Reis Enzo: 3 weken Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo » 17 sep 2018, 06:15

hemmie schreef:Wij gaan in maart naar Big Bend, als het daar hoogseizoen is, en gaan bewust kamperen omdat het anders wel heel lastig wordt. Maar in juni zal het minder druk zijn, is er niets meer vrij in de Chisos Mountain Lodge? Verder is het inderdaad erg lastig, dan moet je veel heen en weer rijden waarschijnlijk.

Ja, daar zijn nog wel kamers beschikbaar! Ik wil alleen eerst mijn route rond hebben, voor ik iets boek!

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 17 sep 2018, 14:57

Dan zou ik niet verder kijken en de Chisos Mountain Lodge boeken, iets beters ga je niet vinden. Hotels om het park heen zijn ver weg, en kunnen ookerg duur uitvallen. Dit weekend net voor maart een hotel in Alpine geboekt, schreeuwend duur.
Terug in Texas!

katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door katrienenluc » 17 sep 2018, 15:40

Onze reis vorige zomer naar Texas was een van de mooiste die we al in de USA maakten.
Om een volledig rondje Houston te kunnen maken, kan je toch best terugkeren langs Oklahoma, een prachtige staat ook.
Alle info over onze route(met plannetje), dagplanning, hotels én blog zelf vind je hier http://luka2017texas.blogspot.com/
Veel succes met plannen!
Groeten, Katrien
1999 NY+Boston;2010 West ;2011 East ;2012 Mid-West ;2013 South ;(2014 Southwest);
2016 West , 2017 Texas, 2018 rondje LA, 2019 rondje NW , 2020 rondje NE

Afbeelding

Enzo

Bericht door Enzo » 17 sep 2018, 15:41

hemmie schreef:Je zult dag 10 dan wel goed moeten plannen. Het is 5 uur rijden van BB naar CC (maar je wint een uur door het tijdverschil) en je mag niet later dan 14.30u de grot in gaan lopen, en moet er dan om 3.30u weer uit beginnen te lopen. Dat geeft je te weinig tijd beneden, dus je zult al eerder naar beneden moeten gaan lopen. De lift kan een uur later nog, maar ik zou toch zeker 1x lopen, het is een mooie wandeling naar beneden/boven. De vleermuizen komen dan juist pas met zonsondergang, dus als je die ook wil zien een lange dag. Maar het kan dus wel, als je maar op tijd vanuit BB vertrekt.

Is het anders te doen om Carlsbad Caverns te bezoeken in de ochtend dat we naar White Sands rijden? Is dat een betere optie?
katrienenluc schreef:Onze reis vorige zomer naar Texas was een van de mooiste die we al in de USA maakten.
Om een volledig rondje Houston te kunnen maken, kan je toch best terugkeren langs Oklahoma, een prachtige staat ook.
Alle info over onze route(met plannetje), dagplanning, hotels én blog zelf vind je hier http://luka2017texas.blogspot.com/
Veel succes met plannen!

We willen al heel veel, dus Oklahoma erbij zou de reis nog een keer pittiger maken!
Dat houden we voor een andere keer! Super bedankt voor je verslag, ik ga hem gelijk even lezen...
hemmie schreef:Dan zou ik niet verder kijken en de Chisos Mountain Lodge boeken, iets beters ga je niet vinden. Hotels om het park heen zijn ver weg, en kunnen ookerg duur uitvallen. Dit weekend net voor maart een hotel in Alpine geboekt, schreeuwend duur.

Zie even niet zo snel of ik nog kosteloos zou kunnen annuleren?! Weet jij dat toevallig?

Enzo

Bericht door Enzo » 19 sep 2018, 08:52

Iemand een idee of Chisos Mountain Lodge kosteloos te annuleren is als ik toch een andere dag erheen wil gaan?

smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas » 19 sep 2018, 09:06

https://www.chisosmountainslodge.com/lodging

Cancellation Policy
A 72 hour cancellation notice is required to receive refund of the deposit. If cancellations are received after 4:00pm, less than 72 hours prior to the scheduled arrival day, the deposit will be forfeited.

Enzo

Bericht door Enzo » 19 sep 2018, 15:35

Iemand nog op en aanmerkingen?

Dag 1: Amsterdam - Houston (willen eerste dag wel wat zien, maar niet teveel rijden)
Dag 2: Houston - Austin
Dag 3: Austin
Dag 4: Austin - Gruene - Fredericksburg
Dag 5: Fredericksburg - Bandera - San Antonio
Dag 6: San Antonio
Dag 7: San Antonio - Big Bend NP
Dag 8: Big Bend NP
Dag 9: Big Bend NP
Dag 10: Big Bend NP - Carlsbad
Dag 11: Carlsbad (Guadalupe Mounains NP)
Dag 12: Carlsbad - White Sands (Carlsbad Caverns NP in de ochtend)
Dag 13: White Sands - Roswell
Dag 14: Roswell - Amarillo
Dag 15: Amarillo (1 van deze dagen bezoek aan: Palo Duro SP)
Dag 16: Amarillo
Dag 17: Amarillo - Wichita Falls
Dag 18: Wichita Falls - Dallas
Dag 19: Dallas
Dag 20: Dallas - Houston
Dag 21: Houston
Dag 22: Houston - Amsterdam

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 19 sep 2018, 15:38

Ik vind het een mooi rondje. Krijg gelijk weer zin om naar Texas te gaan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 19 sep 2018, 17:03

Als je Carlsbad Caverns in de ochtend doet mis je de vleermuize, of wil je die op dag 10 al doen? Verder zou ik gewoon eens goed naar de rijtijden kijken (let wel op, ik zag dat Google maps een vreemde locatie geeft voor White Sands, dat klopt niet helemaal). Je moet 's ochtends eerst vanaf je hotel in Carlsbad naar Carlsbad caverns, dan de tour doen (als je heen en weer loopt en het rondje door de big room doet kost dat je denk ik zo'n 3u, lift gaat sneller als er geen rij staat, dat zal waarschijnlijk wel meevallen in juni) en dan daarna nog zo'n 4u rijden tot White Sands. Dat geeft je daar denk ik niet zo veel tijd, maar de dagen zijn lang in juni, dus misschien juist wel gunstig om de zonsondergang mee te pakken, als het ook wat koeler is. Als ik het me goed herinner deden wij in Carlsbad 's ochtends Living Desert SP, reden toen naar Alamogordo voor lunch en zijn daar alvast langs ons hotel gegaan, daarna nog een paar uur in het park om zonsondergang mee te pakken. Dat was prima, maar wij gingen de volgende ochtend ook nog een paar uur terug, dus wij hadden sowieso wel voldoende tijd, ik weet niet wat jullie plannen precies zijn voor de volgende dag. Maar als je de rijtijden weet kun je zelf wel inschatten of het voor jullie haalbaar is.

In Rosswell is overigens een kleine gratis dierentuin, ik kan me vooral herinneren dat de prairie dogs daar erg leuk waren, misschien leuk om even langs te gaan als je er nog tijd voor hebt.
Terug in Texas!

Enzo

Bericht door Enzo » 19 sep 2018, 17:43

Wat kan je mij vertellen over de vleermuizen in Carlsbad? Voor mij allemaal redelijk nieuw, maar zouden het wel gaaf vinden natuurlijk om dat te zien!
Het kan ook op de eerste dag uit BB NP, maar ik hoor graag naar de tips...

(zie hier ook gelukkig al een en andere staan: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... verns.html )

Ik heb niks tegen lang rijden, doe ik voor mijn werk ook(lees: 8 á 9 uur per dag red ik prima, maar het moet wel leuk/vakantie blijven)

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 19 sep 2018, 19:22

https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... rogram.htm

Ik snap dat lang rijden geen probleem is, maar je moet nagaan of er dan ook nog wel tijd is om iets te zien, anders heeft het natuurlijk geen zin.
Terug in Texas!

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 19 sep 2018, 22:47

Wij vonden het heel mooi om de vleermuizen bij Carlsbad te zien. Het duurde ook best lang. Ze bleven maar komen. We hebben ook de vleermuizen bij de brug in Austin gezien. Dat vonden we veel minder indrukwekkend en was zo voorbij. Het kan best zijn dat het aan de tijd van het jaar lag. In Carlsbad waren we in augustus en in Austin in maart. Kijk eens in onze 2014 en 2016 verslagen voor onze ervaringen in Texas.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 19 sep 2018, 23:03

Volgens mij zitten de vleermuizen op beide plekken pas vanaf maart/april, met een piek rond augustus, dus dat scheelt idd.
Wij waren vorig jaar in juli in Austin, ik was behoorlijk onder de indruk. Jaren geleden ook in juli in Carlsbad Caverns, was ook heel mooi, maar er waren op dat moment volgens de rangers extreem weinig vleermuizen, dus dat moet nog veel mooier kunnen zijn. Ik vind daar de omgeving mooier, zoals ze uit de grot komen, en de uitleg van de ranger erbij is ook een pluspunt.
Terug in Texas!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer