Reis Lisa70: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lisa70
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 sep 2014, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lisa70: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door Lisa70 »

Hallo allen,

In de meivakantie willen we met twee andere gezinnen met 6 kids tussen de 12 en 17 jaar oud een rondje Las Vegas rijden. Wij zijn hier eerder geweest (wel in de zomer) de andere gezinnen niet. Onderstaand de geplande route. Hebben jullie nog tips wat betreft de route, klimaat of bezienswaardigheden die ik mis?

1 Brussel - Las Vegas (met een nogal lange tussenstop in Atlanta, 7 uur)
2 Las Vegas - Springdale (via Valley of Fire SP)
3 Springdale (Zion NP)
4 Springdale - Bryce Canyon NP (via Zion Overlook trail Mount Carmel Highway)
5 Bryce Canyon NP - Torrey (Capitol Reef) ( via UT12)
6 Torrey - Moab (via Goblin Valley SP en UT128)
7 Moab (Arches)
8 Moab (Canyonlands en Dead Horse SP)
9 Moab - Monument Valley (The View Cabins) (via Newspaper Rock, Valley of Gods en Goosenecks SP)
10 Monument Valley - Page (via Horseshoe Bend)
11 Page (Antelope Canyon en Lake Powell)
12 Page - Williams (via Grand Canyon)
13 Williams - Las Vegas (via Seligman, R66, Hackberry en Hoover dam)
14 Las Vegas - Brussel
15 aankomst

Hoor het graag.

Groetjes Lisa
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door smeerkaas »

Heerlijke route.
Ik zou misschien wat kleine dingen anders doen. Maar het lijken weloverwogen keuzes.

Geen volle dag Page. Monument Valley - Antelope Canyon - Lake Powell - Page, dag erop Page - Horseshoe Bend - Grand Canyon kan meer dan makkelijk. Met tijd over.
Overnachting aan de Rim bij de Grand Canyon, niet in Williams. In het donker na de zonsondergang nog rijden zou ik niet doen. En die zonsondergang is vaak overgewaardeerd, maar bij de Grand Canyon niet. Blijf checken of er plek vrijkomt (lijkt een keuze te zijn ivm de 3 gezinnen). Anders een overnachting in Tusayan.
Door de volle dag Page op te offeren heb je op 't eind nog een volle dag Las Vegas.
Ik zou ook niet het hele stuk rijden naar Newspaper Rock, niet echt interessant. Maar die tijd gebruiken voor dingen als Natural Bridges NM en Moki Dugway.

Weer gaat heerlijk zijn. Eind mei kan al wel flink warm zijn in Las Vegas, Page, Zion en Moab.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben nu geen tijd voor Las Vegas, is dat bewust? Anders zou het inderdaad niet gek zijn om een nacht Page minder te doen. Aan de andere kant kun je je daar ook wel prima vermaken, zeker als het niet te koud is om te zwemmen in Lake Powell. Een bootocht maken kan ook, of raften op de Colorado River.
Hebben jullie al accommodatie vastgelegd? Ik zou voor de GC ook kijken naar iets in het park. Vermoedelijk is het wel aardig vol, maar er komt altijd wel iets vrij. Dus gewoon (een voor een) boeken zodra er iets vrij komt. Zie hier voor reserveringen.
Voor Page zijn de huisjes bij het Red Rock Motel misschien wel iets. Zeker als je er twee nachten bent.

Marianne
Lisa70
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 sep 2014, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door Lisa70 »

Bedankt voor de goede tips. Newspaper rock gaan we vervangen door Natural bridges (voor ons onbekend). 2 nachten Page was bewust om wat rust in te bouwen (weet niet of het handig is qua weer daar) maar daar zit wat wel wat twijfel in. Las Vegas vinden wij super (we zijn er in 2000 getrouwd :D in Treasure Island) maar daar was bij de andere gezinnen wat minder animo voor. Vandaar (en ook de beperkte tijd) deze keuze. We gooien het in de groep.

Thx Lisa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Volgens mij valt de Meivakantie volgend jaar in de laatste week van April en de eerste van Mei he? Ga er vanuit dat Lake Powell dan nog ijskoud zal zijn (watertemp, niet de buitenlucht) en wrs nog te koud zal zijn om te zwemmen. Als je zorgt dat je tegen 1500/16.00 bij Monument Valley bent dan kan je de dag erna direct na zonsopkomst naar Page en zou je die dag ook makkelijk antelope canyon en de horseshoe bend nog mee kunnen pakken. Dan spaar je idd een dag Page uit.
Het enige waar ik een beetje mee zit in deze route is dat je vanaf dag 1 best een intensieve vakantie wordt en dat ik vrees dat er de week na de vakantie wat vermoeide ogen in de klas zullen zitten :mrgreen:
Lisa70
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 sep 2014, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door Lisa70 »

:lol: :lol:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mei vakantie 2019 Rondje Las Vegas Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Een extra dag Las Vegas aan het eind van de reis is wel zo prettig denk ik. Zo kun je je rustig toeleven naar het moment van de terugvlucht. Onze ervaring is dat de voorbereidingen daarvoor (koffers opnieuw inpakken etc.) ook nogal wat tijd in beslag neemt. Tenminste bij ons wel :lol:
En dan een dag minder Page.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer