Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door Nootje »

Juni/Juli 2019 willen we voor de 2e keer richting het zuidwesten. In 2012 Zijn we van Phoenix naar LA gereden en hebben we Sedona, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Page, Las Vegas, Yosemite, en Highway 1 gedaan.

Deze keer willen we graag in Las Vegas eindigen en ook wat nieuwe dingen/parken doen. Ik heb nog een gat tussen Yosemite en Moab en weet niet zo goed hoe we deze het beste in kunnen vullen. We vinden het niet erg om nog eens naar Bryce of Zion te gaan of om nog iets nieuws tussen te voegen. 1 of 2 dagen zijn nog toe te voegen als het echt nodig is.

Ik hoor graag jullie tips!

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Santa Monica
3 Universal Studio's
4 LA - Kust (evt dag extra, we hebben op zich het meeste al gedaan)
5 Kust - SF
6 SF
7 SF
8 SF - Sacramento
9 Sacramento - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite
12 ?
13 ?
14 ? - Moab / Arches
15 Moab / Arches
16 Moab / Arches - Monument Valley
17 Monument Valley - Page
18 Page (Antelope Canyon) - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Amsterdam
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Vergeet Canyonlands NP en dead horse sp niet bij Moab, kleiner maar imo mooier dan Arches NP.
Die dagen tussen Yosemite en Moab lijken me persoonlijk niet moeilijk om op te vullen. De snelste route naar Moab pakken ket een stop. Misschien de 2e dag Yosemite al naar Lee Vining, dan een stop rond St George/Zion en een stop rond Torrey/ Capitol Reef om de ritten te breken.
Je kan dan bv snow canyon of Yant Flat meepakken en de dag erna via de Ut9, 89 en 12 naar Capitol Reef. Overigens ook 2 flinke ritten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Eindigen in Las Vegas maakt de mogelijkheden wel wat beperkter. Is eindigen in LA geen optie? Dan zou je bijvoorbeeld in Denver of SLC kunnen beginnen en dan naar Moab rijden.
In jouw route zou ik zelf meerdere stops doen tussen Yosemite en Moab, maar dat betekent wel meer dagen of ergens anders iets laten vallen:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - kust
Dag 5 kust - SF
Dag 6 SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Cedar City
Dag 13 Cedar City - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Page
Dag 19 Page - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

Je zou een nacht minder kunnen doen op dat stuk maar er is veel te zien.
Het grootste deel van de route hebebn jullie al gedaan. Willen jullie niet meer nieuwe dingen doen? Wat zijn de echte musts? Is Sacramento een must?

Met Moab in het begin zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar Denver/SLC
Dag 2 Denver/SLC - Moab
Dag 3 Moab
Dag 4 Moab
Dag 5 Moab - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Bishop
Dag 9 Bishop - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF - kust
Dag 16 kust - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

Marianne
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door Nootje »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben inmiddels de tickets geboekt AMS-LAX. En we hebben 2 dagen extra.
Ik heb even verder gepuzzeld met jullie tips.

Dag 17 is onze trouwdag, dus dan willen we graag in Las Vegas te zijn. Dat was de reden dat we in eerste instantie wilden eindigen in Vegas, nu is de datum een week opgeschoven (niet van onze trouwdag, maar wel van de tickets :lol: ), dus doen we LA-LA.

Denver en SLC willen we graag de volgende keer combineren met Yellowstone en hebben er bewust voor gekozen ongeveer hetzelfde rondje te doen. We waren nog lang niet uitgekeken ;-)

Sacramento is zeker geen must, we zijn daar vorige keer niet geweest en dacht dat het misschien leuk zou zijn deze daarom toe te voegen. Aangezien we op dag 17 in LV willen zijn (ja ik weet het, we maken het onszelf niet gemakkelijk :wink: ), heb ik die er tussen uit gehaald.

De 2 dagen in LA heb ik naar het einde verhuisd, zodat we dag 2 meteen Highway 1 (of een gedeelte daarvan) kunnen doen. We zijn dan toch lekker Vroeg wakker. We twijfelen nog of we 1 of 2 x een tussenstop willen doen. Waar zouden we die ene dag anders het beste kunnen gebruiken?

Manlief wil nog een keer naar LA en ik graag naar SF. Yosemite is ook een must , net als Las Vegas. In Page zijn we niet naar Antelope Canyon geweest

Dit is het nu ongeveer:
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Santa Monica - Kust
3 Kust
4 Kust - SF
5 SF
6 SF
7 SF - vroeg in de ochtend richting Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - eind van de middag naar Lee Vining
10 Lee Vining - St George / Zion (lange reisdag)
11 Zion - Capitol Reef
12 Capitol Reef- Moab / Arches
13 Moab / Arches
14 Moab / Arches
15 Moab / Arches - Monument Valley
16 Monument Valley - Page
17 Page (Antelope Canyon) - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Universal
23 17.15 -> LAX LHR - AMS
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Route naar Monument Valley

Bericht door Nootje »

Morgen rijden we vanuit Moab naar Monument Valley. Nu had ik wat tussenstops genoteerd, maar twijfel nu of dit wel een haalbare en logische route/volgorde is?

• Natural Bridges
• Muley Point
• Via Mogi Dugway naar Valley of the Gods
• Gooseneck NP
• Vervolgens de US-163 richting Monument Valley met stop bij Milemarker 13.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route naar Monument Valley

Bericht door tomhster »

Dat kan. Gooseneck is trouwens een statepark. Slapen jullie in MV? Dan is het nog wel te doen. Als je verder moet naar bijvoorbeeld Page vind ik het wel veel op één dag.
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Route naar Monument Valley

Bericht door Nootje »

Ja we slapen in Monumemt Valley :-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route naar Monument Valley

Bericht door PSVwally »

Ik mis eigenlijk best vaak Canyonlands NP op deze route, zowel noord als zuidwaarts. En dan niet het Island in the sky deel, maar het Needles deel.

Muley point even goed controleren hoe de 'weg' erbij ligt. Ik had zulke diepe groeven dat ik mn grand caravan er niet doorheen durfde te sturen. Waar VotG alleen in het middenstuk wat zwaarder was. Gooseneck SP hadden wij in een 20 min wel gezien
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Route naar Monument Valley

Bericht door Nootje »

Ik was er stomgemoeg vanuit gegaan dat we voor Needles weer omhoog moesten, maar ik zie nu dat dat helemaal niet zo is.
Zou je dan eerder zeggen in de ochtend naar Needles en dan direct door naar MV?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route naar Monument Valley

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:
27 jun 2019, 23:34
Muley point even goed controleren hoe de 'weg' erbij ligt. Ik had zulke diepe groeven dat ik mn grand caravan er niet doorheen durfde te sturen. Waar VotG alleen in het middenstuk wat zwaarder was.
Beide wegen waren afgelopen maart perfect onderhouden. Zo strak als een biljartlaken. Ik denk dat, door het toenemende aantal bezoekers ook daar, men de wegen beter onderhoud. Dat gezegd hebbende: na een flinke onweersbui kan het er weer anders uitzien dus het advies blijft staan. Maar beide wegen zijn in een stuk betere conditie dan enkele jaren terug.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2013 een klein deel van de Needles sectie bezocht. We vertrokken toen pas aan het eind van de middag uit Moab. Afhankelijk van wat je daar wilt doen is er ook nog wel ruimte voor andere dingen onderweg. Ik denk wel dat Natural Bridges wat veel wordt. Daar zou het wel mooi zijn om een wandeling te maken.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag bij 23 mei.

Marianne
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Reis Nootje: 2e keer Zuidwesten

Bericht door Nootje »

Bedankt allemaal! We gaan morgen vroeg eerst vertrekken naar Needles en daar misschien een korte hike en wat uitzichtpunten doen (net je blog gelezen Marianne, bedankt!).
Daarna kijken we even hoe het gaat met de tijd. We willen ook niet al te laat aankomen in MV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer