Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Skippy04
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Skippy04 »

Na vorig jaar veel plezier te hebben gehad in Miami en Orlando willen we dit jaar naar het Westen. Max. 26 dagen in oktober.

Laatste weken heb ik me flink georiënteerd op routes etc. Wij zijn 2 jonge vrouwen (25&30), geïnteresseerd in cultuur snuiven, natuur, grote (outlet :D ) winkelcentra, shooting ranges, spookstadjes en … houden niet van uitgaan en files. :P

Momenteel heb ik een route samengesteld:
San Francisco
Yosemite
Lee Vining/Mammoth lakes
Bodie
Death Valley
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol Reef
Arches National Park
Bluff (Monument Valley)
Page
Grand Canyon
Kingman
Los Angeles

Mijn twijfelgevalletje:
Wél of geen Death Valley? Zo nee, dan wordt het SF - Yosemite - Sequoia - LA - LV - Zion etc.

En volgens mij kom ik nu niet op highway 1 met allerlei mooie uitzichtpunten..

Hotels/motels gaan we op de bonnefooi doen, zit momenteel nog te bekijken hoe lang ik ergens verwacht te blijven. Sowieso 2 dagen SF, 3 dagen LV, 3 dagen LA.
2 x Arieli simkaart onbeperkt internet bestel ik nog (circa €82 bij elkaar).

Oja en vliegtictkets … Wow Air supergoedkoop … lees echt horrorverhalen over vertraging, bagage kwijt, vlucht gecanceld. :shock: Daar twijfel ik nog erg over. 1e instantie wilden wij TUI fly & drive nemen, maar dan zit je vast aan SF - SF en max. 24 dagen. Alsnog sluit ik deze optie niet uit.

Wie o wie heeft tips, ideeën? Locatie toevoegen/weglaten? Alles is welkom!! :thumbup:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wie o wie wilt meedenken...1e keer West Amerika

Bericht door tomhster »

Je komt op deze website al honderden varianten tegen van die route. Inspiratie genoeg lijkt mij. Je moet er alleen rekening mee houden dat je in oktober al wat sneeuw kun tegenkomen in hoger gelegen gebieden. Verder lijkt het mij slim om niet te lang te wachten met het boeken van de tickets en de onderkomens in de buurt van de Nationale Parken. Ticketopties zijn er zat en het kan ook best betaalbaar en niet met Wow. Icelandair is bijvoorbeeld acceptabel, heeft veel bestemmingen en is vaak niet duur, maar de KLM heeft soms ook aanbiedingen en rechtstreeks vliegen op SF en LA heeft ook z'n voordelen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Mrvanilla »

Als je start in bijvoorbeeld SAN Francesco en eindigt in Phoenix dan kun je ook de kustroute meenemen en rijdt je minder een rondje.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je niet starten in LA Daniel? En dan omhoog naar SF en vervolgens Yosemite etc?

Ik zou wel zo hier en daar iets reserveren, zeker in de Grand Canyon, en voor Yosemite is het ook wel verstandig als je in het park wilt overnachten,
Ook Moab is druk. En duur. Hoe langer je wacht hoe duurder het is.
Waarom Bluff?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door PSVwally »

Ga overigens niet alleen langs Arches, maar vergeet Canyonlands daar niet. In 26 dagen moet je een prachtige trip kunnen maken. Hou idd wel rekening dat het, vooral ‘s avonds op sommige plekken erg afkoelt
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Old Faithful »

Death Valley zou ik in oktober, als de grootste hitte voorbij is, wel meenemen.
Terug vliegen van Las Vegas i.p.v. Phoenix kan ook een optie zijn, wellicht met gunstigere vliegtickets.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zeker Death Vlaley meenemen. Ook als je onderlangs zou rijden. Maar waarom zou je dat doen? De route via de Tioga Pass is veel mooier. Hou wel een alternatief achter de hand voor het geval die gesloten is.

Marianne
Skippy04
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Skippy04 »

Bedankt iedereen voor het meedenken en tips! :thumbup:
Ik wil aankomen in SF ivm Alcatraz, enige waar ik van te voren een ticket voor zal kopen waardoor ik vast zit aan een datum. Terugvliegen ben ik nog geheel vrij in. Maar zoals het er nu uit ziet eindigt de reis in LA. DV wordt wel meegenomen, lees toch veel positieve verhalen. Bedankt ook voor de tip mbt Tioga pass als deze gesloten is.
Rest wordt op de bonnefooi geboekt, in de NP zal ik niet verblijven ivm de kosten. Max. een half uur rijden voor een overnachting vind ik niet erg.

Canyonlands ga ik googlen :D
Wat betreft de tickets, ik hoop eind aug op lagere prijzen. Zo was TUI Fly&Drive 3 maanden terug voor 2 okt €1141 en nu €1218. Geen gigantisch prijsverschil maar ik hoop dat de prijzen dalen nadat de vakantie voorbij is.

En @Marianne Bluff staat er zo vermeld maar ik bedoel voornamelijk Momument Valley als bezoeklocatie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat Bluff voor MV is maar ik zou dan ook in MV overnachten. Of kijk naar Mexican Hat (San Juan Inn).

Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk op de NPS-sites (voor Canyonlands: http://www.nps.gov/cany).

Het is in de parken niet altijd per definitie duurder; overnachten in Grand Canyon NP kan veel goedkoper zijn dan bijvoorbeeld in Tusayan. Goedkoper betekent zeker een uur rijden naar het park. Ik zou zeggen: kijk eens naar de bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South (http://www.grandcanyonlodges.com); annuleren kan altijd nog.
Ook voor Yosemite geldt dat je voor goedkopere accommodatie moet rekenen op zeker een uur rijden. Jammer van de toch al korte dagen in oktober. Voor accommodatie in het park: http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Skippy04
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Skippy04 »

Dankje Marianne voor de tips. Een uur rijden is ook weer indd zonde van de tijd, maar ik wil zoveel mogelijk ruimte in het bepalen hoe lang ik ergens blijf. Rekening houdende met het feit dat ik evt een NP oversla als ik tijd tekort kom. Ik zal kijken naar overnachten in het park waarbij ik evt kan annuleren. Heb wel al allerlei apps gedownload zoals HotelTonight, Hotels.com. HotelsCombined voor als het een last minute boeking wordt.
In oktober is het wel rustiger rondom de toeristische plekken toch?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door PSVwally »

Hou er even rekening mee dat het op veel plekken niet persé veel rustiger zal zijn. Ik was in oktober 2016 in het zuidwesten en was blij dat ik (voor het eerst) alles vooraf had vastgelegd op 1 plek na.

10 of 5 jaar geleden had ik het helemaal met je eens geweest, maar vergis je niet. Wil je redelijk dichtbij de places to be zitten, dan vooraf boeken.
Heb je geen problemen wat verder te rijden dan kan je geluk hebben.
Je kan best SF of Alcatraz wat later in je route hebben, want met jou plannen of plekken die je wilt zien in de tijd die je hebt heb je gewoonweg al weinig tijd om veel af ge wijken.

Is dat fly en drive voor 2 personen of pp?
Skippy04
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Skippy04 »

@PSVwally

Bedankt voor je reactie. Fly en drive bedrag is pp.
Alcatraz moet ik wel écht van te voren boeken heb ik begrepen, wil echt naar binnen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Markstaal »

Als je voor een fly & drive wil gaan kan je ook eens bij Exit-reizen kijken. Bevalt ons al jaren en is vaak erg voordelig!
Zelf nu voor 19 dagen fly & drive van Vegas naar Phoenix voor 749eu p.p. Daar zijn de luchthavens binnen de regio California, Utah, Arizona en Nevada allemaal in de zelfde prijs categorie. Bovendien altijd erg goeie service gehad bij hun, wellicht dat dit iets is voor jullie? Gok dat dit zeker rond de 1000eu pp of minder daar te regelen is.

Edit: zelf even opgezocht en is ongeveer rond 930eu in die periode (ben uitgegaan van 4 weken dus kan minder zijn dan 930eu).
Skippy04
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Skippy04: wie o wie wil meedenken ... 1e keer West-Amerika?

Bericht door Skippy04 »

Dankje Markstaal, inmiddels zijn de tickets al aangeschaft. We verblijven 26 dagen. Losse tickets, huurauto ben ik nog volop naar aan het zoeken.

Ik heb een vraag; Waar kan ik het beste een hotel nemen om SF te bezoeken? Denk aan 3 dagen genoeg te hebben voor hetgeen wat wij willen zien.

San fransisco? San bruno? San mateo? Oakland? (vervoer ferry naar SF)
Als ik een hotel in SF neem heb ik geen reiskosten naar het centrum en zit direct centraal. Hotel elders vervoerskosten; Bart (metro), Uber/Lyft als optie om in het centrum te komen. Autohuur 3e dag ipv 1e scheelt kosten qua huur en evt. parkeerkosten.

Vraag me af waar ik verstandig aan doe. Geen duur hotel, max €130 per nacht. Zo zag ik bijv. wat in het centrum van SF maar dan gedeelde badkamer...wel goede reviews. Iemand ervaring mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer