Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Nog even en we vertrekken naar de USA! We zijn met zn 3e: mijn vriend, onze bijna 2 jarige zoon en ikzelf. Erg veel zin in! We willen graag een plan hebben maar nog niet al teveel vastleggen, mede door onze kleine, de weersomstandigheden, het aanpassen aan de nieuwe tijd etc. We boeken steeds wat dagen vooruit en we weten dat eea snel vol kan zitten en we dus wellicht (andere) keuzes moeten maken. Maar daar kiezen we voor!

Voor onze rondreis hebben we al een deel van de reis uitgedacht en t/m aankomst Yosi NP ook al geboekt:

1 Reisen naar Los Angeles
2 los Angeles
3 & 4 kust afrijden + 1 overnachting
5 San Francisco
6 San fransisco
7 reis naar Yosemite / Oak Hurst
8 Yosemite
9 Yosemite met als eind doel Bishop (mits Tioga open is, anders onderlangs)
Uitgaande van Tioga open:
10 death Valley + 1 overnachting tussen DV en LV
11 reis naar Las Vegas
12 Las Vegas datum; ongeveer 10-10

Vervolgens willen we graag naar de grand canyon en vertrekken we op 24-10 weer vanaf LAX naar AMS. Nog een goede 2 weken te gaan dus. En we zijn wat zoekende in wat een handige route is.
Op ons wensenlijstje staan Zion, Grand Canyon en nog wat relax tijd rondom LA aan het einde van de reis. Wie heeft tips voor handige routes en goede uitvalsbasissen? En is Zion en Grand Canyon goed te combineren? En North of South rim?
Het eerste idee is South maar dan moeten we misschien Zion skippen? Als we voor South gaan wat is dan vervolgens een goede route naar LA, wat ligt er op de route om te zien/doen? Of is North icm Zion een goed idee? En waar moeten we qua weer/temp op letten?

Veeeel vragen, maar ja al die keuzes ;)...

Alvast dank :)!!

A, J & S
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Martin & Marianne »

De North Rim sluit ergens in oktober, ik zou denk ik ook afgezien daarvan voor de South Rim gaan. Die is wat toegankelijker. Ook wel drukker, maar op zich zal dat nog wel meevallen n oktober. Qua accommodatie is het echter wel altijd snel volgeboekt. Misschien toch niet gek om iets vast te leggen, en zo nodig annuleer je het weer.

Qua route zou je het volgende kunnen doen:

Las Vegas
Zion (2 of 3 nachten) via Valley of Fire
Page (2 nachten)
Grand canyon South rim (1 nacht)
Kingman (1 nacht)
LA (3 of 4 nachten)

Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis. In Page is de Red Rock Motel ons vorig jaar goed bevallen; dan heb je ook een woonkamer met keuken erbij.
Voor de GC vind ik iets in het park het mooiste. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Je kunt ook nog naar Bryce, tussen Zion en Page. Dat maakt het wel wat minder rustig, en het kan er koud zijn.

Zit je alle nachten bij Yosemite in Oakhurst? Dat ligt wel een flink eind rijden van de vallei. En voor de rit naar Bishop geeft het je ook weinig tijd voor stops onderweg.

Marianne
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Merci.

Yosi NP:
Het plan is 1 nacht oakhurst en dan door het park naar de volgende overnachting in het park.
En wellicht nog een overnachting bij Mammoth lakes ipv Bishop. Zal ook afhangen van de (naweeen) branden en of Glaciet point road weer open is.

Bryce:
Wel een wens maar idd rust vs alles zien...volgende reis!

Zion:
Als we Zion ook zouden laten wachten voor eeen volgende reis wat zou je dan adviseren qua route/plaatsen richting ST-GC?

Page:
Nav jouw eerdere tip staat die op de lijst :)

SR Grand Canyon:
Welke plaatsen zou je aanraden als een plek in het park geen optie meer is? Cameron?

Dank alvast :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Martin & Marianne »

Als je wel naar Page gaat is Zion laten vallen niet heel logisch; je rijdt er mimmers door op weg naar Page. Maar je kunt prima in 1 dag van LV via Zion naar Page rijden. Of je rijdt onder zion langs. Dat zou je tijd geven voor valley of Fire onderweg.

Cameron lijkt me niet handig, zeker niet als je van Page komt. Dat is een korte rit, en wil je die dag nog naar de GC dan rij je onnodig vele heen en weer. Je kunt in Tusayan kijken, dat is dicht bij het park, maar wel prijzig. Of rij door naar Williams; dan beozek je het park onderweg, Wel jammer dat je de mooiste uren in het park mist op die manier.

Marianne
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Nee als we Zion niet doen dan ook Page niet, dat is dan een optie/gevolg. En dan idd onderlangs. Check. Thnx!

Van Page naar Cameron leek me logisch ivm de route maar je bedoeld als je het park inrijdt dat je dan weer terug moet naar Cameron? Dat pleit idd voor een overnachting in het park, ik ga vanavond even kijken. En anders optie is vanaf Page de GC bezoeken en daarna doorrijden aar Williams?

Wat is jouw mening over Joshua Tree? En over Sedona?

Dank weer, fijne dag
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Hans B »

Joshua Tree, prima park, maar het mooiste als de bomen bloeien in het voorjaar.
Sedona mooie streek, maar ZION, Bryce, Page vind ik meer bijzonder.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Martin & Marianne »

JASintheUSA schreef: Van Page naar Cameron leek me logisch ivm de route maar je bedoelt als je het park inrijdt dat je dan weer terug moet naar Cameron?
Inderdaad, Cameron ligt nog voor de GC, dus dat is als overnachtingsplaats niet handig. Het is dan handiger om in Tusayan of Wiliams te overnachten. Maar het mooiste - ook qua tijdsindeling is toch wel mooi in het park te overnachten. Je kunt toch iets vastleggen? En annuleren als je toch je plannen wijzigt? Of kijk vlak van te voren of er plaats is; zo nee, dan rij je door naar Williams.

Wij zijn twee keer in Joshua Tree geweest. De eerste keer in de zomer; dat is eigenlijk niet een goed moment om te gaan. De tweede keer in december; toen vond ik het heerlijk, niet te warm om te wandelen. Het is niet heel spectaculier, zeker niet als het je laatste park is, maar toch leuk om mee te nemen als het op de route ligt.

Met Sedona heb ik niet veel ervaring; de omgeving is zeker prachtig, en je kunt er mooi wandelen.

Marianne
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Dank weer voor de aanvullingen, mijn beeld over Joshua rond deze tijd van het jaar klopt dus. :)

Dat vlak van te voren boeken is nu idd het plan, want we weten gewoon nog niet precies hoe en wat na Yosemite. Het plan ligt er wel; als basis de route van Marianne! Dus dank je wel :)! Nog wel een vraag; waarom 2 nachten Page? Is er meer te zien dan wij nu denken (Horsehoe Bend).

Al met al heb ik het idee dat we zo een mooie reis hebben maar wel met voldoende tijd en rust. ZIjn er rondom Las Vegas nog leuke dingen te doen? We willen daar wat langer blijven om even 'op adem' te komen, de was te (laten) doen, etc.
Laatst gewijzigd door JASintheUSA op 21 sep 2018, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Nog een vraag, namens de wederhelft; is de Horsehoe Bend te doen met een 1,5 jarige in de draagzak? Of is het erg stijl en veel klimmen?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Hans B »

Horseshoe Bend moet je wel een heuveltje op, maar met draag/rugzak moet geen probleem zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door Hans B »

Page: Glen Canyon dam, Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, middagje relaxen bij het meer.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JASintheUSA: keuzes maken na Las Vegas voor bezoek aan Grand Canyon en terugreis LA

Bericht door JASintheUSA »

Dank je wel hans, ik ga die plekken opzoeken :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer