Reis Jerome: Canada en SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jerome: Canada en SF-LA

Bericht door Jerome »

IK post een klein stukje van mijn route ook in deze groep omdat hier wat meer zuidwesten-experts op meelezen. Wij gaan zomer 2019 eerst Canada bezoeken en vliegen dan door naar de USA om nog een kleine oneway van SF naar LA te rijden over de Highway 1 (NB we hebben SF en LA al eerder bezocht, dus de beperkte tijd daar is OK). Mijn vraag betreft de tussenstops tussen SF en LA. Ik heb nu het volgende gepland:

Dag 17: Calgary - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Big Sur
Dag 20: Big Sur - Santa Barbera
Dag 21: Santa Barbera - LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA - Amsterdam

Zijn dit logische plekken om de reis over Highway 1 op te delen en te overnachten? Ik zie ook in veel verslagen Monterey en Pismo Beach terugkomen, maar Monterey ligt nog wel behoorlijk dicht bij SF, daarom heb ik een plek iets verder op de route gezocht.
Tips voor must sees onderweg op de Highway 1 zijn ook welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jerome: Canada en SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Veel mensen kiezen voor Monterey omdat ze daar gaan whalewatchen en/of een bezoek brengen aan het aquarium. Met een stop in Monterey en in Pismo Beach is er ook ruim de tijd voor het mooie stuk bij Big Sur.
Maar overnachten in Big Sur is natuurlijk prachtig, zeker als je daar wit gaan wandelen. Bedenk wel dat overnachten daar erg prijzig is. Kijk eens wat je overal wilt doen, en pas daar je stops op aan.
Wij vonden bijvoorbeeld een bezoek aan Hearst Cstle erg leuk; dan is een overnachting bij San Simeon of Cambria wel handig.
Op de AA-site staat een artikel over Hwy 1.

Marianne
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Canada en SF-LA

Bericht door Jerome »

Dank Marianne! Ik had nog niet gezien dat er ook een apart artikel over de Highway1 was. Die ga ik eerst nog eens even bestuderen. Het whalewatchen willen we in Canada al doen, dus daarvoor is geen aparte tijdsreservering nodig.
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Canada en SF-LA

Bericht door Jerome »

Ik ben nog aan het speuren naar goede overnachtingsmogelijkheden langs Highway 1. We rijden vanaf SF naar LA. De 2e nacht heb ik nu iets in Santa Maria gevonden. Voor de eerste nacht zoek ik nog een accommodatie in de regio Monterey/Carmel/Big Sur. Hotel, motel of cabin is allemaal prima, maar tot op heden vrij lastig. Iemand nog goede suggesties? Op de meeste sites zoals Booking is het of vol of schreeuwend duur.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Jerome: Canada en SF-LA

Bericht door ingrid14 »

Rondom Monterey moet het toch wel lukken om iets te vinden.
Kijk ook eens naar hotels net buiten Monterey richting Seaside.

Wat betreft Santa Maria.
Dat is niet echt het gezelligste stadje.
Kijk eens naar Morro Bay ('s avonds gezellig in het haventje rondwandelen) of Pismo Beach ('s avonds langs de zee wandelen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer