Reis Georgette: Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Georgette
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 sep 2018, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Georgette: Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door Georgette »

Hallo allemaal,
Ik ben Georgette en ben nieuw op het forum. Samen met mijn man en 2 zoons (20 en 16 jaar) gaan we in juli/aug 2019 voor het eerst een rondreis maken. Las Vegas-San Francisco stond al heel lang op ons lijstje. Vanwege een kampioenschap van mijn zoon gaan we 1,5 week ervoor naar Atlanta. Daardoor hebben we besloten om er gelijk een rondreis aan vast te plakken. Hierdoor hebben we maar 2 weken voor de rondreis en hebben daardoor ook een kleiner budget. Vliegtickets zijn al geboekt. Ik heb al veel gelezen en tips eruit gehaald. Toch zou ik nog graag wat tips/aanvullingen/suggesties van jullie willen krijgen.

We willen graag natuurparken zien, maar vinden een combinatie met steden leuk. Ik ben zelf niet zo’n wandelaar, maar een korte hike moet wel lukken. Misschien nog een leuke activiteit als fietsen of kanoën. Vanwege de warmte willen we af en toe wat kunnen afkoelen in een rivier of zwembad.

In eerste instantie had ik een route gemaakt met de auto. Maar een camper spreekt ons toch meer aan vanwege de bewegingsruimte, niet elke keer in- en uitpakken, zelf koken en het kamperen op mooie plekjes. Maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn m.b.t. wat we willen zien en niet het gevoel hebben dat we overal doorheen vliegen.

Voorlopig kwamen we uit op de volgende route met een camper.
ma 29 juli: 8.30 aankomst Las Vegas. Auto ophalen. Hoover Dam bekijken. Inchecken hotel bij de Strip met zwembad. LV bekijken en shoppen.
di 30 juli: ‘s morgens auto inleveren. ’s middags camper ophalen en boodschappen doen. Overnachten bij camping Circus Cirus (zwembad) zodat we ’s avonds naar Strip kunnen lopen.
woe 31 juli: Rijden naar door Zion National Park (zuidkant?). Fietsen halve dag? Daarna overnachten bij Zion (Watchman?) of Bryce (Ruby’s Inn camping met zwembad)?
do 1 aug: Bryce bekijken. Overnachten Bryce Ruby’s Inn camping.
vrij 2 aug: Naar Page rijden. Zwemmen Lake Powell, Glen Canyon Dam, Horseshoe bend, Lower Antilope Canyon. Page camping Lake Powell Campground?
za 3 aug: Page Rainbow Bridge National Monument. Tour Upper Antilope Canyon rond de middag i.v.m. mooie lichtval zon. Overnachten in Page.
zo 4 aug: Naar Grand Canyon Village (Zuid of noordkant?). Waarschijnlijk een stuk rijden met bus of camper. Camping Trailer Village RV park of Gran Canyon Camper Village.
Ma 5 aug. Richting Los Angeles via Joshua Tree? Indien mogelijk dat we iets van het park kunnen zien en overnachten op een camping die op de route ligt? Of via Mojave National Preserve?
Di 6 aug: Naar Hollywood RV parc rijden. Auto huren? Touren door Hollywood en Beverly Hills.
Woe 7 aug: Auto inleveren. Via Venice Beach en Santa Monica beach eventueel Malibu(?) naar Yosemite Lakes RV Resort of Ridge Resort of Indian Flats RV park.
do 8 aug: Yosemite bezichtigen met bus of hike maken of ??? Overnachten Yosemite.
Vrij 9 aug: Yosemite. Overnachten San Francisco Treasure Island (vanwege vervoer naar SF).
Za 10 aug: San Francisco . Alcatraz (of zondag?) + SF verkennen
Zo 11 aug: San Francisco fietsen Golden Gate Bridge + SF verkennen.
ma 12 aug: Camper vroeg inleveren. Vlucht terug 14.00
We twijfelen nog of we de camper de laatste dag inleveren of 10 aug. Hebben we genoeg tijd om de camper op 12 aug in te leveren en zijn we dan op tijd op het vliegveld?
Een heleboel vragen. Suggesties voor onze reis zijn zeer welkom! Ik ben benieuwd. Groetjes, Georgette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Met zo weinig tijd zou ik niet zo snel voor een camper kiezen. Ook gezien je opmerking over het budget. Of is de camper al geboekt?
Je bent nu veel tijd kwijt met het ophalen en wegbrengen van de camper, en het wisselen van camper naar auto.
Als je graag zelf wilt koken zijn daarvoor ook wel mogelijkheden in sommige hotels of cabins. Of overweeg om een aantal nachten met een tent te gaan kamperen. Bedenk dat uit eten gaan in de VS relatief goedkoop is vergeleken met zelf koken. Ontbijt en lunch kun je natuurlijk prima zelf doen.
Als je gaat kamperen dan zou ik zoveel mogelijk in de parken gaan kamperen, dus voor Yosemite iets in de vallei. Dat is een stuk goedkoper, en het scheelt je heel erg veel heen en weer rijden.
Voor de GC is Mather de beste keuze.

Het is jammer dat je in deze route de Tioga Pass mist. Is LA een must? Zo nee, dan zou je naar de GC via Las Vegas naar de oostkant van Yosemite kunnen rijden en dan naar Yosemite Valley. Eventueel neem je nog een deel van de kust mee op weg van Yosemite naar SF.
Je hebt dan ook meer tijd voor Zion, het is jammer om daar alleen doorheen te rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door PSVwally »

Het is een flinke lap tekst.
Je hebt weinig tijd, maar je plant de reis best wel vol. Je hebt de minimale tijd voor Zion dus maak een keuze wat je daar wilt doen, het is met de camper een 3u rijden en dan moet je de camper nog installeren en dat soort zaken en dan is het vanwege de tijdzone ook nog een uur later. Die dag ook nog door naar Bryce lijkt me erg lastig of maak de keuze voor of zion of bryce of accepteer dat je voor beide parken dus maar een middag hebt.

Rainbow bridge NM gelijk uit de route halen, daar heb je geen tijd voor. Volgens mij kan je hiervoor ook alleen maar 's ochtends vroeg op pad, maar het is uren onderweg zijn. https://www.lakepowell.com/things-to-do ... idge-tour/
Als je de middagtour kunt halen dan moet je antelope canyon naar de volgende ochtend plaatsen voor je naar de grand canyon gaat, maar dan heb je daar weer minder tijd voor. keuzes keuzes

grand canyon - joshua tree is met de camper zonder stops zeker 6.5/7u rijden gerekend vanuit grand canyon village. Dus heel veel tijd ga je ook daar niet hebben. Je kan dan natuurlijk laat in middag en de volgende ochtend nog wel wat in het park doen, maar echt ideaal vind ik het allemaal niet.

Een auto huren in LA, een auto huren in Vegas in het begin....had je niet beter de hele reis gewoon met de auto kunnen doen. Ik zie niet helemaal het voordeel van de camper als je ook nog een auto moet huren. In jullie geval zou ik op hollywood blvd gewoon een Jeeptour/startour boeken, dan rij je ook door hollywood en Beverly hills en je hoeft niet ergens ook nog een auto te huren. Maar die dag erna ook weer een fikse rit naar Yosemite. Daar ben je ook weer zeker 7u mee kwijt met files en tussenstops. En waarom niet op één van de pines campings staan dat zijn de beste plekken... Marianne heeft straks vast de boekingslink wel paraat.

Ik vind het allemaal wat gehaast als ik eerlijk ben. Ik zou deze reis niet met een camper doen. Of haal Yosemite of LA bv uit de reis en doe het andersom

Vegas - grand canyon - page- bryce - zion - (eventueel hier weer via las vegas) boven death valley langs naar Lee Vining/Mono Lake - Yosemite - SF en dan hoef je in Vegas geen auto te huren want je komt onderweg naar de GC langs de hooverdam.
Georgette
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 sep 2018, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door Georgette »

Marianne en PSVWally, heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

De komende jaren zullen wij niet meer naar Amerika gaan, vandaar dat we toch veel willen zien. In eerste instantie zat Zion er niet bij, maar door alle reacties op het forum, willen we er toch wel naartoe. In LV komen we vroeg aan, vandaar de auto om naar de Hooverdam te gaan. De camper hebben we nog niet geboekt.

We gaan de route incl. Tioga Pass ook nog eens bekijken met de auto en ook het voorstel om de route andersom te doen.
Los Angeles moet niet, maar omdat we er zo dichtbij zijn lijkt het ons leuk om er toch eens te kijken.

Is er op de Pines campings elektriciteit? Ik moet me nog verder verdiepen in campings en routes in de parken.

Omdat we hoorden dat uit eten in Amerika duurder is, wilden we wat meer zelf koken/bbq-en.

Georgette
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door hemmie »

Volgens mij is uit eten in de VS juist relatief goedkoop, en boodschappen zijn relatief duur. Camperhuur is duur, en je gebruikt veel benzine, volgens mij is een camper niet snel goedkoper dan auto en hotels, ook niet als je altijd kookt. De enige manier om echt te besparen is tentkamperen.
Terug in Texas!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door trudy »

Wil je persé de Hooverdam zien? Anders zou ik die auto huren in Las Vegas laten zitten en me met een taxi naar de strip laten brengen. Daar hotel en de volgende morgen de camper ophalen. Je hebt dan bijna een volle dag en een avond in Las Vegas en dan kun je echt wel wat zien.
Wij zijn camper-liefhebbers, dus praat ik je niet de camper uit. Wel vind ik het tussentijds autohuren ingewikkeld en erg veel tijd kosten. Hemmie heeft wel gelijk: een camper huren is niet goedkoop (probeer wel binnenkort te boeken, dan krijg je nog vroegboekkorting) en gebruikt in onze terminologie 1 op 4, dus brandstof is een serieuze post. Maar steeds twee hotelkamers boeken is natuurlijk ook niet voordelig. Het auto huren zou ik als het enigszins kan dan ook proberen niet te doen.

De volgende dag dan de camper ophalen (probeer een early bird te krijgen), boodschappen doen en dan naar Zion rijden. Zo win je een dag, die je elders kan inzetten. Bij de Grand Canyon zou ik de Mather Campground in het park boeken, dat scheelt je heel veel heen en weer rijden. Vanaf die camping kun je met de shuttlebus van het park naar de diverse uitzichtpunten.
Als je Joshua Tree wil aandoen kun je ook het beste in het park overnachten. Een simpele camping maar met een prachtige sterrenhemel!

In Los Angelos hebben wij in 208 gestaan op camping Birmingham RV park aan Balboa Bld in Van Nuys. De camping stelt niet veel voor. Daarvandaan zijn we met bus 237 naar de Oranje Line en vervolgens met de Red Line Metro naar Hollywood/Highlands, midden op Hollywood gegaan. We hebben toen een rondrit door Hollywood en stukje Beverley Hills gemaakt en zijn zo langs de highlights gekomen. Maar je zou je ook met een Uber Taxi naar Hollywood kunnen laten brengen.
Maar eigenlijk zie je maar heel weinig van Los Angelos en vanaf Los Angelos via Malibu Beach naar Yosemite wordt wel een lange rit, waarbij je geen tijd hebt voor Highway 1, langs de kust. Eigenlijk heb je tussen Los Angelos en Yosemite nog een overnachting nodig.

In San Francisco zou ik inderdaad overwegen de camper al 10 augustus in te leveren. dat moet sowieso 's morgens voor 10 uur, houd daar rekening mee. Daarna kun je met een shuttlebusje van de camperverhuurder naar downtown San Francisco, naar een hotel. Een camper is echt een nutteloos ding in San Francisco. Er is wel een camping maar die is duur en bovendien zit je alsnog een end van het centrum. Maar die dure camping is natuurlijk nog wel goedkoper dan een hotel. De inleverlocaties (in ieder geval die van Road Bear) liggen wel aan de andere kant van de baai en dan is het op de inleverdag een opgave om de camper, dwars door de spits, op tijd in te leveren. Overigens zou je je vlucht volgens mij wel halen, want de shuttle brengt je rond elf uur naar het vliegveld.

Succes met nadenken en plannen.
Laatst gewijzigd door trudy op 20 sep 2018, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Rondreis Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door trudy »

Nog ter aanvulling: op de Mathercamping in Grand Canyon en op Pines in Yosemite heb je bij de camper geen elektriciteit. Maar dat heb je ook niet nodig: de koelkast werkt op gas, evenals het warm water. Ook koken gebeurt op gas. Het enige punt is koffie zetten, de camper heeft in zijn inventaris een enorm koffiezetapparaat. Maar een van huis mee genomen filter en water koken zorgen ook voor koffie. Tablet en telefoons laden wij altijd al rijdende op. Ik moet aan mijn man vragen hoe eigenlijk; hij zorgt altijd voor de elektronica en de nodige stekkers.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Georgette: Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door Martin & Marianne »

trudy schreef: Maar steeds twee hotelkamers boeken is natuurlijk ook niet voordelig. Het auto huren zou ik als het enigszins kan dan ook proberen niet te doen.
Dit is wel iets om mee te nemen; als jullie geen camper zouden nemen, zou je dan 1 of twee kamers willen? Wij delen met onze twee dochters altijd een kamer; dus de dochters ook in een tweepersoonsbed. Als dat voor jullie zonen niet bespreekbaar is, is een matje met slaapzak een mogelijkheid. Het scheelt echt heel veel geld of je een of twee kamers moet nemen.
Georgette schreef:De komende jaren zullen wij niet meer naar Amerika gaan, vandaar dat we toch veel willen zien. In eerste instantie zat Zion er niet bij, maar door alle reacties op het forum, willen we er toch wel naartoe.
In twee weken kun je niet alles doen, zelfs met wat je nu hebt gepland mis je heel veel. Probeer vooral niet te veel te willen doen, dan ren je je zelf voorbij en heb je geen leuke vakantie. Waarom zou je bijvoorbeeld zowel de Lower als de Upper Antelope Canyon willen doen?

Ik heb jouw route uitgeschreven zonder de extra tekst erbij. Je ziet zo beter hoe vol het is; voor LA heb je maar 1 nacht want je rijdt niet in 1 dag van de GC naar LA, zeker niet met een camper. Op deze manier heeft LA echt geen zin. Zeker niet als je ook nog tijd kwijt bent om een auto te gaan huren.
29-jul naar Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - Zion
01-aug Zion - Bryce
02-aug Bryce - Page
03-aug Page
04-aug Page - Grand Canyon
05-aug Grand Canyon - Joshua Tree
06-aug Joshua Tree - LA
07-aug LA - Yosemite
08-aug Yosemite
09-aug Yosemite - SF
10-aug SF
11-aug SF
12-aug SF

Ik zou de route anders doen, en dan voor een auto gaan. Dat scheelt je heel veel tijd.
29-jul naar Las Vegas
30-jul Las Vegas - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon - Page
01-aug Page
02-aug Page - Bryce
03-aug Bryce - Zion
04-aug Zion
05-aug Zion - Las Vegas
06-aug Las Vegas - Bishop
07-aug Bishop - Yosemite
08-aug Yosemite
09-aug Yosemite - SF
10-aug SF
11-aug SF
12-aug SF

Is ook nog krap, maar je hebt minder lange rijdagen en mooiere wegen.

Marianne
Georgette
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 sep 2018, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Georgette: Las Vegas-San Francisco camper 14 dagen juli/aug 2019

Bericht door Georgette »

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

We kunnen inderdaad niet alles zien, maar hopen enkele mooie highlights mee te pakken.

Als we een hotel nemen, zullen het merendeels 2 kamers worden. Wij hebben er 1 die nogal onrustig slaapt. Z’n broer vindt dat niet echt prettig. Voor een aantal keren is een matje een mogelijkheid. Zal het voorleggen aan de jongens.

Het lijkt me inderdaad een goed plan om de autohuur te laten vervallen en in LV (en LA) gebruik te gaan maken van Uber.

Mather Campground zet ik op het lijstje! Lijkt me super mooi om daar te overnachten. Ook ga ik kijken voor in Yosemite.

Mochten we toch naar LA gaan en dan Highway 1 nemen, waar raad je aan om te overnachten?

Upper of Lower Antelope Canyon. Ze lijken me allebei mooi. Welke raden jullie aan en op welk dagdeel?

Ik ga puzzelen met auto of camper en met alle voorstellen die jullie me hebben gegeven. In ieder geval 1 dag minder Las Vegas.

Dank jullie wel!
Georgette
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer