Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kruijfjes: Reisschema juli 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kruijfjes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Kruijfjes: Reisschema juli 2019

Bericht door Kruijfjes »

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken ben ik aan het speuren op deze geweldige site. Samen met mijn man en 2 kinderen, 11 en 14 jaar, hopen wij het volgende jaar een rondreis te gaan maken door het zuidwesten van Amerika. De reis wil ik zelf gaan plannen en ik hoop dat ik dat, mede door jullie tips, kan realiseren. We willen gaan reizen met een camper. Deze ga ik boeken zodra ik een mooie deal zie voor vliegtickets en deze heb kunnen boeken. Onze reis moet bestaan uit een stukje pret maar vooral natuur. Met behulp van het voorbeeld rondreis zuidwesten AA heb ik een reisschema samengesteld. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Dag 1 :Amsterdam- San Fransisco
Dag 2 :San Fransisco
Dag 3 :San-Fransisco-Yosemite
Dag 4 :Yosemite
Dag 5 :Yosemite
Dag 6 :Yosemite Sequoia NP
Dag 7 :Sequoia NP
Dag 8 :Sequoia NP-Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas
Dag 10: Las Vegas-Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion-Bryce NP
Dag 13: Bryce NP-Capital Reef
Dag 14: Capital Reef-Arches NP
Dag 15: Arches NP-MV
Dag 16: MV-Page
Dag 17: Page-Grand Canyon
Dag 18: Grand-Canyon-Kingman
Dag 19: Kingman-Joshua Tree NP
Dag 20: Joshua Tree NP-San Diego
Dag 21: San Diego
Dag 22: San Diego-LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA- Pismo Beach
Dag 25: Pismo Beach-Monterey
Dag 26: Monterey- San Fransisco
Dag 27: San Fransisco
Dag 28: San Fransisco
Dag 29: San Fransisco-AMS

Helaas zijn we gebonden aan de zomervakantie dus begin juli 2019 zullen we vliegen. Het wordt onze 1ste reis in Amerika. Ik hoop dat jullie ons kunnen voorzien van goede tips en adviezen. Alvast bedankt hiervoor.

Vriendelijke groet,
Sandra.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisschema juli 2019

Bericht door Old Faithful »

In de zomervakantie zou ik zeker via de Tioga Pass rijden. Plan dan wel een overnachting aan de oostkant van de Sierra, anders is de afstand naar Las Vegas (veel) te groot voor één dag. In dat geval is het ook raadzaam om eerst naar Sequoia te gaan en daarna naar Yosemite.

Voor Arches heb je (te) weinig tijd en in de omgeving van Moab heb je nog veel meer moois, o.a. Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. Ik zou het in deze route weglaten of ergens anders in de route ruimte zoeken om in/bij Moab minstens drie nachten te blijven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
AnitaV
Amerikafan

Re: Reisschema juli 2019

Bericht door AnitaV »

Altijd leuk het plannen van een reis.

Wacht met het boeken van een camper niet te lang, tot eind oktober heb je een zogenaamde vroeg boek korting. Dat scheelt weer.
Ik ben zelf bezig met een reis voor mei/juni volgend jaar met een camper. Wij hebben ervoor gekozen om de reis van Sequioa naar Las Vegas in tweeën te gaan rijden. Het is voor ons te ver, met een camper rijd je niet zo snel.
Het moeilijke van een reis plannen is dat er teveel moois te zien is en dat je teveel wilt doen. Less is more wordt er steeds gezegd. Ik denk dat het stuk Bryce t/m Grand Canyon te gehaast is. Je hebt zo weinig tijd om dingen te doen of te zien. Voor Moab wordt vaak drie dagen aangegeven.

Ga lekker reisverslagen lezen, maak gebruik van de zoekfunctie op deze site (als je zoekt met twee woorden gebruik dan een + tussen de woorden). Ik heb de hele route die we rijden via google maps bekeken en dan kom je ook leuke dingen tegen. Als je erop klikt dan verschijnen er aan de linkerkant allemaal reviews. Als je lid bent van facebook, er zijn leuke groepen bv Amerika met de camper, Amerika voor iedereen waar je ook weer leuke dingen leest.

Veel plezier met de voorbereiding.
Kruijfjes
Amerika-newbie

Re: Reis Kruijfjes: Reisschema juli 2019

Bericht door Kruijfjes »

Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft Arches, dit gebied zou ik toch graag bezoeken. Het advies is om hier minstens 3 nachten te verblijven. Is dit ook te doen in de juli? Ik heb gelezen dat de temperaturen hier goed oplopen in de zomermaanden en dat het er snikheet is. Of beter schrappen en hopelijk nog eens terug kunnen komen in een andere periode?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat je wel weet dat een camper niet de veiligste manier van reizen is ? Niet dat ik jullie wil afschrikken, doch mocht je dit niet weten dan hoor je het beter nu dan binnen pakweg een maand of 8. De enige ietwat veilige zitplaatsen zijn de twee in de bestuurderscabine. In de camper zelf ben je bij een ongeval niet goed beschermd. De gordels zijn minder goed en bij een ernstige crash gaat alles wat in de camper zit rondvliegen met alle mogelijke gevolgen van dien.

Houd er rekening mee dat je een camper doorgaans mag afhalen vanaf 13 uur tenzij je een early bird kan boeken. Als je dus pas op dag 3 de camper afhaalt, reken hiervoor op 2 ur en nog boodschappen moet doen, reken hiervoor ook 2 uur dan is het al een hele opgave om die dag nog tot Yosemite of Sequoia te rijden.

In juli is het inderdaad ten zeerste aangewezen om eerst Sequoia te bezoeken en dan naar Yosemite te gaan zodat je via de Tioga Pass naar de oostzijde van de Sierra's kan om richting Vegas te rijden. De tijd die jullie uittrekken lijkt me wat te beperkt. Zelfs in de huidige planning met eerst Yosemite en dan Sequoia is een rit van Sequoia naar Vegas op één dag met een camper toch wat veel van het goede. Tenzij je de camper reeds op dag 2 kan ophalen en dus op dag 3 's morgens al richting Sequoia kan zou ik zeker 1 nacht meer inplannen.

Je kan natuurlijk ook Sequoia laten vallen en die tijd bij Moab plaatsen. Het is immers te gek om voor één nacht richting Moab te rijden. Moab is immers zoveel meer dan alleen Arches en 3 nachten daar is toch het minimum.

Het klopt wel dat jullie vanaf Zion een heel druk reisschema hebben met elke dag iets anders.

De tijd voor San Diego is minimaal, hier zou een extra dag toch ook wel wenselijk zijn.

Als het aantal dagen vaststaat dan zou ik kiezen:

- Sequoia erin houden maar Capitol Reef en Moab er uit halen voor een dagje meer San Diego en een iets rustiger route
- Sequoia en Moab er uit halen voor meer tijd San Diego en een iets rustiger route
- Sequoia en San Diego eruit halen voor meer tijd in Moab.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Sluit me grotendeels aan bij de vorige opmerkingen over de route. In de eerste dagen is het slimmer om via Yosemite en de Tioga Pas over te steken. En dan in ieder geval eerst Sequoia doen en daarna Yosemite. Hoewel het een van mijn favoriete parken is moet je wel overwegen dit park te laten vallen om elders wat tijd te winnen. Of ergens anders iets laten vallen. Grofweg zijn de opties om de lus rondom Arches te laten vallen of San Diego.
En de gewonnen dagen inzetten in de route vanaf Zion.

Wat je nu van plan bent tussen Zion en San Diego is moordend. Zit veel te weinig rust in, daar krijg je gegarandeerd spijt van. En al die parken waar je alleen maar een globale indruk van krijgt, dat is echt zonde. Heb je al ervaring met een campervakantie? En ben je zeker van die keuze. Je moet goed beseffen dat met een camper reizen een stuk trager gaat dan met een auto. En hou er ook rekening mee dat het zicht in een camper voor de passagiers minder interessant is dan de bestuurder en bijrijder. Dag in dag uit vooral in de camper zitten is echt niet leuk. Bovendien heb je behoorlijk veel dagen in de stad in je route, daar is een camper verre van ideaal.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij wilden in mei met de camper naar Arches, maar er stond een gigantische file voor de ingang. We zijn doorgereden want het was duidelijk dat we nergens een parkeerplaatsje zouden kunnen vinden in het park om een wandeling oid te doen. ( gelukkig zijn we er al eens eerder geweest in de tijd dat het er nog niet zo druk was).
Arches heeft geen shuttlesysteem en parkeren is een crime. Als je gaat boek dan in ieder geval een overnachting in het park.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij hebben afgelopen sept./okt. 7 weken rondgereisd, waarvan 6 weken met een camper.
We hebben gemiddeld 105 mijlen per dag gereden. De ene dag meer en de andere dag minder, maar een volgende keer zouden we dat zelfs nog verlagen.
Hoe lang je ook gaat (2 weken of 5 maanden), je zult altijd keuzes moeten maken.
Hetgeen ons het meeste tegenviel en waar we ons dan ook steeds meer aan gingen ergeren, dat was het parkeren met een camper in de grote (en bekendere) nationale parken. Een ramp. Als er al parkeerplekken waren voor campers dan werden die vaak ingenomen door personenauto's.
Er wordt dan geadviseerd om vroeg in een park te zijn. En ja, dat waren we altijd. Maar... in een park kun je maar op 1 plek vroeg zijn. Voor de volgende stop ben je dan al te laat.
Canyonlands zijn we de eerste dag ingereden en weer gelijk terug gegaan. Nergens kunnen parkeren. De 2e dag daar konden we, met veel geluk, parkeren bij Mesa Arch. De rest lukte al niet meer.
Hadden we dit van tevoren geweten... maar helaas lees je bijna nooit de negatieve ervaringen... dan hadden we Moab in zijn geheel overgeslagen.
Een volgende keer meer state parks voor ons. Net zo mooi (zo niet mooier) en veel rustiger.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Ben het helemaal eens met Trails. Wij hebben dit voorjaar heel veel State Parken bezocht en dat was geweldig. Nou hebben wij het geluk dat we de bekende parken ruim 10 jaar geleden al hadden gedaan en het toen nog veel rustiger was. Heb een foto in Arches waar we bijna alleen met de camper op een parkeerplaats staan.....
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik wil dan ook even reageren over de drukte... wij waren vorige maand (juli) in Moab (met een auto, dus heb geen ervaringen met een camper), maar dan waren we al wel om zeven uur ‘s ochtends bij de ingang van Arches en de dag erna om half acht bij Canyonlands. Nergens drukte gehad en overal kunnen parkeren.
Als eerste waren we in Arches meteen doorgereden naar de Windows section, daar een wandeling gemaakt, daarna verder door naar achter en daarna de Scenic drive teruggereden. In Canyonlands eerst Mesa Arch, daarna door naar Grand View, wandeling gemaakt en om twaalf uur weer eruit.

Het grote voordeel voor ons was dus dat we de drukte voor waren, naar ons gevoel, en ook de hitte. Het was inderdaad rond de 40 graden toen wij er er waren en dan wil je ‘s middag echt niet in het park wandelen, maar zwemmen ofzo. Dus in de ochtend tot een uur of één waren we op pad en daarna konden de kinderen naar het zwembad.
Als het niet té heet is, kun je op tijd avondeten en dan rond zeven uur nog even terug naar het park voor een korte wandeling of mooie zonsondergang.
Kruijfjes
Amerika-newbie

Bericht door Kruijfjes »

Hallo weer,

Nu een aantal maanden verder is de reis inmiddels grotendeels gepland. We hebben een camper C30 via Cruise America geboekt en tickets voor een leuk tarief (650 euro p.p) via schipholtickets. We vliegen met BA via London naar LA (overstap London 2 1/2 uur). Ik heb ook al een aantal campings geboekt omdat we in het hoogseizoen reizen. Campings in de NP kan natuurlijk pas een half jaar van tevoren geboekt worden (behalve Yosemite). Ik wil jullie graag onze route nog even voorleggen. Tips en advies zijn van harte welkom, alvast dank daarvoor. Het is onze 1ste reis naar Amerika.

4-7 AMS - LA
5-7 LA - San Diego (camper ophalen)
6-7 San Diego
7-7 San Diego - Kingman
8-7 Kingman - Sedona
9-7 Sedona - GC
10-7 GC - Page
11-7 Page
12-7 Page - MV
13-7 MV - Moab
14-7 Moab
15-7 Moab
16-7 Moab - Capitol Reef
17-7 Capitol Reef - Bryce
18-7 Bryce - Zion
19-7 Zion
20-7 Zion - LA
21-7 LA
22-7 LA - Mammoth lakes
23-7 Mammoth lakes - Yosemite
24-7 Yosemite
25-7 Yosemite
26-7 Yosemite - SF
27-7 SF
28-7 SF
29-7 SF - Carmel/Monterey
30-7 Carmel/ Monterey - Pismo Beach
31-7 Pismo Beach - La
1-8 LA (Malibu Beach)
2-8 LA (camper inleveren)
3-8 LA
4-8 LA - AMS
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

20-7 Zion - LA
21-7 LA
22-7 LA - Mammoth lakes
Ik neem aan dat je hier Las Vegas bedoelt en niet L(os) A(ngeles).

Ik vind het een mooie reis. Alleen de rit van San Diego naar Kingman lijkt me met 600km best een uitdaging in een camper, zeker als je via de Sitgreaves Pass en Oatman wilt rijden. Je zou al eerder in (de buurt van) Needles kunnen overnachten.
De zuidelijke route naar Sedona via I-8 is korter maar je mist dan wel Route 66.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Kruijfjes
Amerika-newbie

Bericht door Kruijfjes »

Old Faithful,

Klopt idd. Het moet LV zijn i.p.v. LA.

Bedankt voor de tip.

Groet,
Sandra