Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door peterretep »

Na onze fantastische vakantie, afgelopen Augustus (ZW-Amerika) hebben we de knoop doorgehakt. We gaan in 2019 nog een keer. Ik ben nu een route aan het ontwerpen en kom globaal op het volgende (reizen met huurauto en verblijven in hotels):

- Los Angeles (zijn we dit jaar te snel doorheen gegaan)
- Sequoia National Park (konden we dit jaar vanwege de branden niet bij komen)
- Death Valley (bloedheet maar wat vonden we het gaaf!)
- Las Vegas (kinderen, 14 en 17 willen graag nog een keer)
- Canyonlands (heb me laten vertellen dat dit rustiger en net zo mooi is als Grand Canyon, GC zijn we geweest)
- Monument Valley
- Meteor Crater/ Flagstaff
- Las Vegas (vanuit hier weer naar Amsterdam)

Reisduur ca. 16/18 dagen.

Is dit een beetje zinnige route of zit hier volslagen onzin te ontwerpen :)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door tomhster »

Een rondje vanuit Las Vegas zonder Californië lijkt mij voor dit tijdsbestek beter.
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door smeerkaas »

Moab is nogal een uithoek in deze reis, dus die zou ik laten vallen. Niet alleen Canyonlands Islands in the Sky (net niet zo mooi als de Grand Canyon, maar wel een beetje rustiger), maar ook Arches NP, UT-128, Fisher Towers, Corona Arch, etc. etc.
En je rijdt op weg tussen Las Vegas en Moab zoveel moois voorbij.
Bryce, Zion, Snow Canyon SP, Valley of Fire, Yant Flat, Zion - Kolob Canyons, San Rafael Swell, UT-12, Little Wilde Horse Canyon, Goblin Valley, etc. etc.

Misschien zou ik 't ook laten afhangen wanneer je gaat.
En of Moab als afsluiter/onderdeel van een reis naar Colorado en/of Yellowstone en de Grand Tetons.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door peterretep »

"Een rondje vanuit Las Vegas zonder Californië lijkt mij voor dit tijdsbestek beter."

@Tomhstr: Je bedoelt, aankomst en vertrek in LV? Die zit ook in mijn hoofd maar dochter wil LA graag nog eens doen omdat ze toen een beetje ziek was en dat bezoek niet als heel leuk heeft ervaren. Maar je hebt een goed punt.

@Smeerkaas: Moab is nogal een uithoek in deze reis, dus die zou ik laten vallen. Niet alleen Canyonlands Islands in the Sky (net niet zo mooi als de Grand Canyon, maar wel een beetje rustiger), maar ook Arches NP, UT-128, Fisher Towers, Corona Arch, etc. etc.
En je rijdt op weg tussen Las Vegas en Moab zoveel moois voorbij.
Bryce, Zion, Snow Canyon SP, Valley of Fire, Yant Flat, Zion - Kolob Canyons, San Rafael Swell, UT-12, Little Wilde Horse Canyon, Goblin Valley, etc. etc.

Ik moet je royale antwoord (dank) even opdelen. Jij zegt: Laat Moab, Canyonlands Islands, Arches, UT-128, Fisher Towers, Corona Arch, achterwege (als ik het goed begrijp.

Je adviseert om het volgende wel in mijn route op te nemen: Bryce, Zion, Snow Canyon SP, Valley of Fire, Yant Flat, Zion - Kolob Canyons, San Rafael Swell, UT-12, Little Wilde Horse Canyon, Goblin Valley, etc. etc. Da's heel veel maar ik ga het allemaal eens bekijken.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door josea »

Maar wat heb je vorige keer al gedaan dan?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door PSVwally »

01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Seki
05 Seki
06 Seki - kernville
07 Kernville - Death Valley - Amargosa Valley
08 Amargosa Valley - Zion Kolob Canyon (als dat vlgnd jaar weer open is?) - Cedar City
09 Cedar City - Capitol Reef via ut12
10 CR - gedurende de dag naar Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Flagstaff
15 Flagstaff - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - naar huis
18 aankomst thuis

De enige 'maar' die ik een beetje heb is het stuk tussen Vegas en Capitol Reef, ervanuitgaande dat je Zion Canyon en Bryce al gezien hebt? En een dag Seki meer zou ook wel mogen..2 dagen meer zou dus net wat meer rust geven, maar puur qua reis zou ik het zo ook makkelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door Martin & Marianne »

He is altijd lastig als je sommige dingen nog eens wilt doen, en ook wat nieuwe dingen wilt doen. Je hebt dan vaak wat langere rijdagen omdat je sommige dingen overslaat. Maar het kan inderdaad wel zoals Paul laat zien.
Je kunt ook overwegen om Flagstaff te laten vallen - dat is niet het meest interessante deel lijkt me - en dan vanuit Moab richting Denver of Salt Lake City gaan. Dan doe je Las Vegas na Death Valley zodat je ook een rustmoment (nou ja, rust?) hebt voordat je naar Moab gaat.
Sequoia is lastig; je rijdt er best veel voor om. Ik zou via Kings Canyon het park binnen rijden. Een overnachting in Cedar Lodge is mooi en dan Grant Grove, of doe twee nachten Grant Grove. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide accommodaties. Bedenk wel dat twee nachten niet veel is; vorig jaar hadden wij twee nachten in Sequoia en toen hadden we geen tijd voor Kings Canyon.

Marianne
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door peterretep »

josea schreef:Maar wat heb je vorige keer al gedaan dan?
Onze vorige tocht was:
- Los Angeles
- Grand Canyon
- Zion
- Las Vegas
- Death Valley
- Yosemite
- San Fransisco
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door peterretep »

PSVwally schreef:01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Seki
05 Seki
06 Seki - kernville
07 Kernville - Death Valley - Amargosa Valley
08 Amargosa Valley - Zion Kolob Canyon (als dat vlgnd jaar weer open is?) - Cedar City
09 Cedar City - Capitol Reef via ut12
10 CR - gedurende de dag naar Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Flagstaff
15 Flagstaff - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - naar huis
18 aankomst thuis

De enige 'maar' die ik een beetje heb is het stuk tussen Vegas en Capitol Reef, ervanuitgaande dat je Zion Canyon en Bryce al gezien hebt? En een dag Seki meer zou ook wel mogen..2 dagen meer zou dus net wat meer rust geven, maar puur qua reis zou ik het zo ook makkelijk kunnen maken.
Een hele interessante suggestie, PSVWally. Ik heb een tijdje zitten zoeken naar Seki maar ook dat muntje is bij me gevallen :) Ik ga er mee aan de slag! Reuze bedankt weer voor je meedenken.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Rondreis in ontwerp/ Zuid-Westen

Bericht door peterretep »

Martin & Marianne schreef:He is altijd lastig als je sommige dingen nog eens wilt doen, en ook wat nieuwe dingen wilt doen. Je hebt dan vaak wat langere rijdagen omdat je sommige dingen overslaat. Maar het kan inderdaad wel zoals Paul laat zien.
Je kunt ook overwegen om Flagstaff te laten vallen - dat is niet het meest interessante deel lijkt me - en dan vanuit Moab richting Denver of Salt Lake City gaan. Dan doe je Las Vegas na Death Valley zodat je ook een rustmoment (nou ja, rust?) hebt voordat je naar Moab gaat.
Sequoia is lastig; je rijdt er best veel voor om. Ik zou via Kings Canyon het park binnen rijden. Een overnachting in Cedar Lodge is mooi en dan Grant Grove, of doe twee nachten Grant Grove. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide accommodaties. Bedenk wel dat twee nachten niet veel is; vorig jaar hadden wij twee nachten in Sequoia en toen hadden we geen tijd voor Kings Canyon.

Marianne
Ik doe met liefde sommige dingen nog een keer. Het landschap is zo prachtig dat het me vast niet gaat opvallen als ik dezelfde route nog eens rij. Ik ga je tips verwerken en ik duik nog eens in je reisverslag. Flagstaff had ik er in gezet vanwege Meteor Crater. Lijkt me wel eens gaaf zoiets te zien maar dat hoeft niet perse.

Dankjewel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer