Reis martineleenders: routeplanning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Hi everyone, wij gaan een camperreis maken van 25 nachten in juli/aug 2019. Aan en terugvliegstad is Las Vegas. Vanuit Las Vegas gaan we richting Yosemite. Welke route is aan te bevelen:
1. Las-Vegas naar Barstow naar Bishop naar Yosemite
2. Las-Vegas naar Beatty naar Bishop naar Yosemite.

De tweede scheelt kilometers en reistijd. We krijgen de camper natuurlijk pas s middags. Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door PSVwally »

Je mag niet door death valley neem ik aan? Dan zou ik Barstow vergeten en via tonopah boven death valley langs rijden en dan via de tioga pass naar Yosemite. Als je de camper pas ‘s middags kunt halen zou ik dus uiterlijk tot beatty rijden en dan de dag erna rond Mono lake/Lee Vining een camping zoeken.
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Dankjewel voor je tip. Jij zou doorrijden naar Tonopah? ik had gedacht om via de 266 richting big pine te rijden...je komt uiteindelijk op dezelfde weg uit vlgs mij maar ik weet niet wat het mooiste/handigste is
En we mogen inderdaad niet door death valley...

Volgende vraag....er is ook een camping bij amargosa valley ... ligt hier het visitorcentre van area51 in de buurt?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door Marcopstal »

Area 51 ligt eigenlijk aan US 375. Daar kom je dus niet. Er is blijkbaar wel iets als een "alien center" (wegrestaurant) ter hoogte van de afslag van de 373 op de 95, daar passeer je wel. Een echt "visitor center" voor area 51 heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Hoi Marco, dat zal dan wel genoemd zijn in de review die ik zag...dankjewel voor de tip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door Martin & Marianne »

martineleenders schreef:Dankjewel voor je tip. Jij zou doorrijden naar Tonopah? ik had gedacht om via de 266 richting big pine te rijden...je komt uiteindelijk op dezelfde weg uit vlgs mij maar ik weet niet wat het mooiste/handigste is
De 168 tussen de 266 en Big Pine wordt dacht ik afgeraden voor campers. De meeste mensen rijden via Tonopah. Je kunt dan kamperen bij Mono Lake. Of je rijdt een eindje terug naar June Lake of Mammoth Lakes.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door jill1234 »

Ons plan is om met de camper vanuit Yosemite via de tiogapass en Bodie te overnachten in Lee Vining en de dag erna via de 6-264-266- en de 95 naar Las Vegas te gaan; dan rijd je niet helemaal door tot Beatty. Volgens mij is dat sneller.

Edit: volgens google maps is dat een half uur sneller (met de auto, met de camper scheelt het dus meer)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door PSVwally »

martineleenders schreef:Dankjewel voor je tip. Jij zou doorrijden naar Tonopah?
Volgens mij zei ik tot Beatty.... Tonopah lijkt me te ver als je pas smiddags je camper kunt halen.
Je kan ook via Rachel rijden waar nog een alienrestaurant is. Wel geen idee hoe het daar met campgrounds zit.

@Jill. Wel even in de gaten houden dat hun van de andere kant komen, pas s middags kunnen vertrekken en er op die routes niet veel tankstations en dergelijke zijn.
Jullie gaan ook vanaf de 395 nog ‘bergafwaarts’. Bij mijn google maps is las vegas - lee vining via Beatty, Lida,
Oasis en Dyer.
De 266 en 168 zijn volgens mij wat meer bergwegen en wat traget
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door jill1234 »

Ah ok, PSVWally; jij raadt ons dus eigenlijk aan via Tonopah te rijden?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Is er iemand die met de camper de 266 en 168 gereden heeft?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door PSVwally »

jill1234 schreef:Ah ok, PSVWally; jij raadt ons dus eigenlijk aan via Tonopah te rijden?
Volgens mij maakt het voor jullie weinig uit, maar de vraagstelling van de topicstarter is van heel andere orde dan jouw route. Jullie nemen met de 264-266 wel een witte route, volgens google maps sneller dan via tonopah, maar misschien een iets minder wegdek/smaller... valt volgens google streetview volgens mij allemaal nog wel mee. Je gaat op die routedag toch voornamelijk zand en rotskleuren zien.
Hun halen de camper pas 's middags op en dan komen ze die dag gewoonweg niet zo ver meer als ze dan ook nog de boodschappen moeten doen in de camper ' in moeten ruimen'. Ik denk dat Beatty voor hun prima kan zijn, maar Barstow en ook Bishop in hun route moeten vergeten en van Beatty de dag erna beter direct richting Lee Vining kunnen rijden en niet via Bishop
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Marianne, ik heb nog een vraag aan jou...verderop in de planning gaan wij de volgende route rijden

24en 25/7 Grand Canyon....2 nachten
26/7 Page....1 nacht volgende ochtend om 10 uur lower canyon tour
27/7 Monument Valley
28/7 via Mexican en Hanksville naar Capitol Reef
29 en 30/7 Bryce
31/7 en 1/8 Zion
2/8 Valley of Fire
3/8 ochtend inleveren camper Las Vegas


Vandaag pas page, mv en capitol reef ingevoegd...ik had eerst na Crand Canyon monument valley en daarna 2 nachten Page, maar las uiteindelijk toch wat veel opmerkingen dat er verder niet zoveel te beleven was in Page. Nu vanuit Grand Canyon direct naar Page, daarna MV en dan toch het rondje via Capitol Reef omdat ik in een van jouw verslagen las dat dit een erg mooie route is.

Welke camping adviseer je in Page en welke in Capitol Reef? IN monument valley heb ik KOA geboekt en in Grand Canyon Trailer park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door Martin & Marianne »

Bij de Grand Canyon zou ik voor Mather gekozen hebben. Mooie, ruime camping.
In Page kun je naar Wahweap kijken.
In Capitol Reef is Fruita prachtig. Dar zit je midden in het park. Wil je meer voorzieningen dan kun je naar Thousand Lakes in Torrey.

Er is in Page ook genoeg te doen hoor, maar de route via Capitol Reef is inderdaad een aanrader. Je zou ook voor Bryce een nacht minder kunnen doen, en dan toch 2 nachten age. Maar als je dar alleen naar Antelope Canon en Horseshoe Bend gaat is één overnachting voldoende. Wil je ook een middagje Lake Powell of een boottocht dan zou ik er twee nachten voor uittrekken.

Marianne
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martineleenders: routeplanning

Bericht door martineleenders »

Dankjewel Marianne...fruita stond inderdaad op het lijstje....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer