Reis Myloki: zomer 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Reis Myloki: zomer 2019

Bericht door Myloki »

Hallo,

Wij zitten erover te denken om volgend jaar zomer samen met onze 3 zoons (dan 16,13 en 6) een trip te maken naar West-Amerika. We hebben 6 jaar geleden met z'n 2-en daar een mooie reis gemaakt en willen dat nu met de kinderen doen.
We zijn toen gestart in Vegas hebben daarna 1,5 week allemaal nationale parken bezocht (o.a. Arches, Zion, Grand Canyon, Bryce Canyon en Mesa Verde) weer uitgekomen in Vegas. Toen via Yosemite naar San Francisco gereden en via Higway 1 naar LA. Vanuit daar zijn we weer terug naar NL gevlogen. We hebben toen in 3 weken tijd veel gezien en ook veel kilometers (ruim 3250km) gemaakt, dat zouden we eigenlijk nu iets minder willen doen.
De bedoeling is om deze keer te starten in LA vanuit daar naar Vegas te rijden. Vervolgens Nationale parken te bezoeken en daarna verder door te rijden naar het oosten. We willen vanuit daar ergens terug vliegen naar NL.

We weten eigenlijk niet echt welke steden/gebieden/staten oosterlijk van Colorado de moeite zijn, iemand hier ideeen/tips over?
We weten ook niet goed of we gaan reizen met een auto en vervolgens overnachten in hotels of dat we toch gaan reizen met een camper vanaf Las Vegas. Heeft iemand hier ervaring mee in dit gebied?
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je precies met het oosten?
Ik zou niet oostelijker gaan dan Colorado. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar het lijkt me dat je de tijd heel goed in het weten kunt gebruiken.

Voor ervaringen met een camper zou je eens naar de reisverslagen kunnen kijken in het reisverslagentopic (het topic hier bovenin). Daar staat per verslag de globale route en het vervoermiddel.

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Myloki »

Bedoel met het Oosten eigenlijk voorbij Mesa Verde, dus inderdaad Colorado, Kansas, of Texas, we hebben 3 weken de tijd.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Als je 3 weken hebt en je begint in LA dan zou ik niet verder gaan dan Denver. En dat is al een behoorlijke afstand als je onderweg ook nog iets wilt zien en het niet te gehaast wilt maken.,
Begin eens met per dag een route uit te schrijven. Wat wil je in LA doen, hoeveel tijd heb je daar nodig? En wat daarna? Rechtsteeks naar las Vegas? Geen parken in Californië?
Wij deden in 2013 een route van Denver naar LA; misschien kun je daar wat inspiratie uithalen.

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Myloki »

Ik vergeet soms in mijn enthousiasme hoe groot de afstanden inderdaad zijn. Salt lake is misschien ook nog wel een optie om te eindigen maar Denver ook. Jullie reis in 2013 daar heb ik zeer zeker wat aan die ga ik eens even goed doorlezen en bekijken. Thanks
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis zomer 2019

Bericht door IngridZw »

Wij vonden de natuur in Colorado prachtig. Als je reist van LA naar Denver (of andersom) kun je in principe een mooie en afwisselende route maken.
Tussen LA en LV zou je Sequoia kunnen bezoeken. Daarna vanaf LV naar Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab - Monument Valley en vervolgens een aantal dagen in Colorado incl Rocky Mountains NP. Je hebt in Colorado ook mooie overnachtingsplaatsen zoals Durango, Silverton, Leadville.
Het beste is om het gewoon eens even van-naar uit te schrijven. Dan zie je wat mogelijk is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Myloki »

We zitten te twijfelen of richting Denver of richting Salt Lake City te rijden. Wat is een mooiere route en welke stad is leuker/mooier, al blijft het een gevoel van smaak uiteraard.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is zo toch niet te zeggen? Je hebt het in je eerste bericht over nationale parken, maar welke bedoel je? En in welke volgorde bezoek je die, dus waarvandaan rij je dan naar Denver of SLC?

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Myloki »

vanuit LA naar Vegas en dan naar Denver of Salt Lake City. We zullen het aantal en welke parken af laten hangen van het eindpunt.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je vraag is eigenlijk veel te open. Er zijn geen parken die een absolute must zijn? En hoe lang wil je overal blijven?
Het lastige is dat je hoe dan ook wat heen en weer zult rijden, ongeacht het eindpunt. Is de GC een must?
Hieronder wat suggesties. Zonder de Grand Canyon zal het wat makkelijker om logische route te maken.

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Grand Junction
Dag 17 Grand Junction - Grand Lake
Dag 18 Grand Lake - Estes Park
Dag 19 Estes Park
Dag 20 Estes Park - Denver
Dag 21 Denver

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Grand Canyon North Rim
Dag 9 Grand Canyon North Rim
Dag 10 Grand Canyon North Rim - Page
Dag 11 Page
Dag 12 Page - Bryce
Dag 13 Bryce - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Vernal
Dag 19 Vernal - Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City

Marianne
Myloki
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 mei 2012, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Zwolle

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Myloki »

We hebben hem nu zo gepland staan. We zijn ons ervan bewust dat er veel dagen in steden bij zitten, maar weten zeker dat wij (en onze kinderen ) ons daar wel vermaken, we zijn wel redelijke stadsmensen. We willen in Vegas een bezoek brengen aan de Hoover dam en in LA een pretpark, Warner Bros studio's en de bekende dingen zoals Hollywood, Santa Monica pier. We twijfelen alleen of we de Nationale parken met een camper of auto gaan doen. Iemand nog tips voor een camper verhuur bedrijf? Hij komt redelijk in de buurt van zoals jullie je trip gedaan hebben naar SLC Marianne, bedankt voor die info.

dag 1 naar Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City
dag 3 Salt Lake City - Arches (Moab)
dag 4 Arches
dag 5 Arches - Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef- Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon
dag 8 Bryce Canyon - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas - Los Angeles
dag 16 LA
dag 17 LA
dag 18 LA
dag 19 LA - terug naar huis
Laatst gewijzigd door Myloki op 14 okt 2018, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis zomer 2019

Bericht door SanFran »

Je hebt wel weinig tijd voor omgeving Moab op deze manier. Daar is meer te zien en te doen dan alleen Arches NP (niet the arches). Ik zou 1 dag Grand Canyon of 1 dag Bryce Canyon opofferen zodat je een extra dag hebt bij Moab voor Canyonlands NP en Dead Horse Point SP.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik sluit me aan bij de opmerkingen hierboven. Wil je naar de North Rim of de South Rim van de Grand Canyon? Indien South Rim dan zou je ook nog een nacht Page kunnen tussevoegen. Dan kan 1 nacht GC voldoende zijn.
Voor eventuele camperhuur zou je bij wat reisbureaus als Tioga Tours of Jan Doets een offerte op kunnen vragen. Ik weet niet of een one way met een camper mogelijk is.


Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer