Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Goed, in september New England voor de boeg én kerstvakantie Orlando met familie, maar ... als je dankzij een hele lieve mede-forummer er achter komt dat je met British Airways voor 340 euro pp inclusief bagage naar Austin, Texas kunt vliegen in april, dan doe je dat toch gewoon? Denk ik? ;-)

Zaterdag 13 april vliegen we naar Austin, zaterdag 27 april vliegen we weer terug naar Amsterdam.
We houden van natuur en leuke plaatsjes, niet echt van grote steden. Steden zoals Dallas en Houston zijn dus niet per se aan ons besteed.

Ik heb nu dit.
Ik twijfel nog om op dag 15 van Midlands pas naar Austin te rijden, we vliegen rond 18.30 en Austin is toch een kleine stad. Of eventueel op dag 2 al van Austin naar San Antonio te rijden.
En of het niet teveel is in te weinig tijd.

dag 1 Amsterdam - Austin
dag 2 Austin
dag 3 Austin - San Antonio
dag 4 San Antonio - Del Rio
dag 5 Del Rio - Big Bend NP
dag 6 Big Bend NP
dag 7 Big Bend NP
dag 8 Big Bend NP - Carlsbad
dag 9 Carlsbad (Carlsbad Caverns, Guadulupe)
dag 10 Carlsbad - White Sands NM
dag 11 Whitesands - Roswell (aliens!) - Amarillo
dag 12 Amarillo (Palo Duro Canyon SP, Cadillac Ranch)
dag 13 Amarillo - Midland
dag 14 Midland - Austin
dag 15 Austin - Amsterdam
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Reis Winterpark - 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in April

Bericht door Bluebonnet »

Austin is inderdaad klein voor een grote stad, maar er is echt heel veel te doen. Ook rondom Austin, zeker in April als het mooi weer is om buiten te zijn. Zoals een wandeling over de campus van UT.

En Austin is aan de rand van Hill Country, mooiste stukje van Texas. Of je kan de andere kant op gaan, naar rechts op de kaart. Bijvoorbeeld een uitstapje naar de kleine stadjes vlakbij Austin. Garfield is een piepklein stadje vlakbij Austin. Is eigenlijk helemaal niets te doen. Maar in de bibliotheek zit een leuke diner met heel goed 'echt' Amerikaans eten.

Bastrop State Park is mooi om te zien. In 2011 was er een gigantische wildifre, en het is heel indrukwekkend om te zien hoe het park langzaamaan herstelt van die ramp. In Bastrop is er een klein museumpje met o.a. info over de Bastrop Complex Fire. En prachtige foto's van plaatselijke historische huizen.

En in Smithville is in April de Empty Bowl event. Je koopt een handgemaakte kom en kan die onbeperkt vullen bij de verschillende tafels. Heel gezellig omdat je met vreemden aan tafel zit en er heel veel vrijwilligers rondlopen die met liefde over hun stadje vertellen. Het is een belangrijke plaatselijke fundraiser en je hebt de kans om plaatselijke politici in het wild te zien.

Of omhoog op de kaart, naar de Inner Carverns.

Of tussen Austin en San Antonio naar Lockhart voor BBQ en een wandeling door het historische centrum.

In en rondom Austin is heel veel te doen, en het is een prachtig stukje Texas. Zeker de moeite waard om een paar dagen te blijven.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Thanks! Ik heb je advies te harte genomen om wat meer tijd door te brengen in Hill Country. Ook heb ik de volgorde van bezoek aan White Sands en Carlsbad omgedraaid.
Overigens zou ik makkelijk 3-4 weken kunnen vullen als ik alles zie en lees, maar helaas hebben we niet zoveel tijd.

Dan wordt het zo ongeveer. Ik twijfel nog over Del Rio, maar vind het stuk San Antonio - Big Bend wel heel erg lang.

dag 1 Amsterdam - Austin
dag 2 Austin - San Antonio
dag 3 San Antonio - Del Rio
dag 4 Del Rio - Big Bend NP
dag 5 Big Bend NP
dag 6 Big Bend NP (eventueel laatste nacht al in Alpine doorbrengen)
dag 7 Big Bend NP - White Sands
dag 8 White Sands - Carlsbad
dag 9 Carlsbad (Carlsbad Caverns, Guadulupe)
dag 10 Carlsbad - Roswell - Amarillo
dag 11 Amarillo (Palo Duro Canyon SP, Cadillac Ranch)
dag 12 Amarillo - Fredericksburg
dag 13 Fredericksburg (Enchanted Rock State)
dag 14 Fredericksburg - Austin
dag 15 Austin - Amsterdam
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door chippie777 »

Wij reden van big Bend naar San Marcos in een keer. Was een behoorlijk stuk maar goed te doen. Ondanks de aanrijding met een gier.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... an-marcos/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Chippie, toevallig heb ik vanochtend jouw hele verslag gelezen, haha. Iets met te vroeg wakker op zondagochtend. Ik moet daar even over nadenken, want vind het wel echt een behoorlijk stuk. Sowieso is deze reis voor ons doen veel rijden.

Voorlopig heb ik trouwens geen hotel in Carlsbad, maar in Artesia. Beter geprijsd, beter kwaliteit, dichterbij White Sands en erna weer dichterbij Roswell en erna Amarillo.
Laatst gewijzigd door winterpark op 22 jul 2018, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

Bedankt voor deze reuze tip!

Met twee personen voor 674, dat kun je niet laten lopen...

Dus ook wij gaan weer half maart tot half april!

Nu me weer lekker gaan verheugen op deze reis.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou ook in 1 ruk naar Big Bend rijden. Je bent nog vroeg op de reis (jetlag-> lekker vroeg vertrekken). Is een dagje "carren" maar niet onaangenaam. Je ervaart er de grote van Texas wel goed mee.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Ing »

Carolien123 schreef:Bedankt voor deze reuze tip!
Met twee personen voor 674, dat kun je niet laten lopen...
Dus ook wij gaan weer half maart tot half april!
Nu me weer lekker gaan verheugen op deze reis.
Wat goed dat er nog iemand gebruik heeft gemaakt van mijn tip! Texas: here we come!
Goh, een maand, dat heb je goed uitgezocht. Benieuwd naar je planning!

@chippie & @tipsy_1
Jullie raden aan om dus soms ruim 6/7 uur te rijden. Doen jullie dat vaker op reizen naar de VS, of alleen in Texas? Normaal gesproken zou ik het namelijk echt te lang vinden.. Benieuwd of misschien de ervaring daar anders is ivm snelheid etc?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

Ik heb nog helemaal geen enkel idee van een planning. Ik ben nog maar net terug uit Seattle en dit zat nog niet helemaal in de planning. Dit was een eigenlijk gewoon een kans die we niet konden laten liggen.

Gelukkig heb ik nog 8 maanden of zo om alle blogs en reisverslagen te lezen. Dus ik heb weer een goed doel voor de komende weken. En natuurlijk dit draadje goed volgen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

Ik probeer trouwens te vinden of de koffers gratis mee mogen, maar kan dat niet vinden. Iemand een idee waar ik het kan vinden?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Ing »

Waar heb je geboekt? Gewoon bij BA zelf?
Want staat het in je bevestigingsmail.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

De heenweg vliegen wij met America Online, daar is het niet helemaal duidelijk. Het staat in ieder geval niet eenduidig op de tickets. Ik wacht het wel even af, komt vast wel goed.

Volgens mij komen er voor ons wel kosten bij voor de bagage, maar dan nog is het te overzien lijkt me
Laatst gewijzigd door Carolien123 op 22 jul 2018, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij doen dat wel meer, langer rijden, als er afstand te overbruggen is. Wij vinden dat vaak de leukste dag van de reis, lekker rijden en rondkijken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Carolien123 schreef:De heenweg vliegen wij met America Online, daar is het niet helemaal duidelijk. Het staat in ieder geval niet eenduidig op de tickets. Ik wacht het wel even af, komt vast wel goed.

Volgens mij komen er voor ons wel kosten bij voor de bagage, maar dan nog is het te overzien lijkt me
Ook als je dat nog moet bijbetalen blijft het eigenlijk een geweldige prijs! Austin is toch vaak rond de 800, 900 euro :) Benieuwd naar jouw route!!!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

We puzzelen weer door....

Ik moet heel eerlijk zeggen dat we, maar vooral mijn man, niet enorme fans zijn van lang rijden. Dat maakt toch de keus om het stuk naar Big Bend op te breken, maar er toch drie nachten te slapen in de lodge.

Blijf ik puzzelen met het einde. Amarillo - Fredricksburg is lang, maar er lijkt niet zoveel spannends te zijn op die route. Anders misschien toch maar iets kiezen dat halverwege ligt.

dag 1 Amsterdam - Austin
dag 2 Austin - San Antonio
dag 3 San Antonio - Del Rio
dag 4 Del Rio - Big Bend NP
dag 5 Big Bend NP
dag 6 Big Bend NP
dag 7 Big Bend NP - Alpine (Marfa, alle gekke dorpjes daar in de buurt, en goede headstart om vroeg in White Sands te zijn)
dag 8 Alpine - White Sands
dag 9 White Sands - Artesia
dag 10 Artesia (Carlsbad Caverns, Guadulupe)
dag 11 Artesia - Roswell - Amarillo
dag 12 Amarillo (Palo Duro Canyon SP, Cadillac Ranch)
dag 13 Amarillo - Fredericksburg
dag 14 Fredericksburg (Enchanted Rock State) - Austin
dag 15 Austin - Amsterdam
Laatst gewijzigd door winterpark op 23 jul 2018, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

winterpark schreef: Ook als je dat nog moet bijbetalen blijft het eigenlijk een geweldige prijs! Austin is toch vaak rond de 800, 900 euro :) Benieuwd naar jouw route!!!
Onze route is voor mij nog echt een raadsel op dit moment. Ik twijfel deze keer heel erg tussen alles boeken en op de bonnefooi gaan, want dat heeft zeker ook zijn voordelen.

Mijn idee nu is via Dallas, richting Albuquerque, White Sands, Carlsbad, Big Bend, St Antonio, Corpus Christi, Houston, New Orleans en eventueel nog Huntsville (daar woont familie). Het nadeel hiervan is dat het wel heel erg veel km's zijn. Ik ben nog bezig met lezen en uitzoeken. Zowel jullie reis als die van Ing en de blogs van Chippie en Tipsy zijn een handige leidraad op dit moment.

We hebben nog flink wat maanden gelukkig dus nog wel even tijd, dat scheelt
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Wat jij beschr
Carolien123 schreef: Onze route is voor mij nog echt een raadsel op dit moment. Ik twijfel deze keer heel erg tussen alles boeken en op de bonnefooi gaan, want dat heeft zeker ook zijn voordelen.

Mijn idee nu is via Dallas, richting Albuquerque, White Sands, Carlsbad, Big Bend, St Antonio, Corpus Christi, Houston, New Orleans en eventueel nog Huntsville (daar woont familie). Het nadeel hiervan is dat het wel heel erg veel km's zijn. Ik ben nog bezig met lezen en uitzoeken. Zowel jullie reis als die van Ing en de blogs van Chippie en Tipsy zijn een handige leidraad op dit moment.

We hebben nog flink wat maanden gelukkig dus nog wel even tijd, dat scheelt
Het lijkt me wel haalbaar hoor, als je vanaf Austin / San Antonio richting Big Bend gaat, dan omhoog (White Sands/Albuquerque), naar Carlsbad, Amarillo, beneden naar Dallas, met 1 tussenstop naar New Orleans, en dan de kust volgen naar Corpus Christi en weer terug naar Austin. Volgens mij past dat prima in vier weken.

Houston schijnt trouwens niet echt een leuke stad te zijn (in vergelijking met Dallas/New Orleans/San Antonio/Austin).
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Carolien, als jullie naar Big Bend willen, kijken dan even goed naar de beschikbaarheid van de Chisos Lodge. Dat is de enige accommodatie in het park namelijk. Niet alle data in april waren meer beschikbaar.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door Carolien123 »

Pfff, de mogelijke data zitten gewoon allemaal vol. Ik denk dat ik toch maar iets gedetailleerder moet gaan plannen. Ik begreep zojuist dat in maart ook nog springbrake is, dus dat zal wel wat drukker zijn dan normaal.

Ik weet in ieder geval wat ik vanavond kan gaan doen :D
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: 2 weken Texas (en beetje New Mexico) in april.

Bericht door winterpark »

Carolien123 schreef:Pfff, de mogelijke data zitten gewoon allemaal vol. Ik denk dat ik toch maar iets gedetailleerder moet gaan plannen. Ik begreep zojuist dat in maart ook nog springbrake is, dus dat zal wel wat drukker zijn dan normaal.

Ik weet in ieder geval wat ik vanavond kan gaan doen :D
Je zou Big Bend ook tegen het einde kunnen doen. Ik zag dat 7 april t/m 9 april nog vrij was. Doe je erna Del Rio (of je rijdt in 1x door ;)), San Antonio en Austin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer