Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Hoi!

In de zomer van 2019 (juli/augustus) gaan mijn vriend en ik voor het eerst een rondreis maken door Amerika. We hebben hier op het forum al ongelooflijk veel tips kunnen vinden en hebben gretig gebruik gemaakt van de voorbeeldroute op AllesAmerika.
Mijn vriend heeft standaard collectieve vakantie van 15 juli tot en met 11 augustus. We zouden hier nog een week voor (8 juli t.e.m. 14juli) of een week na (12 t.e.m. 19 augustus) kunnen aan toevoegen. Dus binnen deze tijdspanne zitten we.
Ik ben heel graag bezig met alles uit zoeken en over te lezen dus daarom gaan we de reis ook zelf samen stellen. Ik ben nog ruim op voorhand maar ik las dat het toch aangewezen is om bepaalde verblijven zo lang op voorhand vast te leggen, daarom had ik graag al eens enkele tips vernomen van jullie als "kenners" ;)

Dit is mijn eerste route:

Dag 1: vlucht + aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Monterey
Dag 5: Monterey – Pismo Beach
Dag 6: Pismo Beach – Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles – Kingsman
Dag 11: Kingsman – Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Page
Dag 13: Page – Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon – 2ion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion – Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas – Death Valley
Dag 19: Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 20: Mammoth Lakes – Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP
Dag 22: Yosemite NP – Kings Canyon
Dag 23: Kings Canyon – San Francisco
Dag 24: Vlucht naar huis

Ik twijfel nog over heel wat zaken zoals:
- Wanneer Kings Canyon/Sequoia?
- Een dag LA (Disneyland) laten vallen voor Monument Valley?
- Ergens meer of minder dagen verblijven?

Steden kunnen bezoeken vinden we erg belangrijk. Daarom is er bij SF en LA zoveel tijd voorzien.
Bij LA zouden we graag ook een pretpark (Universal Studios of Disneyland of beide) en een Warner Bros Studio Tour doen naast alle bekende bezienswaardigheden.
We zoeken ook nog naar tips voor budgetvriendelijk te verblijven. We vragen niet veel van onze verblijfplaatsen (een bed en de mogelijkheid om ons te wassen dit mag ook in een gedeelde badkamer zijn), een AirBnB hebben we al zeer positieve ervaringen mee vanuit New York en dit vind ik ook geweldig!
Bv. is het te overwegen om in Oakland te verblijven als uitvalsbasis voor SF en zo met het openbaar vervoer te gaan? Onze auto halen was pas op vanaf dag 4.
Op deze manier kunnen we ook wat meer uitgeven om dicht in de natuurparken te verblijven of een extra tour maken/activiteit doen.

Graag hoor ik jullie tips en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Alvast bedankt!!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Martin & Marianne »

De route is prima, maar als je naar Sequoia wilt zou ik daar echt een extra dag voor uittrekken. Of doe een extra dag Yosemite en ga daar naar de Mariposa grove voor de sequoia's.
De keuze tussen Disneyland en MV zul je echt zelf moeten maken. :wink:

Kijk ook eens naar de route met de wijzers van de klok mee; wellicht vallen de weekenden dan beter; in Las Vegas is het duur in het weekend, Zion en Yosemite zijn dan extra druk.
En hoe eerder in Yosemite, hoe meer water in de watervallen.

Je kunt overwegen om te kamperen zodat je toch voor heel weinig geld midden in de parken kunt overnachten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Als ik het goed begrijp hebben jullie meer dagen te besteden dan dat je aangeeft in de route ?. Ik zou dan als het kan een extra dag Monument Valley inplannen en een extra dag King Canyon in combinatie met Sequoia. En als jullie van steden houden zou je San Diego nog kunnen toevoegen. Wij vonden dit een erg mooie stad met veel bezienswaardigheden en minder hectisch dan bv Los Angeles.

Als je in de buurt van of in de nationale parken wilt overnachten (wat aan te raden is) bedenk dan dat je weinig tot geen budgetvriendelijke accommodaties zult vinden. Reken voor een eenvoudig hotel toch gauw 100 tot 150 dollar per nacht of zelfs meer. En jullie gaan in het hoogseizoen!. Kamperen is dan een goedkoper optie. Heb je al gekeken naar accommodaties?

Voor San Francisco zou ik toch eerder kiezen voor iets dichterbij het centrum. Ook vanwege de mogelijkheid voor het openbaar vervoer.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

IngridZw schreef:Mooie plannen. Als ik het goed begrijp hebben jullie meer dagen te besteden dan dat je aangeeft in de route ?. Ik zou dan als het kan een extra dag Monument Valley inplannen en een extra dag King Canyon in combinatie met Sequoia. En als jullie van steden houden zou je San Diego nog kunnen toevoegen. Wij vonden dit een erg mooie stad met veel bezienswaardigheden en minder hectisch dan bv Los Angeles.
Dank je! De route was samengesteld op basis van al heel wat tips op deze site en het forum.
Ik heb niet echt meer dagen om te spenderen, enkel speling om welke weken we gaan. Mijn vriend wou oorspronkelijk max. 21 dagen en dus dit heb ik al met heel wat lief kijken kunnen verlengen naar deze route. Hij wil graag nog ongeveer 1,5 week bekomen thuis om dan terug aan het werk te gaan. Vermits ik zelf niet in de mogelijkheid ben om over te nemen om auto te rijden (ik heb een ernstig visuele beperking waardoor dit uit den boze is) wil ik hem dat ook gunnen omdat ik hem niet wil overbelasten door dat hij alles al zelf moet rijden. (Wat hij trouwens met veel plezier doet maar het is toch niet te onderschatten denk ik?)
Als je in de buurt van of in de nationale parken wilt overnachten (wat aan te raden is) bedenk dan dat je weinig tot geen budgetvriendelijke accommodaties zult vinden. Reken voor een eenvoudig hotel toch gauw 100 tot 150 dollar per nacht of zelfs meer. En jullie gaan in het hoogseizoen!. Kamperen is dan een goedkoper optie. Heb je al gekeken naar accommodaties?
Ja klopt, die prijzen (en zelfs ver daar boven!) ben ik al tegen gekomen. Vaak zijn de datums nog niet beschikbaar. Het is inderdaad jammer dat we in het hoogseizoen gaan maar het bedrijf waar mijn vriend werkt, sluit collectief dus daar is geen ontkomen aan jammer genoeg. Ik zou dan bv. liever iets meer basic zitten voor de losse nachten (motels, AirBnB's, ...) en zo wat meer uitgeven aan leuke slaapplekken binnen de parken of hier en daar zelfs eens kamperen. Hoe dat praktisch zit moet ik nog eens onderhoren. We beschikken (nog) niet over kampeerspullen, hebben dit nog nooit gedaan. Zou je dit ook kunnen huren dan?

Qua plannen zit ik nog maar in het begin en heb ik voor de eerste week een globale planning gemaakt met wat ik graag wil zien.
Ik kwam voor SF op slaapplekken zoals: Minna Hotel, Travellodge at the Precidio, Cow Hollow Inn en enkele airBnB's. Ik probeer max. 100 dollar per nacht te besteden tops. Zo kunnen er eens wat uitschieters tussen zitten later in de reis.
Verder moet ik de accomodaties nog bekijken.
Martin & Marianne schreef:De route is prima, maar als je naar Sequoia wilt zou ik daar echt een extra dag voor uittrekken. Of doe een extra dag Yosemite en ga daar naar de Mariposa grove voor de sequoia's.
Bedankt voor de tip! ga ik eens bekijken! :)
Kijk ook eens naar de route met de wijzers van de klok mee; wellicht vallen de weekenden dan beter; in Las Vegas is het duur in het weekend, Zion en Yosemite zijn dan extra druk.
En hoe eerder in Yosemite, hoe meer water in de watervallen.
Oorspronkelijk had ik inderdaad de route van op de AA-site, waarbij het in de andere richting is. Ik struikelde toen op het punt dat ik voor SF eigenlijk geen auto nodig heb en dat ook de vliegtuigtickets hier goedkoper lijken te zijn. Uiteraard kan alles nog aangepast worden. Er staat nog niets geboekt. Ik wacht tot de vliegtickets binnen enkele weken beschikbaar worden en probeer dan een goede deal te zoeken, om van daar dan accomodaties en dergelijke te boeken. Ik heb er nog geen ervaring mee, zo'n rondreis. Spannend!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Martin & Marianne »

Beginnen en eindigen in SF is prima, maar je kunt dan toch vanuit SF eerst naar Yosemite rijden?

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Martin & Marianne schreef:Beginnen en eindigen in SF is prima, maar je kunt dan toch vanuit SF eerst naar Yosemite rijden?

Marianne
Oh haha sorry voor de eerdere opmerking, heb er voor gekozen zowel voor de vlucht als voor highway 1 in deze richting voor de “mooie” kant. Of maakt dit niet zo zeer uit?
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Pleank »

We beschikken (nog) niet over kampeerspullen, hebben dit nog nooit gedaan. Zou je dit ook kunnen huren dan?
Je kunt de kampeerspullen kopen bij een Wallmart oid. Als je daar max 150-200 dollar aan uitgeeft heb je die met een paar nachtjes kamperen alweer terugverdiend.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Pleank schreef:
We beschikken (nog) niet over kampeerspullen, hebben dit nog nooit gedaan. Zou je dit ook kunnen huren dan?
Je kunt de kampeerspullen kopen bij een Wallmart oid. Als je daar max 150-200 dollar aan uitgeeft heb je die met een paar nachtjes kamperen alweer terugverdiend.
Mogelijk een domme vraag maar wat dan als je terug naar huis gaat...? Kun je dit meenemen op het vliegtuig? Of stel ik me hier iets veel te groots bij voor? :p

Edit: gelezen dat je ze aan goede doelen kunt schenken na je reis wat nog degelijk is en je niet kunt meenemen, dat zie ik wel zitten! Motels afwisselen met kamperen :D
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen vorig jaar onze koepeltentjes mee; die nemen nauwelijks plaats in. Ter plekke kochten we slaapzakken en luchtbedden. De slaapzakken hebben we achtergelaten, de luchtbedden pasten nog in de koffer. Als het niet mee past laat je het achter of je brengt het naar een goed doel.
Kijk eens in ons 2017-verslag voor onze kampeerervaringen. Het kostte van te voren wat moeite om de rest van de familie over te halen maar achteraf vond iedereen het een geweldige ervaring en hadden we graag nog op meer plaatsen gekampeerd.
Wij hebben niet zelf gekookt, dus pannen en een brander hadden we niet mee.

Het maakt niet echt uit hoe je Hwy 1 rijdt.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Ik ga zeker je verslagen eens volledig doorlezen, ze waren al heel leuk en handig! Kijk ik enkel nog maar meer uit naar de reis ;-)

Van zodra ik wat concrete plannen heb, post ik ze hier! (Ik heb nogal de neiging dagen te vol te proppen)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Een brainstorm:

Omdat we besloten hebben de 2 pretparken te doen, heb ik het gevoel te weinig tijd te hebben voor alle sightseeing van LA.
Is het een idee om van Kings Canyon/Sequoia terug door te rijden naar LA en van daaruit naar huis te vliegen?
Zo heb ik hier nog extra tijd om eens rond te kijken.

Ervaringen met auto's ophalen en afleveren in verschillende steden? Ik lees dat dit over het algemeen geen probleem is.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Mr. Patrick »

Je kunt ook geld besparen door te overnachten tussen de bezienswaardigheden in. Dat betekent dat je zowel 's ochtends van je hotel naar de bezienswaardigheid rijdt en 's avonds naar je volgende hotel. Dat geldt met name voor dagen met een verplaatsing. Blijf je meerdere dagen op één plek, dan is heen en weer rijden wel zonde.
Realiseer je wel dat de vroege en late uren de rustigere momenten in de NP's zijn en dat je dan tevens problemen zult hebben zonsopkomst of -ondergang te bekijken.
Als je wilt overwegen te kamperen is dat aan te bevelen; maar de velen waarvoor dit geen optie is (zoals mijn vriendin en ik: twee luxebeesten :lol: ) kunnen door een andere overnachtingslocatie te kiezen wel besparen.
Ervaringen met auto's ophalen en afleveren in verschillende steden? Ik lees dat dit over het algemeen geen probleem is.

Tussen LA en SF zijn er meestal weinig tot heel lage drop-off kosten, dus daarvan hoef je je niet te laten weerhouden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Markstaal »

Auto ophalen en inleveren in verschillende steden is geen probleem (in principe gewoon het zelfde als inleveren bij dezelfde locatie). Kwestie van auto neer zetten, sleutel afgeven en klaar. Heeft mij nooit meer dan een minuut of 5 gekost. Ze controleren de auto ook vaak nauwelijks. Ze zijn in Amerika sowieso veel makkelijker met huur auto's dan hier in Europa.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Bedankt voor de reacties! Dan denk ik dat ik eens ga neuzen naar vliegtickets van AMS - SF en LAX - AMS wanneer ze beschikbaar beginnen zijn voor onze datums.

Hebben jullie uit eerdere reizen voorkeuren voor bepaalde verhuurbedrijven van auto's?
Ik zag het topic waarbij men schrijft welke auto ze kregen en voor welke prijs. Tot hier toe nog weinig interessant gezien (zéér hoge prijzen voor zelfs basic auto's, soms het dubbele of driedubbele vanuit het topic). Uiteraard is het nog te vroeg denk ik.
We geven de voorkeur aan een SUV.
Je kunt ook geld besparen door te overnachten tussen de bezienswaardigheden in. Dat betekent dat je zowel 's ochtends van je hotel naar de bezienswaardigheid rijdt en 's avonds naar je volgende hotel. Dat geldt met name voor dagen met een verplaatsing. Blijf je meerdere dagen op één plek, dan is heen en weer rijden wel zonde.
Ja klopt! dit probeer ik inderdaad. Bv:
Dag 6: Pismo Beach – Santa Monica
(Pismo Beach - Solvang – Santa Barbara – Point Mugu State Park – Malibu – Santa Monica)

Dag 7: Santa Monica – Burbank
(FIETSEN: Santa Monica – Venice Beach – Muscle Beach - Abbot Kinney Blvd – Venice Canal History District
Rijden en wandelen: 3th street – Farmers Market – The Grove – Chinese Theater – Walk of Fame – Hollywood Bowl Overlook – Hollywood Sign – Griffith Observatory)

Dag 8: Burbank/"Universal" - Anaheim
(Warner Bros Studio Tour + Universal Studios Pretpark)

Dag 9: Anaheim
(Disneyland)
Laatst gewijzigd door Ragjee op 01 aug 2018, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Markstaal »

Zelf nu 3x bij Alamo gehuurd, was allemaal prima. En tsja de auto hangt ervan af wat jezelf graag wilt en met hoeveel mensen er mee gaan op reis. Huur zelf altijd de goedkoopste klasse en heb eigenlijk elke keer een veel grotere auto mee gekregen (Mid-size). We kwamen ook alle keren vrij laat aan en veel kleinere auto's waren al weg. Je kan ter plekke ook altijd nog voor een upgrade gaan. Wat prijs betreft wij hebben nu een auto voor onder de 400€ voor 17 dagen (Las Vegas - Phoenix). Of het nu te vroeg is om een auto te huren is lastig in te schatten. Check ook bij brokers zoals US car hire, deze bieden vaak goedkope huurauto's aan via de bekende verhuurders.
Laatst gewijzigd door Markstaal op 01 aug 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet helemaal hoe je route dan wordt. Met een one way SF-LA zul je de kustroute niet doen.
De besparingen zie ik niet zo; Santa Monica bijvoorbeeld is erg duur om te overnachten. Je zou kunnen besparen door halverwege SF en Yosemite te overnachten. Maar dan wel de andere nacht(en) in het park, of in de directe omgeving.

Let er op dat je naar een multicity kijkt, en niet naar twee enkele reizen.

Wij hebben vaak gehuurd via http://www.drive-usa.de. Vaak kwamen we dan bij Alamo uit.
Een SUV is niet nodig en zal vaak duurder zijn dan een gewoon model.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe je route dan wordt. Met een one way SF-LA zul je de kustroute niet doen.
Volledig dezelfde route behalve dag 23 dan Kings Canyon tot LA? Het was maar een gek idee dat ik kreeg door eens te prutsen met google maps.
Wij hebben vaak gehuurd via http://www.drive-usa.de. Vaak kwamen we dan bij Alamo uit.
Een SUV is niet nodig en zal vaak duurder zijn dan een gewoon model.
Ik heb nu iets gevonden bij Avis: ongeveer 30eur/dag, kwam op 620 euro ongeveer afgerond. Lijkt me nog vrij veel.
Er kwam bijkomend dan nog de optie op een "full coverage" verzekering te nemen (Car Damage Excess, Theft Excess, All exterior and mechanical parts, Admin fees and breakdown costs)
Hoe dit allemaal praktisch zit moet ik nog eens zoeken. Had al gelezen dat ze vaak (onnodige) dingen proberen aan te smeren.
Ik ben er echt een complete leek in dus mijn oprechte excuses voor de vele (domme) vragen! ;)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor autohuur eens in dit topic; daar kun je ook je vragen stellen.

Vanuit Kings Canyon naar LA of SF maakt nauwelijks iets uit; het is zelfs iets verder rijden naar LA. Ik begrijp niet hoe je zo extra tijd voor LA hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door Ragjee »

Vanuit Kings Canyon naar LA of SF maakt nauwelijks iets uit; het is zelfs iets verder rijden naar LA. Ik begrijp niet hoe je zo extra tijd voor LA hebt.
Het idee dat ik in mijn hoofd heb is om op dag 23 van Kings/ Sequoia naar LA te rijden, daar centrum te overnachten en de volgende dag laat een vlucht op LAX, zodat we de voormiddag en middag nog kunnen benutten om iets te bekijken. Auto inleveren op LAX.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Eerste rondreis door Amerika (SF - LA - LV)

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben dit voorjaar een dag met de Hop-on-Hop-off bus door LA gereden. Dit is goed bevallen. We zijn op Hollywood Blvd en in Chinatown uitgestapt en hebben daar op ons gemak rondgekeken.
V.w.b. de pretparken zul je ook even moeten denken hoeveel dagen je naar Disney wilt bv. Er zijn 2 parken. Neem je een ticket waarmee je op 1 dag in beide parken kunt of ga je een dag per park. Gezien het feit dat je in het hoogseizoen reist, betekent dit ook dat de pretparken drukker zijn. Mijn keus zou zijn om 1 dag per park te doen, maar dat moet in je portemonnee en je reisschema passen. Zorg in elk geval dat je zo vroeg mogelijk aanwezig bent en doe eerst de populairste attracties. Hoe later het wordt, hoe drukker het wordt. Wij hebben 4 jaar geleden zowel Disney als Universal in het hoogseizoen gedaan en dat is alleszins meegevallen, als je het een beetje slim indeelt. Eerst de attracties en dan later rustig rondlopen, winkeltjes kijken, de parade bekijken enz. Als er nog tijd over is of er is iets waar de wachttijd meevalt (denk aan een fastpass bij Disney) dan kun je een attractie altijd nog een keer doen.
Bij Universal kun je early admission krijgen (een uur eerder toegang) als je in bepaalde hotels verblijft. Wij sliepen dit jaar in de Safari Inn in Burbank en dat is 4 mijl van de Universal Studio's. Er is ook een shuttlebus. Die moet besproken worden (kan bij de receptie), maar wij gaan liever op eigen gelegenheid, zodat we zelf kunnen bepalen wanneer we heen en terug gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer