Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hallo allemaal,
in juli 2019 gaan wij voor de eerste keer een rondreis door het zuidwesten maken samen met onze pubers van 15 en 17.
Omdat dit onze eerste verre rondreis is en mijn man dan toch iets geruster is, hebben we besloten om alles via een reisbureau te boeken.
Ze hebben ons een voorstel gedaan, maar er is nog vrijheid om dit aan te passen. Zo kunnen de hotels nog aangepast worden, en kunnen er eventueel nog enkele dagen toegevoegd worden.
We zouden natuurlijk graag het beste uit onze reis halen, vandaar dat alle tips welkom zijn.


Dag 1-3: Los Angeles

Dag 3-4: Lake Havasu City (overnachting: Days Inn Havasu)

Dag 4-6: Grand Canyon South Rim Area (overnachting: Yavapai Lodge West)

Dag 6-7: Monument Valley (overnachting: Desert Rose & Cabins)

Dag 7-9: Glen Canyon (overnachting: Quality Inn)

Dag 9-11: Bryce Canyon (overnachting: Bryce View Lodge)

Dag 11-14: Las Vegas (overnachting: nog te bepalen)

Dag 14-15: Death Valley (overnachting: The ranch at Death Valley)

Dag 15-17: Yosemite (overnachting: Half Dome Village)

Dag 17-19: San Francisco (overnachting: hotel Whitcomb)

Dag 19-21: San Simeon (overnachting: Courtesey Inn)

Dag 21-22: Los Angeles (overnachting: Holiday Inn)

Ik heb toch nog enkele vragen: ligt het tempo van de reis niet te hoog? Zijn de afstanden tussen de verschillende plaatsen haalbaar (tussen Death Valley en Yosemite lijkt me een lange rit, kunnen we hier niet beter nog een tussenstop nemen?)
Als extra voor onze kinderen willen we graag nog een pretpark toevoegen. We dachten aan Disney of Universal Studio's. Welk van de 2 zouden jullie verkiezen?
Alvast bedankt voor het meedenken, ik ga alvast nog wat verder rondlezen hier op het forum :D
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door wennepen »

Welkom op het forum. Houdt er wel rekening mee dat als je met een auto in dan francisco bent dat je in het centrum 40 dollar per dag aan parkeerkosten kwijt bent. Wij slapen in san francisco ergens aan lombard street bij een hotel met gratis parkeren. Wij gaan volgend jaar een zelfde soort reis doen met ook 2 pubers van 15 en 17 en hebben er voor gekozen het helemaal zelf te gaan regelen..Ik heb al veel bruikbare tips van het forum gehaald. Ga je geen Zion doen op je route? Dat is echt een geweldig park! Heel veel.plezier met de voorbereidingen!
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door wennepen »

En op aanraden van heel veel forumleden hier doen wij op de kustroute 2 overnachtingen op verschillende plaatsen zodat je meer tijd hebt voor de verschillende di gen op de route.
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb heel lang getwijfeld om alles zelf te regelen, maar voor de eerste keer wil ik toch een beetje op veilig spelen.
Zoon zit inderdaad niet in de planning, dat ga ik nog eens herbekijken.
Bedankt ook voor de parkeertip, ook dat ga ik nog bekijken.
Wat de kustroute betreft, heb je een voorstel waar we nog kunnen overnachten? Wat is de moeite met twee tieners?
Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou je aan willen raden om de accommodatie zelf te boeken. Dan ben je helemaal vrij in de soort accommodatie en de locatie. En je kunt nog eens iets aanpassen want meestal kun je gratis annuleren. Nu zit je niet heel slecht, maar Bluff voor Monument Vlaley s erg uit de richting; juist in MV wil je in het park zitten voor de mooie uren bij zonsondergang en/of opkomst.
Zoals al gezegd ontbreekt Zion; is dat bewust?
De rit van Death Valley naar Yosemite is inderdaad erg lang; vooral omdat er onderweg zo heel erg veel te doen is. En 1 dag voor Yosemite is ook wel minimaal; er is heel veel te doen, zeker met kinderen.
Voor Bryce is 1 overnachting in principe voldoende, zeker als je Zion nog tussenvoegt.
Voor de Grand Canyon kan 1 nacht ook voldoende zijn, tenzij je ook een stuk naar beneden wilt wandelen'.

Ik begrijp niet wat er veilig is aan alles via een reisorganisatie te boeken. Als je zelf boekt ligt het ook vast, maar je blijft flexibel, en je kunt zelf kiezen waar je wilt overnachten zonder afhankelijk te zijn van het aanbod van een reisbureau.

Voor de kust wordt meestal een nacht in Monterey en een nacht in Pismo Beach aangeraden. Wij deden het vorig jaar met 1 nacht, in Cambria (vlak bij san Simeon).
Bekijk eens wat reisverslagen, dan zie je hoe anderen het hebben ingedeeld, en dan zie je ook wel wat je wel en niet aanspreekt.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door wennepen »

Wij gaan volgend jaar vanuit san francisco (Wij slapen in het town house motel......ik vind san francisco echt extreem duur met de hotels en deze was het redelijkst te betalen) eerst naar Monterey en de 2e overnachting in pismo beach en daarna richting LA. In monterey kan je ook een walvissen tour doen en in pismo beach zit ook een outlet centrum, daar worden mijn dochters dan weer heel gelukkig van. Ik heb alle overnachtingen inmiddels al vastgelegd op LA na. Alles met gratis annuleren. De tickets moet ik namelijk nog boeken maar dat lukt nog niet. Wij gaan van 28 juli tot 24 augustus mmaarnaar doen ook nog 5 dagen new york erbij. Hopelijk over 2 weken de tickets. Ik kan je niet heel veel tips geven ondat ik zelf ook voor het eerst met het gezin ga. Ik ben zelf 20 jaar geleden daar geweest en zion en monument valley hebben toen veel indruk gemaakt. In monument valley gaan we dan ook slapen in the view. Heel duur maar onbetaalbaar uitzicht.ik heb er 20 jaar geleden gekampeerd aan de vallei en ik zie het nog zo voor me.Ga vooral veel lezen op dit forum en veel reisverslagen lezen hier. Daar steek je heel veel van op.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door josea »

Allereerst: zou ik ook aanraden om zelf te boeken! Met een beetje oriëntatie stelt dat niets voor, en als je booking.com o.i.d. gebruikt, wijst het zich vanzelf. En alles is dan los te annuleren/wijzigen, mocht je dat willen. Duurt nog lang voor het 2019 is, misschien wijzigen je wensen nog.

Verder zou ik zeker Zion niet overslaan! Is bij onze kinderen van 13 en 17 het favoriete park, samen met Bryce. Misschien GC en Bryce een nacht eraf en twee nachten Zion toevoegen. Veel leuke dingen te doen met tieners: de Narrows lopen, fietsen in het park van boven naar beneden, Canyon Overlook trail lopen, eventueel Hidden Canyon trail als ze van wandelen en klimmen houden....
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Marcopstal »

Laat je niet vangen aan boekingen via een reisbureau. Boek je hotels gewoon zelf en kies ze zoals jij wil. Dit jaar is al een mooi voorbeeld geweest van onverwachte zaken die aanpassingen van een route noodzakelijk maakten.

Wat de route betreft:

Als je een rondje LA doet, houd dan bij voorkeur de volle dagen LA op het einde.
Lake Havasu heeft op zich geen meerwaarde, het ligt een klein beetje naast de route
Desert Rose ligt ongeveer een 50 minuten rijden van MV af. Dit stuk doe je dan heen en terug. Er zijn betere locaties te vinden, zoals MV zelf (The View)
Twee nachten Bryce is typisch reisbureau, terwijl dit een klein park is waar je met één nacht volstaat. Waarschijnlijk laat men je Zion dan bezoeken op weg naar Vegas, maar dat is eigenlijk absoluut niet aan te raden.
Vanuit Death Valley in één dag naar de vallei van Yosemite is niet echt realistisch en aan te raden, je mist dan veel moois onderweg.
Twee nachten San Simeon is niet aan te raden, je verdeelt de kustroute beter in drie dan in twee.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ga jullie tips straks allemaal eens rustig bekijken en het schema dan aanpassen.
Wat het zelf boeken betreft begin ik nu echt wel te twijfelen. Ben ik nu nog wel op tijd om overnachtingen in het park te boeken? De verblijven boeken lijkt me niet zo een probleem als ik dat zo lees, maar hoe zit het met vluchten en auto? Ben hier echt een leek in. Vermits mijn man een heel drukke job heeft, komt het allemaal op mij neer. Ik ga er toch nog eens over nadenken. Jullie horen nog van mij met heel veel vragen :wink:
Groetjes, Cindy
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Coyote »

Je zou kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen en te eindigen in Los Angeles. Dan sla je Lake Havasu over maar rijd je wel vanuit Phoenix rechtstreeks naar de Grand Canyon en kun je deze eerste 3 dagen weer ergens anders op de route inzetten (bijv. Zion NP en/of Los Angeles).

Vanuit Death Valley zou ik rijden tot vlak voor Yosemite NP (bijv. Lee Vining). Andere dag ga je vroeg op naar naar Yosemite NP met event. overnachting daar.

Kustweg kan met 2 overnachtingen maar heb 'm zelf al meerdere malen met 1 overnachting gedaan, kan makkelijk! San Simeon is prima plek.

Los Angeles bewaar je dan voor het eind met 2 of 3 nachten. Qua pretpark is denk ik mede afhankelijk van leeftijd kinderen. Als het tieners zijn zou ik eerder kiezen voor Universal Studio's. Zijn ze wat jonger dan wellicht Disney?

Lekker zelf boeken! Kijk eerst eens naar tickets voor bijv. AMS-PHX LAX-AMS, hoeft vaak niet duurder te zijn dan AMS-LAX vv. Autohuur vaak ook zonder drop off kosten. Jullie gaan volgend jaar juli dus nog alle tijd om tickets en overnachting te regelen. Eerst start- en eindlocatie bepalen, komt de rest vanzelf!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Geert VW »

Cindy

Als ik je kan gerust stellen, wij hebben recent twee reizen gemaakt naar West USA met twee tieners ong. dezelfde leeftijd. Ze vinden het geweldig en ze willen niks anders meer.

Ook wij zijn de eerste keer deze fase doorgegaan 3 jaar geleden. Geloof me, er is niks leukers dan alles zelf regelen. Gewoon via booking.com alles zelf reserveren en annuleerbaar nemen. Kan je niks gebeuren indien je dan toch eens een foutje maakt.
Vluchten? Ook simpel hoor. Schrijf je in op google flights op een aantal vluchten die je interessant vind voor de data dat je wil reizen. Je krijgt dan alerts via email wanneer prijzen dalen (of stijgen). Het kan soms zomaar zijn dat de vluchtprijzen voor bepaalde data voor een week zeer laag staan, en dat wil je dan wel geweten hebben. Zo hebben we vorig jaar vluchten aan dehelft van de prijs (500 €) kunnen boeken in oktober...

Ook de huurauto rechtreeks boeken bij verhuurbedrijf is eenvoudig.

Via reisbureau is meestal een stuk duurder en hotels zijn meestal niet gunstig gelegen.

Zoals meer ervaren reizigers dan mij hiervoor reeds vermeld hebben: Zion absoluut niet overslaan (wandeling door de Narrows is voor tieners geweldig), Page met Antelope canyon en horseshoe bend ga je toch ook niet laten liggen hé. Aan het begin van de reis blijven hangen in LA zou ik niet doen, je bent er toch op het einde een aantal dagen?

Je hebt zeker wel voldoende tijd om deze trip te doen.

Geert
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door smeerkaas »

Typisch een reisbureau route, waarin je opeens 100-en kilometers verderop zit, blijkbaar zonder reistijd.
Per dag uitgeschreven wordt 't al wel wat overzichtelijker:

01. Reis naar LA
02. LA
03. LA - Lake Havasu City (typisch reisbureau, want goedkope overnachting).
04. LHC - Grand Canyon
05. Grand Canyon
06. Grand Canyon - Monument Valley
07. Monument Valley - Page (gok ik dat ze bedoelen ipv Glen Canyon)
08. Page
09. Page - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - Yosemite Valley
16. Yosemite Valley
17. Yosemite - SF
18. SF
19. SF - San Simeon
20. San Simeon
21. San Simeon - LA
22. LA - Thuis
23. Thuis

Vragen voor het reisbureau:
- Waarom Lake Havasu City, waar Kingman veel beter op de route ligt
- Waarom een volle dag Grand Canyon?
- Waarom in Bluff overnachten voor een verblijf in Monument Valley (een uur rijden).
- Waarom niet The View / Gouldings of Mexican Hat hiervoor?
- Wat is Glen Canyon?
- Waarom een volle dag Bryce Canyon?
- Waar is Zion NP?
- Hoe tijd in te ruimen voor de Alabama Hills, Manzanar, Bodie en Mono Lake op de route Death Valley - Yosemite
- Waarom een volle dag San Simeon?

Ik zou zoiets doen, gezien jullie wensen, waarbij ik ervan uit ga dat de vliegtickets niet meer aangepast kunnen worden (anders zou ik starten in Phoenix, zo win je nog een dag):

01. reis naar LA
02. LA - Kingman
03. Kingman - Grand Canyon
04. Grand Canyon - Monument Valley
05. Monument Valley - Horseshoe Bend - Page
06. Page - Antelope Canyon - Bryce Canyon
07. Bryce Canyon - Zion (Springdale)
08. Zion
09. Zion - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Mammoth Lakes
14. Mammoth Lakes - Bodie - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - SF
18. SF
19. SF - Monterey
20. Monterey - San Simeon
21. San Simeon - Anaheim
22. Anaheim (pretpark)
23. Anaheim - LA
24. LA
25. LA - Thuis
26. Thuis

Die extra dagen zijn dus echt nodig. Schrappen is wel makkelijk (Las Vegas / Yosemite / LA / Pretpark)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Mr. Patrick »

Ik ga ook nog eens zeggen: boek het nou gewoon zelf! Je zit in een ontwikkeld eerste-wereld land waar je je nagenoeg perfect verstaanbaar kunt maken. Je hoeft echt niet bang te zijn voor problemen. De kans dat het misgaat is net zo groot bij booking.com als bij het reisbureau.

De reis van smeerkaas is echt een ideale route. Als je minder tijd hebt zou ik stukjes overslaan en bewaren voor een volgende keer. Je zou in diens voorstel wel een nacht LV of Yosemite kunnen laten vallen als je echt niet anders kan, maar zonde is dat wel.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me best voorstellen dat het wat eng lijkt allemaal. Je zou daarom voor de tickets en misschien ook voor de autohuur het boeken via een reisbureau kunnen doen. En dan wellicht ook de eerste overnachting(en), als dat qua prijs interessant is. Voor de overnachtingen is er eigenlijk geen risico. En je boekt per accommodatie, dus mocht er eens iets fout gaan dan betreft het maar 1 nacht; het is nooit zo dat alles fout gaat.
Er wordt hier al booking.com genoemd. Voor de parken is dat geen optie, dan moet je echt op de sites voor de parken kijken. Maar ook voor buiten de parken kun je meerdere sites gebruiken. Soms is de site van het hotel zelf goedkoper, soms die van een boekingssite. Maar bekijk altijd meerdere opties. Bij het hotel zelf kun je soms meer mogelijkheden kiezen, bijvoorbeeld het soort bed, wel of niet een koelkast etc). En de boekingssites geven niet alle accommodatie die er in een plaats is. Bovendien kan het zijn dat het bij een boekingssite vol is, maar dat er via de site van het hotel nog wel iets vrij is.

Voor Yosemite zie http://www.travelyosemite.com, voor de Grand Canyon zie http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com (voor de Yavapai Lodge).
In MV is de View al genoemd. Goedkopere opties zijn Goulding. Of kijk naar een tipi in Tipi Village. Wij overnachtten vorig jaar in Mexican Hat, dat is ook goed bevallen.
Als je twee nachten in Page wilt zitten dan is de Red rock Motel ene aanrader, zie daarvoor ons 2017-verslag.
Ook heel leuk; kamperen met een tent in de parken. Dat scheelt je heel veel geld en is zeker met kinderen een aanrader.

Als je zelf gaat boeken en je hebt nog geen credit card, vraag er dan zo snel mogelijk een aan.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door josea »

cindyengeert schreef:Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ga jullie tips straks allemaal eens rustig bekijken en het schema dan aanpassen.
Wat het zelf boeken betreft begin ik nu echt wel te twijfelen. Ben ik nu nog wel op tijd om overnachtingen in het park te boeken? De verblijven boeken lijkt me niet zo een probleem als ik dat zo lees, maar hoe zit het met vluchten en auto? Ben hier echt een leek in. Vermits mijn man een heel drukke job heeft, komt het allemaal op mij neer. Ik ga er toch nog eens over nadenken. Jullie horen nog van mij met heel veel vragen :wink:
Groetjes, Cindy
Tuurlijk, kom maar vragen! Volgens mij zitten hier heel veel mensen die het leuk vinden je te helpen!
cindyengeert
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door cindyengeert »

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag.
Jullie hebben me weten te overtuigen, ik ga proberen onze reis zelf te boeken. Ik denk dat het met de hulp op dit forum wel moet lukken :)
Ik zit natuurlijk nog met een heleboel vragen:
Als we onze reis zouden laten beginnen in Phoenix, is het dan de bedoeling dat we de rondreis best in tegengestelde richting doen?
Is het nu al de moment om uit te kijken naar vluchten?
Op welke sites kan ik best kijken voor vluchten? (mag ik deze vragen hier wel stellen :oops: )

In elk geval ga ik nog wat reisverslagen lezen en dan kan ik het reisschema aanpassen, want Zion moet er zeker tussen.

Groetjes, Cindy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad in Phoenix beginnen, dan doe je de route in omgekeerde richting. Maar je kunt ook beginnen in LA en in Phoenix eindigen. Voor de autohuur kan dat aantrekkelijker zijn omdat bij het huren in Californië een tweede bestuurder gratis is.
In plaats van Phoenix kun je ook kijken naar Las Vegas als dat goedkoper is dan vliegen op Phoenix.

De vragen over de vluchten kun je het beste in dit topic stellen; daar zitten de experts. :wink:

Marianne
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Geert VW »

Cindy

Wij gingen als volgt te werk. Kan voor anderen misschien anders zijn.

1. Eerst Bepalen we welke onze reisdata zijn. Indien je flexibel bent des te beter.
2. We stellen een aantal reisschemas op waarbij we dezelfde bezienswaardigheden opnemen, enkel start en eind zijn verschillend.
3. Dan zetten we alerts op de vluchten van elk van deze schema’s.
4. Wanneer er een goedkope vlucht beschikbaar komt, slaan we toe. We wachten natuurlijk niet te lang omdat dan de keuze aan hotels steeds minder wordt.
5. Dan boeken we de hotels. Die bekijken we natuurlijk van tevoren al wel...
6. Parallel houden we autoverhuurprijzen in het oog, want die schommelen soms ook.

Opm: door deze methode kan je wel in de problemen komen om in de parken zelf te overnachten, daar moet je vaak snel boeken.

Je kan dus bv. Phoenix tot LA doen of Las Vegas tot LA enz... Vooral omdat je met z’n vieren bent kunnen de vluchtprijzen aardig wat verschil maken.

Het is nu zeker al het moment om naar vluchten te kijken. Alerts zetten via Google flights leek ons een heel goede methode en regelmatig zelf kijken.Op den duur wordt het een hobby...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door Coyote »

cindyengeert schreef:Als we onze reis zouden laten beginnen in Phoenix, is het dan de bedoeling dat we de rondreis best in tegengestelde richting doen?
Ik zou de reis zeker niet in tegengestelde richting doen.

Beginnen in Phoenix dan naar de Grand Canyon NP en de route volgen zoals je zelf al in gedachten hebt en eindigen in Los Angeles. Voordeel is dan dat je het stuk Los Angeles - Havasu City - Grand Canyon NP niet hoeft te rijden (547 mijl). Het stuk Phoenix - Grand Canyon NP rijdt een stuk sneller (229 mijl). Dan kun je bij wijze van spreke 's ochtends om 8 u vertrekken en om 12 u bij de Grand Canyon staan.

Ander voordeel is dat je de laatste dagen in Los Angeles verblijft. Na een lange rondreis vind ik het persoonlijk wel lekker om de laatste dagen `iets` rustiger aan te doen in een grote stad. Bijv. door het bezoeken van een pretpark. Voor de kinderen denk ik ook leuker om zo`n hoogtepunt voor hen tot het eind te bewaren.

Het kan zijn dat je in Phoenix voor een 2e bestuurder moet betalen. Echter, vaak gaat het om tientjes werk wat je extra moet betalen als je bijv. voor het Alamo Gold pakket kiest (zelf goede ervaring met American Vacations vwb autohuur).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis cindyengeert: Eerste reis Amerika 2019

Bericht door PSVwally »

Waarom in Bluff overnachten voor een verblijf in Monument Valley (een uur rijden).
- Waarom niet The View / Gouldings of Mexican Hat hiervoor?
-
Een reisbureau zal nooit hotels als the view in een pakketreis opnemen. Misschien als er een op maat reis wordt samengesteld. Maar voor een pakketreis is dit gewoon veel te prijzig.
Ik zag overigens in de openingspost 'the ranch in death valley' staan, maar dat heet toch alweer minimaal een jaar 'the oasis'??

Voor Monument Valley kan je ook nog kijken naar bv de San Juan Inn in Mexican Hat en als The View wat boven je prijsklasse ligt (prachtig, maar erg prijzig) en Gouldings vol zit kan je in mijn ogen ook nog best naar iets in Kayenta kijken, alhoewel ik het een wat shady stadje vind. Bluff ligt imo de verkeerde kant op als je niet naar Moab of Capitol Reef gaat. Beetje hetzelfde als bv een Flagstaff voor de Grand Canyon als je niet naar het oosten of zuiden gaat daarna.

Lake Havasu kan wel mocht je toch een rondje LA doen, maar het ligt wat van de route zoals Marcopstal al schreef, Needles of Kingman liggen wat meer op de route. Dit zijn pure tussenstop plaatsen, heel erg veel is daar verder niet te beleven behalve wat route66 zaken.

Hou ook altijd wat rekening met de tijdzones. MV en Bryce (en evt. zion) een uurtje later dan de rest.

De linkjes van Marianne geven al zaken aan voor het boeken in de parken, maar er zijn ook nog wel meer hotelsites als booking.com, lees je in en zet verschillende sites tegen elkaar open. Ook voor vliegtickets.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer