Reis tomarkus: Route hulp Vegas - Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tomarkus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis tomarkus: Route hulp Vegas - Vegas

Bericht door tomarkus » 15 okt 2018, 00:57

Hoi allemaal,

Op het moment zijn we weer aan het kijken voor een reis vanaf 23 mei t/m 9 jun. We willen heel graag naar Yellowstone. Onderstaand heb ik de route voor dit moment. Graag hoor ik van jullie of er nog handige veranderingen zijn. We reizen met een kind van 1.5 jaar oud. We hebben nu een cruise america c30 Rv op het oog. We hebben al vaker bij cruise america rv gehuurd en dat is tot op heden prima bevallen. Tips voor reizen met een kind van 1,5 jaar horen we ook graag:)

do 23-mei ams -> Las vegas
vr 24-mei las vegas -> Zion
za 25-mei Zion
zo 26-mei zion -> salt lake city
ma 27-mei salt lake city -> Grand Teton
di 28-mei grand teton
wo 29-mei grand teton
do 30-mei grand teton
vr 31-mei grand teton -> Yellowstone
za 01-jun Yellowstone
zo 02-jun Yellowstone
ma 03-jun Yellowstone
di 04-jun Yellowstone
wo 05-jun Yellowstone
do 06-jun Yellowstone -> salt lake city
vr 07-jun salt lake city -> las vegas
za 08-jun las vegas
zo 09-jun las vegas -> ams
ma 10-jun ams

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis tomarkus: Route hulp Vegas - Vegas

Bericht door Mrvanilla » 15 okt 2018, 12:25

Mooie plannen! Lekker veel tijd voor Yellowstone en Grand Teton. Je bent wel enigszins vroeg in het seizoen daar dus het zou kunnen zijn dat er gesloten wegen zijn of nog koude weersomstandigheden. Maar je kunt ook prachtig weer hebben.

Je eerste dagen zijn wel wat lang. Houdt er vooral rekening mee dat je bezoek aan Zion in Memorial Day Weekend valt, een van de drukste weekenden van het jaar in een van de drukste parken van de VS. Ikzelf zou dat niet doen. Misschien zijn er andere mooie plekken waar het wellicht rustiger zal zijn?

Misschien op de terugweg naar Las Vegas een andere route nemen en bijvoorbeeld het minder bekende Great Basin National Park bezoeken? (of juist op de heenweg).

Have fun!
Groetjes,
Daniel

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 15 okt 2018, 12:43

hallo,

super, zoveel grand Teton en Yellowstone.

is terugvliegen vanaf salt Lake city geen mogelijkheid ? heb geen ervaring met campers en inleveren in verschillende steden....., maar zou veel kilometers besparen. En met die uitgespaarde rijdagen zou je een rustigere trip van LV naar Jackson kunnen uitstippelen, bv na Zion stoppen in Capitol Reef ( of hebben jullie dat al bezocht?)

Jacques

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 15 okt 2018, 21:12

Zit je aan deze data vast? Zo nee, dan zou ik een week later gaan. Dan is er al meer open in Yellowstone en je hebt geen last van het Memorial Day weekend. Zion is dan absoluut niet aan te rade!

Marianne

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 15 okt 2018, 23:01

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Great Basin National Park is een optie voor de heenweg. Dan kunnen we evt Zion op de terugweg meepakken. Stukken rijden vinden wij niet erg. Is natuurlijk afwachten hoe de kleine het doet. In Yellowstone willen we op 2 of 3 campgrounds staan in het park. Welke raden jullie aan? In Grand Teton National Park maar 1 campground. Hoeft geen luxe te zijn gewoon basic. Welke campground is dan aan te raden? Hebben we genoeg aan 1 dag in Salt Lake?

Helaas zitten we vast aan deze data.

Alle tips incl reizen met 1,5 jarig kind zijn welkom. Heb altijd veel aan jullie kennis :thumbup:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 16 okt 2018, 11:29

Zijn alle campings al open dan? Dan kun je kiezen voor Mammoth en voor bijvoorbeeld Canyon of Bridge Bay.
En een of twee nachten Madison voor het geisergebied.

Kijk eens wat er open is en welke delen je wilt bezoeken.

In GT kun je alleen de camping bij Colter Bay reserveren.

Marianne

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 02 nov 2018, 12:09

Op het moment zijn er een aantal dingen veranderd. We hebben de tickets geboekt en ook de RV is geregeld.

Hieronder de nieuwe route, Sommige dagen is de reisafstand te groot. Hier heb ik wat hulp bij nodig. Ik heb op advies van jullie Zion weggehaald in het begin en aan het einde er tussen gestopt. (Dit park vinden wij geweldig en hoop nog de Narrows te kunnen lopen, dat is er elk jaar namelijk niet van gekomen).

do 23-mei Ams -> Las vegas
vr 24-mei Las Vegas -> Great Basin NP (ook deze dat RV ophalen dus is niet realistisch.)
za 25-mei Great Basin NP
zo 26-mei Great Basin NP -> Grand Teton ( deze afstand is ook te groot.)
ma 27-mei Grand Teton
di 28-mei Grand Teton
wo 29-mei Grand Teton -> Yellowstone
do 30-mei Yellowstone
vr 31-mei Yellowstone
za 01-jun Yellowstone
zo 02-jun Yellowstone
ma 03-jun Yellowstone
di 04-jun Yellowstone -> Salt lake city
wo 05-jun Salt lake city
do 06-jun Salt lake city -> Zion
vr 07-jun Zion
za 08-jun Zion -> Las Vegas
zo 09-jun Las Vegas -> Ams
ma 10-jun Ams

Hopelijk kom ik weer wat verder met jullie hulp :)

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 02 nov 2018, 12:20

Rij terug niet via Salt Lake, maar binnendoor via Rock Springs en Vernal. Veel mooier, rustiger en prettiger. Je kunt dan ook verder langs Panguich, waardoor je vlak langs Bryce komt. Zou ik zeker in je route opnemen.

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 02 nov 2018, 12:22

Dank Bryce hebben we al 2 keer bezocht dus geen must. Andere tips zal ik is gaan bekijken. Salt lake city niet de moeite waard om te bezoeken?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 02 nov 2018, 12:38

Je zit met lange afstanden omdat je in Las Vegas begint. En de snelste route via de I15 is erg oninteressant. Great Basin lijkt mij niet realistisch zo. Ik zou eerder kijken naar Valley of Fire of de omgeving van St George voor de eerste dag. En dan toch maar die I15. Of de 89. De wegen door Nevada zijn ook niet heel spannend. Leg wel iets vast; iedereen gaat er op uit in dat weekend.

Heb je al iets in Grand teton gereserveerd? Je zou GT ook kunnen splitsen; 1 of 2 nachten op weg naar Yellowstone en op de terugweg weer een of twee nachten. De route via Bryce is wel een aanrader; je hoeft natuurlijk Bryce zelf dan niet te bezoeken.

Voor de Narrows is het nog wel vroeg in het jaar denk ik.

In 2015 deden wij begin juni ook Yellowstone en GT. Wij reden toen via Bryce en Capitol Reef naar GT. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 nov 2018, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 02 nov 2018, 12:41

Marianne,

Bedankt voor je hulp! Ik ga even jullie verslag lezen. Ik denk dat ik Great Basin er maar uit laat. Ik ben me bewust van dat de Interstate saai is. Maar wel een manier om snel(ler) te verplaatsen. Raad jij aan om Salt Lake wel of niet voor 1 dag te bezoeken?

MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB » 04 nov 2018, 10:10

Ik was afgelopen september met een kind van 1,5 in Grand Teton en Yellowstone, dus hierbij wat tips:

In Yellowstone was de Boiling River echt een groot succes. Weet niet hoe het qua temperatuur in jullie periode is dus dat zou je ff moeten checken:
https://www.yellowstonepark.com/things- ... ling-river

Wat betreft campings:
Madison in Yellowstone was prima. Mix van tenten en RV's. Allemaal redelijk vlak dus weinig kans dat je kind opeens van een helling afvalt.
Canyon in Yellowstone was ook prima. Je staat in een soort cirkeltje met andere RV's waardoor je in het midden een vrije plek hebt om rond te rennen en te spelen. Nadeel is wel dat de RV plekken heeeeeel ver van de douches en het hoofdgebouw af staan. Echt niet te lopen. En toen wij er waren had onmgeveer elke RV 's avonds zn generator aan. Wat een rotherrie, terwijl je zo vredig in de natuur bent. Maar om 8 uur moeten ze uit dus daarna is het weer stil.
Dan ColterBay, wij stonden hier op een niet zo kindvriendelijke plek, echt direct aan een helling. Er zijn wel betere plekken waar het gewoon vlak is. Uiteindelijk hebben we maar een waslijn tussen een paar bomen gehangen als soort van barrière.

Verder is de Playground buddy app een aanrader! Hiermee vind je speeltuinen langs je route. Altijd handig na een paar uur rijden!

Kan zo snel geen tips meer bedenken. Mocht je nog specifieke vragen hebben, let me know!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 nov 2018, 11:19

De Boiling River wordt deels gevoed door een warme bron dus wat temperatuur betreft zal het altijd wel goed zijn. Maar voor een klein kind lijkt het me erg gevaarlijk. Je kunt heel makkelijk door de stroming meegesleurd worden.

Marianne

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 04 nov 2018, 11:34

Ik heb laatst de tijdswinst uitgerekend richting Zuid-Utah vanaf Jackson via Salt Lake City (Interstate) of Rock Springs/Vernal (binnendoor). Dat scheelde maar drie kwartier. Zelfs als het twee uur zou zijn koos ik die route nog. Heel rustig, landschappelijk afwisselend en het echte vakantiegevoel. De Interstate is druk met hardrijdende truckers, saai en onprettig. Voordat je op de Interstate zit moet je ook nog een flink stuk over een vrij vervelende weg. Aan Salt Lake mis je niet veel.

MarjoleinB
Amerika-ontdekker

Bericht door MarjoleinB » 04 nov 2018, 13:01

Martin & Marianne schreef:De Boiling River wordt deels gevoed door een warme bron dus wat temperatuur betreft zal het altijd wel goed zijn. Maar voor een klein kind lijkt het me erg gevaarlijk. Je kunt heel makkelijk door de stroming meegesleurd worden.

Marianne
Je moet ook niet in het midden van de rivier gaan staan :D
Wij zaten aan de zijkant, het water kwam nog niet eens tot aan mijn zoon zijn knieën en we hebben daar gespetterd en gespeeld.
Geen stroming gevoeld verder.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 nov 2018, 15:25

Ook aan de kant stroomt het snel. Wij waren er in 2004, zie hier ons verslag met een foto. Je ziet dat er veel stroming staat, zeker ook in het ondiepe deel.

Marianne

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 04 nov 2018, 16:19

tomarkus schreef:Salt lake city niet de moeite waard om te bezoeken?
Wij vonden SLC niet veel aan. Er is niet veel te zien. De bezienswaardigheden zijn mormoonse gebouwen op Temple Square. Dat is leuk om effe te zien maar niet meer dan dat. Wij vonden de mormoonse zendelingen ook irritant, om de haverklap wordt je aangesproken of je zin hebt in een gratis rondleiding maar onder het mom van die rondleidingen verkondigen ze hun religieuze boodschap. Langs Temple Square is een mooie mall. Verder is het capitool wel mooi om te zien. En dat was het wel. In een halve dag ben je er wel klaar. Als ik het opnieuw zou doen zou het overslaan. De omgeving van SLC is daarentegen wel de moeite waard. Cottonwood Canyon en omgeving is heel mooi, leuk om te wandelen of vooroutdooractiviteiten. Ook Antelope Island vonden we verrassend mooi, zwemmen in het Great Salt Lake is bijzonder.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 nov 2018, 16:40

In 2015 hebben wij getwijfeld over SLC. Het stond op de planning maar uiteindelijk hebben we besloten om in plaats daarvan naar Antelope Island te gaan en daar hebben we geen spijt van gehad. Maar misschien was SLC ook wel goed bevallen. Ik zou eens kijken wat je er zou willen doen. Maar als het een minder mooie route betekent zou ik het persoonlijk niet doen.

Marianne

MarjoleinB
Amerika-ontdekker

Bericht door MarjoleinB » 04 nov 2018, 21:06

Martin & Marianne schreef:Ook aan de kant stroomt het snel. Wij waren er in 2004, zie hier ons verslag met een foto. Je ziet dat er veel stroming staat, zeker ook in het ondiepe deel.

Marianne
Als ik jullie foto's vergelijk met de onze is de situatie aangepast.
Er staat nu een hek voor de warme bron en met stenen hebben ze de ondiepe stukken soort van 'afgezet' waardoor je pas na de afzetting van stenen een stroming ziet gaan.

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 04 nov 2018, 23:36

Franciscus schreef:Wij vonden SLC niet veel aan. Er is niet veel te zien. De bezienswaardigheden zijn mormoonse gebouwen op Temple Square. Dat is leuk om effe te zien maar niet meer dan dat. Wij vonden de mormoonse zendelingen ook irritant, om de haverklap wordt je aangesproken of je zin hebt in een gratis rondleiding maar onder het mom van die rondleidingen verkondigen ze hun religieuze boodschap.
Tja wij hebben een heel andere ervaring met de mensen van Temple Square. Zo zie je maar weer. Wij vonden ze heel vriendelijk en helemaal niet opdringerig. Wij hebben er gewoon vrij rondgelopen. Mooie gebouwen met mooie tuinen rondom. Alleen het dak van het Tabernacle gebouw mochten we alleen naar toe onder begeleiding van een gids. Dat was een hele leuke oudere mevrouw die o.a. vertelde over de geschiedenis van de mormonen. En ze heeft echt niet geprobeerd om ons te bekeren. Op het dak heb je trouwens een prachtig uitzicht over SLC.

City Creek Center, het winkelcentrum naast Temple Square is ook een aanrader. Prachtig aangelegd met fonteintjes, watervalletjes en veel winkels en eetgelegenheden. Wij hadden een volle dag in SLC en hebben daar geen spijt van gehad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer