Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Na een bericht op het forum dat er goedkope tickets te krijgen waren richting Austin, ben ik ook snel gaan boeken. Texas zat wel in ons achterhoofd als de volgende vakantie, maar het was nog niet helemaal duidelijk wanneer (ik vraag me steeds af, hoe je zo verslaafd kunt raken aan het reizen naar Amerika :) ). Om te voorkomen dat topics door elkaar heen gaan lopen heb ik maar een eigen topic aangemaakt.

We vertrekken 7 maart tot 8 april 2019 richting Austin. Naast Texas en New Mexico willen we ook graag nog een keer richting New Orleans omdat we daar een eerdere vakantie vooral ziek zijn geweest en als we dan toch die kant uit gaan, maken we ook nog een bocht voor familie bezoek in Alabama.

Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:
1 do 7-mrt-19 Austin
2 vr 8-mrt-19 Dallas 213
3 za 9-mrt-19 Lawton 150
4 zo 10-mrt-19 Amarillo 240
5 ma 11-mrt-19 Santa Fe 320
6 di 12-mrt-19 Alamogordo 270
7 wo 13-mrt-19 Carlsbad 144
8 do 14-mrt-19 Big Bend NP 290
9 vr 15-mrt-19 Big Bend NP
10 za 16-mrt-19 Del Rio 250
11 zo 17-mrt-19 San Antonio 150
12 ma 18-mrt-19 Corpus Christie 143
13 di 19-mrt-19 Corpus Christie
14 wo 20-mrt-19 Victoria 85
15 do 21-mrt-19 Lake Jackson 108
16 vr 22-mrt-19 Nederland 145
17 za 23-mrt-19 Lafayette 172
18 zo 24-mrt-19 New Orleans 140
19 ma 25-mrt-19 New Orleans
20 di 26-mrt-19 Biloxi 90
21 wo 27-mrt-19
22 do 28-mrt-19
23 vr 29-mrt-19
24 za 30-mrt-19
25 zo 31-mrt-19
26 ma 1-apr-19 Memphis 216
27 di 2-apr-19 hotsprings 188
28 wo 3-apr-19 dallas 294
29 do 4-apr-19 dallas
30 vr 5-apr-19 Austin 213
31 za 6-apr-19 Austin
32 zo 7-apr-19 vliegtuig
33 ma 8-apr-19 thuis

De lege plekken gaan we richting onze familie.

We zijn gewend om in een redelijk tempo te reizen. We houden allebei van wandelen, maar we weten uit ervaring dat met een rolstoel met handbike, lang niet alle parken evenveel tijd kosten. Soms kun je alleen een blokje over een boardwalk en dan heb je echt tijd over.

Ik hoop dat jullie willen meekijken en commentaar geven!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Hans B »

Ik vind het een hele uitgebreide route en vraag me af of je het niet iets compacter moet houden.
Je geeft zelf al aan dat een van jullie in een rolstoel zit en je toch graag wat wil wandelen.
Zelf heb ik afgelopen voorjaar grote delen van jullie route gedaan.

Santa Fe heeft een erg mooie binnenstad waar je toch zeker een poosje zoet zult zijn.
White Sands bij Alamogordo super, heeft een korte wandeling rolstoel geschikt.
Carlsbad, bij ons bezoek was de lift stuk, maar die zal inmiddels hersteld zijn, echt fantastische grotten, een deel is rolstoel geschikt.
San Antonio vonden wij een mooie stad, maar wij hadden ook het geluk dat er festiviteiten waren, River Walk is lastig met trappen. de missions (the Alamo is er één van) zijn een bezoekje waard. Wij hebben veel gefietst, prima te doen, maar voor jullie niet denk ik.
Mocht je er langs rijden is Avery Island en de tabasco fabriek een bezoekje waard. Een maar eens een pittig tabasco ijsje.
Zeker niet vergeten een swamp tour te maken door de moerassen en langs krokodillen.
Dan heb je ook nog de antebellum huizen (Gone with the Wind).
Memphis is meer dan Graceland. Peabody Hotel, M.L. King, Mud Island, Sun Records.
en er is nog veel meer.

Dus die vijf 'loze' dagen zijn zo vol.
Succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door winterpark »

Je gaat in het begin wel heel snel! Ik denk dat ik er voor zou kiezen om gelijk van Austin naar Amarillo te rijden, of met één tussenstop in Fort Worth (ik vind het persoonlijk te lang, maar jij misschien niet). Wat is er in Lawton? Als je dat overslaat, heb je nog een extra dag om bijvoorbeeld in en rond Carlsbad door te brengen. Je hebt daar inderdaad mooie grotten en Guadalupe NP. Ook rond Amarillo is er nogal wat te zien.
Tussen Corpus Christi en New Orleans maak je heel veel stops. Misschien terugbrengen tot twee en een dag langer in New Orleans?
Wil je niet naar San Antonio? Is een ranch nog wat voor jullie eigenlijk, bijvoorbeeld in het gebied tussen Austin en San Antonio?

Zou je de reis trouwens met van en naar willen opschrijven? Leest wel prettiger.
Bijvoorbeeld:

Dag 1 Austin
Dag 2 Austin - Dallas
Dag 3 Dallas - Lawton
Dag 4 Lawton - Amarillo
etc
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Hans B schreef: Santa Fe heeft een erg mooie binnenstad waar je toch zeker een poosje zoet zult zijn.
White Sands bij Alamogordo super, heeft een korte wandeling rolstoel geschikt.
Carlsbad, bij ons bezoek was de lift stuk, maar die zal inmiddels hersteld zijn, echt fantastische grotten, een deel is rolstoel geschikt.
San Antonio vonden wij een mooie stad, maar wij hadden ook het geluk dat er festiviteiten waren, River Walk is lastig met trappen. de missions (the Alamo is er één van) zijn een bezoekje waard. Wij hebben veel gefietst, prima te doen, maar voor jullie niet denk ik.

Dus die vijf 'loze' dagen zijn zo vol.
Succes.
Beste Hans,

Bedankt voor je reactie. Het is echt een beetje puzzelen. Het stuk na Lafayette hebben we vorig jaar uitgebreid bezocht, inclusief Memphis, de plantages, Baton Rouge, swamptour etc.. dat is de reden om er nu relatief snel doorheen te rijden. De Tabasco fabriek hebben we niet bezocht, dus die gaat nu denk ik wel op de lijst. Die vijf dagen reizen we naar familie en die zorgen dat we ons geen moment vervelen. Alabama heeft veel onverwacht mooie plekken, die wat minder bekend zijn. Daar verheug ik me ook op.

Naast mijn rolstoel neem ik mijn handbike mee, die heeft elektrische ondersteuning en daarmee kan ik zonder laden 50 km fietsen. Ik heb in Amerika altijd veel bekijks want dat kennen ze daar niet, maar we komen wel overal waar we willen, tenzij de ondergrond echt niet geschikt is. Als voor andere mensen fietsen te doen is, is het voor mij niet echt een probleem verwacht ik.

Ik ben blij met je aanvullingen met betrekking tot White Sands, Carlsbad en San Antonio. Het geeft mij meer zicht op wat ik kan verwachten.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Dat was dubbel
Laatst gewijzigd door Carolien123 op 24 jul 2018, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

winterpark schreef:Je gaat in het begin wel heel snel! Ik denk dat ik er voor zou kiezen om gelijk van Austin naar Amarillo te rijden, of met één tussenstop in Fort Worth (ik vind het persoonlijk te lang, maar jij misschien niet). Wat is er in Lawton? Als je dat overslaat, heb je nog een extra dag om bijvoorbeeld in en rond Carlsbad door te brengen. Je hebt daar inderdaad mooie grotten en Guadalupe NP. Ook rond Amarillo is er nogal wat te zien.
Tussen Corpus Christi en New Orleans maak je heel veel stops. Misschien terugbrengen tot twee en een dag langer in New Orleans?
Wil je niet naar San Antonio? Is een ranch nog wat voor jullie eigenlijk, bijvoorbeeld in het gebied tussen Austin en San Antonio?

Zou je de reis trouwens met van en naar willen opschrijven? Leest wel prettiger.



etc
Dank je voor je reactie!

Het begin is inderdaad heel snel, dat heeft wel een reden. Wij hebben om te beginnen altijd een vreselijke jetlag, waar we moeilijk doorheen komen. We zijn dus echt heel vroeg wakker. De reden om Fort Worth (Dallas) twee keer te bezoeken is omdat we een grote kist mee moeten nemen voor mijn handbike. Die kist brengen we naar andere familie in Fort Worth. Verder doen we die dag nog wat boodschappen en dat is het dan wel. Daarna reizen we door, waarbij de kans groot is dat we al midden in de nacht in de auto zitten.

De reis van Fort Worth naar Amarillo was voor ons in een keer te lang. zijn echt teveel km's. We hadden het idee om dan maar wat eerder richting de Route 66 te rijden, daardoor kwam Lawton op het schema. Een dag extra inplannen rondom Carlsbad is wel een goed idee eigenlijk. Daar ga ik mee aan de slag.

San Antonio staat wel op het programma op dag 11. En over een ranch ben ik aan het nadenken. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan kan verwachten en of ik daar daadwerkelijk is zal kunnen, misschien dat iemand me daar iets meer over kan vertellen?

De hoeveelheid dagen aan de kust waren zo gepland omdat ik gehoord heb dat Padre Island National Seashore mooi was, ik heb dat even gewoon aangenomen en er ook nog niet heel goed naar gekeken. Bij Corpus Christie kun je met de auto op het strand las ik, dat betekent dat de ondergrond daar ook meestal hard genoeg is om met de fiets het strand op te gaan, dus ook een flinke wandeling langs de zee kunnen maken. Daarnaast staat Houston als stop tussen twee overnachtingen ook wel op de planning. Voor ons is twee dagen New Orleans wel genoeg, vorige reis zijn we er 3 nachten/4 dagen geweest.

Niets staat nog vast, ik ben erg aan het zoeken....

do 7-mrt-19 Amsterdam >> Austin TX
vr 8-mrt-19 Austin >> Fort Worth TX
za 9-mrt-19 Fort Worth >> Lawton OH
zo 10-mrt-19 Lawton >> Amarillo
ma 11-mrt-19 Amarillo >> Santa Fe
di 12-mrt-19 Santa Fee >> Alamogordo
wo 13-mrt-19 Alamogordo >> Carlsbad
do 14-mrt-19 Carlsbad >> Carlsbad
vr 15-mrt-19 Carlsbad >> Big Bend NP
za 16-mrt-19 Big Bend >> Big Bend NP
zo 17-mrt-19 Big Bend >> Del Rio
ma 18-mrt-19 Del Rio >> San Antonio
di 19-mrt-19 San Antonio >> Corpus Christie
wo 20-mrt-19 Corpus Christie >> Corpus Christie
do 21-mrt-19 Corpus Christie >> Victoria
vr 22-mrt-19 Victoria >> Lake Jackson
za 23-mrt-19 Lake Jackson >> Nederland
zo 24-mrt-19 Nederland >> Lafayette
ma 25-mrt-19 Lafayette >> New Orleans
di 26-mrt-19 New Orleans >> New Orleans
wo 27-mrt-19 New Orleans >> Biloxi
do 28-mrt-19
vr 29-mrt-19
za 30-mrt-19
zo 31-mrt-19
ma 1-apr-19 >> Memphis
di 2-apr-19 Memphis >> Hotsprings
wo 3-apr-19 Hotsprings >> Dallas/Fort Worth
do 4-apr-19 Dallas/Fort Worth >> Dallas/Fort Worth
vr 5-apr-19 Fort Worth >> Austin
za 6-apr-19 Austin >> Austin
zo 7-apr-19 Austin >> vliegtuig
ma 8-apr-19 thuis

Hopelijk is het zo beter leesbaar :)
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door winterpark »

Maar vind je het dan niet vervelend om telkens weer in- en uit te pakken in een hotel? Fort Worth - Amarillo is 4 uur rijden. Als je twee uur 's ochtends doet en twee 's middags is dat toch goed te doen? En dan heb je twee dagen rond Amarillo, bijv. voor Palo Duro Canyon op de volle dag.

Nog een tip (misschien ;)): Ik vond de hotels in Carlsbad dus echt helemaal niks en veel te duur. Blijkt te komen door een olieboom. Artesia ligt iets verder en heeft veel beter aanbod. Grappig: in het weekend is het goedkoper dan doordeweeks, door de olie :)

Ik bedoelde trouwens niet de dagen in Corpus Christi / daar in de buurt, dat lijkt me prima (Forumlid Ing vult die dagen in Corpus Christi in rond Port Aransas, schijnt heel leuk plaatje te zijn.). Maar dat stuk naar New Orleans, daar maak je vrij veel stops.
Ik zou zelf bijvoorbeeld - maar nogmaals, ik weet niet goed wat je er gaat doen in de buurt - liever Lake Jackson - Lafayette op één dag doen en dan een tussenstop in Nederland. Dan rij je dus twee uur, een tussenstop, en weer twee uur. Of is dit iets wat je gewoon echt niet wilt?

Oja, ik las in een ander topic dat Taos, in New Mexico, erg mooi is! Misschien past dat nog in het begin van je reis? Ik gebruik de website van Tioga Tours vaak wel voor inspiratie: https://tiogatours.nl/voorpret/beziensw ... xico/taos/

Laatste ding, je zegt dat je al in New Orleans/Memphis bent geweest. Is het dan wel de moeite waard om weer die kant op te gaan? Je zou ook bijv. een stukje meer richting het westen kunnen gaan, bijv. met Mesa Verde en een stukje New Mexico. Of is dat vanwege familiebezoek?
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

In en uitpakken is niet heel erg, dat doen we eigenlijk altijd wel. Ik pak altijd pakketjes en die hevel ik over uit de grote koffer naar de kleine koffertjes. En verder zijn het twee grote en twee kleine koffers naar de auto brengen, dat is meestal een keer lopen (ik heb gemakkelijk praten, want dat doet mijn man) . En dan de rolstoel en de handbike, maar die moeten toch mee.

Ik weet niet waarom maar als er 4 uur reizen op papier staat, komen wij daar echt helemaal nooit aan. Dat komt soms op meer dan het dubbele uit, mijn man wilt overal foto's van maken, we stappen vaak even uit om iets te bekijken, we nemen een alternatieve route die veel langer uitvalt, maar ook belangrijk aan het eind van de dag ben ik meestal echt helemaal kapot. Dan is reizen echt geen feestje meer voor mij, zeker aan het begin van een reis.

Nu ik nog een keer kijk vind ik Lawton eigenlijk helemaal niet ideaal, dat gaat nog wel veranderen, maar ik weet ook vrij zeker dat we niet helemaal naar Amarillo zullen rijden. Dan vertrekken we de volgende dag weer vroeg en hebben we ook nog een groot deel van de dag voor bijvoorbeeld Palo Duro Canyun. Dit schrijvend besef ik dat mijn rolstoel veel bepaald. Als ik op de website van Palo Duro State park kijk, dan kun je met de auto een mooie ronde rijden, waarschijnlijk bij het visitor centre genieten van prachtige uitzichten, misschien nog ergens een stukje wandelen, wat eigenlijk al niet helemaal geschikt is. Dus waar anderen een hele dag in een park zijn en een leuke trail lopen, is het voor ons vaak met een aantal uur en de highlights klaar, niet omdat wij er dan mee klaar zijn, maar omdat we dan gezien hebben wat er voor ons te zien was. Dat is jammer, maar ik wil die stukken die ik wel kan zien niet missen. Dus is het niet anders en soms komen we onverwacht prachtige dingen tegen.

Grappig dat jij ook de website van Tioga gebruikt voor inspiratie. Dat is ook waar wij, naast alle blogs, vaak onze tips vandaan halen.

De tip van Carlsbad ga ik zeker gebruiken, ik zoek meestal met een behoorlijke straal naar hotels. Artesia klinkt aantrekkelijk.

Wij zijn de vorige keer dat we die kant uit gingen, bij verre familie op bezoek geweest. Het waren mensen van onze leeftijd, waarmee zo'n speciale klik was, het voelde alsof we elkaar al jaren kenden. Sinds we terug zijn hebben we veel contact en we hebben heel veel zin om hun weer te ontmoeten. Zij willen eventueel ook richting New Orleans rijden, maar anders rijden wij richting Huntsville. Zij kennen in Alabama de stukken waar wij wel goed uit de voeten kunnen, waardoor we die dagen wel lange einden kunnen wandelen, op plaatsen die hier onbekend zijn, dat kan ook in een relatief klein en onbekend park.

Wat is voorpret toch een feestje!!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door winterpark »

Hoi Carolien, je hebt gelijk hoor, ik dacht daar even iets te positief over. Je neemt in praktijk toch nooit de allersnelste route en dat wil je niet eens want er is veel teveel moois te zien! :)

Ik las trouwens dat uit Decatur, wat naast Huntsville ligt waar jouw familie vandaan komt, de allerbeste bbq van Amerika komt. Weet niet meer precies waar het stond, maar dacht dat het deze was: http://bigbobgibson.com/

Ben je nog een beetje verder gekomen met het puzzelen?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Ing »

Hoi Carolien, leuk, ook jij een eigen topic!

Ik zou zelf aanraden;
- Dagje extra San Antonio of ergens in Hill Country verblijven?
- Wij willen bijvoorbeeld daar graag een wine tasting doen, dat schijnt goed te kunnen in de regio.
- Wij vonden de hotels in Corpus Christie/Port Aransas heel duur, maar de Days Inn Port Aransas is een goede deal volgens mij. Misschien voor jou ook een idee?

Ik zou die dagen die je over hebt vullen met her en der een dagje rust inbouwen. Zeker als je aangeeft dat lange afstanden en het reizen voor jou vermoeiend is. Bijvoorbeeld dagje in Hill Country, misschien extra dagje aan de kust?

Staat een swamp tour ook op de planning? (Neem aan dat er ook wel ADA tours zijn?) In het gebied rondom Lafayette is dat erg leuk.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Inmiddels twijfel ik over de route. Wat wil ik precies zien, hoe snel wil ik gaan, wil ik een week naar Alabama of is New Mexico, Texas and New Orleans genoeg.

IK ben druk bezig met jullie zeer gewaardeerde adviezen, het lezen van blogs, het verzamelen van informatie over de gebieden waar we heen gaan.

Normaal zoek ik eerst uit wat ik wil en ga ik daarna boeken, dit keer was Texas een vaag plan en moet het nu nog vorm krijgen, maar ik heb er heel zeker zin in!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door chippie777 »

Texas was een van onze mooiste usa reizen. Fantastische staat en Big Bend was prachtig. Zou zeker White Sands in NM proberen in te passen, vonden wij een geweldige ervaring. Wij reden vanuit Houston in een keer naar Fort Worth via verschillende route 66 highlights.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Hallo Chippie,

Je weblog had ik al gevonden en dat heb ik met plezier gelezen.

Ik merk dat ik nog erg aan het zoeken ben en reisverslagen zijn daarvoor erg fijn!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Ondertussen is het familiebezoek allemaal geregeld. En de route is nu voor ons overzichtelijker dan eerst. We maken wel een beetje een vreemde bocht, maar we wilden niet in de Springbreak in Big Bend NP zijn.

We gaan vanuit Austin eerst naar Dallas en dan richting Alabama. Vanaf 15 maart gaan het rondje Texas doen. De route ziet er nu als volgt uit:
15 maart Abbeville --> Houston
16 maart Houston --> San Antonio
17 maart San Antonio --> San Angelo
18 maart San Angelo --> Lubbock
19 maart Lubbock --> Amarillo
20 maart Amarillo --> Santa Fe
21 maart Santa Fe --> Albuquerque
22 maart Albuquerque --> Alamogordo
23 maart Alamogordo --> Artesia
24 maart Artesia --> Artesia
25 maart Artesia --> Alpine
26 maart Alpine --> Big Bend
27 maart Big Bend --> Big Bend
28 maart Big Bend --> Del Rio
29 maart Del Rio --> Corpus Christi
30 maart Corpus Christi --> Corpus Christi
31 maart Corpus Christi --> Corpus Christi
1 april Corpus Christi --> Victoria
2 april Victoria --> Hill country
3 april Hill country --> Fort Worth
4 april Fort Worth --> Fort Worth
5 april Fort Worth --> Austin
6 april Austin --> Austin
7 april Austin --> Austin
8 april thuis

Corpus Christi zal een van de plaatsen aan de zee zijn en de laatste drie dagen Austin ben ik nog niet helemaal zeker van. Het kan zijn dat daar ook nog iets zal veranderen.

Ik ben natuurlijk weer benieuwd naar jullie commentaar.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Ing »

Ik zou dag Austin inwisselen voor een dag Hill Country, verder lijkt het me een mooie reis!

Extra ruimte voor Alberquerque of Sante Fe lijkt me ook niet gek trouwens.

Stuk gebalanceerder nu je reis trouwens :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Ing schreef:Ik zou dag Austin inwisselen voor een dag Hill Country,
Dat gevoel heb ik ook. Maar ik moet nog even kijken waar ik die ga boeken.

Albuquerque en Santa Fe heb ik allebei een hele dag. Ik vind veel grotere steden in Amerika helemaal niet zo echt gezellig. Het centrum als het er al is, bestaat vaak voor een groot deel uit hoge flats, waar ik liever niet dan wel wil komen. De wat kleinere steden vind ik vaak wel gezellig. Daarom lijkt me dit eigenlijk wel voldoende. Maar als ik me vergis, kan ik nog altijd dingen omgooien :D

Ik ben druk bezig met het uitzoeken van hotels en het valt me op dat hotels met uitzondering van de omgeving van Big Bend NP redelijk betaalbaar zijn. Bij Big Bend twijfel ik tussen 1 of 2 nachten Chisos Lodge, ik vond Terlingua Ranch Lodge er ook wel leuk uitzien, ze hebben in ieder geval aangepaste kamers.

Het was echt even zoeken naar een goede route, ik ben blij dat jij ook zegt dat het wat meer gebalanceerd is.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Ing »

Sante Fe is juist geen grote stad met flats en hoogbouw, maar een gezellige stad met Mexicaanse invloeden! :)

Ik heb gelezen in andere verslagen dat de Chisos Lodge zeer de moeite is, meer dan die lodge in Terlingua. Ik weet niks over aangepaste kamers natuurlijk, maar lijkt me zeer de moeite om daar dus 2 nachten te zijn!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Ing schreef:Ik heb gelezen in andere verslagen dat de Chisos Lodge zeer de moeite is, meer dan die lodge in Terlingua. Ik weet niks over aangepaste kamers natuurlijk, maar lijkt me zeer de moeite om daar dus 2 nachten te zijn!
Dan ga ik bellen om te vragen hoe het daarmee zit!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door winterpark »

Heb je trouwens nog gekeken of Taos eventueel de moeite waard is? Ik vond bijvoorbeeld dit:
https://www.newmexico.org/nmmagazine/ar ... aos-79609/

En dit:

Rio Grande Gorge Bridge: Taos, Rio Grande Gorge Bridge De Rio Grande Gorge Bridge is een ijzeren boogconstructie die op een hoogte van 172 meter de Rio Grande-rivier overbrugt. Loop naar het midden van de brug voor een prachtig uitzicht op de kloof en de rivier. Wellicht zie je ook nog dikhoornschapen of adelaars. De brug ligt op zestien kilometer ten noordwesten van Taos.

Taos Pueblo: Taos Direct ten noorden van Taos ligt Taos Pueblo, een indianengemeenschap die geregistreerd staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. De pueblo bestaat uit meerlaagse adobewoningen die al meer dan 1.000 jaar bewoond worden. Tegen betaling kun je de locatie bezoeken en deelnemen aan een rondleiding. Controleer van tevoren of de pueblo geopend is: soms is er geen publiek toegestaan in verband met ceremoniële aangelegenheden.

In een oud seizoen van Project Runway zat een deelnemer uit die gemeenschap :D
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door chippie777 »

Ing schreef:
Ik heb gelezen in andere verslagen dat de Chisos Lodge zeer de moeite is, meer dan die lodge in Terlingua. Ik weet niks over aangepaste kamers natuurlijk, maar lijkt me zeer de moeite om daar dus 2 nachten te zijn!
Ik vind ze moeilijk te vergelijken. Chisos lodge ligt midden in het park. De locatie is geweldig! De Terlingua Lodge is veel mooier en luxer. Zwembad en goed restaurant. Voor ons een welkome overnachting na de Rodeway inn bij Carlsbad
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer