Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door anneliesbossaert »

Hallo,

Na het vinden van enorm goedkope vluchten hebben we besloten om volgend jaar eind mei, begin juni naar West-Amerika af te reizen.
We = Ikzelf, mijn man en ons kindje van 2 jaar en 2 maand.

Ik had onderstaande route in gedachten:
27-mei Brussel - Los Angeles
28-mei Los Angeles - Grand Canyon
29-mei Grand Canyon
30-mei Grand Canyon - Monument Valley
31-mei Monument Valley - Page
1-jun Page
2-jun Page - zion - Las vegas
3-jun las Vegas
4-jun las Vegas - death valley (of lone pine)
5-jun Death valley - Yosemite
6-jun Yosemite
7-jun Yosemite
8-jun Yosemite - San Fransisco
9-jun SFO
10-jun SFO
11-jun Sfo - big sur - pismo beach
12-jun pismo beach - Los Angeles
13-jun Los angeles
14-jun Los Angeles - Brussel
15-jun landen Brussel

Ter info, de parken Zion & Bryce hebben we reeds gedaan, vandaar dat we er op deze reis geen stops doen.
Lijkt dit een haalbare route, zeker met een kindje?

Als onze zoon 6 maand was hebben we reeds een rondreis Oost Canada gedaan en toen is dit super meegevallen. Natuurlijk zal het nu wel iets anders zijn. :-)

Alle tips voor de route, stops of leuke / kindvriendelijke hotels zijn zeker welkom. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis LAX-LAX mei/juni 2019

Bericht door Markstaal »

Zelf zou ik de route van Los Angeles naar de Grand Canyon opspiltsen, een rit van 800km lijkt me wat veel voor een dag, zeker met een kleine. Met een tussenstop zou je nog langs Joshua Tree NP kunnen gaan.

Gaan jullie wel stoppen in Zion om nog een wandeling oid te doen?

Tussen SF en LA kan je nog een extra dag aan de kust doen tussen SF en Pismo Beach.
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Reis LAX-LAX mei/juni 2019

Bericht door anneliesbossaert »

Zelf zou ik de route van Los Angeles naar de Grand Canyon opspiltsen, een rit van 800km lijkt me wat veel voor een dag, zeker met een kleine. Met een tussenstop zou je nog langs Joshua Tree NP kunnen gaan.
Dit doen we meestal de eerste dag van onze rondreis. We weten dat we super vroeg wakker zullen zijn, dus profiteren we ervan om het langste (saaiste?) stuk al gereden te hebben. Dit hebben we ook op vorige rondreizen gedaan.
Waar zou je een overnachting aanraden?
Gaan jullie wel stoppen in Zion om nog een wandeling oid te doen?
Dat kan, maar hoeft niet. Zelf heb ik het park al 2 x gedaan, dus is zeker geen must.
Tussen SF en LA kan je nog een extra dag aan de kust doen tussen SF en Pismo Beach.
Is stoppen in Cambria dan een betere optie?
Heb de route al eens gedaan (in omgekeerde richting) en toen was 1 overnachting wel voldoende. We hadden een extra overnachting oorspronkelijk voorzien, maar uiteindelijk toch tot in San Francisco doorgereden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis LAX-LAX mei/juni 2019

Bericht door Markstaal »

Een overnachtingsplek tussen LA en de Grand Canyon kan bijvoorbeeld Kingman zijn (het is inderdaad een vrij saaie route vond ik zelf). Via deze route kan je nog een stukje Route 66 doen. Via Joshua Tree rijden kan eventueel ook, wel een stukje extra rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LAX-LAX mei/juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een aardig drukke reis. Vanuit LA is MV toch aardig ver, en zonder Zion maak je lange rijdagen. Ook DV - Yosemite is erg ver, terwijl daar heel veel te zien is onderweg.

Met een klein kind zou ik kiezen voor meer dagen op dezelfde locatie. En dan zou ik ook goed kijken naar de GC; wat wil je daar doen? Wandelen naar beneden zal niet de bedoeling zijn denk ik. Willen julie wel wandelen? Neem je een rugdrager mee? Waar houden jullie van?

Het is ook wel lastig adviseren omdat je blijbaar al veel hebt gedaan. Aan de andere kant vraag ik me af wat je allemaal gedaan hebt met bijvoorbeeld maar 1 nacht voor de kustroute. Dan heb je toch ook heel veel niet gedaan? Ben je naar het aquarium in Monterey geweest? heb je gewnadeld bij Big Sur? Hearst Castle bezocht? Zeeleeuwen gespot? Ook in Zion kun je - ook met een klein kind - je prima vermaken, Wij zijn al meerdere keren in Zion geweest maar zien toch telkens weer iets nieuws.
Hoe meer tijd je uittrekt voor iets, hoe meer leuke dingen je zult ontdekken. Met weinig tijd rij je door en heb je niet het idee dat je iets mist.

Ik zou zelf met de tijd die jullie heben een veel kleiner rondje maken. En tijd uittrekken voor lekker niets doen. Misschien is kamperen met de tent een optie voor in de parken? Of kijk eens naar cabins op een camping. Dan kun je ook eens lekker buiten zitten.
En trek meer tijd uit voor yosemite; daar kun je ook aan het strand zitten, fietsen, sequoia's bekijken etc.
Hou er rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn als jullie er zijn.

Ik zou zelf zoiets doen; en dan heb je nog aardig veel rijdagen - maar wel kortere.
27-mei-19 Brussel - Los Angeles
28-mei-19 Los Angeles - Joshua Tree
29-mei-19 Joshua Tree - Las Vegas
30-mei-19 Las Vegas
31-mei-19 Las Vegas - Death Valley
01-jun-19 Death Valley - Mammoth Lakes
02-jun-19 Mammoth Lakes - Yosemite
03-jun-19 Yosemite
04-jun-19 Yosemite
05-jun-19 Yosemite - Sequoia
06-jun-19 Sequoia
07-jun-19 Sequoia
08-jun-19 Sequoia - San Francisco
09-jun-19 San Francisco
10-jun-19 San Francisco - Monterey
11-jun-19 Monterey - Pismo Beach
12-jun-19 Pismo Beach - Los Angeles
13-jun-19 Los Angeles
14-jun-19 Los Angeles - Brussel

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Reis LAX-LAX mei/juni 2019

Bericht door anneliesbossaert »

Met een klein kind zou ik kiezen voor meer dagen op dezelfde locatie. En dan zou ik ook goed kijken naar de GC; wat wil je daar doen? Wandelen naar beneden zal niet de bedoeling zijn denk ik. Willen julie wel wandelen? Neem je een rugdrager mee? Waar houden jullie van?
Het is inderdaad de bedoeling om wat te gaan wandelen. Een rugdrager en mountain buggy nemen we mee.
In de grand canyon heb ik de south kaibab wandeling bijvoorbeeld gedaan. Het zou leuk zijn moesten we deze een stukje kunnen lopen bijvoorbeeld.
Ikzelf heb al redelijk wat gedaan, maar mijn man nog niet, vandaar dat ik natuurlijk wat rekening moet houden met hem ook :-)
Dus de grand canyon, antelope canyon en monument valley zijn toch redelijke musts; terwijl sequoia dat iets minder is.
Het is ook wel lastig adviseren omdat je blijbaar al veel hebt gedaan. Aan de andere kant vraag ik me af wat je allemaal gedaan hebt met bijvoorbeeld maar 1 nacht voor de kustroute. Dan heb je toch ook heel veel niet gedaan? Ben je naar het aquarium in Monterey geweest? heb je gewnadeld bij Big Sur? Hearst Castle bezocht? Zeeleeuwen gespot? Ook in Zion kun je - ook met een klein kind - je prima vermaken, Wij zijn al meerdere keren in Zion geweest maar zien toch telkens weer iets nieuws.
Zion ben ik nu al 2 keer geweest en ook daar al heel wat wandelingen gedaan, the narrows, angels landing, ... Vandaar dat we deze niet opnieuw in de route steken.
Langs de kustroute sliepen wij de vorige keer in Oceano, en dan in 1 dag naar San Fransisco. Hearst castle spreekt mij niet aan en het aquarium ook niet. Wel big sur, mc way falls, zeeleeuwen aan san simeon, ... Maar dat lijkt mij opnieuw wel te doen op 1 dag?
Ik denk dus wel dat Cambria waarschijnlijk een betere optie is om te overnachten. Zo is de afstand toch wat kleiner.

Ik zou ook eerder de autostrade nemen tot monterey om dan van daaruit de kustroute te nemen...Of mis ik dan nog veel?

Kamperen met de tent hebben we ook overwogen, maar gaan dit toch niet doen. Dit puur zodat we kamers hebben met airco, mijn man kan nogal moeilijk slapen in de hitte.
Maar cabins lijken me inderdaad leuk. Misschien iets voor Yosemite?


ter info: onderstaand vind je de route die ik 10 jaar geleden gedaan heb.
Nu hebben we 2 nachten langer ter plaatse en voorzie ik extra nachten in Yosemite en de grand canyon

Brussel - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Oceano
Oceano - Santa cruz (hier uiteindelijk doorgereden tot San Fransisco)
Santa Cruz - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Bridgeport
Bridgeport - bodie - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion (1 uur verlies)
Zion - Bryce
Bryce - Page (1 uur winst)
Page - Monument Valley (1 uur verlies)
Monument Valley - Grand Canyon (1 uur winst)
Grand Canyon - Phoenix - Brussel
landen in Brussel


Er is dus wel wat mogelijkheid om de route aan te passen, misschien kunnen we een dag san francsisco laten vallen?
Los Angeles zelf bezoeken is ook minder noodzakelijk, maar zou wel leuk zijn voor het strand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar in augustus een aantal nachten gekampeerd en dat was op die plaatsen beslist niet te heet.
Cabins in Yosemite zijn snel volgeboekt. Ik zou dan nu alvast kijken naar de mogelijkheden. Je hebt daar geen kookgelegenheid behalve bij de tenten in Housekeeping Camp.
Kijk eens in ons 2017-verslag voor de kust met een overnachting in Gambria.
Kijk ook eens naar onze overnachting in Page, het Red Rock Motel is ons goed bevallen.
Ik ben al 7 keer in Zion geweest en het verveelt nooit. We hebben ook nog steeds niet alles gezien.

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door anneliesbossaert »

Top :-)
Ik zal je verslagen even doorspitten!

En toch nog eens bespreken of kamperen geen optie is...Maar die cabins lijken me inderdaad ook wel super leuk! Bedankt voor de tip!
Afbeelding
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door anneliesbossaert »

Zou het een optie zijn om een dag San Francisco op te geven en dan de route Las Vegas - Yosemite wat meer op te splitsen?

Het zou dan zo iets worden:

27-mei Brussel - Los Angeles
28-mei Los Angeles - Grand Canyon
29-mei Grand Canyon
30-mei Grand Canyon - Monument Valley
31-mei Monument Valley - Page
1-jun Page
2-jun Page - Las vegas
3-jun las Vegas
4-jun las Vegas - Death Valley
5-jun Death Valley - Mammoth lakes (of lee vining of...)
6-jun mammoth lakes - Yosemite
7-jun Yosemite
8-jun Yosemite
9-jun Yosemite - San Fransisco
10-jun SFO
11-jun Sfo - big sur - cambria
12-jun Cambria - Los Angeles
13-jun Los angeles
14-jun Los Angeles - Brussel
15-jun landen Brussel

Maar hebben we dan voldoende tijd in San Francisco? Ik zou dan 's ochtends vroeg uit Yosemite vertrekken, zodat we tegen de middag al in SFO toekomen. Zo hebben we toch een dag een half ter plaatse.

De meeste bezienswaardigheden in death valley zullen we ook aandoen op de dag dat we van Las Vegas komen. Zijn er dan nog zaken die we kunnen bezoeken op weg naar Mammoth Lakes? Ik weet dat er een leuke wandeling is in de alabama Hills.

Voor de kustroute zouden we het zo laten. We zouden vanuit San Francisco de autostrade nemen tot Monterey en pas vanaf daar de kustroute beginnen. Dan kunnen we lunchen rond Big Sur en zijn we nog op een redelijk uur in Cambria denk (hoop) ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor SF (SFO is het vliegveld) kan een dag voldoende zijn; wij waren er zowel in 2015 als in 2017 1 dag; je kunt eens in onze verslagen kijken wat je dan zoal kunt doen. Maar met een peuter zul je wel heel andere dingen gaan doen. Weet je al wat je er zou willen bezoeken?

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Reis anneliesbossaert: LAX-LAX mei/juni 2019.

Bericht door anneliesbossaert »

Voor SF (SFO is het vliegveld)
Sorry, beroepsmisvorming ;-) Ik spreek nogal gemakkelijk in luchthavencodes.
Weet je al wat je er zou willen bezoeken?
Pier 39, fishermanswarf en wat rondwandelen rond union square.
Eventueel een fiets huren om over de golden gate bridge te rijden tot Sausolito en terug met de ferry.
Misschien is een hop on hop off bus een mogelijkheid?

Als ik het zo bekijk is het waarschijnlijk toch beter om 2 dagen te nemen? Zeker omdat onze kleine man waarschijnlijk nog een middag dutje zal moeten doen...

Misschien een dag Page minder?

vrijdag 31-mei Monument Valley - Page
zaterdag 1-jun Page - Las Vegas
zondag 2-jun Las Vegas

Aangezien we een uur winnen op weg van Monument Valley naar Page, zijn we tegen de middag zeker in Page om de antelope canyon te bezoeken.
En dan is het enkel nog de horsehoe bend die we nog 's namiddags of zelfs de volgende ochtend kunnen doen.
Zo kunnen we het traject richting Yosemite toch opspliten en verliezen we geen dag in Yosemite of San Fransisco.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer