Reis Victorfan: hulp route gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Victorfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2017, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Victorfan: hulp route gevraagd.

Bericht door Victorfan »

Afgelopen zomer hebben wij een schitterende rondreis gemaakt. Zelf uitgezocht, zelf alles geregeld en paste goed in elkaar qua reistijd etc.
Na onze verhalen is schoonpa enthousiast geworden en denkt mijn partner erover om met pa een deel van de reis te doen, maar nu kom ik in de knoei wat het handigst is.
Planning is om 2 weken te gaan. En er moet in ieder geval inzitten: Rocky Mountain NP vanuit Estes, Yellowstone en Grand Teton! Nu heb ik gemerkt dat vliegen op Denver of SLC een stuk duurder is dan Las Vegas. En het meest handige heen Denver terug van SLC het dubbele kost. Hebben jullie een idee wat de handigste route is? Schoonpa is nog heel fit en zal veel willen wandelen/de tijd willen nemen. Hem kennende kan hij zich ook een week amuseren op een plek waar wij het na een dag wel gezien hebben. :mrgreen:
Suggesties zijn zeer welkom voor reisperiode eind mei of begin juni.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis victorfan hulp route gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Twee weken is niet zo lang. Ik denk dat ze er toch aan vast zitten om op Denver te vliegen en terug vanaf Salt Lake City. Een rondje Denver of SLC is voor hun wensen nl. niet haalbaar:
Voor RMNP sowieso 2 nachten, voor Yellowstone zijn 3 nachten het minimum en Grant Teton 2 nachten. Moab ligt op de route maar ook daar heb je normaal gesproken 3 nachten voor nodig. Dan hou je incl. de heen- en terugvlucht niet veel over om de lange afstanden die er in route zitten te overbruggen.Of ze moeten Moab overslaan en vanaf Grand Junction de oversteek te maken naar Yellowstone en Grand Teton.
Dag 1 Denver
Dag 2 Denver - Estes Park
Dag 3 EP
Dag 4 EP - Grand Lake (dit geeft ze meer tijd voor RMNP)
Dag 5 Grand Lake - Grand Junction
Dag 6 GJ - Vernal of Rock Springs
Dag 7 Vernal - Grand Teton
Dag 8 GT
Dag 9 GT - Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - richting SLC
Dag 13 SLC
Dag 14 SLC - huiswaarts

In welke periode gaan ze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Victorfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2017, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis victorfan hulp route gevraagd.

Bericht door Victorfan »

Dank je wel voor t meedenken. Hoeveel nachten wenselijk is weten we ondertussen uit eigen ervaring, dus het logistieke probleem blijft een uitdaging. Ik had zelf het idee om via dinosaur door te steken of is dat niet handig?
Morgen ga ik eens met de kaart erbij kijken waar jou suggesties liggen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis victorfan hulp route gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Als je via Vernal rijdt kom je langs Dinosaur NM
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis victorfan hulp route gevraagd.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

wij vliegen altijd terug vanaf Jackson hole, spaart lange rijdag naar slc uit, misschien vind je wel goede prijs.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer