Reis Renée76: Seattle - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Renée76 »

We hadden ons in eerste instantie bedacht komende zomer naar dd oostkust te gaan, maar de westkust trekt ons toch meer, dus de plannen zijn gewijzigd.
We zouden graag volgende zomer een one way Seattle - LA willen doen.
Nu willen we het tempo laag houden in verband met gezondheidsproblemen van man.
We zullen dus nooit alles kunnen doen langs de route. We willen tussen de 2,5 week en 3 weken onderweg zijn.
Ik heb de route nog niet kunnen uitschrijven, maar ik had ongeveer in gedachten:
Seattle
Port angeles
Mount Rainier
Crater Lake
Lassen National park
San francisco
Kustweg
Los angeles

We zijn geen stadliefhebbers, dus behalve SF willen we de steden vooral overslaan.
Het idee is dat we in de ochtend wat doen, wandelen, autorijden en dan de middag kunnen besteden aan uitrusten, in de avond zouden we dan wel nog iets kunnen doen.
Ik heb wel al routes gevonden, maar ik ben bang dat die te intensief zijn. Ik loop zelf ook een beetje in die val, dat als ik plan, ik te enthousiast plan.
Dus wie heeft ideeën hoe ik dit het beste in drie weken gepland krijg?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden vrijwel dezelfde route in 2006. Met daarna nog een lus naar Las Vegas.
Op zich is het wel te doen denk ik maar als je het echt rustig aan wilt doen zou je kunnen overwegen om in SF te eindigen. Of is dat laatste stuk een must?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Renée76 »

Ik heb jullie route al bekeken maar jullie gaan met name door het binnenland. Betekent dit dat het noordelijke deel van de kustweg niet interessant is?

Het stuk SF-LA willen we graag erin omdat we vorige keer niet de hele kustweg hebben kunnen doen en we gunnen de kinderen nog wat strand aan het einde.

Als ik tel een week voor 3 nachten olympic en 3 nachten mount Rainier?
1 overnachting bij Crater Lake, 2 of 3 bij lassen
Dan 2 bij redwood nog 1 tussen redwood en SF en 3 nachten SF
Dan zit ik op 16, 2 overnachtingen highway1, en nog twee buiten LA voor relaxen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben tijdens die reis inderdaad niet de kust boven SF gedaan. Maar verder zit alles wat je opnoemde wel in onze route. Zou je de Oregon kust ook willen doen of gaat het je om het deel in Californië? Dat stuk reden wij in 2015. Achteraf zou wat meer tijd daar wel mooi geweest zijn. En het niet reserveren is ons daar ook niet goed bevallen. :wink:
In 3 weken gaat het wel lukken.
Maar meer tijd in Oregon zou wel mooi zijn. Wij vonden de cabins in het Union Creek Resort erg leuk. Daar zou je ook twee nachten kunnen doen.

En vergeet Mt St Helens niet.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Renée76 »

ja dat vind ik een beetje het probleem van een one way, ik kn niet kiezen tussen kust en binnenland :?
ik heb ook al zitten denken aan een rondje californie met misschien ene klein stuk oregon maar man wilde toch wel graag naar Olympic.
stel nou dat ik het zo doe

24 juni aankomst seattle
25 juni seattle port angeles
26 juni port angeles
27 juni port angeles
28 juni port angeles tussnestop
29 juni tussenstop- mount ranier
30 juni mount rainier
1 juli mount rainier
2 juli mount rainier-crater lake
3 juli crater lake- lassen
4 juli lassen
5 juli lassen
6 juli lassen-redwood
7 juli redwood
8 juli redwood-tussenstop
9 juli tussenstop-SF
10 juli SF
11 juli SF
12 juli SF-highway 1
12 juli highway 1-highway 1
13 juli strand
14 juli strand
15 juli naar huis

eventueel kan 1 dag strand ergens anders naar toe
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden ook dat probleem, kiezen tussen kust en binnenland. :wink:
Olympic is een lastig park, dat zou ik niet alleen vanuit Port Angeles doen. Maar om daar op meerdere plaatsen meerdere nachten te zitten is ook wat veel van het goeie. Als Olympic wel een must is en je wilt ook de Oregon kust meenemen waarom dan niet een rondje Seattle? En dan geen SF en LA.
In jouw route zou een dag tussen Mt Rainier en Crater Lake wel mooi zijn.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: Seattle - LA.

Bericht door Renée76 »

Omdat ik mijn jongste wel nog een paar dagen zwemmen gun en ik ben bang dat dat zover noordelijk niet lukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer