Reis Fienemien: kort rondje Las Vegas in november.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Fienemien: kort rondje Las Vegas in november.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Rond midden november plannen wij, 2 koppels, een kort rondje van 10dgn Las Vegas.
Onze vliegtuigtickets zijn geboekt en ook al enkele overnachtingen.

Onze route loopt als volgt:
1/ BRU-LAS (hotel geboekt)
2/ LAS (hotel geboekt)
3/ huurwagen ophalen, via Valley of Fire naar Springdale (hotel geboekt)
4/ Zion NP (hotel geboekt)
5/ Zion NP - ...(Page? nog niet geboekt)
6/ ... - Monument Valley (hotel geboekt)
7/ Monument Valley - Grand Canyon (hotel geboekt)
8/ Grand Canyon - ... (Kingman? nog niet geboekt)
9/ ... - LAS (hotel geboekt)
10/ LAS-BRU

Wij waren al eerder in de streek, maar dat was in de zomer.
Zijn er onder jullie die in deze periode in die streek waren?
Graag had ik praktische tips ontvangen over de korte dagen, rij-omstandigheden, temperatuur ...

Ik geraak ook niet zo goed uit aan het shuttle-schema in Zion NP: volgens mij rijden er op de dagen dat wij er zijn geen ... mag je dan met je eigen wagen het park in?

Alvast dank voor de tips over november!!

Groetjes
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kort rondje Las Vegas in november

Bericht door tomhster »

Ja, dan mag je met je eigen auto de vallei van Zion in. Vergeet je Bryce niet? Past goed als volgende etappe en is met wat kans op sneeuw extra mooi. Dat zou mijn voorkeur hebben boven Monument Valley, mocht je moeten kiezen.
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Reis Fienemien: kort rondje Las Vegas in november.

Bericht door elles »

Gezien de jetlag zou ik de nachten Las Vegas aan het einde plannen. Eerste dagen ben je super vroeg wakker en dan kan je lekker snel op pad. Heb je aan het einde nog wat tijd om te relaxen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: kort rondje Las Vegas in november.

Bericht door Martin & Marianne »

Als de shuttles niet meer rijden mag je natuurlijk met de auto het park in. Maar in november rijden ze nog wel:

2018 Shuttle Schedule
The free Zion Canyon Shuttle started on March 10, 2018 and will operate through the end of November. When the shuttle is running no private vehicles are allowed on the Zion Canyon Scenic Drive. The only access is by free shuttle bus. Free shuttles will leave frequently from the Zion Canyon Visitor Center. There will be shuttle buses arriving at every stop every 7-10 minutes.

Bron: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... system.htm

Voor Page is de Red Rock Motel misschien een optie: een kamer met keuken en twee slaapkamers. Wij zaten daar vorig jaar.
In 2011 deed ik een vergelijkbaar rondje in september. In november zal het kouder zijn en de dagen korter, maar misschien heb je toch iets aan mijn verslag.
Je zou twee nachten GC kunnen doen; je rijdt daarvandaan makkelijk in 1 dag naar Las Vegas.

Marianne
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: kort rondje Las Vegas in november.

Bericht door Fienemien »

Ik had inderdaad al op de pagina gekeken van Zion NP, maar daar gaat het 2018 schema maar tot oktober...
Ik had ook al ergens gelezen dat in november in de weekends de bussen reden, maar in de week niet.
Wij zijn er op weekdagen, maar goed als we er met eigen auto in kunnen, is er geen probleem! :-)

Over de wissel van winter- en zomertijd begin november, moet ik me ook nog even inlezen waar we een uur verliezen en waar winnen...
Moest iemand hier een goede/duidelijke website over hebben.

Alvast dank voor de reacties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer