Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
noor2311
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door noor2311 »

Volgend jaar willen we graag onze 3e rondreis door Amerika maken.
We zijn al in New York geweest, in juni 2016 hebben we het 'standaard' rondje Zuidwesten gemaakt en vorig jaar oktober hebben een rondreis door Florida en de Deep South gemaakt.

Volgend jaar willen we waarschijnlijk in 3 weken in september en we willen weer een auto huren.

In ieder geval willen we weer naar Las Vegas. Verder zouden we nu graag naar Moab en Yellowstone willen.

Voor nu heb ik het volgende in gedachten:

Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Estes Park
Dag 3 Estes Park
Dag 4 Estes Park - Hot Springs
Dag 5 Hot Springs - Rapid City via Mount Rushmore
Dag 6 Rapid City - Sheridan via Deadwood en Devils Tower
Dag 7 Sheridan - Cody
Dag 8 Cody - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton - Salt lake city
Dag 14 Salt lake city - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Capitol Reef
Dag 18 Capitol Reef - Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas Amsterdam
Dag 23 Aankomst Amsterdam

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie nog tips/aanvullingen hebben!

Groetjes
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door tomhster »

Binnendoor via Rock Springs en Vernal is veel mooier dan de suffe snelweg I-15 langs Salt Lake City. Verder mist Bryce echt nog in je planning.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door Mr. Patrick »

Op zich een aardige planning, maar je rijdt wel erg ver (Estes Park - Rapid City - Cody) voor drie kleine attracties: Mt. Rushmore, Devil's Tower en Deadwood. Daar liggen nog Custer SP, Wind Cave NP en Badlands NP in de buurt, die ik niet in je planning terug zie komen.
Ikzelf heb de planning voor volgend voorjaar wat strakker gemaakt in dat stuk, waardoor ik deze attracties voor een groot deel kan meenemen:
Denver - Custer (5:11u) [evt. Wind Cave NP en Mt. Rushmore evening ceremony]
[Custer SP]
Custer - Deadwood (3:16u) [Minuteman Missiles + Badlands NP]
Deadwood - Cody (5:36u) [Rijdag via Devil's Tower]

Dat je Bryce overslaat zoals tomhster kan ik me goed voorstellen aangezien je al een keertje het standaardrondje hebt gemaakt en het park toen waarschijnlijk al bezocht hebt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
noor2311
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door noor2311 »

Bedankt voor jullie tips! Ga kijken of ik het begin nog wat kan aanpassen.

Bryce slaan we inderdaad over omdat we deze vorige keer al hadden gezien. Was een van de hoogtepunten en had graag terug gewild, maar er is nog zoveel moois te zien :).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

In Custer State Park heb je een drietal zeer mooie routes zoals Needles Hyw, Iron Mountain rd en de Wildlife Loop rd. Het pittoreske Silvian Lake is ook een aanrader. Wij hebben daar de trail rondom het meer gewandeld. Als je alleen voor het park gaat zijn 2 nachten in principe voldoende. Ik zou ook niet zo gauw weten waar je een extra dag vandaan moet halen. Misschien Sheridan overslaan maar ook dat heeft weer z'n nadeel omdat je dan heel weinig tijd hebt voor de bezienswaardigheden onderweg. Sowieso Devils Tower maar tussen Sheridon en Cody rij je door het Bighorn gebied wat ook prachtig is. Wij hebben daar o.a. de Shell watervallen bezocht. Wat extra tijd voor Cody is ook niet verkeerd. Het is een erg leuk stadje. Wij hebben daar o.a. het Buffalo Bill Museum bezocht. Echt een aanrader.

Wat betreft Badlands: Wij hebben het park bezocht omdat we daarvoor in onze route wel de ruimte hadden. Persoonlijk achteraf niet een park wat ons heel erg aansprak. Bovendien moet je er een eind voor omrijden.

Je zou eventueel i.p.v. Hot Springs kunnen overnachten in Keystone. Dit ligt op een steenworp afstand van Mount Rushmore. Persoonlijk zou ik de volgende dag niet in Rapid City overnachten maar in Deadwood. Dit is een veel leuker (western) stadje. De alt14 Van Deadwood naar Spearfish is ook een hele mooie scenic route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis noor2311: 3 weken Denver - Yellowstone - Moab - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel ene lange rit van CApitol Reef naar Zion; je hebt op die manier weinig tijd voor Capitol Reef en als je via de UT12 rijdt ook weinig tijd voor de bezienswaardigheden daar.
Wat is de bedoeling van Zion? Met 1 nacht kun je daar niet veel doen.
Het zou wel mooi zijn als je nog ene paar dagen extra had; dan zou je nog een dag bij Yellowstone kunnen plaatsen, en op het stuk tussen Moab en LV nog een extra dag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer