Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

We zijn net 3 weken thuis........ ;-)

In september 2019 willen mijn ouders graag ook eens zien waar wij nou zo enthousiast over zijn. We hebben (bijna) familie wonen in Oregon en het doel is om ook zeker bij hun op bezoek te gaan maar alleen daarheen is erg zonde. Dus is mij gevraagd een reis te maken/plannen en natuurlijk gaan we zelf ook mee ;-) Wat een straf....

Vraag van mijn ouders:
1) Het laatste weekend bij Jeroen te zijn in Cottage Grove Oregon.
2) Mijn moeder wil grote bomen zien (wij zijn in de Redwoods geweest en dat vond ze heel indrukwekkend om op foto's te zien).
3) Mijn vader heeft zijn hele leven in de auto's gewerkt en heeft een zwak voor oude Fordjes. Hij zou graag langs Hackberry willen en de Grand Canyon willen zien (dat ligt gelukkig in de buurt)
4) Mijn vader wil graag met de A380... maar die vliegt alleen op SF of LA...

Mijn idee:
5) Mijn ouders zijn wijnliefhebbers voor hun wil ik een dag/nacht in Napa Valley inplannen. September is er oogstmaand namelijk.
6) Geen enorme lange reisdagen. Ik probeer alles onder de 400 km te houden met uitzondering (misschien) van Kingman richting Sequoia. Niets vastleggen en kijken hoever we komen is daar het idee (dat kan wel half september)
7) Ongeveer 17 a 18 dagen weg zijn lijkt mij lang genoeg ;-)
8.) Ik heb voor de zekerheid al 2 kamers in de GC gereserveerd. Die zijn annuleerbaar maar als ik er toch maar kort ben wil ik wel op de rim slapen.

De concept route is nu zo. Ik weet dat we voor bijvoorbeeld SF weinig tijd hebben. Dat is iets dat we heel goed weten maar nu niet anders kan omdat ik graag Napa Valley wil doen. Maar ik ken een aantal mensen op dit forum die vaak verfrissende ideeën hebben ;-) Los van de overnachting GC ligt nog alles open ;-)

Za 14 sept AMS - LAS
Zo 15 sept Las Vegas
Ma 16 sept LAS - VOF - Kingman 300 km (VOF is geen must slechts een idee)
Di 17 sept Kingman - Grand Canyon 280 km
Wo 18 sept Grand Canyon - Flagstaff - Kingman 400 km (Via FS kan maar hoeft niet perse. Geeft ons wel meer tijd langs de rim)
Do 19 sept Kingman - Barstow/Bakersfield 320 km / 538 km (even kijken hoe ver we komen over alleen snelweg)
Vr 20 sept Barstow / Bakersfield - Sequoia NP 363 km / 153 km
Za 21 sept Sequoia NP/Kings Canyon
Zo 22 sept Sequoia NP/ Kings Canyon - Moss Landing of Fresno 310 km / 110 km
Ma 23 sept Moss Landing/Fresno - San Francisco 166 km / 300km
Di 24 sept San Francisco - Napa 100 km
Wo 25 sept Napa - Ukiah 126 km
Do 26 sept Ukiah - Crescent City (Redwoods langs de kust) 380 km
Vr 27 sept Crescent City (langs de 101) - Cottage Grove 366 km
Za 28 sept Cottage Grove
Zo 29 sept Cottage Grove
Ma 30 sept Cottage Grove
Di 1 okt Cottage Grove - PDX - AMS (eventueel woensdag terug vliegen is een optie)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Hans B »

Is Phoenix - Grand Canyon - Las Vegas ook handiger ?

Toevoegen : Crater Lake?
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Ja naar Phoenix heb ik ook gekeken maar ik vind de autohuur daar zoveel duurder. Ook de drop off kosten zijn veel hoger dan vanuit LAS.

Crater lake ben ik geloof ik al 3x geweest :) Dat is net even te ver vanuit Crescent city op weg naar Cottage Grove. Het kan wel als dagtrip vanuit Cottage Grove als mijn ouders het echt willen zien.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Hoe zit het met de warmte in september? Ik zie nu iedere keer dat het rond de 35 graden is in Las Vegas. Wij, die in aug met 47 graden zijn geweest, vinden dat heel erg meevallen. Maar mijn vader, die niet zo van hitte houdt, vond het toch nog wel wat veel. Ik weet uit ervaring van 35 graden in Vegas te doen moet zijn ook voor iemand die warmte niet zo leuk vind. Wie kan daar iets over zeggen? Wie ie er geweest in september?

Hoe is het aan de kust? In september truien meenemen?? Ik las in een reisverslag dat iemand er een winterjas had aangeschaft in september. Dat wordt dan allemaal een koffer mee ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Mrvanilla »

In Arizona kan/zal het nog aardig warm zijn. Wij hadden daar steeds 30+ graden, zeker in Vegas, daar kan het tot 40 oplopen.

Voor de kust en de Sierra Nevada zou ik lagen meenemen. In de ochtend kan het zeker fris zijn en als je wat hoger zit in SeKi kun je zelfs vriestemperaturen ervaren.

Persoonlijk zou ik daar ook een dagje langer verblijven als ik jullie was. Echt een schitterend gebied!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Dank je Daniel, Ik kan helaas niet langer weg en een dag langer SeKi ziet er dus niet in deze keer (of ik moet de dag LV inleveren). Dit jaar heb ik 6 weken vakantie gehad en volgend jaar kan ik echt niet langer weg dan 3 weken. Anders heb ik geen baan meer en dat is toch wel essentieel als je dit soort reizen ieder jaar wil maken ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Mrvanilla »

Als je Valley of Fire/Kingman eruit haalt ben je er al! Het is maar een idee. Overigens is Valley of Fire in september verzengend heet.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Mrvanilla schreef:Als je Valley of Fire/Kingman eruit haalt ben je er al! Het is maar een idee. Overigens is Valley of Fire in september verzengend heet.
Ja dat kan inderdaad. Daar zal ik nog eens naar kijken. Moet ik wel mijn reeds geboekte overnachtingen GC naar voren schuiven.

VOF is ook geen must. Ik had al het vermoeden dat dat wel eens veel te heet zou kunnen zijn. Het idee was ook om er alleen doorheen te rijden. Wandelingen in die hitte is niet te doen. Mijn ouders willen Hooverdam zien (waar het ook verzengend kan zijn weet ik) en mijn vader wil naar Hackberry/GC. Ik wil daar gewoon ruim de tijd voor nemen dus ook die dagen zijn belangrijk. Dat houdt in dat je misschien ergens anders in moet leveren. Ik zou ook graag met mijn moeder door Utah gaan maar daar is gewoon geen tijd voor. Ook Yosemite heb ik vanwege tijdsgebrek eruit gelaten. Ik weet ondertussen dat een reis maken ook compromissen vergt. Of het moet op de Aziatische manier :-) Hele bussen eruit bij 1 uitkijkpunt van de GC. Allemaal een selfie, snel instappen en door naar het volgende. Not my cup off tea ;)

Maar ik ga er eens naar kijken. Even maps opstarten straks (zonder google maps zou ik zo'n reis nooit kunnen plannen, waar zouden we tegenwoordig zijn zonder internet)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door tomhster »

Ga met je vader naar het Shelby museum in Las Vegas. Bijna allemaal op Ford gebaseerd, waaronder één met een waarde van 26 miljoen. Bovendien zicht op de werkplaats. Bezoek en tour zijn helemaal gratis. Het zit ter hoogte van het vliegveld, net ten zuiden van de strip.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

tomhster schreef:Ga met je vader naar het Shelby museum in Las Vegas. Bijna allemaal op Ford gebaseerd, waaronder één met een waarde van 26 miljoen. Bovendien zicht op de werkplaats. Bezoek en tour zijn helemaal gratis. Het zit ter hoogte van het vliegveld, net ten zuiden van de strip.
**geeft tomhster een dikke kus voor deze tip!** Top!!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Hans B »

Counts Customs van Discovery TV
2714 South Highland Drive
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

We hebben waarschijnlijk een overnachting in Needles als we uit de GC komen. We willen zo wie zo niet te vroeg weg uit GC en rijden langs Oatman (waar we ook weer niet te laat willen zijn). Is er in of om Needles iets te doen? Ik heb gezocht op internet maar veel verder dan Havasu National Wildlife Refuge kom ik niet. Of is Oatman zo leuk dat we er langer blijven? ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de ochtend nog bij de Grand Canyon hebt dan is je dag wel vol, zeker als je nog een stop maak in Oatman, Tussen Seligman en Kingman kun je ook nog een stuk route 66 meenemen. Needles is alleen maar een overnachtingsplaats.
Wat is je vertrekpunt, overnacht je in het park?
Zet dit deel van de rotue nog eens hier neer. Is het geen idee om na LAs Vegas via Page naar de GC te rijden?

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Sorry dat had ik er even bij moeten zetten. We rijden de route 66 al de dag daarvoor dus dat slaan we over. Ik heb geen ruimte meer om de route helemaal via Page te laten lopen want daar moet een extra dag tussen en die heb ik niet meer. Ik wilde gewoon weten of er iets in Needles te doen is waar we haast voor moeten maken. Maar niet dus ;-) We hebben er geen probleem mee om 's avonds laat in het hotel aan te komen en overdag gewoon rustig aan te doen.

Vr 13 sept: AMS – LAS.
Za 14 sept: Las Vegas
Zo 15 sept: Las Vegas
Ma 16 sept: Las Vegas – Valley of Fire – Hooverdam – Kingman
Di 17 sept: Kingman – Hackberry – Grand Canyon
Wo 18 sept: Grand Canyon – Needles
Do 19 sept: Needles – Porterville
Vr 20 sept: Porterville – Sequoia National Park
Za 21 sept: Sequoia National park / Kings Canyon National park
Zo 22 sept: Sequoia NP/ Kings Canyon – San Francisco
Ma 23 sept: San Francisco – Napa valley (einde van de dag)
Di 24 sept: Napa Valley wine train
Wo 25 sept: Napa Valley – Lassen Volcanic NP
Do 26 sept: Lassen Volcanic NP – Lava Beds NP – Klammath Falls
Vr 27 sept: Klammath Falls – Crater lake – Cottage Grove
Za 28 sept: Cottage Grove
Zo 29 sept: Cottage Grove
Ma 30 sept: Cottage Grove
Di 1 okt: Cottage Grove
Wo 2 okt: Cottage Grove – PDX – AMS
Do 3 okt: Thuis
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je maakt wel een rare lus op de 16e. Na VoF zou je wel door kunnen rijden naar Page; je hebt dan een mooiere route en je rijdt geen dubbele stukken. Het kost niet veel meer tijd vergeleken met jouw route. Een extra nacht is niet nodig; je vervangt alleen Kingman door Page.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Hans B »

Dag 16 is siowieso een hele rare.
Ik heb mij in Valley of Fire een hele dag vermaakt met een stuk of 6 wandelingen.
En de mooiste is het verste weg en de langste wandeling.
Ik was blij dat ik voor donker op m'n plekje stond met de camper ca. 15ml vanaf VoF.
En jij moet dan nog de Hooverdam bekijken en door naar Kingman.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Almere vak V »

Weet niet of je eerder in San Francisco bent geweest. Maar pak een hotel midden in de stad. Bij voorkeur rond Union Square. Dan zit je echt downtown, midden tussen alle winkels en goede eettentjes. Al zou ik die winkels nog even links laten liggen als je toch naar Oregon gaat. Spring daar op een hop on-hop off bus en dan zie je praktisch alles van SF en kan je uitstappen waar je wil. Dat zou ik persoonlijk alleen doen bij de Golden Gate en Fishermans Wharf. Vanuit Fishermans Wharf zou je dan weer terug kunnen lopen naar de stad via China Town en kan je ook de Italiaanse wijk nog meenemen. Wandeling van een uurtje en nog best redelijk te doen.

Mocht je nou echt alleen die hoek meepakken voor de wijn. Weet dan dat er ten oosten en zuiden van Portland talloze wijngaarden zijn waar je allerlei proeverijen en hotels hebt waar je kunt overnachten. Ik drink alleen Mountain Dew in Amerika dus ik kan je er niks over vertellen. Maar mijn vrouw heeft al een paar keer zo'n route gedaan met vriendinnen daar wat ze erg leuk vond.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door roelb »

Napa inruilen voor Willamette valley, Columbia River valley en omstreken, zoals @AlmerevakV hierboven suggereert, is nog niet zo'n gek plan hoor. De wineries in Napa, en inmiddels ook al in Sonoma valley zijn de laatste jaren een beetje hautain geworden. De tasting fee's zijn exorbitant en wine tasting daar gaat niet meer om het proeven van wijnen om de wijn te beoordelen voordat je wellicht tot koop over gaat, maar is een industrie an-sich geworden. Tasting fee's van $35 of hoger pp zijn tegenwoordig normaal, en zelfs niet verrekend met een eventuele aankoop. Er worden absoluut mooie wijnen gemaakt, maar die worden zeker ook gemaakt in Oregon, waar een net wat koeler klimaat ook andere wijnen oplevert. En die je tegen veel normalere tarieven kunt proeven.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Almere vak V »

Heb het even bij mn vrouw nagevraagd waar zij met haar vriendinnen is geweest. Ze zijn 3 keer bij Columbia Cliff Villas geweest in Hood River. Goed hotel met uitzicht op Columbia river aan de voorkant en Mt Hood aan de achterkant. Van daaruit verschillende wijnproeverijen gedaan. Er schijnen alleen al rondom Hood River meer dan 15 wijngaarden te zitten. Onder andere geweest bij Cathedral Ridge Winery, Marchesi Vineyards en Hood River Vineyards en gaf aan het bij alledrie erg naar de zin gehad te hebben. Prijzen wist ze niet meer. Bij Cathedral was het volgens haar $15 en voor elke fles die je kocht ging er $5 vanaf. Mijn vrouw kennende heeft ze geld bijgekregen...

Ook Naked Winery gaf ze aan erg leuk te vinden. Maar die zitten op verschillende locaties tot zelfs op Washington Square aan toe.

Zoals ik al aangaf. Ik heb hier geen verstand van. Heb nog wel gevraagd waar ik dan was. Kreeg te horen dat ik wel (WEER...) bij de Ducks of de Seahawks zal hebben gezeten...
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Las Vegas - Portland Sept 2019

Bericht door Inges »

Sorry, ik heb deze antwoorden helemaal over het hoofd gezien.

We gaan in Napa met de Napa valley wine train. Iets wat mijn ouders graag willen. Schikbarend duur dus ik hoop dat het het waard is (we gaan ook eten aan boord). We hebben deze keer geen mogelijkheid om rond Portland naar de wijnhuizen te gaan omdat we het weekend van 28/9 echt in Cottage Grove willen (moeten) zijn.

De mogelijkheid om via Utah te rijden heb ik bekeken maar ik toch besloten dat niet te doen (deze keer). Valley of Fire is een "mogelijkheid" maar ik denk zo maar dat het te heet zal zijn om er te wandelen half september. Wij zijn er al eens geweest en ik vond het leuk om er doorheen te rijden met mijn ouders als die mogelijkheid er is. Maar we kunnen ook langer in LV blijven en meteen via Hooverdam naar Kingman rijden. Dat staat nog open en kunnen we op de dag zelf beslissen. Dat is het leuke van vakantie ;) Maar via Utah (Page) vind ik eigenlijk zonde. Daar zou ik veel meer dagen over willen doen en niet doorheen willen scheuren. Bovendien wil mijn vader, zoals ik in het begin van het topic al aangaf, heel graag "oude" Ford auto's zien en dus willen we in Kingman naar het Visitor center en Hackberry en Seligman staan ook op het programma. Daar willen we graag tijd voor maken/hebben en als dat allemaal moet op de terugweg van de GC is dat wel erg racen. Dat we dan 2x hetzelfde stuk rijden nemen we dus voor lief. Zo hebben we iets meer tijd als we weg gaan uit GC omdat we onderweg niet veel stopplaatsen hebben en als er in Needles toch niets te beleven valt..... ;-)

We slapen in SF in Fisherman's warf. We weten dat we kort de tijd hebben in SF maar ja.... keuzes maken..... We zijn pas in de avond in Napa omdat we de volgende dag met de Wine train gaan. We hebben dus bijna een hele dag nog in SF. We zien wel..... Het is vakantie ;)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer