In september 2019 willen mijn ouders graag ook eens zien waar wij nou zo enthousiast over zijn. We hebben (bijna) familie wonen in Oregon en het doel is om ook zeker bij hun op bezoek te gaan maar alleen daarheen is erg zonde. Dus is mij gevraagd een reis te maken/plannen en natuurlijk gaan we zelf ook mee
Vraag van mijn ouders:
1) Het laatste weekend bij Jeroen te zijn in Cottage Grove Oregon.
2) Mijn moeder wil grote bomen zien (wij zijn in de Redwoods geweest en dat vond ze heel indrukwekkend om op foto's te zien).
3) Mijn vader heeft zijn hele leven in de auto's gewerkt en heeft een zwak voor oude Fordjes. Hij zou graag langs Hackberry willen en de Grand Canyon willen zien (dat ligt gelukkig in de buurt)
4) Mijn vader wil graag met de A380... maar die vliegt alleen op SF of LA...
Mijn idee:
5) Mijn ouders zijn wijnliefhebbers voor hun wil ik een dag/nacht in Napa Valley inplannen. September is er oogstmaand namelijk.
6) Geen enorme lange reisdagen. Ik probeer alles onder de 400 km te houden met uitzondering (misschien) van Kingman richting Sequoia. Niets vastleggen en kijken hoever we komen is daar het idee (dat kan wel half september)
7) Ongeveer 17 a 18 dagen weg zijn lijkt mij lang genoeg
8.) Ik heb voor de zekerheid al 2 kamers in de GC gereserveerd. Die zijn annuleerbaar maar als ik er toch maar kort ben wil ik wel op de rim slapen.
De concept route is nu zo. Ik weet dat we voor bijvoorbeeld SF weinig tijd hebben. Dat is iets dat we heel goed weten maar nu niet anders kan omdat ik graag Napa Valley wil doen. Maar ik ken een aantal mensen op dit forum die vaak verfrissende ideeën hebben
Za 14 sept AMS - LAS
Zo 15 sept Las Vegas
Ma 16 sept LAS - VOF - Kingman 300 km (VOF is geen must slechts een idee)
Di 17 sept Kingman - Grand Canyon 280 km
Wo 18 sept Grand Canyon - Flagstaff - Kingman 400 km (Via FS kan maar hoeft niet perse. Geeft ons wel meer tijd langs de rim)
Do 19 sept Kingman - Barstow/Bakersfield 320 km / 538 km (even kijken hoe ver we komen over alleen snelweg)
Vr 20 sept Barstow / Bakersfield - Sequoia NP 363 km / 153 km
Za 21 sept Sequoia NP/Kings Canyon
Zo 22 sept Sequoia NP/ Kings Canyon - Moss Landing of Fresno 310 km / 110 km
Ma 23 sept Moss Landing/Fresno - San Francisco 166 km / 300km
Di 24 sept San Francisco - Napa 100 km
Wo 25 sept Napa - Ukiah 126 km
Do 26 sept Ukiah - Crescent City (Redwoods langs de kust) 380 km
Vr 27 sept Crescent City (langs de 101) - Cottage Grove 366 km
Za 28 sept Cottage Grove
Zo 29 sept Cottage Grove
Ma 30 sept Cottage Grove
Di 1 okt Cottage Grove - PDX - AMS (eventueel woensdag terug vliegen is een optie)