Reis Elke V.: Gulf Coast Texas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Reis Elke V.: Gulf Coast Texas.

Bericht door Elke V. »

Wij hebben inmiddels de vlucht en de eerste tien dagen van onze rondreis door Zuid-Texas geboekt. Houston, Austin, San Antonio, Dixie Dude Ranch, Terlingua Ghostown bij Big Bend. Vanaf Big Bend wordt het waarschijnlijk een reis terug naar de Gulf Coast via Del Rio (misschien pas vanaf Laredo) terug naar de kust. Wat is de moeite waard aan de Gulf Coast? Corpus Christi? Aransas National WildlLife Refuge?
Waar vandaan kun je het beste een boottocht maken om eventueel dolfijnen te spotten?
Wij willen dit gedeelte van de reis eigenlijk niet van tevoren invullen qua hotels, maar ideetjes zijn welkom. Is Harlingen eigenlijk de moeite van de grote omweg waard? Of kunnen we beter meteen vanaf Laredo richting Corpus Christi rijden?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Gulf Coast Texas

Bericht door hemmie »

Wij deden de dolfijnen boottochtjes altijd vanuit Port Aranasas (Aransas pass kan ook, dat zal hetzelfde zijn), dat vonden we geweldig, geen idee of het elders ook kan en zo leuk is. Port Aranasas vonden wij altijd een heel leuk kustplaatsje, maar wij zijn sinds Harvey nog niet terug geweest. In Corpus Christie ben ik niet goed bekend, maar wij hebben wel de USS Lexington bezocht, dat is echt een aanrader.

Voor de omgeving van Del rio kan ik nog geen tips geven, wij gaan daar waarschijnlijk in maart heen. Laredo en omgeving ben ik ook niet bekend.

Harlingen zelf is voor zover ik weet niets, wij hebben het overgeslagen, maar er is genoeg te zien in die hoek. Wij deden eens een paar dagen Brownsville, en bezochten van daar uit South padre island (strand en schildpaddenopvang), onderweg kun je bij port Isabel nog de vuurtoren bezoeken, maar die was dicht voor renovatie toen wij er waren. Ook deden we een paar natuurparken aan de Rio Grande (mexicaanse grens), Resaca de la palma SP, Santa Ana NWR en Bentsen-Rio Grande Valley SP, heel mooi daar. De dierentuin in Brownville vonden wij ook een aangename verrassing, mocht je daar van houden, en als je van geschiedenis houdt is Palo Alto Battlefield nog een optie, maar waarschijnlijk niet zo boeiend voor toeristen uit Europa.

Op weg naar Houston heb je in Lake Jackson een leuk gratis aquarium, Sea center Texas, zeker even stoppen als je daar langs rijdt.

Je kunt ook nog doorrijden naar Galveston. Voor mooi strand zou ik dan buiten de stad zelf kijken (wij gaan altijd naar het State Park), maar de stad zelf is wel leuk om rond te kijken. En mocht je geen boottocht maken om dolfijnen te zien, loop dan even naar pier 21, wij hebben daar al een paar keer dolfijnen gezien in de haven.
Terug in Texas!
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Elke V.: Gulf Coast Texas.

Bericht door Elke V. »

Bedankt voor de reactie.. Daar kunnen wij wel wat mee. De natuurparken aan de Rio Grande lijken me ook wel wat...
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Elke V.: Gulf Coast Texas.

Bericht door Elke V. »

Bedankt voor de reactie. Daar kunnen we wel wat mee. De NP's langs de Rio Grande zijn ook een optie...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer