Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door josea »

Na onze rondreis vorige maand met het gezin door Yellowstone / Utah, wil ik volgend jaar juni weer teruggaan met mijn moeder en mijn dochter (die dan net eindexamen heeft gedaan). Dit omdat wij de omgeving daar alle drie prachtig vinden (vooral fan van slotcanyons) en we kunnen dan wat wandelingen doen waar we eerder met jongste zoon niet aan toe kwamen of die er gewoon niet van gekomen zijn.

De route is als onderstaand.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met opmerkingen of aanvullingen qua route, of die ervaring hebben (positief of negatief) met de hotels die we op het oog hebben of een andere goede tip hebben. Qua hotels hoeft het niet top-of-the-bill te zijn, maar een beetje fatsoenlijke/gezellige kamer met goed bed en badkamer vinden we wel fijn. Iets top-end budget/middenklasse zeg maar. Prijs rond de €100 / €150,00 per nacht.
(het hotel dat we in Zion willen nemen, kan ik bijvoorbeeld nergens vinden op Nederlandse boekingssites, maar dat zagen we toen we er afgelopen maand waren; het lag naast het hotel dat wij geboekt hadden, dat ook goed was, maar twee keer zo duur….)

De route:
di. 28-5-2019: Amsterdam - Las Vegas (high roller bij Linq)
(hotel: Holiday Inn Desert Club €90)

wo. 29-5-2019: Las Vegas (hotels kijken, scenic drive Red Rock State Park en….)

do. 30-5-2019: Las Vegas - Kolob Canyons - Bryce Canyon
(hotel: Bryce Ruby's Inn €134)

vr. 31-5-2019: Bryce Canyon (ochtend:Peekaboo trail, middag/avond Willis Creek slot canyon)

za. 1-6-2019: Bryce Canyon - Highway 12 - Devil's Garden? - Capitol Reef (scenic drive eind van de middag)
(hotel: The Noor Hotel €110)

zo. 2-6-2019: Capitol Reef (Sulphur Creek trail) - Little Wild Horse Canyon (hebben we vorige maand klein stukje gedaan, nu graag helemaal) - Moab
(hotel: Adventure Inn €150 of Rustic Inn €134 of Stellaruby Cottages € 159)

ma. 3-6-2019: Moab: Arches (Fiery Furnace met gids, Delicate Arch trail), Corona Arch trail

di. 4-6-2019: Moab - Moki Dugway - Valley of the Gods (als de weg goed genoeg is) - Page
(hotel: Quality Inn Lake Powell €80)

wo. 5-6-2019: Page (Horseshoe Bend slot canyon, boottocht Lake Powell)

do. 6-6-2019: Page - Grand Canyon north rim (onderweg iets te doen/zien?)
(hotel: Grand Canyon Lodge cabin op de rim €201, niet echt budget, maar die wilden we persé)

vr. 7-6-2019: Grand Canyon (uitzichtpunten met auto, stuk North Kaibab trial)

za. 8-6-2019: Grand Canyon - East Mesa trail naar Observation Point (Zion) - Zion National Park
(hotel: Zion Park Motel in Springdale €100)

zo. 9-6-2019: Zion National Park (fietsen in park van boven naar beneden (al eerder gedaan, blijft leuk!), stukje lopen in Narrows?)

ma. 10-6-2019: Zion - Valley of Fire (Fire Wave, Pastel Canyon) - Las Vegas
(hotel: nog niet bekend, weer Holiday Inn?)

di. 11-6-2019: Las Vegas - Amsterdam

Iemand op- of aanmerkingen of toevoegingen?
Ik hoor het graag; alvast bedankt voor het lezen!
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: reis Josea juni 2019: rondje Utah / slotcanyons

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
kwestie van slotcanyons :

tussen Bryce en Capitol Reef zou je kunnen overnachten in Escalante en de slotcanyons Spooky en Peekaboo bezoeken.

Relatief kort bij Zion en Kanab heb je natuurlijk de formidabele slotcanon Buckskin Gulch, te bereiken via de trailhead Wire Pass.

Toch wel drie unieke, heel verschillende ervaringen.

Jacques
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: reis Josea juni 2019: rondje Utah / slotcanyons

Bericht door josea »

Bedankt voor je tips!
De hole in the rock Road naar Peekaboo en Spooky hebben we vorige maand gedaan. We konden echter de Peekaboo niet in vanwege teveel water eronder en zijn om moeten lopen. Het was ons toen niet helemaal duidelijk waar we toen waren en of we goed zaten... maar het was ook zo heet dat de lol er snel af was en we terug gelopen zijn, ik moet bekennen dat we ook te weinig water bij ons hadden....leermomentje! Anyway: dochter was zo uitgeput (en kreeg zonnesteekverschijnselen) dat ze absoluut niet meer terug wil...

De Buckskin Gulch is te hoog gegrepen voor ons, ben ik bang, te ver lopen.....
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: reis Josea juni 2019: rondje Utah / slotcanyons

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Zeker , vakantie is plezier maken en zeker niet ,,forceren" om bepaalde dingen te doen.

Toch eens checken voor Buckskin Gulch want vanaf Wire Pass trailhead ( wel maar te bereiken via een dirtroad en dus niet doen als er regen dreigt) is dat een korte, makkelijke, vlakke wandeling in een beekbedding. En in de slotcanyon ga je natuurlijk zo ver als je zelf wil. Het is echt wel een formidabele slotcanyon.

Vlakbij de east-ingang van tunnel van Zion NP is er ook een slotcanyon, heel dicht bij de straat ( andere kant dan trail naar canyon overlook ) en wel niet zo ,,diep" . Meer ter kennismaking , en dus niet echt voor jullie ( zou waarschijnlijk tegenvallen).

Die ene dag in Moab met 3 activiteiten wordt heel druk. Corona Arch is natuurlijk super, maar dat zijn die 2 andere activiteiten ook !

Wat bedoel je met horseshoe bend slot canyon ?

East Mesa Trail naar Observation Point heen en terug is wel een behoorlijke wandeling (. zie jullie opmerking over buckskin Gulch ,,ver lopen" ! Wat ook kan, als je er de tijd voor hebt, is een shuttle bestellen naar het trailhead, naar observation point wandelen en dan afdalen naar Zion canyon waar je de shuttle bus kan nemen terug naar uw auto. is heel afwisselend en heel mooi. een superwandeling !!!!!

Nog veel plezier in het zo kleurrijke Utah.

Jacques
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: reis Josea juni 2019: rondje Utah / slotcanyons

Bericht door josea »

Ik zal nog eens even checken v.w.b. Buckskin Gulch dan, samen met mijn moeder. Dan wordt het óf die óf Observation Point....

De canyon die je bedoelt vlakbij Canyon Overlook, die ken ik als Shelf Canyon. Die hebben we gezocht vorige maand, was een leuke klautertocht voor de kinderen, maar de canyon op zich hebben we niet gevonden; we konden nergens een echte ingang van een canyon vinden, dus we moesten onverrichterzake weer terug.... :(

De Horseshoe Bend canyon is ook wel bekend als Secret Canyon, maar officieel noemt de organisatie hem nu dus Horseshoe Bend canyon. Ook die hebben we vorige maand gedaan, maar mijn moeder nog niet, dus die willen we graag samen nog een keer doen...
Upper en Lower Antelope vind ik te druk.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door josea »

Ik lees op verschillende plekken dat er een drop-off van zo’n 8 feet aan het begin zit bij de Wirepass? Ik heb er ook wat foto’s van gezien en vraag me af of dat te doen is voor ons? Ikzelf ben niet zo’n grote klimmer, dochter wel, en dan hebben we nog een fitte oma van 71 jaar. Wat denken jullie?
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door ingrid1955 »

hallo, drop off begin Wirepass? Niet gezien. De wandeling naar het begin van de slotcanyon is supermakkelijk. Een slotcanyon verandert natuurlijk wel een beetje, tijdens onze wandeling was er 1 punt waar we mekaar moesten helpen om verder te kunnen, was meer plezierig dan moeilijk.

Jacques
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door josea »

Ja, dat lees en zie ik overal op internet en de meningen over de moeilijkheidsgraad verschillen. Maar goed om te lezen dat jij niets onoverkomelijkst tegen bent gekomen!
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door Aricon »

Die drop off ben ik vorig jaar ook tegengekomen op weg naar de Buckskin Gulch vanaf de parkeerplaats voor de Wire Pass. Je krijgt bij het BLM kantoor of bij de ranger station een kaartje mee waar die precies is. Als je met twee of meer personen bent, zou je elkaar op kunnen vangen, maar eentje moet als eerste naar beneden …

Er is ook een pad om de drop off heen. Maar ook dan heb je een erg steile afdaling, die je het beste op je achterwerk naar beneden doet. En je moet ook weer omhoog ..

Ik heb het niet aangedurfd. Ik had op dat moment maar 1 bruikbare hand en ik kon niet steunen op 2 handen. Er waren op dat punt meer mensen die terugkeerden. Ik heb echter ook mensen gezien die bij de drop off naar beneden gingen of die via de omweg naar beneden gingen.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Op de foto de enige noemenswaardige ,,hindernis" die wij tegenkwamen, maar een slotcanyon verandert natuurlijk wel, mogelijk is deze hindernis intussen dieper geworden. Intussen wat over gelezen, inderdaad heel verschillende meningen en dat maakt het er niet makkelijker op : sommigen vermelden deze hindernis zelfs niet, anderen deden de wandeling met kinderen en hond, weer anderen vinden het een verschrikkelijk obstakel.

Afbeelding

Jacques
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door Nordschleife »

Laatste wat ik las van Buckskin is dat er veel boomstammen en ander puin in lag, dit was wel een paar maanden geleden dus dit zal er inmiddels wel weer uitgespoeld zijn door de flash floods van deze zomer.

Overige slotcanyons om evt. te bezoeken:
- Water canyon
- Peekaboo & Spooky (dochter echt overhalen, zo mooi en zo leuk)
Als je er toch bent heb je daar ook nog Dry fork narrows en Brimstone canyon
- Zebra & Tunnel slots
- Crack canyon
- Ding&Dang canyon
- Moonshine wash
- Onderste stukje Leprechaun canyon

Mocht ik nog wat kunnen verzinnen zet ik het nog wel neer.

Edit: - Kanarra creek
Laatst gewijzigd door Nordschleife op 06 aug 2018, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
gastxyz

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door gastxyz »

Er gaat niets boven Cardiac Canyon.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door tomhster »

Interessant topic! Korte vraag waar ik denk ik geen apart topic voor hoef aan te maken: Als je 1 meter 90 en 100 kilo bent, kom je dan echt vast te zitten in Peek-a-boo?

@Arno: Het ziet er mooi uit, maar 250 dollar p.p. voor een hike is wel een beetje (te) gek, toch?
Laatst gewijzigd door tomhster op 07 aug 2018, 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door Nordschleife »

Nee hoor, kom je makkelijk doorheen
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door tomhster »

Ik bedoel Spooky, die schijnt een stuk krapper te zijn dan Peek-a-boo.
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door Nordschleife »

Ook die moet geen probleem zijn. Een beetje tussen de muren schuren meer niet. Wel peekaboo omhoog gaan en dan oversteken naar spooky om die af te dalen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

Spooky zal net lukken, mits wat wringen....

Afbeelding

Jacques
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door AnitaV »

Even aanhaken.

Leprechaun Canyon staat op de planning maar we hebben geen gps. Ik heb wel de coördinaten van de trailhead, onderweg en de tunnel. Redden we het daarmee of is een gps echt nodig? Via de tom tom kunnen we de coördinaten ingeven.
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door Nordschleife »

Nee is nergens goed voor, je loopt in een canyon. Zolang je op de bodem blijft kan je niet verkeerd.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Josea: juni 2019 rondje Utah / slotcanyons.

Bericht door AnitaV »

Als ik beschrijvingen lees van de Leprechaun Canyon, dan lees ik steeds dat de ingang van de canyon niet makkelijk te vinden is. Er zou geen duidelijk pad naar de canyon zijn.
Maar dat valt dus mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer