Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Beste forum leden,

Hoewel net terug van een meer dan geslaagde reis in Canada, weten we al dat we in 2019 weer naar Noord Amerika willen. Er zijn drie opties; Hawaii, de kustroute vanaf Seattle t/m San Diego of een one way Zuid Westen.

Ik wil graag (weer) wat advies, hoewel ik dat vorig jaar ook al wel heb gekregen over het ZW, heb ik zelf ook nog extra informatie vergaard.

Wat willen we in een trip naar Zuid Westen?

Ons reisgezelschap is waarschijnlijk, slechts, 2 volwassen en 1 kind van dan 13 jaar. Hoewel je het met pubers nooit weet, maar die beweren zelf plannen te hebben voor een 'vakantie' met vrienden. We zullen zien. Die van 13 zit nog aan ons vast in ieder geval.

We willen in ieder geval veel natuur zien. Voor ons is de kust ook natuur en we zijn dol op de kust, dus dat zit er goed in verwerkt. We hebben hopelijk volgend jaar een ruime 3 weken. Ik ga nu uit van 23 nachten.

Ik wil in ieder geval naar Bryce en Page, daar nog niet eerder geweest. Zion ook niet, maar trekt mij minder (dat is overigens natuurlijk niet echt ergens op gebaseerd, maar je moet kiezen). Grand Canyon al wel geweest. Maar mijn zoon nog niet; is het dan alsnog de moeite waard? En moet dat dan 2 nachten?

We willen niet of nauwelijks 1x ergens overnachten. We willen bij voorkeur dus minimaal 2 overnachtingen. In Canada hebben we in de 3 weken dat we daar waren slechts 1x een hotel voor 1 nacht geboekt, de rest 2 of 3. Je doet gewoon niets met maar 1 overnachting.

Dit is tot nu toe even een grove opzet, geleend uit diverse eerdere ideeën van dit forum. Het probleem in deze route vind ik echter wel de veelheid aan 1 daagse overnachtingen.

Dit is 'm:

14-jul amsterdam - las vegas
15-jul las vegas
16-jul las vegas - Grand Canyon
17-jul GC
18-jul GC - Page
19-jul Page - Bryce
20-jul Bryce - Las Vegas
21-jul Las Vegas - Bishop
22-jul Bishop - Yosemite
23-jul Yosemite
24-jul Yosemite
25-jul Yosemite- SF
26-jul SF
27-jul SF
28-jul SF- Monterey
29-jul Montery- Pismo
30-jul Pismo - Santa Monica
31-jul SM
01-aug SM
02-aug SM - San Diego
03-aug SD
04-aug SD
05-aug SD - Los Angeles

Nog wat toelichting:

20 juli terug naar LV hoeft niet perse, maar leek mij de meest voor de hand liggende optie?
21 juli Bishop lijkt mij een goede inzet van een 1x overnachting.
28 en 29 juli Monterey 1 nacht en Pismo 1 nacht. Liever een leuke kustplaats tussen SF en LA voor 2 overnachtingen, tips welkom
30 juli Santa Monica hier vanuit zullen vast ook LA wel bezoeken. De stad die ons in de route het meest aanspreekt is SF.

Tickets liggen nog niet vast. Maar een one way bespaart je een dag en dat lijkt mij wel fijn, maar dus geen must!

Alvast bedankt weer voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het zelf heel jammer Zion niet te doen, maar als het je niet aanspreekt - en het is ook wel erg druk daar tegenwoordig - dan is dat prima. Je zou ook kunnen overwegen om in Phoenix te starten en vandaar naar de GC te rijden. Als je meer tijd wilt hebben overal kun je Page en Bryce over kunnen slaan - leuk om eens te doen in een reis met Monument Valley en Moab - en na de GC naar Las Vegas rijden.

Misschien ook geen Grand Canyon? Dan kun je meer tijd nemen voor het stuk naar Yosemite. Een overnachting in Death Valley is mooi, of rij tot aan Lone Pine. En dan twee nachten Mammoth Lakes of Lee Vining of Bridgeport. Dat geeft je tijd voor Bodie en Mono Lake.

Voor de kust is twee nachten in dezelfde plaats niet handig; je hebt meer tijd voor alles als je twee verschillende overnachtingen doet. Het hangt er natuurlijk wel af van wat je wilt doen onderweg.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Dank voor je bericht, Marianne. Phoenix starten mag ook, wij zijn flexibel in start en eind. De voorwaarden zijn: Yosemite, San Francisco en heel graag Page en Bryce en dan de kustroute tot en met San Diego. Dus ook Grand Canyon is optioneel; misschien volstaat ook hier 1 nacht.

Bodie lijkt ons leuk dus 2 nachten in Mammoth Lakes/Lee Vining past ons goed.

Wat we willen doen onderweg langs de kust is niet eens zo bijzonder veel, behalve genieten van de route langs de kust en de stranden. Ik kan mij dus ook best voorstellen dat daar twee verschillende overnachtingen handig zijn. Daarom toch Monterey en Pismo. Ik overwoog nog even twee nachten Cambria te doen, maar weet dus niet of dat wijs is.

Ik ga nog even verder bekijken wat een optie is.

Is in principe een route zoals ik voor ogen heb: LV of Phoenix en dan via Yosemite naar SF en via de kust naar San Diego wel een logische variant?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door tomhster »

Met één nacht Grand Canyon redt je het wel, dan kun je in Page twee nachten blijven. Ik zou er ook zeker twee in de buurt van Bryce blijven. Zion overslaan snap ik niet. Alleen al de route door het park is spectaculair en het park heeft echt voor ieder wat wils. Een nacht opofferen in Santa Monica en één in San Diego lijkt mij dit meer dan waard.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Dank voor jullie suggesties. Ook weer even naar Zion gekeken en met name het reisverslag van Marianne heeft mij doen besluiten Zion wel op te nemen. Ik denk dat we meer hebben aan 'levende' natuur dan aan statige rotsblokken. Hoewel dat ook mooi kan zijn natuurlijk.
Of de volgorde nu het meest gunstig is, vroeg ik mij nog af. Ik heb alle verschillende opties in google maps gezet en kwam hierop uit.

Ik heb een grote voorkeur om in de parken zelf of zo dichtbij mogelijk te overnachten. Ik ga daar nog even voor kijken of dat mogelijk is.

14-jul amsterdam - las vegas
15-jul las vegas
16-jul las vegas - bryce
17-jul bryce - page
18-jul page
19-jul Page - zion
20-jul zion
21-jul zion - LV
22-jul LV - Bishop
23-jul Bishop - Yosemite
24-jul Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite - SF
27-jul SF
28-jul SF
29-jul SF - Monterey
30-jul Montery - Pismo
31-jul Pismo - Santa Monica
01-aug Santa Monica
02-aug Santa Monica - San Diego
03-aug San Diego
04-aug San Diego
05-aug San Diego huis

Nog een paar vragen:

Is Bishop de beste (leukste) optie op deze route?
Heeft iemand ervaring met Cambria? Het ligt (zover ik kan zien op google maps) redelijk in het midden van SF naar LA en ik dacht misschien hier 2 nachten en dan Monterey en Pismo daarvoor inruilen. Ik kan niet beoordelen wat er gunstig is aan die laatste twee behalve dat ik dit ontzettend vaak als overnachtingsplaatsen tegenkom op dit stuk van de kust.

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

De route is goed zo. Afhankelijk van weekenden en beschikbaarheid van kamers etc zou je het eerste stuk nog om kunnen draaien.
Voor de stop tussen Yosemite en LV kun je het beste kijken wat je allemaal wilt doen; veel wandelingen langs de Tioga Road, een bezoek aan Bodie? Veel tijd voor DV? Als je op de eerste twee vragen ja antwoordt is Mammoth Lakes niet gek. En anders kan Lone Pine ook. Zie hiervoor onze laatste 3 verslagen; dan heb je een idee van de mogelijkheden onderweg. Ik vind Lone Pine erg leuk, maar Bishop is wat groter.
Voor de tweede keer LV is een overnachting bij Fremont Street leuk (zie ons 2015-verslag).
Je kunt ook alle nachten LV achterelkaar zetten en dan van zion naar DV rijden en daar overnachten. En dan de volgende nacht in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten.

Wij zaten vorig jaar in Cambria. Is heel aardig, en als je een bezoek wilt brengen aan Hearst Castle eventueel ook wel handig voor twee nachten, maar het betekent wel dat je minder tijd hebt voor het stuk tussen SF en Cambria (aquarium in Monterey, walvistocht, wandelen bij Big Sur etc) en voor het stuk van Cambria naar LA want je zit ene volle dag in Cambria. En wat wil je daar doen? Je gaat dan niet meer terugrijden naar Big Sur lijkt me. Als je onderweg veel wilt doen is zoals ik al zei twee overnachtingen handiger. Waar je dan precies overnacht is niet zo interessant.
Het gaat niet echt om de plaatsen zelf, maar om wat je wilt zien en doen onderweg.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door AnitaV »

Point Lobos Reserve staat hoog op ons lijstje voor volgend jaar. Het schijnt een van de mooiste parken langs de Big Sur te zijn. Je kan er verschillende wandelingen doen.
https://pointlobos.org/
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Bedankt voor jullie tips. Ik heb het stuk tussen SF en LA bekeken en ik denk dat ik het inderdaad zo laat. 1 overnachting omgeving Monterey en 1 omgeving Pismo. Hearst Castle staat inderdaad wel op de lijst om te gaan bekijken.

Tickets boeken lukt nog niet. Ik wil graag die one way erin inhouden eens kijken of dat lukt. Ik zag dat ik op mijn planning 1 nacht te weinig heb ingepland. In de meest ideale situatie vertrekken wij zondag 14 juli en vliegen wij op dinsdag 6 augustus weer terug. 5 Augustus komt er dus als overnachting bij.

Een paar opties: toevoegen aan het stuk tussen LV en Yosemite? Ik wil graag naar Bodie en ook de Tioga Pass heb ik wat interessante dingen gezien.
Toevogen aan lV? Ik heb daar twee nachten, maar mijn ervaring is dat het best lekker is om even wat meer tijd op 1 plek te hebben om wat te acclimatiseren.

Dag extra kust kan ook.

Gelukkig heb ik nog 11 maanden de tijd :)
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Inmiddels definitief besloten voor een vakantie in 2019 naar het ZW. Hawaii was de andere kanshebber, maar de meeste stemmen gelden: het moest een rondje ZW worden in 2019.
Een aantal wijzigingen ten opzichte van mijn eerdere berichten:
1. Geen one way. Het wordt een rondje LA
2. Een aantal dagen minder (helaas, maar we moeten ook met andere wensen en plannen rekening houden).
We vertrekken op 14 juli en vliegen terug op 4 augustus (5 aug dus weer thuis)

14-jul amsterdam la
15-jul la
16-jul la
17-jul la - san diego
18-jul san diego
19-jul san diego - joshua tree
20-jul joshua tree - LV
21-jul LV
22-jul LV
23-jul LV - death valley
24-jul death valley - mammoth lakes
25-jul mammoth lakes - Yosemite
26-jul Yosemite
27-jul yosemite
28-jul Yosemite - SF
29-jul SF
30-jul SF
31-jul SF - Monterey
01-aug Montery - Pismo
02-aug Pismo - Santa Monica
03-aug Santa Monica
04-aug Santa Monica - Amsterdam


Keuzes die we moeten maken omdat wij liever een rustig reistempo aanhouden is dat we de hele sectie Bryce, Zion, Page eruit gehaald hebben. Die doen we in een volgende vakantie. Ik zou eventueel nog San Diego willen ruilen voor Zion, maar ik denk dat Zion beter in een andere reis in te passen is, dan San Diego.
Is het stuk van San Diego naar LV ook te doen zonder overnachting? Of is een nacht daar in de buurt van Palm Springs of Joshua Trees wel aan te bevelen?
Hebben wij genoeg tijd nu voor de Tioga Road en Bodie? Dat zou ik namelijk wel graag willen bezoeken; ik heb daarom 1 nacht Mammoth Lakes toegevoegd. Ik denk dan dat Bodie de ochtend vanuit Mammoth Lakes gedaan wordt of de dag ervoor vanuit Death Vallen en de Tioga Road op weg van Mammoth Lakes naar Yosemite?
Zitten hier nog enorme missers in of is dit een aardige route zo bij elkaar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Lekker rustige route zo. San Diego- Las Vegas is ook in 1 dag te doen maar het is ook wel lekker om voldoende tijd te nemen voor de rit. Wij deden het in 2002 ook met een stop. Je zult in juli niet veel doen in Joshua Tree maar het is wel mooi om er doorheen te rijden.
Bodie zou ik bij voorkeur doen a la je van DV komt. Dan heb je de volgende dag de hele dag voor de Tioga Road.
Overnachten in Lee Vining of in Bridgeport is dan handiger dan in Mammoth Lakes.
Zion is inderdaad beter een andere keer in te passen. Als je een ander park mee wilt nemen zou ik voor Sequoia kiezen.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Dank je, Marianne. Ik zag dat jullie in Palm Springs hebben overnacht. Is dat de meest voor de hand liggende overnachtingsplaats tussen San Diego en Las Vegas? Ik zou iets op de helft van de route wel mooi vinden. Het is toch ruim 500 km zag ik.
Als we Sequoia kiezen, moet er dan een extra overnachting komen voor dat bezoek of is dat te doen vanuit Yosemite op weg naar San Francisco?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door tomhster »

Het is geen heel spannende route tussen Las Vegas en San Diego (of eigenlijk andersom in jouw geval), dus je kunt je ook één dag kwaad maken en in één keer doorrijden. Hebben wij ook gedaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia zou ik dan doen in plaats van San Diego. Dus geen Zion maar Sequoia als alternatief. Je hebt er wel twee nachten nodig maar drie is ook niet gek. Zie ons 2013-verslag om een idee te krijgen. Het is echt niet te doen op weg van Yosemite naar SF.

Wij hadden inderdaad Palm Springs als tussenstop. Je zou ook naar Twentynine Palms kunnen kijken.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door IngridZw »

San Diego is een erg mooie stad met veel bezienswaardigheden. De meesten op dit forum zullen dat beamen. Die zou ik er persoonlijk erin houden vooral omdat je in een eventuele volgende reis waarschijnlijk een ander gebied zult kiezen. Dan liever iets minder dagen in LA als je Sequoia wilt invoegen. Of bekijk de bomen in Maripose Grove.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door stegeman »

Hebben vergelijkbare reis geboekt! :D . Zal alleen stukje rondom vegas even noemen.
We maken het stukje vanaf vegas zo:
Los Angeles - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Misschien heb je hier iets aan. We gaan dus niet 2x naar Vegas, maar hebben Zion ertussen, omdat dit heel erg mooi moet zijn en vanuit daar rechtstreeks naar DV voor 1nacht en dan naar boven richting Yosemite. Zo kom je geen 2x op dezelfde plek.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Dag allemaal, het gevaar om zo vroeg al met je reis bezig te zijn, het nog wel eens wil wijzigen. Althans ik heb die neiging nog wel eens.

Nu hebben wij het hier thuis nog eens over de route gehad. We reizen met 3 personen, alleen de jongste van dan 13 jaar gaat nog mee. Dat is de meest makkelijke reiziger die je je kunt bedenken want hij vindt alles leuk en goed. Lange ritten; geen probleem, steden, natuur, wandelen, zwemmen. Hij vindt het allemaal even leuk.

Ik wil een rustige reis; eigenlijk zoals de route nu is, is hij voor mij prima. Maar misschien wel een tikkeltje traag en zien we wel genoeg?

Ik heb een nieuwe route bedacht. Ik weet dat we hierbij meer kilometers moeten maken; meerdere 1-nacht-hotels hebben, maar aan de andere kant ook meer zullen zien.

Wat ik nog steeds wil voorkomen is een te gehaast tempo. Ik wil niet overal even geweest zijn, maar niets gedaan hebben. Toch zie ik in al die andere routes ook heel vaak 1-nacht-hotels voorbij komen en flinke rijafstanden. Tja, waarom wij dan niet. We zijn nog niet bepaald bejaard.

Willen jullie nog eens advies geven? Is mijn nieuwe idee een mooie route? Met veel te zien en te doen, maar ook nog genoeg rustmomenten? Of haal ik me teveel op de hals en zit ik alleen nog maar in de auto? Want ik realiseerde me met het uitstippelen van dit alternatief dat er wel een paar flinke rij dagen in zitten.

14-jul amsterdam - Los Angeles/Hollywood
15-jul Los Angeles/Hollywood
16-jul Los Angeles/Hollywood - Santa barbara
17-jul Santa barbara - Montery
18-jul Montery - SF
19-jul SF
20-jul SF - Yosemite
21-jul Yosemite
22-jul Yosemite - Lee vining
23-jul Lee vining - Death valley
24-jul death valley - Zion
25-jul Zion
26-jul Zion - Bryce
27-jul Bryce - Page
28-jul Page - Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - San Diego
01-aug San Diego
02-aug San Diego - Santa Monica
03-aug Santa Monica
04-aug Santa Monica - Amsterdam
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Dag allemaal, nog even voortbordurend op mijn laatste route; We hebben nu 4 nachten te spenderen in Zion/Bryce/Page. Is het aan te raden om de overnachtingen Bryce en Page bij elkaar te voegen? Dus dan 2 nachten Bryce en niet naar Page of 2 nachten Page en niet naar Bryce.
Ik zag dat Page ongeveer 168 km van Zion ligt. We kunnen ook 3 nachten Springdale/Zion doen en van daaruit Page bezoeken? Of doen we de bestemming dan tekort?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig te zeggen zo. Wat wil je in Page doen? En hoeveel tijd kost dat?
Eigenlijk vond ik je vorige route mooier. :wink:

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Marina B »

Ik dacht aan Antelope Canyon en Lake Powell. Maar misschien wil ik teveel en moet ik me toch aan mijn eerdere route houden.
Wat vind jij mooier aan de vorige route, Marianne? Toch het rustiger tempo en meer tijd voor de bestemmingen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan best wel, het is zeker niet te veel, maar natuurlijk wel minder rustig dan je vorige route. Die vond ik heel mooi, je had daar voldoende tijd voor alles. Nu wordt het wat gehaaster. Je ziet dan wel veel verschillende dingen, maar dat zul je zeker ook in je andere route zien. Alleen zie je daar meer van minder parken, en nu minder van meer parken. Het blijft altijd lastig om te weten wat voor iemand anders de beste manier van reizen is, dat zul je zelf moeten bekijken.
Voor alleen Antelope Canyon heb je niet vele tijd nodig. Lake Powell kun e ook vrij snel zien, maar als je wilt varen is het wat anders natuurlijk. Erg druk tegenwoordig, maar als je toch in Page bent is een bezoek aan Horseshoe Bend ook wel mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer