Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Nick39 »

Wij hebben vorige maand een groot deel van jullie route met de camper gereden: Prachtig!

Wij hadden twee nachten in GT en vier in Yellowstone. Voor Yellowstone was dat voor ons meer dan voldoende. Nachtje minder was ook niet erg geweest. GT daarentegen hadden we echt graag langer willen blijven. Het is daar zo ontzettend mooi, zeker in september als de bomen al hun herfstkleuren krijgen.

Onderweg naar SLC hebben wij overnacht bij Rendezvous beach campground aan Bear Lake. Je staat daar als het ware aan het strand. Daarna via Logan Canyon scenic drive verder.
Voordat we naar Zion gingen stonden we twee nachten op Point Supreme campground bij Cedar Breaks NM, een van de verrassingen van onze tip. Super mooi en lekker rustig!
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Bedankt weer voor alle tips. Jacques, observation point is opgeschreven! Ik denk toch niet dat ik Angels Landing durf te doen en ik zie op google echt hele mooie foto's van de observation point trail.

We hebben de eerste week nu min of meer vast staan. Toch weer iets geschoven qua indeling GT en Yellowstone, omdat dit handiger is qua reistijden.

1 / 5-9 SLC - Antelope Islande SP > camper in de ochtend ophalen, boodschappen doen en op AISP kleine wandeling doen, drijven in salt lake en wellicht wat bisons en ander wild spotten.
2 / 6- 9 AISP - Grand Teton > We trekken de hele dag als rijdag uit, met ergens een leuke tussenstop. Overnachten op Gros Ventre Campground (first come, first served campground, maar er is altijd wel plek las ik)
3 / 7-9 Grand Teton > Jenny lake (grote dagwandeling) daarna misschien nog wat rondrijden, overnachten op Colter Bay.
4 / 8-9 Grand Teton (Colter Bay) – Grant Village (Yellowstone) > Nog wat korte wandelingen in GT, west thumb geyser basin kijken bij grant village (hier ook overnachten)
5 / 9-9 Grant Village - Madison > old faithfull, grand prismatic, fairy falls trail, mystic falls trail etc, overnachten op Madison
6 / 10-9 Madison – Tower fall? > mammoth springs, wandelen, overnachten bij Tower fall of mammoth (een first serve first come)
7 / 11-9 Tower fall? – Bridge Bay > Canyon of the yellowstone, wat korte wandelingen, overnachten bij Bridge Bay
8 / 12-9 Bridge Bay – Grand Teton > Meer wandelen in Grand Teton, overnachten op wederom Gros Ventre Campground
9 / 13-9 Gros Ventre Campground – ergens tussen GT en Vernal > In de ochtend misschien nog een korte wandeling in GT. Daarna rijden naar overnachtingsplek en daar boodschappen doen, kleding wassen.

De grote campgrounds in GT en Yellowstone willen we wel vast gaan leggen, maar we hebben gelezen dat dat voor Gros Ventre Campground bijvoorbeeld niet nodig is (kan ook niet, maar zeker in september zou er altijd wel plek zijn, is ook een grote campground). Nu willen we op 10-09 ergens bovenin Yellowstone willen overnachten, maar dat is allemaal first serve, first come. Omdat het dan alweer bijna half September is, hopen we dat dat gewoon kan. Heeft iemand ervaring met die campgrounds in dit jaargetijde? Is het er dan nog steeds druk of zal het meevallen?

@Nick39, jij gaf aan dat een dagje minder het Yellowstone ook wel prima was. Hoe was jullie dagindeling daar?
En zijn er dingen die je liever had overgeslagen?

Ik twijfel toch weer een beetje, heb het idee dat GT meer ons park is (meer lekker wandelen, minder file rijden denk ik), maar aan de andere kant roepen er ook veel mensen dat je minimaal vier dagen Yellowstone nodig hebt.
We laten express de dagplanning soms een beetje leeg, omdat er vast ook leuke rangertalks oid zijn en we daar willen kijken in wat voor een soort wandeling we zin hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Observation Point is een goede keuze. Wij liepen hem in 2015. Het is prettig als je op tijd begint zodat je nog wat schaduw hebt als je omhoog loopt.
Heb je Colter Bay gereserveerd? Anders zou het misschien wel lastig kunnen worden om daar een plaats te vinden. Maar misschien valt het in september wel mee.
De tijd bij Old Faithful is niet ruim, zeker als je ook gaat wandelen. Ik vind het prachtig om daar ook te tijd te nemen om wat geisers uit te zien barsten. Vooral de Great Fountain Geyser is de moeite waard (zie hier voor onze ervaring). Maar dat kost je wel wat tijd omdat je niet op een uur nauwkeurig weet hoe laat hij gaat uitbarsten.

In 2017 liepen wij naar de Mystic Fall met een rangerwandeling (zie hier). Ik vind het echte aanraders, die rangerwandelingen. Je hoort ontzettend veel en je ziet veel meer op die manier. Ook een ranger bij het West Thumb basin is een aanrader vanwege de verschillende vulkanische activiteiten die je daar in een klein gebied hebt.

Bij Mammoth gaat het denk ik wel lukken om een plaats te vinden. Ik weet dat forumlid sep daar wel gestaan heeft.

Ik vind je tijd voor Yellowstone niet te lang; naast alle bijzondere verschijnselen kun je er ook prima wandelen, hoewel de omgeving mischien wat minder spectaculair is dan in Grand teton. Kijk ook eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
En ja, het kan ook in twee dagen, maar dan mis je toch wel veel lijkt mij.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Felicitas »

Je tijd voor Yellowstone is zeker niet te lang als jullie graag wandelen. Wandelen in Yellowstone NP vind ik heerlijk. We zijn er nu vier keer geweest (in de zomer) en hebben ervaren dat dit het meest rustige park is voor langere wandelingen, omdat het overgrote deel van de toeristen druk is met de attracties direct aan de weg. Er is een grote verscheidenheid aan wandelingen: door valleien, langs de canyon, naar watervallen, langs rivieren, bergen, afgelegen geyser basins of combinaties daarvan. Misschien heb je iets aan de verslagen van wandelingen die wij in Yellowstone hebben gedaan. (helemaal naar beneden scrollen naar de groene regels die beginnen met WYOMING | YELLOWSTONE NP | ...)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door IngridZw »

Wij waren in Yellowstone in de maand juni. Dat scheelt qua tijd omdat het 's avonds lang licht is en we in de vroege avonduren ook het één en ander hebben ondernomen. In september zijn de dagen denk ik alweer een stuk korter. Wij hadden er 3 nachten. Onze planning was als volgt:

Aankomst via Beartooth Hyw en Lamar Valley in Canyon Village. Daar hebben we de Upper en Lower Falls gezien. Machtige watervallen.
1ste volle dag: Bovenste rondje. 's Morgens de trail gelopen bij Mammoth Hotsprings. 's Middags Norris Geyser Basin later op de dag nogmaals omgeving Yellowstone Canyon. Overnachting in Canyon Village
2de volle dag: Onderste rondje. Biscuit Basin, Midway en Upper Geyser Basin, daarna nog kort geweest bij West Thumb geyser basin. Overnachten in Grant Village.
De volgende dag zijn we naar Grant Teton gereden o.a. gestopt bij Jackson lake en Lewis Falls.

Wij hebben ons dus beperkt tot de meest gangbare bezienswaardigheden en hadden hier voldoende tijd voor. Maar nogmaals wij hadden lange dagen en uiteraard valt er zoals gezegd nog veel meer te zien en te wandelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Super bedankt weer allemaal. We hebben de campings vastgelegd in Yellowstone.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer