Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door Martin & Marianne »

Beide campings liggen dicht bij elkaar, en voor beide geldt dat je makkelijk heen en weer kunt naar het park en naar Springdale; je kunt in beide gevallen gebruiken gebruik maken van de shuttlebussen. Je zult vooral naar de voorzieningen kijken en naar het prijskaartje.

De Canyon Overlook Trail is op weg naar Bryce inderdaad. Je moet wel geluk hebben om ene parkeerplaats te vinden. Als je niet meteen na de tunnel rechts kunt parkeren kun je het iets verderop links proberen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door josea »

Met twee dagen Zion zou ik de ene dag in de (vroege) ochtend beginnen met de Narrows en de andere dag ‘s ochtends de fietstocht. Of je huurt de fietsen de hele dag en doet dan halverwege de Emerald Pools en fietst daarna verder.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, ROUTE AANGEPAST

Bericht door catje1977 »

Nu, we hebben 3 nachten camper bijgeboekt op jullie advies!!
Dus de route wordt als volgt: Mocht iemand nog nieuwe tips of suggesties hebben, dan hoor ik het erg graag. Jullie input is zeer waardevol :-)
Hoe is de verdeling van de nachten zo? Niet teveel Moab, beter Page extra, of ergens anders schuiven?


4 juli vliegen naar las vegas
4 nachten daar (bijv Holiday in Club vacations Desert Rose, of Tahiti Village of Marriotts Grand Chateau (het idee is apart slapen van de kids)

8 juli Campers ophalen bij Road Bear! (yeey voor luxe gekozen dit keer)
Rijden naar Zion
3 nachten op Zion Canyon Campground & RV resort in SApringdale OF Watchman campground (ik weet nog niet wat het voordeel is van de een to de ander)
Hier wil ik in elk geval de Narrows gaan doen, en de suggesties van Josea waren ook erg leuk (fietsen etc, Canyon Overlook Trail, Emerald Pools)

11 juli Zion-Bryce
2 nachten op Ruby's RV Park
Hier de Navajo Loop met Garden trail. Een sunset meepakken, een ranger talk onder de sterren misschien, de genoemde Mossy Cave Trail lijkt me leuk

13 juli Bryce- Scenic Byway 12- Capitol Reef
Na een sunrise en een pancake ontbijt bij Ruby's, langs de prachtige Scenic Byway 12 rijden. Als we tijd hebben misschien de Escalante River Trail lopen of dus de genoemde Lower Calf Creek Fall
We slapen 2 nachten op het Thousand Lakes RV park OF Fruita campground
Ivm de kids dachten we 1000lakes, vanwege zwembadje en faciliteiten, maar jullie raden Fruita aan, zoveel beter/mooier?
hier willen we de Sulphur Creek trail gaan doen

15 juli Capitol Reef- Moab
na evt een ochtendwandeling op ons gemak naar Moab rijden, waar we 4 nachten verblijven.
Ik heb gezien de KOA Moab en de Moab Valley RV Resort, beiden lijken mij goed. In elk geval een beetje knappe campground met zwembadje zoeken we. Ik vind Moab wel duur (230$ voor 3 nachten op Moab Valley)
Ik zal ook de Canyonlands RV park nog bekijken!
en wellicht 1e nacht in Arches Campground (als dat lukt...) en daarna 3 nachten wat luxer
Hier bezoeken we Arches/ Canyonlands en doen we bijv jeepsafari/raften

19 juli Moab- Monument Valley
1 nacht op Gouldings Campground en een tour maken in de avond (ik heb t al gezien, maar de andere 7 niet, dus wel een verplicht nummertje voor mij) of misschien paardrijden daar!

20 juli Monument Valley- Page
2 nachten op Wahweap Marina campground (of betere suggesties?)
Spelen in en om het meer. Boottocht of suppen op het meer.
Ik wil graag Antilope Canyon bezoeken omdat ik daar zoveel over hoor of de genoemde alternatieven

22 juli Page- Grand Canyon Village (onderweg Horseshoe bend)
2 nachten op Mather Campground
Hier lekker kampvuur maken tussen de elks, langs de rim wandelen, misschien een klein stukje Bright Angel trail. Sunset meepakken

24 juli Gran Canyon- Las Vegas
Na de sunrise op het gemakje naar LV rijden (op de laatste dag redden we dat niet ivm vroeg inleveren)
onderweg een excursie maken bij Hooverdam (nooit gedaan, is dat leuk en interessant?)
1 nacht op KOA Sam's Town slapen
Kunnen we nog laatste outlet shopping doen of een avondje Strip

25 juli Camper vroeg inleveren
Huurauto ophalen op airport en rijden naar California
We willen een villa huren met zwembad.Het zal wel Anaheim worden, omdat daar veel aanbod is.

Hier gaan we een weekje chillen, bijkomen van alle indrukken en wat dagtripjes maken
O.a. in gedachten:
-Joshua Tree NP (never been)
-Een pretpark, ik zou Knott's Berry Farm wel leuk vinden omdat het ons onbekend is (ervaringen?)
-een waterpark, bijv Knotts of in Palm Springs zelf wet 'n Wild
-misschien L.A. / Hollywood, al staat dat niet hoog op de lijst ( 3 van de 4 volwassenen al gezien en geen hele grote fans)
-San Diego misschien


2 augustus terug vliegen naar huis vanaf LA of LAS

Twijfel nog of we 1-8 al terugrijden naar Vegas en daar slapen, of dat we op de reisdag zelf, 2 augustus, nog die hele rit gaan maken naar las vegas en daarna vliegen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door IngridZw »

Het is een risico als je na een lange rit dezelfde dag nog terug moet vliegen. Er kan van alles gebeuren. Wij hebben een keer meegemaakt dat de auto 's morgens niet wilde starten. Gelukkig zaten we dicht bij het vliegveld en konden we een taxi nemen. Maar het was enorm stressen. Je kunt ook in een file terecht komen. Ik zou gewoon de laatste nacht in LV overnachten, is een stuk relaxter.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door Martin & Marianne »

catje1977 schreef:We slapen 2 nachten op het Thousand Lakes RV park OF Fruita campground
Ivm de kids dachten we 1000lakes, vanwege zwembadje en faciliteiten, maar jullie raden Fruita aan, zoveel beter/mooier?
hier willen we de Sulphur Creek trail gaan doen
Fruita ligt natuurlijk veel mooier, midden in het park, en het is echt een prachtige locatie. Qua voorzieningen is het natuurlijk niet te vergelijken met het RV park, maar met een camper heb je niet veel nodig Het enige wat ontbreekt is een zwembad, maar je hebt de Sulphur Creek al. :wink:
catje1977 schreef:Hier lekker kampvuur maken tussen de elks, langs de rim wandelen, misschien een klein stukje Bright Angel trail. Sunset meepakken
Ik vond zelf de South Kaibab Trail leuker dan de Bright Angel Trail, zeker als je niet heel ver wilt lopen. Bij de BAT loop je een hele tijd in een soort kom, waardoor de uitzichten aldoor hetzelfde zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis catje1977: Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door catje1977 »

Hoi allemaal

Inmiddels is eea vastgelegd, dus ik open een nieuw topic, want het wordt nu bijna tijd om de campgrounds vast te gaan leggen. Dus nu willen we de route en campgrounds gaan bepalen. Kunnen jullie meedenken? Jullie expertise wordt zeer gewaardeerd.

3 juli vliegen naar las vegas
Tickets geboekt Swissair via Zürich, Edelweiss Air naar LAS
Verblijf in Tahiti Village (geboekt)

8 juli Campers ophalen bij Road Bear (namiddag + boodschappen doen)!

Rijden naar Zion of beter eerst 1 nacht Red Rock Canyon/ Snow Canyon? (deze 2 ken ik niet, maar liggen dichterbij)

In Zion:
3 nachten op Zion Canyon Campground & RV resort in Springdale OF Watchman campground (ik weet nog niet wat het voordeel is van de een to de ander?)
Ik heb ook gedacht over de andere kant van Zion (Kanaraville etc) ivm de drukte, maar ik wil toch erg graag de Narrows lopen.
Hier wil ik in elk geval de Narrows gaan doen, en de eerdere suggesties van Josea waren ook erg leuk (fietsen etc, Observation point, Canyon Overlook Trail, Emerald Pools)

11 juli Zion-Bryce
2 nachten op Ruby's RV Park (is nu eenmaal het handigste denk ik?)
Hier de Navajo Loop met Garden trail. Een sunset meepakken, een ranger talk onder de sterren misschien, de genoemde Mossy Cave Trail lijkt me leuk

13 juli Bryce- Scenic Byway 12- Capitol Reef
Na een sunrise en een pancake ontbijt bij Ruby's, langs de prachtige Scenic Byway 12 rijden. Als we tijd hebben misschien de Escalante River Trail lopen of dus de genoemde Lower Calf Creek Fall
We slapen 2 nachten op het Thousand Lakes RV park OF Fruita campground
Ivm de kids dachten we 1000lakes, vanwege zwembadje en faciliteiten, maar jullie raden Fruita aan, is dat echt zoveel beter/mooier?
hier willen we de Sulphur Creek trail gaan doen op 14 juli

15 juli Capitol Reef- Moab
na evt een ochtendwandeling op ons gemak naar Moab rijden, waar we 4 nachten verblijven.
Ik wil denken over de 1e nacht in Arches, omdat iedereen dat aanraadt (en indien plaats beschikbaar)
daarna 3 nachten op 1 van de volgende campgrounds, aanraders? KOA Moab en de Moab Valley RV Resort, of Canyonlands RV park
Hier bezoeken we Arches/ Canyonlands en doen we bijv jeepsafari/raften

19 juli Moab- Monument Valley
1 nacht op Gouldings Campground en een tour maken in de avond (ik heb t al gezien, maar de andere 7 niet, dus wel een verplicht nummertje voor mij) of misschien paardrijden daar!
Twijfelpunt: ik vond MV wel duur en minder speciaal tijdens mijn eigen reis. Ik vraag me af of het het geld en de omweg waard is. Maar het levert wel weer een cowboy/ indianen/ inheemse volkeren moment op tijdens deze mooie reis. Jullie gedachtes? MV toch niet te missen?


20 juli Monument Valley- Page
2 nachten op Wahweap Marina campground of Lake Powell Campground of elders?
Spelen in en om het meer. Boottocht of suppen op het meer.
Ik wil graag Antilope Canyon bezoeken omdat ik daar zoveel over hoor of de genoemde alternatieven (Canyon X)

22 juli Page- Grand Canyon Village (onderweg Horseshoe bend evt)
2 nachten op Mather Campground
Hier lekker kampvuur maken tussen de elk, langs de rim wandelen, misschien een stuk South Kabab Trail nav tip Marianne. Sunset meepakken

24 juli Gran Canyon- Las Vegas
Na de sunrise op het gemakje naar LV rijden (op de laatste dag redden we dat niet ivm vroeg inleveren)
onderweg een excursie maken bij Hooverdam (nooit gedaan, is dat leuk en interessant?)
1 nacht op KOA Sam's Town slapen
Kunnen we nog laatste outlet shopping doen of een avondje Strip

25 juli Camper vroeg inleveren
Huurauto ophalen op airport en rijden naar California
We willen een villa huren met zwembad.Het zal wel Anaheim worden, omdat daar veel aanbod is.

Hier gaan we een klein weekje chillen, bijkomen van alle indrukken en wat dagtripjes maken
O.a. in gedachten:
-Een pretpark, ik zou Knott's Berry Farm wel leuk vinden omdat het ons onbekend is (ervaringen?)
-een waterpark, bijv Knotts of in Palm Springs zelf wet 'n Wild
-misschien L.A. / Hollywood, al staat dat niet hoog op de lijst ( 3 van de 4 volwassenen al gezien en geen hele grote fans)
-San Diego misschien
-een food fabriek oid bezoeken, al zit dat daar niet echt in de buurt

Wellicht 30 juli terug naar Las vegas en daar ergens slapen ivm vertrek op tijd 31-7

31 juli terug vliegen naar huis vanaf LAS
(United via Houston)


Mijn vragen staan in rood tussen de tekst.

Als iemand andere suggesties of tips heeft, ben ik erg blij.
als ik ergens te lang of te kort ben, of een plek oversla die we NIET mogen missen, of juist een plek aan doe die we BETER wel kunnen missen:
Ik sta overal voor open!!
Laatst gewijzigd door catje1977 op 19 dec 2018, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door Marcopstal »

Waarom een nieuwe topic ? Nu ga je waarschijnlijk reply's krijgen die al in je vorige topic aan bod kwamen.

Als je pas in de namiddag de camper kan ophalen en nog boodschappen moet doen is Zion al wat ver, het is er ook een uur later. Aan de andere kant is het wel ideaal om vroeg in Zion te zijn de volgende dag. Nu ja, je hebt er ruim de tijd dus misschien toch eerst een stop korter bij Vegas.

Als je Van Moab naar Page gaat is MV geen omweg, je rijdt er voorbij. Meningen verschillen, ik vind het nog altijd één van de meest iconische plaatsen in het zuidwesten.

Wat noem je een excursie bij de Hooverdam ? Een bezoek in de dam ?

Die dagtripjes vanuit Anaheim gaan denk ik resulteren in veel uren in de auto om iets te bezoeken en terug te keren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door catje1977 »

Dankje voor je reactie alvast!
Nieuw topic, omdat er eea veranderd is aan de data, route en insteek sinds mijn 1e post over deze reis (daar zouden we nog 10 volle dagen in Palm Springs verblijven, volgens de titel. Daar was ik dankzij jullie tips snel vanaf geholpen! Meer campertijd, minder villatijd, en niet in PS!)

ik heb wel de opmerkingen uit het vorige topic verwerkt, en in dit topic alleen de vragen die nog overbleven, in rood gesteld. Dus als het goed is, geen dubbel werk....

edit: ik wilde al die rode vragen ook wel 'los'stellen, maar het leek mij handiger in 1 topic.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door Marenko »

Als je bij Page aan het meer wilt staan moet je naar Wahweap campground. Lake powell campground ligt, ondanks de naam, niet in de buurt van Lake Powell zelf :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Routes wijzigen nogal eens, dat is geen reden om een nieuw topic te openen, je zult nu ook wel reacties of vragen over je route krijgen.

Als je pas in de middag de camper ophaalt en dan nog booschappen gaat doen is Zion wellicht wat ver. Overnachten bij Snow Canyon is een mogelijkheid. Of Valley of Fire. Heb je in Las Vegas een auto? Dan zou je alvast in de ochtend wat in kunnen slaan.
catje1977 schreef:3 nachten op Zion Canyon Campground & RV resort in Springdale OF Watchman campground (ik weet nog niet wat het voordeel is van de een to de ander?)
Hier wil ik in elk geval de Narrows gaan doen, en de eerdere suggesties van Josea waren ook erg leuk (fietsen etc, Canyon Overlook Trail, Emerald Pools)
Qua ligging zijn beide campings prima, maar in het park heb je minder voorzieningen. je betaalt er ook veel minder.
De Canyon Overlook Trail begint aan de oostkant van de tunnel. Of er een mogelijkheid is om daar te parkeren met een camper is de vraag.

In Bryce is het hetzelfde verhaal: in het park is goedkoper maar eenvoudiger. Je zit op loopafstand van de rim, wat wel heel mooi is. Vanuit Ruby's kun je met de shuttlebus het park in.
Als je hier gaat voor Ruby's - en dus meer voorzieningen - zou je in Capitol Reef ter afwisseling voor Fruita kunnen kiezen. Geen zwembad, maar prachitg qua ligging. Of doe 1 nacht Thousand Lakes en 1 nacht Fruita als je niet kunt kiezen. Wij hadden voirg jaar een cabin op Thousand Lakes, maar hebben het zwembad niet eens gezien; je bent vaak toch druk met andere dingen.
catje1977 schreef:Ik wil denken over de 1e nacht in Arches, omdat iedereen dat aanraadt (en indien plaats beschikbaar)
daarna 3 nachten op 1 van de volgende campgrounds, aanraders? KOA Moab en de Moab Valley RV Resort, of Canyonlands RV park
Minstens 1 nacht in Arches lijtk me echt aan te raden; dan kun je aan het eind van de dag zonder files het park inrijden en de volgende dag de bezienswaardigheden in de buurt van de camping doen.
Voor de andere nachten is Canyonlands RV niet gek: dan sta je midden in Moab. Ook wel eens lekker om boodschappen te kunnen doen of uit eten te gaan zonder de camper te hoeven gebruiken.
catje1977 schreef:Hier lekker kampvuur maken tussen de elks
Het is 1 elk, en ook 2 elk :wink:

Wij hebben geen ervaring me de Hoover Dam. wel met de Glen Canoyn Dam. Zie daarvoor ons 2008-verslag. Ik vond het bezoek erg leuk en interessant.

Marianne
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door catje1977 »

dankjewel Marianne

en excuus voor het openen van een nieuw topic. Ik kan deze verwijderen en de vragen die nog open staan, onder mijn oude plakken als dat wenselijk is.

* Note moderator: nieuwe reistopic samengevoegd met het eerdere topic.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Juli 2019, Vegas & National Parks met camper en jonge tieners

Bericht door Trails »

Voor onderweg van LV naar Zion is deze camping misschien ook een optie:
https://www.blm.gov/virgin-river-canyon-recreation
Direct bij exit 18 aan de I-15. Geen hook-ups maar geweldig mooie ligging aan de Virgin River. Kost maar $ 8.
Wij stonden hier vorig jaar.
De eerste boodschappen zou je dan kunnen doen bij de Walmart in Mesquite.

Quail Creek SP zou ook een optie kunnen zijn. Daar stonden we vorig jaar en ook volgend jaar gaan we daar weer heen.
Plekjes 16 en 18 zijn erg mooi.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door TimD »

Hoi,

Als dag tripje heb je het over San Diego.

San Diego is een super stad. Heel anders dan LA.
Als je dit als 1 dags tripje wilt doen is dat net ff wat te kort en te gehaast denk ik.

Route daarna toe is erg leuk. Langs de kust. Oceanside en Carlsbad zijn leuke plekken om ff te stoppen. SD zelf is niet al te groot en op zich krijg je in 1 dag best een goede indruk, maar als je tijd hebt om daar een overnachting te doen zou ik dat zeker aanraden. Wij hadden 2 nachten daar en hebben ons geen moment verveelt.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door PSVwally »

als je de campers op gaat halen kan je er ook voor kiezen om ipv direct naar Zion eerst naar Valley of Fire SP te rijden. En dan ergens tussen daar en Zion te overnachten. Je bent dan idd wel de dag erna niet voor dag en dauw in Zion natuurlijk, maargoed.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door catje1977 »

Zou het een optie zijn om ergens 1 of 2 nachten af te schaven, en dan na Moab te rijden naar Dolores, The Views RV park?

Ik heb daar in het reisverslag van Schoutenjanssen zulke mooie dingen over gelezen

En deze te gebruiken als uitvalsbasis voor een bezoek aan mesa Verde? (mij onbekend)
en op weg van deze camping naar Monument Vally langs de 4 corners Monument, als ik de kaart goed heb bekeken?

Is dat de moeite waard en zoja, waar kan ik het beste 1 of 2 nachten afhalen?
Wellicht is 4 nachten Moab dan de eerste optie
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door IngridZw »

Van Dolores naar Mesa Verde kost je ongeveer een uur enkele reistijd al zal het met een camper wel langer duren. Twee overnachtingen zijn dan wel noodzakelijk. Met name omdat je de mooiste Cliffs alleen mag bezoeken met een gids en je moet dit reserveren ter plekke bij het visitor center. Het is dan de vraag welke tijdstippen er nog open zijn. Het kan dus zijn, als je 's morgens naar het park rijdt, dat er pas 's middags ruimte is. Helemaal als je met meerdere personen bent. Als je geen tour boekt zie je de Cliffs alleen op afstand.
Als je overnacht op de camping in het park zelf kom je langs het visitor center en kun je meteen voor de volgende dag één of meerdere tours boeken. Of je kunt, als je aankomt in Dolores, alvast doorrijden naar het visitor center. Dat kost je ongeveer een extra uur (heen en terug.)

Als je Mesa Verde wilt toevoegen zou ik bij Moab en bij Grand Canyon een dag inleveren.
4 corners ken ik niet maar wat ik ervan heb gelezen is het niet zo bijster interessant.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door Trails »

catje1977 schreef:Zou het een optie zijn om ergens 1 of 2 nachten af te schaven, en dan na Moab te rijden naar Dolores, The Views RV park?

Ik heb daar in het reisverslag van Schoutenjanssen zulke mooie dingen over gelezen

En deze te gebruiken als uitvalsbasis voor een bezoek aan mesa Verde? (mij onbekend)
en op weg van deze camping naar Monument Valley langs de 4 corners Monument, als ik de kaart goed heb bekeken?
Wij vonden The Views camping zó geweldig dat we er volgend jaar weer heen gaan en ook weer naar Mesa Verde gaan bezoeken. Ook zonder een guided tour te doen is Mesa Verde de moeite waard.

Ook de weg van Ridgway (via Telluride) naar Dolores gaan we weer rijden. Dit was wel de mooiste weg vorig jaar. Wij vonden hem zelfs mooier dan de alom bekende weg 12 in Utah...

Van Four Corners hadden wij geen hoge verwachtingen maar we zijn blij dat we er zijn geweest. Het viel ons heel erg mee en hebben er leuke gesprekken gehad met diverse stand houders.

Vergeet vooral niet om (op weg van Monument Valley naar Page) Navajo National Monument te bezoeken!!!
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door catje1977 »

Bedankt, naar aanleiding van jullie rave reviews, ben ik het ook aan het overwegen. Moet dan wel 2 nachten schrappen, waarvan 1 in Moab, denk ik zo.

Ik ga me er eens in verdiepen.

het heen en weren met een camper is een dingetje. We zijn met 8 man en 2 campers, maar mogen -denk ik- niet met 8 in 1 camper rijden op dat soort stukjes, zodat er 1 camper kan blijven staan :(


Verder ben ik vooral bezig met het eerste stuk nu:

Zion Canyon Campground RV Park
of
Watchman Campground

Zion Canyon kost ca 61$ per nacht, heeft ook mooie river sites (weliswaar zonder sewage) en een klein zwembadje, redelijk sanitair van wat ik me herinner. Picknicktafel etc. Dichtbij ingang park en shuttle bussen, Springdale op loopafstand

The Watchman ken ik dus niet, maar wat ik er nu over geleerd heb:
kost 30$ per nacht, alleen electra, geen water en sewage.
Geen zwembad maar wel ook aan de rivier (kun je daar poedelen en zwemmen?)
Sanitair ken ik niet maar naar reviews schijnt dat goed te zijn

Voordeel Watchman is dat het goedkoper is en meer natuurlijk/mooier, klopt dat?
Voordeel Zion Canyon is dat het meer faciliteiten heeft, full hook up mogelijkheid.

Kun je vanaf Wacthman rivier oversteken en zo Springdale inlopen of moet je omlopen?

Ingang park & shuttlebussen is vanuit beiden bereikbaar dacht ik
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door Aurora »

Ik heb goede ervaringen met Zion Campground RV park. Het sanitair is netjes en de douche werkt met muntjes. Het zwembad is klein maar prima, daarnaast kun je vragen om een riverside plek. Ja het is duurder, maar ik vind het een fijne camping. Vanaf daar steek je de weg over en kun je schoenen huren voor the Narrows.

Ruby’s campground is ook prima. Reserveer wel want het loopt snel vol.


Moab valley RV campground and resort ligt net buiten Moab, en vlak naast de ingang van Arches. Een mooie, goed onderhouden camping met een zwembad en bubbelbad. Je hebt een stukje gras bij de plek en krijgt bij aankomst zelfgebakken koekjes :wink:
Het enige nadeel is dat het aan een drukke weg ligt, waardoor je niet makkelijk kunt oversteken om links naar het park te rijden. Wij moesten vaak eerst rechts en dan verderop keren.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis catje1977: Las vegas & de parken by camper, daarna nog Palm Springs

Bericht door Trails »

catje1977 schreef:Bedankt, naar aanleiding van jullie rave reviews, ben ik het ook aan het overwegen.
Mocht je naar The Views gaan (plek 44 en die ernaast zijn geweldig voor 2 campers met schitterend uitzicht), doe dan vooral de hartelijke groeten aan eigenaar Matt, van de Dutch people living in France with the snoring husband. ;-) :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer