Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door winterpark »

Ik stuur je even een berichtje! Het is echt een huisje voor twee personen, maar zoals gezegd hebben ze meer. Of reizen jullie ook met zijn tweeën?

Wil je je route nog eens posten? Leuk om te zien! Wij hebben nog een paar dagen vastgeplakt aan de reis en blijven nu twee nachten in Santa Fe (tussen Amarillo en Carlsbad, zo uit mijn hoofd, route staat in mijn topic). Ik zit alleen nog een beetje te klooien met het begin en eind, overweeg nu om twee nachten Austin te doen en aan het eind twee nachten San Antonio, maar ik denk dat ik die knoop pas kort van te voren doorhak.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Heel herkenbaar, wij zijn ook ontzettend aan het rommelen geweest met onze route. Er zitten een aantal vreemde kronkels in deze keer :wink: . Maar die hebben allemaal wel een goede reden. Wij hebben als stelregel, aan het begin van de reis willen we echt een stukje rijden. We hebben dat wel eens anders gedaan en toen zaten we om 1 uur s'nacht klaarwakker te kijken en dan duurt de nacht echt nog wel lang. Een aantal weken geleden kregen we een wijziging in ons vluchtschema, waardoor voor ons de overstap in Philadelphia te kort zou zijn, hierdoor komen we in plaats van om 10 uur s'avonds om 4 uur s'middags aan. Wij overnachten dus niet in Austin, maar op drie kwartier rijden.

Ik heb overigens best onrust over de zaken die aan de grens met Mexico op dit moment spelen. Ik kan namelijk geen inschatting maken hoe erg het is en of het uit de hand kan lopen. Is het echt alleen een smal stuk bij de grens of moeten we rekening houden met meer dan dat?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet (woon in Houston) is er helemaal niets aan de hand wat dat betreft. Wij gaan in maart ook naar het grensgebied, ik maak me daar in elk geval (nog) niet druk om.
Terug in Texas!
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Hemmie, bedankt voor je reactie, dat stelt me gerust!!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Ellis71 »

@Carolien123 , Hoe is jullie reis geweest door Texas, ik ben benieuwd heb net alles zitten lezen.
Wij willen in mei komend jaar van Chicago naar Houston of Austin rijden, en daar hebben we 21 dagen voor uitgetrokken.
Ben benieuwd naar jullie ervaring met Texas.
Alvast bedankt.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Carolien123: Texas, New Mexico Maart/April 2019

Bericht door Carolien123 »

Ik heb er waanzinnig van genoten. Ik vond Texas prachtig.

Big Bend , White Sands, de stranden bij Padre Island, Carlsbad Caverns hebben veel indruk gemaakt. Maar ook de steden zoals Austin, Houston, Albuquerque en nog veel meer vond ik erg leuk om te bezoeken. Het was voor ons een goede mix tussen natuur en stadjes.

Wat ik vooral speciaal vond was de lange stukken waar niets was behalve een weg. De stilte en de rust.

Maar veel ligt niet op de route tussen Chicago en Houston, meer aan de westelijke kant van Texas. Van Chicago tot Houston kom je meer in andere staten dan Texas. Ik zou dan eerder kijken naar staten als Illinois, Tennessee, Alabama, Mississippi, Louisiana.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer