Reis astbos81: reis 2019 Californië.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
astbos81
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2018, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis astbos81: reis 2019 Californië.

Bericht door astbos81 »

Hoi Allemaal,

Een tijdje geleden vroeg ik hier advies over onze reis. Wij gaan voor het eerst naar USA met onze jongens van 16, 13 en 11.
Inmiddels hebben we 4 keer een nieuwe route uitgestippeld en er uiteindelijk 1 gekozen.
Tickets, hotels en camper zijn al geboekt, en qua route en campings heb ik wel wat ideeën, maar deze staan nog niet vast. Ik hoopte hier op nog wat tips. Het reisschema is als volgt:

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 camper ophalen - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Seqouia
6 Seqouia
7 Seqouia - Barstow
8 Barstow - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - Grand Cnayon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Palm Springs
17 Palm Springs - San Diego
18 San Diego
19 San Diego - Amsterdam

Ik vroeg me af of jullie tips hebben wat betreft de hoeveelheid dagen we op 1 locatie blijven. Misschien is dit voor sommige parken te kort of juist te lang?
En ik vroeg me af op deze route welke campings we het beste kunnen kiezen in de NP's? Er zijn er best veel en vraag me af of iemand daar goede tips over heeft?
gr astrid
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reis 2019 Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je niet de Tioga Pass nemen? Je zou dan eerst Sequoia (altijd een u na de q) en dan Yosemite kunnen doen. Dan heb je de mooie Tioga Road. Je hoeft dan ook niet heen en weer te rijden in Sequoia, want je kunt met een camper niet via de CA198 het park uitrijden.
Ik zou in plaats van twee nachten Bryce kiezen voor 1 nacht Bryce en 1 nacht Page. Een middagje daar aan het strand is wel lekker en het geeft je de tijd voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Of er twee nachten GC nodig zijn weet ik niet, wat zijn je plannen daar? Ik denk dat het met kinderen leuker is om wat meer tijd voor Yosemite of Sequoia te nemen. Heb je al gekeken wat je daar wilt doen?

Wat de campings betreft; dat is niet heel moeilijk. Kijk op de NPS-sites naar de cmapigs in de parken. In Yosemite zijn alle drie de mogelijkheden in de vallei prima (de Pines-campings). Kijk goed hoe het reserveren gaat en oefen een maand van te voren.
In Sequoia is het wat afhankelijk van je plannen daar. Wij vonden Lodgepole mooi gelegen, zie daarvoor en voor Yosemite ons 2017-verslag (bedenk wel dat wij al meerdere keren daar geweest waren en daarom daar niet veel tijd hadden tijdens die vakantie).
In Zion kun je Watchman 6 maanden van te voren boeken. Als alternatief heb je South. Voor Bryce weet ik niet uit mijn hoofd of je de campings in het park kunt reserveren. Daar is Ruby's ook een mogelijkheid; ligt naast het park en je kunt met de shuttlebus het park in.
Voor de GC is Mather de mooiste optie in het park.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 okt 2018, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: reis 2019 Californië

Bericht door Galapogos »

In Bryce zijn er op North Campground een zeer beperkt aantal rv-plekken die je kunt reserveren. Maar bij Ruby’s zit je inderdaad ook prima. Bovendien heb je daar een twee zwembaden (binnen en buiten) en een jacuzzi waar je gebruik van kunt maken. Dat is op zijn tijd ook wel even lekker.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: reis 2019 Californië

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

volledig akkoord met alle opmerkingen van Marianne.

En tenzij je in de GC van plan bent op dag 2 de canyon in te stappen, bv op bright angel trail tot aan indian springs en dan terug omhoog, is die tweede volledige dag niet nodig. En opgepast : zelfs die heen en terug naar Indian springs valt niet te onderschatten, vooral wegens de hitte tijdens de terugtocht.

Jacques
astbos81
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2018, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: reis 2019 Californië

Bericht door astbos81 »

Martin & Marianne schreef:Wil je niet de Tioga Pass nemen? Je zou dan eerst Sequoia (altijd een u na de q) en dan Yosemite kunnen doen. Dan heb je de mooie Tioga Road. Je hoeft dan ook niet heen en weer te rijden in Sequoia, want je kunt met een camper niet via de CA198 het park uitrijden.
Daar zit ik nu naar te kijken, alleen dan word de reistijd erna best lang, vandaar dat ik deze route had gekozen. Maar ik zal de route opnieuw gaan uitzetten en dan nogmaals kijken, zoals ik al zei die staat toch nog niet vast.
Wat betreft de campings, bedankt voor de tips. Ik heb ze wel al allemaal gevonden en hoe het werkt met reserveren had ik ook wel door, het ging me meer om de persoonlijke ervaringen. Zo las ik pas hier op het forum van iemand die ook wat campings had gepland en daarvan werden sommige afgeraden door mede leden. ik ben gewoon een beetje huiverig dat ik de verkeerde kies haha.
Ik ga er in ieder geval nog eens goed voor zitten, en de tips over bryce en page ga ik ook zeker wat mee doen.
Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis astbos81: reis 2019 Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt heel weinig uit qua reistijd. Je hebt nu tussen Sequoia en LV een stop in Barstow. Als je via Yosemite naar LV rijdt kun je een tussenstop maken in Lee Vining.

Ik ben wel benieuwd welke campings het betrof die afgeraden werden. Ik kan me eigenlijk in geen enkel park een camping bedenken die afgeraden wordt. Met uitzondering wellicht van Trailer Village in de Grand Canyon.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer