Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid, wel of niet Yellowstone?
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid, wel of niet Yellowstone?
Dag allemaal, ik zou heel graag advies krijgen want kom er niet uit! We (met onze zoons van 18 en 20) hebben 4-5 weken eind juni-eind juli. Zou graag Yellowstone zien, maar ook graag voldoende tijd hebben om alle andere parken goed te zien en dingen te doen: trails lopen en raften. En liefst niet al te lang in de auto, al realiseer ik me dat daar niet altijd aan te ontkomen valt. Misschien ook beter om hier en daar wat langer te rijden, zodat we ergens wat langer kunnen blijven?
Heb nu het volgende reisschema globaal gedacht:
1. aankomst Salt Lake City
2. SLC
3. SLC-Yellowstone (wel of geen tussenstop en waar?)
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone-Grand Teton
8. Grand Teton
9. Grand Teton-Vernal (wel of geen tussenstop?)
10. Vernal-Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab
14. Moab-Mesa Verde
15. Mesa Verde-Monument Valley-Bluff
16. Bluff- Grand Canyon
17. Grand Canyon
18. Grand Canyon- Page
17. Page (Lake Powel, Antilope Canyon, Glen Canyondam)
18. Page-Bryce Canyon
19. Bryce Canyon-Zion
20. Zion-??we slaan Las Vegas liefst over masr is er een alternatief?
20. ?? - Death Valley
21. Death Valley- Mammoth Lake
22. Mammoth Lake- Yosemite
23. Yosemite
24. Yosemite
25-30 stukje kustroute omhoog naar San Francisco
Is dit een beetje een logische en rustige route met voldoende tijd op de juiste plekken? Zie ik iets over het hoofd?
Een andere optie is een rondje SF-SF met meer tijd en dan Yellowstone schrappen ...??? Goedkopere tickets en geen drop off kosten auto ...
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand hier iets over wil zeggen. Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Margriet
Heb nu het volgende reisschema globaal gedacht:
1. aankomst Salt Lake City
2. SLC
3. SLC-Yellowstone (wel of geen tussenstop en waar?)
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone-Grand Teton
8. Grand Teton
9. Grand Teton-Vernal (wel of geen tussenstop?)
10. Vernal-Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab
14. Moab-Mesa Verde
15. Mesa Verde-Monument Valley-Bluff
16. Bluff- Grand Canyon
17. Grand Canyon
18. Grand Canyon- Page
17. Page (Lake Powel, Antilope Canyon, Glen Canyondam)
18. Page-Bryce Canyon
19. Bryce Canyon-Zion
20. Zion-??we slaan Las Vegas liefst over masr is er een alternatief?
20. ?? - Death Valley
21. Death Valley- Mammoth Lake
22. Mammoth Lake- Yosemite
23. Yosemite
24. Yosemite
25-30 stukje kustroute omhoog naar San Francisco
Is dit een beetje een logische en rustige route met voldoende tijd op de juiste plekken? Zie ik iets over het hoofd?
Een andere optie is een rondje SF-SF met meer tijd en dan Yellowstone schrappen ...??? Goedkopere tickets en geen drop off kosten auto ...
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand hier iets over wil zeggen. Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Margriet
-
Vanessa007
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid? Wel of niet Yellowstone
Wow, een maand rondtrekken, zalig vooruitzicht!
Ik heb maar ervaring met een deel van je route, Yellowstone hebben wij niet gedaan. Maar ik denk dat meerderen hier gaan adviseren om Yosemite in het begin van je route te plaatsen, dit ivm de watervallen aldaar, eind juli zijn ze al een pak minder krachtig...
Dus grof opgezet:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Yellowstone - Salt Lake City.
Veel plezier met de voorpret!
Ik heb maar ervaring met een deel van je route, Yellowstone hebben wij niet gedaan. Maar ik denk dat meerderen hier gaan adviseren om Yosemite in het begin van je route te plaatsen, dit ivm de watervallen aldaar, eind juli zijn ze al een pak minder krachtig...
Dus grof opgezet:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Yellowstone - Salt Lake City.
Veel plezier met de voorpret!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, begin in SF, en eindig in SLC. Is qua autohuur misschien ook interessanter want de tweede bestuurder is in CA altijd gratis.
Eindigen in Las Vegas ipv in SLC zou ook kunnen, dat scheelt je drop off kosten en misschien is terugvliegen vanuit LV ook goedkoper dan vanuit SLC. Kost je wel een saaie rijdag.
Ik zou twee nachten Zion doen en dan in één keer van Zion naar DV rijden als je niet naar LV wilt.
Waarom neom je Bluff? Dat ligt een behoorlijk eind van MV. Kijk enes bij MV zelf of in Mexican Hat.
Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, misschien heb je iets aan ons verslag.
Kijk zo snel mogelijk eens naar accommodatie in yosemite en Yellowstone op https://www.travelyosemite.com en https://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Marianne
Eindigen in Las Vegas ipv in SLC zou ook kunnen, dat scheelt je drop off kosten en misschien is terugvliegen vanuit LV ook goedkoper dan vanuit SLC. Kost je wel een saaie rijdag.
Ik zou twee nachten Zion doen en dan in één keer van Zion naar DV rijden als je niet naar LV wilt.
Waarom neom je Bluff? Dat ligt een behoorlijk eind van MV. Kijk enes bij MV zelf of in Mexican Hat.
Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, misschien heb je iets aan ons verslag.
Kijk zo snel mogelijk eens naar accommodatie in yosemite en Yellowstone op https://www.travelyosemite.com en https://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De route zoals je die er neer zet in combinatie met de opmerkingen van Marianne is heel goed te doen.
Weet je zeker dat je niet een klein beetje Las Vegas wilt zien? En dat je reisgenoten dat ook niet willen?
Las Vegas: you'll hate it or you'll love it. Maar je moet er geweest zijn om er iets van te kunnen vinden. Aangezien je nog 5 dagen hebt voor de reis van Yosemite via de kustroute naar SF en je in Page of de GC zelfs nog een nacht kunt sparen, zou ik het toch aanraden om twee nachtjes LV mee te nemen.
Weet je zeker dat je niet een klein beetje Las Vegas wilt zien? En dat je reisgenoten dat ook niet willen?
Las Vegas: you'll hate it or you'll love it. Maar je moet er geweest zijn om er iets van te kunnen vinden. Aangezien je nog 5 dagen hebt voor de reis van Yosemite via de kustroute naar SF en je in Page of de GC zelfs nog een nacht kunt sparen, zou ik het toch aanraden om twee nachtjes LV mee te nemen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Dank alvast voor de snelle reacties! Goeie tip mbt de watervallen in Yosemite. Dat wist ik niet. @Marianne: ik heb jullie routes zeker al bekeken. Ga die van 2008 er nog eens bijpakken. Jullie advies de route om te draaien is eigenlijk geen optie. Willen graag eindigen in SF.
Is het qua tijd een optie om de route van LV via Yellowstone-SF te rijden? Of is dit heel onlogisch.... dan blijft Yosemite wel aan het eind... maar moet keuzes gaan maken, vrees ik. Is het echt haalbaar om alles te zien wat we willen in een redelijk rustig tempo of toch Yellowstone laten vallen??
Wat Bluff betreft: heb ik uit een andere route gehaald.. er staan zoveel routes op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Zal in ieder geval de route van Marianne nog eens goed bekijken.
Is het qua tijd een optie om de route van LV via Yellowstone-SF te rijden? Of is dit heel onlogisch.... dan blijft Yosemite wel aan het eind... maar moet keuzes gaan maken, vrees ik. Is het echt haalbaar om alles te zien wat we willen in een redelijk rustig tempo of toch Yellowstone laten vallen??
Wat Bluff betreft: heb ik uit een andere route gehaald.. er staan zoveel routes op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Zal in ieder geval de route van Marianne nog eens goed bekijken.
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Dank Patrick! Zal het nog eens in de groep gooien. De jongens zeggen nu steeds: dat doen we wel met vrienden als we 21 zijn.. ha, ha.
Yellowstone is wat mij betreft het absolute hoogtepunt van je reis. Zou die dus nooit overslaan. Je kunt van de Grand Canyon ook de noordkant nemen. Dat scheelt tijd en kilometers. Dan zou ik die ook in Las Vegas gebruiken. Daar gaat het niet alleen om gokken en drank (dus niet voor je kinderen), maar ook om lekker eten, winkelen, spektakel in het algemeen en mooie hotels en zwembaden.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Margriet
Wat een heerlijke lange reis gaan jullie maken.
Wij gaan volgend jaar onze 5e reis maken met kids van vergelijkbare leeftijd. Wij vliegen ook naar Salt Lake City (deze week tickets gekocht)
Ik zou zowel Las Vegas als Yellowstone zeker niet overslaan! Wij gaan volgend jaar voor de 4e keer naar Las Vegas en voor de 2e x naar Yellowstone. Las Vegas niet hebben gezien als je er zo dicht bij bent is jammer en het is even heel iets anders.
Wat MV betreft zou ik daar overnachten en niet in Bluff.
Kijk gerust in ons 2014 verslag voor de overnachting daar. Echt een sprookje
Heel veel plezier nog met de voorbereidingen!
Gr Monique
Wat een heerlijke lange reis gaan jullie maken.
Wij gaan volgend jaar onze 5e reis maken met kids van vergelijkbare leeftijd. Wij vliegen ook naar Salt Lake City (deze week tickets gekocht)
Ik zou zowel Las Vegas als Yellowstone zeker niet overslaan! Wij gaan volgend jaar voor de 4e keer naar Las Vegas en voor de 2e x naar Yellowstone. Las Vegas niet hebben gezien als je er zo dicht bij bent is jammer en het is even heel iets anders.
Wat MV betreft zou ik daar overnachten en niet in Bluff.
Kijk gerust in ons 2014 verslag voor de overnachting daar. Echt een sprookje
Heel veel plezier nog met de voorbereidingen!
Gr Monique
- josea
- Amerikakenner
Je zou ook kunnen proberen te vliegen op Jackson i.p.v. Salt Lake City, dat deden wij afgelopen zomer (we hadden geluk met mooie tickets die niet duurder waren dan SLC). We hadden toen een week Grand Teton/Yellowstone, en toen via Salt Lake City (eigenlijk Park City) naar Utah, in de volgorde:
Salt Lake City - Bryce - Highway 128 - Capitol Reef - (Wild Horse slot canyon) - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon North - Zion - Las Vegas.
Voordeel daarvan is dat je de mooie Highway 12 meepakt en Capitol Reef en Little Wild Horse canyon (aanrader!)
In de dagen die je hebt, is de route zeker wel haalbaar! Je moet alleen echt wat meer nachten Zion inbouwen!
Tip voor een hotel bij Jackson: The Virginian Lodge, daar hadden wij een (betaalbare) kamer met drie Queen bedden.
Het wordt in ieder geval een topreis!
Salt Lake City - Bryce - Highway 128 - Capitol Reef - (Wild Horse slot canyon) - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon North - Zion - Las Vegas.
Voordeel daarvan is dat je de mooie Highway 12 meepakt en Capitol Reef en Little Wild Horse canyon (aanrader!)
In de dagen die je hebt, is de route zeker wel haalbaar! Je moet alleen echt wat meer nachten Zion inbouwen!
Tip voor een hotel bij Jackson: The Virginian Lodge, daar hadden wij een (betaalbare) kamer met drie Queen bedden.
Het wordt in ieder geval een topreis!
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Jullie hebben ons weer verder geholpen! Las Vegas komt erbij en een extra overnachting in Zion. @Monique: mag ik je een pb sturen? Vraag over de tickets? En ik ga ook de mogelijkheden om op Jackson te vliegen bekijken. Ligt natuurlijk perfect. En dan afzakken via SlC en Wild Horse Canyon. Zit alleen met de hoge drop off autohuur... misschien in SLC inleveren en daar opnieuw huren?? Zoek ik uit.
Groet, Margriet
Groet, Margriet
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Natuurlijk mag je een pb sturen
Bij Avis is vanaf SLC drop off maar 100 dollar
Bij Avis is vanaf SLC drop off maar 100 dollar
- josea
- Amerikakenner
Bij ons ook vanaf Jackson, afleveren in Las Vegas, drop-off kosten ongeveer $100. Verhuurder Avis, wel geboekt via tussenpersoon, want rechtstreeks bij Avis was veeeel duurder.
Twee keer los huren is vrijwel altijd duurder dan één keer lang.
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
welke firma is dat ? alvast bedankt !josea schreef:Bij ons ook vanaf Jackson, afleveren in Las Vegas, drop-off kosten ongeveer $100. Verhuurder Avis, wel geboekt via tussenpersoon, want rechtstreeks bij Avis was veeeel duurder.
voor motel in Jackson : the Virginian is inderdaad prima. een enorm motel, redelijke prijs, toffe bar , want Jackson is niet echt goedkoop. Het stadje doorrijden naar Grand Teton duurt amper enkele minuten, eventuele kleine opstopping aan het rode licht in het centrum kan je vermijden door de evenwijdige zijstraat te nemen. Net buiten de stad recht over het elk refuge heb je nog enkele motels, moet je stad niet telkens door, maar die zijn duurder.
Jacques
-
ingrid1955
- Amerikakenner
Je hoeft niet via SLC richting Moab te rijden, er zijn een drietal routes. Die langs SLC is de minst mooie ( snelweg), langs de binnenwegen is het prachtig,rustig rijden.Margriet1102 schreef: En ik ga ook de mogelijkheden om op Jackson te vliegen bekijken. Ligt natuurlijk perfect. En dan afzakken via SlC
Groet, Margriet
Jacques
-
ingrid1955
- Amerikakenner
hallo,
jullie lopen blijkbaar graag trails,super. het probleem voor iedereen : daar kruipt tijd in.
Grand Teton is een fantastisch wandelpark, mooier dan Yellowstone. De klassieker is overzet nemen van Jenny Lake en Cascade Canyon instappen, zo ver mogelijk, eventueel zelfs tot Solitude Lake ( is afhankelijk hoeveel sneeuw er nog ligt). Is dan wel een volledige dag..... Dan is dagje meer Grand Teton noodzakelijk.... Interessant : neem de allereerste overzet, die is goedkoper. en een breakfastpicnic aan het begin van de canyon na wat stappen is fantastisch.
Yellowstone: als je er 1 wandeling wil doen, stap Mount Washburn op, is de slogan daar. En terecht. Er zijn 2 trails, de mooiste is die vanaf de pass ( kleine parking en wc), het andere trailhead ligt wat verder maar is stappen op een brede weg. En vanaf het altijd absurd drukke Artist Point kan je van de watervallen wegstappen en ben je al vlug alleen, met geregeld mooie uitzichten op de kleurrijke canyon.
In Zion is Observation Point de meest afwisselende en mooiste wandeling, ondanks de populariteit van de kettingen van Angels Landing.
Jacques
jullie lopen blijkbaar graag trails,super. het probleem voor iedereen : daar kruipt tijd in.
Grand Teton is een fantastisch wandelpark, mooier dan Yellowstone. De klassieker is overzet nemen van Jenny Lake en Cascade Canyon instappen, zo ver mogelijk, eventueel zelfs tot Solitude Lake ( is afhankelijk hoeveel sneeuw er nog ligt). Is dan wel een volledige dag..... Dan is dagje meer Grand Teton noodzakelijk.... Interessant : neem de allereerste overzet, die is goedkoper. en een breakfastpicnic aan het begin van de canyon na wat stappen is fantastisch.
Yellowstone: als je er 1 wandeling wil doen, stap Mount Washburn op, is de slogan daar. En terecht. Er zijn 2 trails, de mooiste is die vanaf de pass ( kleine parking en wc), het andere trailhead ligt wat verder maar is stappen op een brede weg. En vanaf het altijd absurd drukke Artist Point kan je van de watervallen wegstappen en ben je al vlug alleen, met geregeld mooie uitzichten op de kleurrijke canyon.
In Zion is Observation Point de meest afwisselende en mooiste wandeling, ondanks de populariteit van de kettingen van Angels Landing.
Jacques
- josea
- Amerikakenner
De firma waarmee wij de auto in Jackson huurden was www.arguscarhire.com
Laatst gewijzigd door josea op 23 sep 2018, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- josea
- Amerikakenner
Oh, Jacques, jij bent snel.... ik heb het bericht aangepast. Zie hierboven je antwoord. 
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Bedankt Jacques, fijn die tips mbt de trails!
En idd een andere route dan via SLC is beter/mooier.
We gaan proberen op Jackson te vliegen. Helaas krijg ik via het linkje van José geen beschikbare auto’s.......van Jackson naar SF...?
Gr Margriet
En idd een andere route dan via SLC is beter/mooier.
We gaan proberen op Jackson te vliegen. Helaas krijg ik via het linkje van José geen beschikbare auto’s.......van Jackson naar SF...?
Gr Margriet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4092 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-