Reis Yess81: Graag jullie reactie en tips op onze planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker

Re: Reis Yess81: Graag jullie reactie en tips op onze planning

Bericht door frouyellowstone65ke » 06 jan 2019, 20:31

Wij volgden vorig jaar dezelfde route ongeveer als IngridZw, eerst RMNP, Custer SP, Bighorn gebied, Yellowstone en Grand Teton..
Noemde Yellowstone in ons reisverslag de absolute kers op de taart, maar die taart was al zo lekker door o.a. RMNP maar zeker ook Custer SP, incl. Devils Tower

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 jan 2019, 21:03

Yess81 schreef:@Marianne en Ingrid: jullie vragen terecht waarom wij niet reageren. Excuses daarvoor! wij dachten ff vlug een route in elkaar te kunnen zetten met jullie adviezen. Dat blijkt niet het geval
ik voelde haast vanwege het reserveren van de campings
Je hebt toch nog niet alle vragen beantwoord. Belangrijkste is wel waarom je niet de route van Ingridzw overneemt en weer met zoveel dagen RMNP komt. Lees het hele topic nog eens rustig door, laat alles even bezinken, en maak dan keuzes. En als je onze adviezen niet opvolgt is het ook goed, maar leg dan uit waarom je iets wel of niet doet, want dan kunnen wij daar rekening mee houden als we tips geven.
Goed dat je aangeeft waar je van houdt. Hou er wel rekening mee dat dit geen zonvakantie is. Het is een rondreis, een actieve vakantie. Je kunt natuurlijk wel eens een camping met zwembad nemen en daar relaxen, of lekker met een wijntje voor de camper zitten.
Yess81 schreef:Dus om bijv de laatste dagen hoog in de bergen in RMNP wandelingen te gaan maken zullen wij minder snel doen.
Wat wil je dan die laatste dagen doen? Bedenk wel dat als je op het eind meer tijd neemt dit ten koste gaat van de tijd ergens anders.
Yess81 schreef: Yellowstone hebben wij de volgende planning. Is dat logisch en de goede campings?
Heb je nu de route vastliggen? Ik zou dat eerst doen, dat geeft rust. En dan verder gaan met de detail-invulling.
Yess81 schreef: Cody, via beartooth highway naar Yellowstone
Mammoth hot Springs
Wandeling van lower terraces naar upper (hoe lang is dit lopen)
Is het mogelijk omdeed dag naar canyon village te rijden?
Als je van Cody komt en dan via de BTHwyy naar Yelowstone gaat is Mammoth mooi, veel meer zul je die dag dan niet doen. Kijk hiervoor eens naar ons 2004-verlsag; wij overnachtten toen in Mammtoh Hot Springs.
Je kunt bij de terassen net zo ver lopen als je wilt. En je kunt een deel met de auto doen. Reken op ongeveer een uur, maar je kunt er ook meer tijd doorbrengen, Zie hier voor ons bezoek in 2017; wij waren er toen zo'n 3 kwartier.

Ik zou een overnachting bij Mammoth wel mooi vinden, maar je kunt daar niet reserveren, dat is wel lastig.
Je kunt die eerste nacht ook in Canyon overnachten en ter plekke kijken of Mammoth nog haalbaar is als je vanuit Cody komt. Lukt dat niet dan beperk je je tot de Grand Canyon en doe je Mammoth de volgende dag. Wij deden het ook vanuit Canyon, dus dat kan prima.

Daarna zou ik naar Madison gaan. Daar zit je beter voor de geisers. En doe niet alleen Old Faithful, maar trek ook tijd uit voor de andere geisers.
Grant (met een t) Village kan ook, maar dat hangt ook weer af van je plannen voor Grand Teton.

Marianne

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 07 jan 2019, 19:26

Wij nemen de tip van Ingrid over en rijden door naar glenwood springs ipv grand junction

Over het eerste deel twijfelen we om de route van Ingrid te volgen omdat wij met een camper niet alle scenic routes kunnen rijden in custer state park. En zijn dan zoveel dagen in south dakota handig
De eerste dag de lange afstand rijden is voor ons geen probleem denver- hot springs
Hot springs - deadwood kunnen we dan crazy horse, mount rushmore en wildlife loop Road.en als er rijd over is silvian lake
Deadwood - buffalo via devils tower

Salt lake city ipv flaming George willen wij wel aanpassen maar twijfelen zoals eerder gezegd over files bij slc maar als jullie weten dat dat mee zal vallen dan passen wij dat ook zeker aan

RMNP is nog steeds drie nachten omdat wij dachten dan kunnen we aan het einde van de vakantie een dag bij de camper hangen en een boek lezen :)
Maar mogelijk is het een beter idee om deze dag bij arches te plakken ?

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 07 jan 2019, 23:17

Je hebt het over zoveel dagen maar je bent toch maar één volle dag in Custer SP?. Dan heb je mooi de tijd om die dingen te doen die je opnoemt. Silvian Lake is ook eenvoudig in te passen. Het ligt direct aan het begin van de Needles Hyw en wandeling rond het meer kost je hooguit een uur. Iets eerder aankomen in Deadwood is overigens ook geen straf. Leuk westernstadje waar je je prima kan vermaken.

Als je wat wilt relaxen of zwemmen dan is Moab een betere optie. Het zal er een stuk warmer zijn dan in RMNP.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 08 jan 2019, 20:38

SLC is geen must. Dat is alleen handig als je naar Capitol Reef wilt. Als je niet naar Capitol Reef gaat kun je prima via Vernal rijden
.

Ik hoop dat het quote goed is gegaan :oops:
Marianne jij schreef eerder bovenstaande. Als wij de focus van onze vakantie meer op moab en Yellowstone willen leggen dan zijn wij benieuwd of jullie Capitol reef een must vinden?
Wat zou een goede optie zijn als capitol reef en salt lake city geen must is?
Komende van grand teton naar monument valley?
Laatst gewijzigd door Yess81 op 09 jan 2019, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 jan 2019, 23:10

Nee dus. :wink:
Je kunt je bericht altijd aanpassen achteraf.
Voor een quote kopieer je de tekst die je wilt quoten, je selecteert het en dan klik je op de quote-knop.

Voor eventuele files bij SLC kun je googlemaps gebruiken en op verschillende tijdstippen kijken wat de reistijd is.
Ik zou wel via Capitol Reef rijden. Vandaar naar MV rij je een prachtige route.
Voor de route tussen Jackson en Capitol Reef kun je eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken.

Marianne

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 09 jan 2019, 08:36

Voor de route tussen Jackson en Capitol Reef kun je eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken
Ik moet toch laten zien dat het quoten lukt :clap:

Prachtige foto's in jullie 2017 verslag
En de hickman bridge trail gaat ook op ons lijstje

Zou jij onze route zo laten of zijn er nog ergens aanpassingen mogelijk om tijd te winnen voor moab en yellowstone
RMNP wordt een nacht minder En zetten we bij moab

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 12 jan 2019, 10:31

Wij willen de reis van Denver, Cruise America, naar hott springs toch inkorten.
Wij hadden in ons hoofd om van Denver naar hott springs te rijden. Maar dat is een uitdaging zoals een aantal van jullie al aangaven als je nog je camper moet ophalen en boodschappen wil doen.
Wat is een mooi alternatief?
Denver - ?
? - deadwood en dan willen we Silvian lake, crazy horde, moun rushmore, wildlife loop road

En wat is handige en mooie supermarkt op de route de eerste dag?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 12 jan 2019, 11:02

Misschien is Cheyenne iets? Ik zou eens kijken naar campings op de route. Na Cheyenne zullen dat er niet heel veel zijn.

Wij reden in 2004 met de auto van Estes Park naar Hot Springs; dat lijkt me inderdaad ver met een camper. Zie hier ons verslag van die dag.

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 12 jan 2019, 12:17

Verstandig besluit. In Cheyenne zijn meerdere campings. Iets verder op de route bij Torrington of Lusk zijn ook nog mogelijkheden.

Als je Denver uitrijdt via de Interstate 25 North kom je een grote Walmart tegen die aan de snelweg ligt. Exit 225. Wij hebben daar ook boodschappen gedaan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 12 jan 2019, 14:30

dank je Ingrid! wij gaan daar ergens (Lusk of torrington) een camping zoeken
@marianne: leuk verslag en leuk om zoveel staten aan te kunnen doen in zo'n korte tijd

vraagje over het stuk grand teton - flaming george - capitol reef
wij willen toch voor deze route kiezen tov salt lake city ...tenzij...maar dat hangt even van jullie antwoorden af :)
omdat wij lazen dat deze route echt mooier is
welke weg raden jullie dan aan, de 191 afrijden of 44?
maar wat zijn dan mooie en goede locaties voor campings, in welke plaatsen?
de twijfel is; we kiezen voor flaming george omdat het een mooie omgeving is maar we willen ook niet een uur van de snelweg afzitten en de rijdag nog meer verlengen

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 12 jan 2019, 18:42

dank je Ingrid! wij gaan daar ergens (Lusk of torrington) een camping zoeken
@marianne: leuk verslag en leuk om zoveel staten aan te kunnen doen in zo'n korte tijd 

vraagje over het stuk grand teton - flaming george - capitol reef
wij willen toch voor deze route kiezen tov salt lake city ...tenzij...maar dat hangt even van jullie antwoorden af  
omdat wij lazen dat deze route echt mooier is
welke weg raden jullie dan aan, de 191 afrijden of 44?
maar wat zijn dan mooie en goede locaties voor campings, in welke plaatsen?
de twijfel is; we kiezen voor flaming george omdat het een mooie omgeving is maar we willen ook niet een uur van de snelweg afzitten en de rijdag nog meer verlengen

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 12 jan 2019, 20:22

Voor flaming gorges.. vanaf Red Canyon de 44 en 530 afrijden naar Green River, wyoming geeft je in het begin veel betere uitzichtpunten op het meer dan aan de kant van de 191. Daar heb je er een paar rond dutch john en dan is het klaar en wordt de 191 een flinke bergpassage. Ook prachtig om te rijden, maar het gaat echt heel goed de hoogte in. De 530 loopt wat geleidelijker.
Aan beide kanten van het meer heb je diverse campgrounds, maar wat ik ervan herinner zitten de wat betere aan de zuid en oostkant omdat het daar ook wat groener is.

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met niet te ver van de snelweg afzitten, want je zit daar sowieso niet in de buurt van een snelweg.

De route is mooier, maar als jullie een dag stad ertussen willen is er in principe ook genoeg te doen om een dag Salt lake city en omgeving te vullen hoor. Het is je eigen reis natuurlijk.

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 12 jan 2019, 21:21

@PSV wally; ben jij enthousiast over deze route of vind jij het, het omrijden niet waard
Dat is wat ik bedoelde met snelweg...Ik had moeten zeggen weg....dat wij niet ook nog een stuk van de hoofdweg af willen/verder omrijden

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 13 jan 2019, 04:50

Post nog eens dat deel van je route want het is me niet helemaal duidelijk hoe je het zelf voor ogen hebt waar je wilt overnachten. Ik ben zelf vanaf moab via een iets andere route naar Vernal gereden als dat jij voor ogen hebt denk ik. Het stuk Vernal - Jackson, wyoming was in Mei prachtig. Wel een lange, eenzame rit, want het is niet druk op die route. Het stuk rock springs tot aan de rand van Grand Teton is gewoon doortuffen. Als je goed helder weer hebt zie je aan beide kanten flinke bergruggen in de verte.

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 13 jan 2019, 10:21

marianne schrijft in haar verslag van 2017: Torey-jackson dat zij via de US89 zijn gereden
maar dan komen zij niet langs flaming gorge, toch?
maar wij hebben geen goed zicht op wat de de mooiste route is voor het stuk grant teton - flaming gorge en flaming gorge - capitol reef
of moeten we voor 'snel''gaan en via salt lak city rijden en dan kunnen we ook 89 volgen zoals marianne in haar verslag beschreef

hieronder de route:

Amsterdam - Denver
Denver - lusk, torrington of hott springs
lusk, torrington of hott springs - deadwood
deadwood - buffalo
buffalo - cody
cody - yellowstone national park
yellowstone
yellowstone
yellowstone - Grand teton
grand teton
grand teton - flaming george
flaming george - capitol reef
capitol reef - monument valley
monument valley - arches
arches
arches
arches - glenwood springs
glenwood springs - rocky mountain
rocky mountain
rocky mountain - denver

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 jan 2019, 10:41

Wij kwamen inderdaad niet langs Flaming Gorge. Er staat ook een kaartje van die dag in ons verslag. Kijk op googlemaps eens naar beide alternatieven. Wij hadden maar 1 dag voor dat stuk dus de keuze was niet moeilijk.
In 1991 deden we wel via Flaming Gorge. Dat was een mooi stuk maar de rest is ook saai als ik het me goed herinner.
Erg belangrijk is het niet, die tussenstop kun je altijd nog bekijken.
Ik zou toch alvast eens kijken naar camping. Leg die in Colter Bay vast als er nog plaats is.

De Grand Tetons hebben hun naam van de Fransen gekregen. Het is dus grand met een d.
Er is ook ooit een general Grant geweest, en die naam zie je ook zo nu en dan, zoals in Grant Village.

Marianne

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 13 jan 2019, 11:37

Sorry Marianne ik begrijp je niet goed:
Erg belangrijk is het niet, die tussenstop kun je altijd nog bekijken.
Ik zou toch alvast eens kijken naar camping. Leg die in Colter Bay vast als er nog plaats is.
Wij hebben een camping geboekt in Grand Teton, Colter bay. Bedoel je dat?
Bedoel je verder dat wij dan ter plaatse de tussenstop kunnen bepalen? Als je dat bedoeld dan past dat idee ons niet zo goed. Wij gaan graag voor de zekerheid van het vastleggen van een camping vooraf.

Als de meeste van jullie aangeven dat het een saai (in ieder geval groot stuk) route betreft dan is rijden via salt lake city waarschijnlijk de beste optie?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 jan 2019, 12:18

Ik had het niet duidelijk geschreven; ik bedoel dat je de campings in de parken (en hier bedoelde ik met name Grand Teton) vast moet leggen.
Daarbuiten zou je het eventueel open kunnen laten. Dat doen wij altijd met dit soort lange en relatief saaie stukken. Maar als je dat niet prettig vindt moet je inderdaad de knoop doorhakken.
En dat zul je zelf moeten doen. Je kunt je inlezen (ook in 2015 reden wij het stuk via SLC, zie hier en hier, en in 1991 dus via Flaming Gorge, zie hier), en misschien eens met google streetview proberen een beeld te krijgen van de wegen. En bedenk waar je zou kunnen overnachten en wat dan qua camping/omgeving het meeste aanspreekt. Vanaf Flaming Gorge is het 5 uur rijden naar Torrey. Heb je dan naar jouw idee voldoende tijd voor Capitol Reef?

Misschien wel leuk: koop alvast een papieren kaart. Ik vind de Hallwag kaarten erg prettig. Maar je kunt ook naar de RandMcNally roadatlas kijken; daar staat ook op aangegeven welke routes scenic zijn.

Marianne

Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 » 13 jan 2019, 12:41

Bedankt voor de verduidelijking Marianne
De knoop is doorgehakt
I.p.v. flaming gorge gaan wij overnachten in Heber, camping jordanelle state park
Dan zijn het mooie afstanden om te rijden. Een leuke plek aan het water om te overnachten en zijn wij eerder in capitol reef

Bedankt voor de tips mbt campings. De (meeste) campings zijn gereserveerd.

In Grand Teton zitten wij de tweede nacht in colter bay. De eerste nacht is al vol. Is headwater campground dan een optie? Wij komen dan vanuit Yellowstone?
Naar ons idee ligt calter bay gunstiger maar gaat waarschijnlijk niet twee nachten lukken. We hebben wel een mail gestuuurd maar krijgen (nog) geen reactie.

Is twee nachten Grand Teton nodig?
Kunnen wij niet beter die nacht bij Yellowstone plaatsen en dan vroeg naar Grand Teton rijden?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer