de Needles Hyw. Wind Cave hebben we overigens niet bezocht (in het verleden al heel grotten gezien) Bij Mount Rushmore hebben we de avondceremonie meegemaakt.

Wij vonden Rapid City niet echt een bezienswaardige stad. Het historische Deadwood sprak ons veel meer aan. Een typisch westernstadje waar het vooral 's avonds heel gezellig is. (zie afbeeldingen op Google Maps). Vandaaruit hebben we op weg naar Sheridan de Alt 14 gereden naar Spearfish aan de Interstate. Dit is een scenic route door een heel mooi gebied. Onderweg hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar een waterval.

In Cody kun je eens kijken naar het Big Bear Motel. Prima motel met een mooi zwembad en ook qua prijs nog aantrekkelijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer