Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Met start en eind in Las Vegas kun je de eerste nacht bij Fremont Street overnachten, zie daarvoor ons 2015-verslag, en de laatste nacht aan de Strip. Dan heb je een kort maar mooi beeld van Las Vegas.

Marianne
MarjoleinBloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door MarjoleinBloem »

Allen! Mijn allerlaatste vraag en dan maken we de reis rond! :)

Wat vinden jullie van Death Valley? Mijn vriendin is er al eens geweest en vond het niet de moeite waard. Wel even bijzonder, maar na een kwartier was het ook wel weer klaar. Zij heeft meer met de parken, zoals Zion, Bryve, Yosemite, Grand Canyon etc. Denken jullie dat ik Death Valley moet bezoeken of gezien de tijd maar af laten vallen?

En tot slot: hoe verwachten jullie dat het weer eind oktober/begin november is nabij Zion en Bryce? Zwembad en korte broeken of juist echt koud al? Rondom Las Vegas sowieso nog warm weer begreep ik, als ik internet mag geloven. Maar Utah zelf schijnt dan erg koud te zijn (10 tot -2), maar geen idee of dat dan bij Zion ook al is?

Bedankt weer! Ik laat even weten hoe onze uiteindelijke reis er dan uit komt te zien!

Groeten, Marjolein
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Mr. Patrick »

Persoonlijk kan ik me wel vinden in het verhaal van je vriendin. Wij waren er in april, het was net boven de 30 graden, dus er was weinig death aan. Het maakte niet zo'n indruk. Maar ik had het eigenlijk ook niet willen missen. Dus is de vraag: wat is je alternatief?

In Bryce vriest het dan 's nachts bijna zeker al en is het overdag niet heel ver boven het vriespunt. Zion zal wat warmer zijn, maar ook geen zwembadweer meer.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door IngridZw »

Qua temperatuur zal het in Death Valley in die periode aangenaam zijn. Maar als je iets moet laten vallen, en het komt beter uit in de route dan zouden parken zoals Zion, Bryce en eventueel de natuur van Sedona ook mijn voorkeur hebben. Maar dat is persoonlijk. Valley of Fire vonden wij ook erg mooi en dat ligt op de route.

In Zion kan je het treffen dat je de korte broek nog aan kunt trekken. Bryce ligt hoger dus kouder maar ook dan is het er prachtig. Er kan ook sneeuw liggen maar Ik las eens in een reisverhaal dat juist de sneeuw het een extra wouw effect gaf.

Meer kans op warmte zal je zuidelijker vinden in Arizona en New Mexico. Je zou dan een rondje Phoenix kunnen doen. Ook in Moab zal het qua weer waarschijnlijk ook nog wel goed te toeven zijn. Je kan dat laatste eventueel ook toevoegen met een rondje Las Vegas:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV - Zion via Valley of Fire
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef - Moab
Dag 7 Arches
Dag 8 Canyonlands
Dag 9 Moab - Monument Valley
Dag 10 MV - Grand Canyon
Dag 11 GC - Las Vegas
Dag 12 LV -naar huis
Je kan in principe een dag minder Moab doen t.g.v. een extra dag LV op het eind.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Death Valley echt de moeite waard maar je moer zelf kijken of het je aanspreekt. En als je gaat dan zeker overnachten in het park. Als de foto's en beschrijvingen op de NPS-site of op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl je niet aanspreken dan niet doen.
De route van Ingrid met Moab is dan een goede keus.
Kijk alvast eens naar accommodatie. Voor de GC is het mooi als je iets in het park hebt. En Moab is altijd druk en duur.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Hans B »

Als je geen tijd hebt om de Death Valley te bezoeken zou ik de route mooi laten zoals het nu is.
Je gaan veel hoogtepunten zien en ook na 20x is er altijd wel iets van "dat had ik ook nog wel gewild".
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MarjoleinBloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door MarjoleinBloem »

Wat een hoop nuttige reacties weer! Dank jullie wel!

We hebben zeker tijd voor Death Valley, hebben web rij relaxt schema ervan gemaakt denk ik. Niets staat nog vast, maar zoiets zou het een beetje moeten worden:

Dag 1: NL-LV;
Dag 2: LV- Zion (via VoF);
Dag 3: Zion;
Dag 4: Zion-Bryce;
Dag 5: Bryce-Grand Canyon;
Dag 6: GC eventueel extra;
Dag 7: GC-MV;
Dag 8: MV - ??
Dag 9: ?? - LV
Dag 10: LV
Dag 11: LV-NL

We hebben helaas door familieomstandigheden wat betreft de oppas nog een dag korter.

Eventueel de extra dag GC en de ?? kunnen nog ingevuld worden. Bijvoorbeeld met DV of Arches. En hoor van jullie ook vaak Sedona. En hoor nu ook Maob en Capitol Reef voorbij komen. Of als we ergens nog een dag langer willen blijven. We boeken in principe alleen de eerste en tweede nacht en daarna zijn we dus flexibel. Als we bij wijze van spreken 7 dagen in Zion willen hangen kan dan dus. Of als we zoveel moois zien dat we de tijd (laatste dag) in Las Vegas willen laten schieten daarvoor.

Alleen door jullie verhalen zit ik nu wel met de kleding. Betekent Bruce winterjassen en sjaals en mutsen dus? Maar LV dan weer korte broeken en shirts? Dat wordt een flink werkje om dan van 2 personen alles in 1 koffer te krijgen. Alleen de winterjassen al! Maar ach, anders die maar onder de arm mee het vliegtuig in. Hoor graag hoe jullie denken over de kleding voor Bryce!

Las Vegas heb ik, zoals jullie zien, in principe al ingecalculeerd dankzij jullie adviezen. ‘Ik moet het zelf maar eens gezien hebben om te kunnen oordelen’. Teveel verschillende reacties. En misschien is een beetje gekte na hopelijk een hoop stilte en rust in de parken ook wel een hele welkome afwisseling :)

Wederom dank!!

Groeten, Marjolein
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk het eens op de kaart (koop de Hallwag nr 6, erg handig); de volgorde is niet logisch zo.
Wil je geen overnachting doen in Page? De volgorde is dan Bryce - Page - MV - GC - LV.
Of in een keer van Bryce naar MV.

Moab is geen doel op zich naar de uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands. Je hebt daar echter geen tijd voor. Ook hier geldt weer; bekijk het ene sop de kaart. En kijk voor Arches en Canyonlands eens op de NPS-site (http://www.nps.gov/arch of http://www.nps.gov/cany).
Eventueel Capitol Reef toevoegen zou kunnen. Dan krijg je zoiets:

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Capitol Reef
6 Capitol Reef - Monument Valley
7 Monument Valley - Page
8 Page - Grand Canyon
9 Grand Canyon - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas

Wij hebben eens half mei door Colorado gereisd; dat was frisjes (nog een enkel sneeuwbuitje zo hier en daar). Maar handschoenen hebben we niet nodig gehad. En als je een winddichte jas meeneemt en een trui en voldoende shirts dan is dat voldoende. Wassen kan overal dus je hoeft niet voor twee weken schone spullen mee te nemen. En misschien een panty voor onder je broek als het heel koud is. :wink:

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door IngridZw »

Moab is de plaats waar je kunt overnachten om vandaaruit Arches maar ook Canyonlands te bezoeken. (zie mijn voorstel) Het is een prachtige omgeving maar je moet er wel de tijd voor nemen.
Flexibel zijn is prima, je hoeft in die periode waarschijnlijk ook niets vast te leggen maar kijk wel naar een logische volgorde wb de afstanden tussen de bezienswaardigheden. Met name als je op één plek langer verblijft en daardoor de route moet veranderen.
Ik wens jullie in ieder geval een prachtige reis toe zowel in korte broek als in winterjas. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Hans B »

Dag 1: Nederland - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4: M.V. - Page
Dag 5: Page (Antelope, Horseshoe, Lake Powell)
Dag 6: Page - Bryce
Dag 7: Bryce - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Nederland
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MarjoleinBloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door MarjoleinBloem »

Martin & Marianne schreef:Bekijk het eens op de kaart (koop de Hallwag nr 6, erg handig); de volgorde is niet logisch zo.
Wil je geen overnachting doen in Page? De volgorde is dan Bryce - Page - MV - GC - LV.
Of in een keer van Bryce naar MV.

Moab is geen doel op zich naar de uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands. Je hebt daar echter geen tijd voor. Ook hier geldt weer; bekijk het ene sop de kaart. En kijk voor Arches en Canyonlands eens op de NPS-site (http://www.nps.gov/arch of http://www.nps.gov/cany).
Eventueel Capitol Reef toevoegen zou kunnen. Dan krijg je zoiets:

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Capitol Reef
6 Capitol Reef - Monument Valley
7 Monument Valley - Page
8 Page - Grand Canyon
9 Grand Canyon - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas

Wij hebben eens half mei door Colorado gereisd; dat was frisjes (nog een enkel sneeuwbuitje zo hier en daar). Maar handschoenen hebben we niet nodig gehad. En als je een winddichte jas meeneemt en een trui en voldoende shirts dan is dat voldoende. Wassen kan overal dus je hoeft niet voor twee weken schone spullen mee te nemen. En misschien een panty voor onder je broek als het heel koud is. :wink:

Marianne

Ik dacht dat Page de overnachtingsplek was voor GC. Vandaar dat ik die niet specifiek genoemd heb. Maar niet dus?

Moab had ik begrepen als uitvalsbasis, ja. Maar idd das toch nog wel een flink eind vanaf Bryce. Wilden eventueel na Bryce Capital Reef inplannen en omdat mijn vriendin de scenic van Capitol Reef naar Blanding zo mooi vond, twijfelden we om door te rijden via deze route naar Arches. Maar vinden het erg ver weg, dus beter alternatief was via deze route naar MV.

Ben erg benieuwd naar waarom we naar Page zouden moeten gaan, aangezien ik die altijd gezien had als uitvalsbasis voor de GC.

Dank weer!
MarjoleinBloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door MarjoleinBloem »

Hans B schreef:Dag 1: Nederland - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4: M.V. - Page
Dag 5: Page (Antelope, Horseshoe, Lake Powell)
Dag 6: Page - Bryce
Dag 7: Bryce - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Nederland

Beste Hans,

Nederland-Phoenix is geen optie meer. De tickets voor naar Vegas zijn al geboekt. Dit was een stuk goedkoper dan naar Phoenix en goedkoper dan naar Phoenix en van LV. Vandaar deze keuze, ondanks dat mijn vriendin al 3 keer op Phoenix heeft gevlogen. Voorstel ziet er verder top uit! Bedankt weer!!

Groeten, Marjolein
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

MarjoleinBloem schreef:Ik dacht dat Page de overnachtingsplek was voor GC. Vandaar dat ik die niet specifiek genoemd heb. Maar niet dus?
Je hebt al meerdere routes voorgesteld gekregen waarin zowel Page als de GC voorkwamen. :?
Nogmaals; zet de routes eens uit op googlemaps, zowel die van jou als die andere die voorgesteld zijn, en schaf een kaart aan. Dan wordt het allemaal veel concreter.
Voor de Grand canyon gebruik je Grand Canyon Village in googlemaps. En kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor accommodatie.

Hans noemt al een aantal zaken voor Page. Zie voor Horseshoe bend en Antelope Canyon mijn 2011-verslag (had ik al eerder naar verwezen) en kijk voor Lake Powell en andere activiteiten in ons 2017-verslag.

Voor de UT95 en Capitol Reef zie ons 2013- en 2017-verslag.

Marianne
MarjoleinBloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2018, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door MarjoleinBloem »

Beste Marianne,

Natuurlijk hebben wij een kaart en natuurlijk hebben wij alle routes al meerdere malen op Google Maps bekeken. Mijn vriendin gebruikte echter Page als overnachtingsplek voor de Grand Canyon, dus vandaar dat dit zo al in ons hoofd zat.

Bedankt voor je tips en adviezen. Wij gaan ermee aan de slag!

Alle anderen ook onwijs bedankt! Wij gaan een route maken en dat moet met jullie hulp nu helemaal goed komen!

Wellicht nog eens tot horens (lezens) op een ander forum!

Groeten, Marjolein
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinBloem: hard nodig voor reis van SF naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel heel bijzonder om de GC vanuit Page te doen, dat is 2,5 uur rijden.
Jullie willen blijkbaar niets vastleggen maar bij de GC is het altijd druk, en overnachten in het park is toch wel heel bijzonder. Je wilt niet nog uren in het donker rijden als je de zonsondergang hebt gezien lijkt me. Als je de GC op het laatst doet weet je wanneer je er bent, dus ik zou dan toch iets vastleggen. En annuleren kan altijd nog.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer