Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lynn1994
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 10:40

Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Lynn1994 »

Hallo allemaal,

Begin oktober gaan mijn vriend en ik met de auto 26 dagen rondreizen in West - Amerika. We vertrekken en eindigen in Las Vegas.
Ik heb de route inmiddels gemaakt maar twijfel of deze logisch is opgesteld en of het niet teveel is? We hebben nog geen accommodatie geboekt omdat we hiervoor 2x naar Azië zijn geweest en alles toen op de bonnefooi hebben gedaan. Ik begrijp door berichten uit dit forum dat we dit voor de nationale parken zowiezo moeten doen, hier ben ik nu dus ook druk voor aan het zoeken :shock: !
We houden van afwisseling tijdens onze vakantie: natuur, uitrusten op het strand/zwembad en steden bezoeken.

De route ziet er nu als volgt uit:

dag 1: Ams- Las Vegas (aankomsttijd 16:00)
dag 2: las vegas
dag 3: las vegas
dag 4: Las vegas - Zion
dag 5: zion
dag 6: zion- page
dag 7: page - grand canyon
dag 8: grand canyon
dag 9: grand canyon - death valley
dag 10: death valley - yosemite
dag 11: yosemite
dag 12: yosemite
dag 13: yosemite - lake tahoe
dag 14: lake tahoe
dag 15: lake tahoe - san fransisco
dag 16: san fransisco
dag 17 san fransisco
dag 18: san fransisco- highway 1
dag 19: highway 1
dag 20: highway 1
dag 21: highway 1 - Los angeles
dag 22: los angeles
dag 23: los angeles
dag 24 los angeles - Anaheim (Disneyland)
dag 25: Anaheim - las vegas
dag 26: Las vegas - AMS

Mijn vragen:
* Heb ik teveel dagen gepland in de grand canyon? We zullen denk ik alleen de uitzichtpunten gaan bekijken.
* We willen vanaf San fransisco naar Los angeles via de highway 1 en dan misschien 1 a 2 dagen in santa barbara verblijven omdat we hier goede verhalen over lezen, is dit aan te raden of is dit te lang?
* mis ik nog een grote bezienswaardigheid in deze route?
* Van de grand canyon terug naar death valley is denk ik een beetje onlogisch maar we willen onze reis eindigen in los angeles omdat we daar denk ik wat uit kunnen rusten op het strand. Is dit de omweg waard of niet?

Alvast heel erg bedankt!!

Groet Lynn en Martijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Lake Tahoe vergeten en via de Tioga Pass (als die nog open is) naar Yosemite rijden.
Je hebt dan tijd om Bryce toe te voegen, dat mag je niet missen vind ik.
Voor de GC zou 1 nacht kunnen maar dan zou ik niet meteen daarna naar DV rijden. Waarom doe je LV niet tussen de GC en DV? De eerste nacht kun je dan een goedkoop hotel zoeken, bijvoorbeeld bij Freemont Street, en de andere nachten zoek je iets op de strip. JE bent die eerste dag voreg wakker, dan kun je meteen gaan rijden.
Als je naar Disneyland gaat zou ik al de avond daarvoor naar Anaheim rijdne. Dan sta je niet 's morgens in de file. En het is daar vaak nog goedkoper ook qua accommodatie.

Gezien de tijd van het jaar zou het ook niet gek zijn om eerst naar Yosemite te gaan. Dan heb je weliswaar niet LA op het laatst, maar die relaxdagen heb je nu ook niet echt op het laatst. Een dagje zwembad in LV is ook niet gek.

Voor Yosemite (vanwege de afstanden), de GC en DV (vanwege de zonsondergang) is het mooi om in de parken te overnachten. Ik zou daar zo snel mogelijk kijken naar accommodatie.

Marianne
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Nordschleife »

Ik zou de volle dage Las Vegas tussen Grand Canyon en Death Valley in zetten. Beetje afhangende wanneer het weekend is.
(het liefst LV en Zion niet in het weekend)
De eerste dagen ben je vroeg wakker dus kan je lekker vroeg op pad.
(ik zie dat Marianne mij al voor is)
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Lynn1994
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 10:40

Re: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Lynn1994 »

Bedankt voor jullie reactie! Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht om LV tussen grand canyon en death valley in te plannen!

Marianne, wat bedoel je met gezien de tijd van het jaar is het niet gek om eerst naar Yosemite te gaan? Meteen vanuit Las vegas bedoel je en dan een rondje maken zodat je bij de grand canyon etc. eindigt?

Groetjes Lynn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja precies; je hebt in oktober kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is in verband met sneeuwval. Hoe eerder je over de pas gaat, hoe kleiner die kans is.
Zie voor de (definitieve) sluitingsdata in de afgelopen jaren: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Marcopstal »

Je kan perfect van de GC naar Death Valley, dat heb ik enkele jaren geleden ook zo gedaan. Hier hoef je Vegas niet nog eens tussen te steken.

De volle dagen Vegas zou ik zeker voor het eiden houden. Ideaal om nog wat te rusten aan het zwembad met kans op mooie temperaturen.

Lake Tahoe wordt in die periode al wat frisjes, het is immers op hoogte gelegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lynn1994
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 10:40

Re: Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Lynn1994 »

Bedankt voor jullie tips, heel fijn :thumbup: !
Lynn1994
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2018, 10:40

Re: Reis Lynn1994: Eerste keer West USA LV-LV route?

Bericht door Lynn1994 »

Aan de hand van jullie tips heb ik de route wat veranderd, nogmaals bedankt!

Lake Tahoe slaan we over en bryce canyon voegen we toe.
De volle dagen Vegas doen we toch maar wel aan het begin, ten eerste omdat we dan nog niet gelijk een auto hoeven te huren en ten tweede omdat we een vlucht met lange tussenstop hebben waardoor we denk ik helemaal kapot aankomen en ik het niet zie zitten de volgende dag meteen achter het stuur te zitten :shock: .
Het enige nadeel is dat we dan wel in het weekend in Zion nation park zijn.... We zouden misschien nog ergens wat langer kunnen blijven of nog een andere plaats kunnen bezoeken aangezien we aan het eind van onze reis ook weer 3 volle dagen Las Vegas hebben wat van mij niet persee hoeft. Hebben jullie nog leuke suggesties :wink: ?

De route komt er nu als volgt uit te zien:

Di 1 AMS- Las Vegas aankomst 16:00
Wo 2 Las Vegas
Do 3 Las Vegas
Vrij 4 Las Vegas- Zion
Za 5 Zion
Zo 6 Zion- Bryce canyon
Ma 7 Bryce Canyon – Page
Di 8 Page – Grand canyon
woe 9 Grand canyon
Do 10 Grand Canyon – Death Valley (lange rit...)
vrij 11 Death Valley- Mammoth lake (Tioga pass)
Za 12 Mammoth lake (Tioga pass) - Yosemite
Z0 13 Yosemite
Ma 14 Yosemite- San Fransisco
Di 15 San Fransisco
Woe 16 San Fransisco
Do 17 San Fransisco – Monterey (Highway 1)
Vrij 18 Monterey – Pismo Beach (Highway 1)
Za 19 Pismo Beach – Los Angeles
Zo 20 LA
Ma 21 LA
Di 22 LA – Anaheim
Woe 23 Disneyland
Do 24 Anaheim - Las Vegas
Vrij 25 Las Vegas
Za 26 Las Vegas (terugvlucht 23:30)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer