Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door hemmie » 27 jul 2018, 03:37

Ik zou zelf voor Port Aransas kiezen ipv Corpus Christie, leuk plaatsje, en een boottochtje om dolfijnen te zien is echt geweldig daar. Maar, mijn ervaringen zijn van voor Harvey, die ging vol over Port A, dus het zal nu wel wat anders zijn. Voor de dolfijnen kun je natuurlijk ook op en neer rijden vanuit Corpus Christie, en die boottocht kan geloof ik ook vanuit Aransas Pass (vasteland).

Ik vind persoonlijk Artesia wel erg ver van Carlsbad Caverns, en zeker te ver als je ook Guadalupe Mountains wil zien. Jullie zijn er volgens mij net na spring break, je zou nu toch nog wel wat redelijks in Carlsbad moeten kunnen vinden. Ik boekte 2 jaar geleden geloof ik in september voor spring break, sliepen toen in het Best Western, was duur, maar voor mij was het het zeker wel waard om niet zo veel verder te hoe en rijden. Je zou ook de 2e nacht carlsbad kunnen vervangen door iets richting Alpine (je bent in Carlsbad caverns of Guadalupe Mountains ook al wat zuidelijker), maar dat is waarschijnlijk net zo duur. Wij sliepen een nacht in Pecos vorig jaar tijdens spring break, ook duur. En als ik het me goed herinner zit er ook niets tussen Pecos en Carlsbad caverns/Guadalupe.

Voor de Hill Country is Fredricksburg wel leuk om te overnachten, en van daar uit kun je naar Enchanted Rock, Pedernales Falls, lyndon B Johnson NHP, wijnproeven en nog wel meer. Maar ik weet niet in hoeverre alles rolstoeltoegankelijk is.

Is Victoria alleen als overnachting? Het is nl best een mooi stadje, maar je bent er ook zo uitgekeken.

Tussen en Austin en Fort Wort ligt Waco Mammoth NM, ook de moeite waard.
Terug in Texas!

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 27 jul 2018, 07:21

Hemmie, het is niet alleen de Spring Break die de hotels in Carlsbad zo duur maakt, maar ook de olievondsten daar. Ik ben er eind april, dus na spring break en kan eigenlijk bijna niets fatsoenlijks vinden voor onder de 200 in Carlsbad. Heb nu de Stevens Inn, maar de recensies zijn erg wisselend...
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Carolien123 » 27 jul 2018, 07:57

winterpark schreef:Heb je trouwens nog gekeken of Taos eventueel de moeite waard is? Ik vond bijvoorbeeld dit:
https://www.newmexico.org/nmmagazine/ar ... aos-79609/
Ik had er zeker naar gekeken en ook de route naar of van Santa Fe ziet er leuk uit, ook de route naar Santa Fe. En hoewel ik getwijfeld heb, laat ik Taos voor een andere reis. We komen vast nog wel een keer in die omgeving.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 27 jul 2018, 07:58

chippie777 schreef:
Ing schreef:
Ik heb gelezen in andere verslagen dat de Chisos Lodge zeer de moeite is, meer dan die lodge in Terlingua. Ik weet niks over aangepaste kamers natuurlijk, maar lijkt me zeer de moeite om daar dus 2 nachten te zijn!
Ik vind ze moeilijk te vergelijken. Chisos lodge ligt midden in het park. De locatie is geweldig! De Terlingua Lodge is veel mooier en luxer. Zwembad en goed restaurant. Voor ons een welkome overnachting na de Rodeway inn bij Carlsbad
Hmm ik dacht dat ik eruit was, maar nu ga ik toch weer twijfelen, allebei kan natuurlijk ook.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 27 jul 2018, 08:17

hemmie schreef:Ik zou zelf voor Port Aransas kiezen ipv Corpus Christie, leuk plaatsje, en een boottochtje om dolfijnen te zien is echt geweldig daar. Maar, mijn ervaringen zijn van voor Harvey, die ging vol over Port A, dus het zal nu wel wat anders zijn. Voor de dolfijnen kun je natuurlijk ook op en neer rijden vanuit Corpus Christie, en die boottocht kan geloof ik ook vanuit Aransas Pass (vasteland).
Of het Corpus Christi of een andere plaats wordt weet ik nog niet, Ing had al een tip gegeven voor een hotel in Aranas Pass, dat leek me wel wat. Ik begreep dat de Padre National Seashore een mooi gebied is.
hemmie schreef:Ik vind persoonlijk Artesia wel erg ver van Carlsbad Caverns, en zeker te ver als je ook Guadalupe Mountains wil zien. Jullie zijn er volgens mij net na spring break, je zou nu toch nog wel wat redelijks in Carlsbad moeten kunnen vinden. Ik boekte 2 jaar geleden geloof ik in september voor spring break, sliepen toen in het Best Western, was duur, maar voor mij was het het zeker wel waard om niet zo veel verder te hoe en rijden. Je zou ook de 2e nacht carlsbad kunnen vervangen door iets richting Alpine (je bent in Carlsbad caverns of Guadalupe Mountains ook al wat zuidelijker), maar dat is waarschijnlijk net zo duur. Wij sliepen een nacht in Pecos vorig jaar tijdens spring break, ook duur. En als ik het me goed herinner zit er ook niets tussen Pecos en Carlsbad caverns/Guadalupe.
Ik ga kijken of ik de tweede na, maar wat Ing ook al schrijft het is daar in vergelijking tot de rest van New Mexico en Texas schreeuwend duur. De afstand is 150 km, op zich is dat wel te overzien, we rijden die dagen toch niet zo heel ver.
hemmie schreef:Voor de Hill Country is Fredricksburg wel leuk om te overnachten, en van daar uit kun je naar Enchanted Rock, Pedernales Falls, lyndon B Johnson NHP, wijnproeven en nog wel meer. Maar ik weet niet in hoeverre alles rolstoeltoegankelijk is.
Bedankt voor de tip, dan wordt dat Fredricksburg, maar en Waco leek mij ook wel leuk om nog een nacht te blijven.
hemmie schreef:Is Victoria alleen als overnachting? Het is nl best een mooi stadje, maar je bent er ook zo uitgekeken.
Dat was tot nu toe de enige inbreng van mijn man.... Ik hoopte dat het een wat kleiner zou zijn dan bijvoorbeeld Houston en Dallas. Misschien leuk om een stukje doorheen te wandelen? Soms, als je wat beter zoekt zijn in de kleine stadjes wel leuke dingen te vinden, ik weet niet of dat hier ook zal zijn. Ik ga er in ieder geval nog een keer naar kijken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 27 jul 2018, 13:05

Ing schreef:Hemmie, het is niet alleen de Spring Break die de hotels in Carlsbad zo duur maakt, maar ook de olievondsten daar. Ik ben er eind april, dus na spring break en kan eigenlijk bijna niets fatsoenlijks vinden voor onder de 200 in Carlsbad. Heb nu de Stevens Inn, maar de recensies zijn erg wisselend...
Wanneer de hotels in een bepaalde regio duur zijn kun je twee dingen doen:
1. Regio overslaan,
2. Dure hotel accepteren.
Wat je niet moet doen is het goedkoopste hotel nemen. Want als die beduidend goedkoper is dan de rest is dat niet voor niets. Althans dat is onze ervaring. Zo kozen wij voor de Rodeway Inn omdat die het goedkoopst was bij Carlsbad. Dat hebben we geweten, was een vreselijk hotel. Sindsdien houden wij ons aan bovengenoemde regel.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing » 27 jul 2018, 13:52

Hoi Chippie, dankje voor je advies, maar we nemen absoluut niet nu het goedkoopste hotel hoor. Doen we sowieso al eigenlijk nooit. Heb altijd wat standaard eisen waar hotels aan moeten voldoen zoals zwembad en liefste ook hotel, bedkeuze etc.

De goedkoopste is die Rodeway Inn en daarna zijn er nog paar goedkopere hotels met zeer slechte recensies. Zeg maar onder de 7/6 op Booking.com en maar 2 bolletjes Tripadvisor.

De Stevens Inn is de eerste die prima recensies krijgt (en enigzins betaalbare range) op Booking.com, alleen wat mindere op Tripadvisor. Daarom de twijfel.

Om even terug te komen op wat je zegt, zelfs kiezen voor het duurdere hotel levert in Carlsbad niet zoveel op. Ook de meeste dure hotels krijgen geen briljante recensies
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 27 jul 2018, 13:59

Persoonlijk vind ik Artesia een prima alternatief, zeker als je vanuit White Sands komt. Ik slaap liever in een prettig hotel waar ik 100 procent tevreden mee ben. Die Stevens Inn in Carlsbad die Ing noemt is ook nog een optie. Vooral in het weekend heeft Artesia hele goede prijzen (dan zijn alle oliewerkers naar huis ;)) dan kost een prima La Quinta bijvoorbeeld 134 euro voor 2 nachten.
Ik heb ook persoonlijk geen moeite met af en toe flink te betalen voor een overnachting, maar dan moet je het wel HEEL goed zijn, zoals een super ruime suite met jacuzzi in een bed&breakfast met een 3 gangen gourmet ontbijt, en niet een overpriced, slecht gerecenseerde Best Western ;-)

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 27 jul 2018, 14:52

Ik weet goed hoe duur het daar in West Texas is, maar uiteindelijk kun je daar weinig aan veranderen, tenzij je de regio helemaal wil vermijden. Ik had alleen gedacht dat het na spring break ietsje beter zou zijn dan toen wij er waren. Wij sliepen in de Stevens Inn, was even vergeten dat dat toen net geen Best Western meer was (wel als BW geboekt), was echt prima (maart 2017).
Padre Island ligt nog wel een stuk zuidelijker, is wel een eind als je dat vanuit CC wil doen.
Wij hadden Victoria in een uurtje wel gezien. Wij wonen dichtbij en vonden het wel een aardige stop, maar ik zou er zeker geen moeite voor doen.
Terug in Texas!

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 27 jul 2018, 14:53

Artesi zou als 1e nacht wel kunnen, ik zou alleen zelf niet heen en weer willen rijden vanaf daar. En dan de dag erna ook weer naar het zuiden.
Terug in Texas!

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 28 jul 2018, 14:26

Ing schreef:Hoi Chippie, dankje voor je advies, maar we nemen absoluut niet nu het goedkoopste hotel hoor. Doen we sowieso al eigenlijk nooit. Heb altijd wat standaard eisen waar hotels aan moeten voldoen zoals zwembad en liefste ook hotel, bedkeuze etc.

De goedkoopste is die Rodeway Inn en daarna zijn er nog paar goedkopere hotels met zeer slechte recensies. Zeg maar onder de 7/6 op Booking.com en maar 2 bolletjes Tripadvisor.

De Stevens Inn is de eerste die prima recensies krijgt (en enigzins betaalbare range) op Booking.com, alleen wat mindere op Tripadvisor. Daarom de twijfel.

Om even terug te komen op wat je zegt, zelfs kiezen voor het duurdere hotel levert in Carlsbad niet zoveel op. Ook de meeste dure hotels krijgen geen briljante recensies
Ik snap je hoor, het blijft lastig. Kan mij alleen nog goed herinneren dat ik voor de Rodeway Inn had gekozen omdat die het minst duur was. Dat was dus een foute beslissing. Sindsdien doe ik dat niet meer. Vorig jaar meer dan 200 dollar betaald voor één nacht in een dood normale Best Western in Moab. Maar ja ook die plaats is duur.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 28 jul 2018, 16:40

Ik laat het even zoals het is, ik reis liever wat meer kilometers dan een hotel waar ik liever niet naar bed wil.

Inmiddels door schade en schande wijzer kies ik over het algemeen voor bekende ketens. Ik zal nooit meer vergeten dat we ergens in een beetje shabby hotel kwamen, waar we een kamer kregen met een wirlpool in de kamer en een tv scherm zo groot als de hele muur, waar we achteraf zeker waren dat de kamers vast ook per uur verhuurd zouden worden. Of hotelkamers waar ik liever mijn kleren aan hield om een paar uur op bed te gaan liggen om daarna zo snel mogelijk door te reizen, om in het volgende hotel te kunnen douchen.

Net als Winterpark heb ik in het weekend die La Quinta Inn geboekt.

Victoria gaan we zoals ik het nu zie schrappen. Ik weet nog niet wat daarvoor in plaats komt. En Corpus Christie zullen we opsplitsen in een stukje ten zuiden van Padre Island en dan langzaam naar het noorden reizen. Ik ben al een heel eind, maar het hoeft ook niet allemaal deze week klaar, ik heb nog 8 maanden.

Ik ben trouwens blij met al jullie adviezen :) , daarvoor dank.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 jul 2018, 04:10

Ik begrijp nu dat je naar North Padre Island wil. Heb ik geen ervaring mee, maar dat kan zo te zien prima vanuit CC.
Terug in Texas!

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 29 jul 2018, 11:42

Taos Pueblo hebben wij zonder rondleiding bezocht. Wij hebben lekker op eigen gelegenheid wat rondgelopen daar. Vonden wij voldoende en prettiger dan achter een gids aanlopen, maar anderen hebben misschien liever achtergrondinformatie.

DaisyT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DaisyT » 23 sep 2018, 23:01

In de Hill country is Luckenbach echt de moeite waard om te bezoeken. Texas is echt geweldig.

katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door katrienenluc » 24 sep 2018, 16:41

Hey Carolien

Wij hebben vorig jaar een deel van je route gedaan.
Misschien heb je wat aan onze blog.
Al onze hotels staan ook vermeld met hun directe link. Wij kiezen ook liever voor duurder, maar meer comfort :)
http://luka2017texas.blogspot.com/
Groeten, Katrien
1999 NY+Boston;2010 West ;2011 East ;2012 Mid-West ;2013 South ;(2014 Southwest);
2016 West , 2017 Texas, 2018 rondje LA, 2019 rondje NW , 2020 rondje NE

Afbeelding

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 29 sep 2018, 17:18

@Daisy T, dank je voor je tip, wij hebben nog 3 dagen in te vullen in Hill Country, dus dan komt Luckenbach zeker op ons lijstje.

@KatrienenLuc, ik ben dol op het lezen van blogs en ga daar morgen lekker even voor zitten, dus ook bedankt voor je tip!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 12 jan 2019, 14:49

Hoi Carolien, je gaat al bijna! Hoe is het nu met de planning? In Carlsbad hebben wij een leuke, kleine airbnb gevonden. Het gezin dat 'm verhuurt, heeft ook grotere huizen. Misschien ook nog wat voor Carlsbad ipv hotel in Artesia. En waar verblijven jullie in Santa Fe?

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 12 jan 2019, 15:28

Hoi Winterpark,

Mag ik weten welke B&B in Carlsbad?

Onze planning is klaar, de hotels zijn geboekt, een groot deel definitief, omdat het deze wel veel scheelt in de prijs. Nog 7 weken en dan vliegen we, ik kan niet wachten :).

En jullie?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

Carolien123
Amerikafan

Bericht door Carolien123 » 12 jan 2019, 15:40

Wij overnachten niet in Santa Fe, maar op een uur rijden en aan het eind van de dag rijden we nog richting Albequerque. Meestal zijn we de hele vakantie erg vroeg wakker, rond 5 a 6 uur. We vertrekken dan uiterlijk tussen 7 en 8 uit het hotel en dan is er in de gemiddelde stad niet erg veel te zien, dus rijden we een uurtje of zo, vandaar deze keus.

In de parken is het wel lekker om zo vroeg op te staan, dan zijn we bijna altijd alle drukte voor.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer