Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt Marianne voor je uitleg het is mij nu inderdaad wat duidelijker. Goeie tips ook! Zoals het nu lijkt kiezen we voor 2 nachten op de Canyon Campground en 1 nacht in Old Faithful Inn. Vanuit daar door naar Grand Teton.

Schema daar wordt dan als volgt:

Dag 14: Cody - Yellowstone (Canyon Campground)
Dag 15: Yellowstone (Canyon Campground)
Dag 16: Yellowstone (Canyon Campground) - Yellowstone (Old Faithful)
Dag 17: Yellowstone (Old Faithful) - Grand Teton

Zijn hier nog campings in de buurt die ik als back-up plan kan gebruiken mocht de campground in GT vol zitten?

Ingrid, ook bedankt voor de tips! Vooral ook erg benieuwd naar de avondceremonie bij Mount Rushmore. Verder neem ik de tips over de scenic routes zeker mee.Wat toevallig, Big Bear Motel had ik zelf ook al staan als overnachting in Cody :)

Voor RMNP wil ik Glacier Basin Campground reserveren, ziet er erg leuk uit. Iemand daar ervaring mee?

Ik denk dat het zo ook mooi verdeeld is, kamperen in RMNP, Yellowstone en GT, de rest aanvullen met hotels en cabins voor de afwisseling.

Verder willen we een midsize SUV huren voor deze reis, zal dat voldoende ruimte zijn om en de koffers en kampeer spullen in te doen?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Voor de camping in Yellowstone (Canyon) wil ik deze week reserveren. Wat is een goeie mooie plek op de camping om te verblijven? Het is vrij groot zag ik op de kaart.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik me niet vergis boek je een passende plaats (kleine tent, grote tent, RV); welke site dat precies is zie je pas bij aankomst. Dan krijg je een plaats aangewezen. Zo ging het tenminste bij ons. Misschien kun je nog kiezen als je op tijd bent.
Wij stonden vrij ver achteraan; een beetje somber en ver weg van de restaurants etc. Zie hier.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt Marianne! Dat geeft een goed beeld met wat ik kan verwachten. Ik heb jullie verslagen al zo vaak gelezen maar dit stukje toevallig gemist. Altijd erg leuk om te lezen overigens!

Dan reserveer ik de camping en zie het in juni wel :) Ik zag wel dat je eventuele wensen kon doorgeven, dus dan probeer ik wat dichter bij de ingang te gaan zitten.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door stegeman »

Wij sliepen in de cabins in Buffalo bill village in Cody. Voor ons een vd mooiere overnachtingen. Een cabin is wel ons ding. Je mag gebruiken maken van het zwembad van het hotel en ontbijt was toen ook heel goed.
In Yellowstone zelf vonden wij overnachten helemaal niks. Oude vieze bende. De overnachtingen in Gardiner waren heerlijk (ik meende comfort inn) en je bent bij de ingang van noordingang van het park. De ene dag namen we het ene rondje en de andere het andere rondje. En een stukje langs hetzelfde rijden was geen straf. Zo mooi daar. Vooral de Mammoth hotsprings verdient wat ons betreft een plek in de top 3 en staat ‘slechts’ veel verderop. Bijzonder. Misschien heb je iets aan onze overnachting tips. Maar ieder heeft een andere smaak dus is best lastig
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt Stegeman voor je tips! Ik zal eens kijken naar de cabins daar, wij vinden cabins ook erg leuk.

Wat betreft overnachten in Yellowstone kiezen we er bewust voor om te gaan kamperen (net als in RMNP en GT), niet alleen voor de ervaring maar om de kosten iets lager te houden, we proberen elk jaar naar Amerika te gaan is natuurlijk niet goedkoop :wink:

Verder heb ik nu nog 1 dag extra in te delen en geen kosten voor de upgrade van de SUV voor de Fly & Drive, mazzeltje van het reisbureau :thumbup: Nu nog even kijken waar we die gaan indelen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Zit toch nog wat te puzzelen wat betreft de campings, vooral in RMNP. Hier hebben de campgrounds van de NPS allemaal geen douches. Iemand een idee waar wel een camping zit waar je kan douchen en toch een mooie campground is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben niet gekampeerd in RMNP. eigenlijk wel jammer want je staat daar erg mooi.
Op recreation.gov staat bij Moraine CG:
Flush toilets and drinking water are provided. Loops B and E have vault toilets only, and no water. Rocky Mountain National Park's free shuttle bus stops at the campground and provides access to many park trailheads throughout the Bear Lake corridor, eliminating the hassle of finding available parking. Bring a solar-heated shower bag to hang in two solar-shower stall facilities (no running water here) at Moraine Park Campground. There are no other shower facilities in the park, but showers are available in nearby communities. Portable showers are prohibited in individual campsites.
Wil je wel een douche op de camping dan kun je in Estes Park kamperen, daar zijn meerdere campings.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door IngridZw »

The Estes Park Campground at East Portal has 68 sites suitable for tents and small trailers and RVs. There is a maximum length of 24 feet for RVs. All sites are equipped with picnic tables and campfire rings, some with ADA accessibility. Guests also have access to drinking water, flush toilets, hot showers,

Hier wel douches.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Denver juni 2019.

Bericht door AnitaV »

Ik moet even graven in mijn geheugen maar wij hadden in 2016 douches op Moraine campground. Ik weet niet meer welke loop we hadden.
Even chatten met recreation.gov en je weet het. Misschien is dat nu veranderd?

Douchen in de camper hebben we overigens ook een paar keer gedaan omdat we begin oktober geen zin hadden om 's avonds naar het toiletgebouw te lopen. Het is niet zo ruim als thuis maar het ging best. Vuil en schoonwater kan je wel op de campgrounds lozen/laden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor alle reacties. Wat betreft Moraine campground, deze is helaas gesloten tussen 3 juni en 14 juni 2019.

Ik ga de andere campings even bekijken! Eventueel nemen we het ontbreken van de douches voor lief en douchen we elders. De camping zelf zou vooral het belangrijkste zijn.

Iets heel anders, maar is het mogelijk de titel van de reis aan te passen? Aangezien het nu een rondje SLC is geworden.

* Note mod: topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Inmiddels hebben we al redelijk wat gereserveerd voor de aankomende reis.

- Moab : Archview Resort - 3 nachten
- Glenwood Springs: Silver Spruce Inn - 1 nacht
- Estes Park: Estes Park Campground at East Portal - 3 nachten
- Custer: Cabin Stockade Southfork in Custer SP - 2 nachten
- Yellowstone: Old Faithfull Lodge - 1 nacht

Tussen Custer en Yellowstone hebben we nog 4 nachten in te delen waarvan in ieder geval 1 in Buffalo/Sheridan en 1 in Cody.

Voor het reserveren van de camping in Yellowstone wouden we graag op de Canyon Campground gaan staan maar helaas is deze al vol (Large tent only site). Er zijn nog wel plaatsten beschikbaar voor "small tent and/or RV 20ft or less". Weet iemand toevallig wat voor een soort plek dit is?

Eventueel kunnen we uitwijken naar Grant Village Campground maar die ligging is toch niet helemaal waar we 2 nachten willen verblijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden voor onze twee tenten een large tent only site geboekt. Er bleek alleen een vlak stuk te zijn met ruimte voor 1 tent. Maar daarbuiten was een zee van ruimte (niet allemaal even vlak) om de tent op te zetten. Maar het zal per plaats verschillen wat de mogelijkheden zijn.
Is jullie tent veel groter dan 8x8?
Als alternatief is Bridge Bay ook niet gek. Wij hebben daar in 1991 gestaan. Mooie, ruime camping.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

We kopen daar een 3 persoons tent dus zal niet veel groter zijn dan 9x9 denk ik.
De andere camping had geen douches zag ik, of is er in de buurt een douchegebouw?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door hemmie »

Wij staan deze zomer op Bridge Bay, normaal kun je dan de douches van Fishing Bridge gebruiken, maar die is dit jaar dicht. Bij het boeken stond er dat we dan de douches bij Grant of Canyon konden gebruiken, ik zie nu dat er ook Lake Lodge Cabins bij staat, dat zou dichtbij zijn.
Terug in Texas!
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Erik88 »

Markstaal schreef:Voor het reserveren van de camping in Yellowstone wouden we graag op de Canyon Campground gaan staan maar helaas is deze al vol (Large tent only site). Er zijn nog wel plaatsten beschikbaar voor "small tent and/or RV 20ft or less". Weet iemand toevallig wat voor een soort plek dit is?

Eventueel kunnen we uitwijken naar Grant Village Campground maar die ligging is toch niet helemaal waar we 2 nachten willen verblijven.
Small Tent Only Site *available at Grant, Bridge Bay, Canyon, & Madison

Maximum of one small tent, 8 ft. x 8 ft. or smaller.

Large Tent Only Site *available at Grant, Bridge Bay, Canyon, & Madison

Maximum of one small tent, 12 ft. x 12 ft. or smaller or two small tents, each 8 ft. x 8 ft

Extra-Large Tent Only Site *available at Grant, Bridge Bay, & Madison

One extra-large tent, 18 ft. x 18 ft. or smaller or two small tents, each 8 ft. x 8 ft. or smaller

The campsites that allow mixed use "RV and/or Tent Camping" only have Small and Large Tent sites
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Ik ben bezig met een dag tot dag planning voor aankomende reis en ben nu bezig voor Moab.

Vorig jaar zijn we hier ook geweest en hebben in Arches NP de Delicate Arch Trail gelopen en double Arch + Balanced Rock bekeken.
Nu had ik al wat gelezen of de permits voor de Fiery Furnace (hier op het forum en op de NPS site). Ik zag dat er 2 manieren zijn om een permit te krijgen, 1 via online booken ranger program, de ander bij de balie in het NP zelf. Graag zouden we zelf willen lopen zonder een ranger. Hoeveel permits per dag zijn er beschikbaar? en is het goed te doen in juni?

Verder ben ik opzoek naar het huren van een Jeep. Heeft iemand daar tips voor?

Ook ben ik opzoek naar mooie hikes in Canyonlands. Doordat we vorig jaar even een "sneak preview" hebben gehad van het park en het wel erg mooi vinden daar willen we graag terug.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Tantelotje »

In 2016 hebben wij een Jeep Wrangler gehuurd bij Moab Adventure.
In verband met een twijfelachtige weersverwachting gingen we de avond van te voren rond een uur of 5 even vragen hoe de verwachting voor de volgende dag was. Die was prima en we kregen ook direct de vraag of we gelijk de Jeep mee wilden nemen.
Nou, dat wilden we wel. Uiteindelijk hebben we die avond ook nog een hele rit gereden (het was ergens 1e week juli dus lang licht) en hadden zo de auto voor bijna 1,5 dag voor de prijs van een 1! Verder krijg je een folder/boekje met routes mee en een koelbox met wat water.
We hadden een top dag en hebben ons hart wel een beetje verloren aan Canyonlands.

Als we nog eens een Jeep huren in Moab gaan we dat zeker weer bij hen doen. :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door tomhster »

De Fiery Furnace is echt leuk. Wij hebben vooraf geboekt. Ter plaatse bleek dat er zeker een week wachttijd was voor de "walk-ons". Je kunt er verrassend makkelijk verdwalen. Ik vond het dus prima dat we met een gids mee waren. Qua temperatuur verwacht ik ook niet dat je het heel veel langer wil volhouden als de tour met gids ( anderhalf tot twee uur denk ik dat het was). Het is er echt heet. Mocht je toch een permit zonder gids willen dan moet je die zeker vooraf reserveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer