Reis leo1nie: 3 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
leo1nie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis leo1nie: 3 weken zuidwesten

Bericht door leo1nie » 04 jul 2018, 20:17

Hoi allemaal !
Van 2 september tot en met 21 september ga ik met mijn vriend naar USA. Ik had alles al gepland (allemaal hotels geboekt die je nog kan afzeggen), maar de laatste tijd gaven mensen wat feedback (te vol schema) waardoor ik toch wat ben gaan twijfelen. Misschien hebben jullie goede tips.
Wat me het aller mooist lijkt is yosemite, daarnaast wil ik graag naar monterey (aquarium) en disney (LA). En in palm springs heb ik een heeeel leuk hotel :-)
Verder nog belangrijk, we vliegen van en naar las vegas. En het schema mag niet al te vol zijn (wat het nu dus misschien wel een beetje is) i.v.m. de energiebalans van mn vriend. Vandaar dat ik bv na de vliegreis 3 nachten in hetzelfde hotel in las vegas had gepland (lekker chillen bij het zwembad). Daardoor rij ik ook het grootste deel alleen en wil ik dus niet elke dag mega super lang rijden.

Wat ik nu had gepland (maar mijn twijfel is dus vooral dat ik denk ik dingen moet skippen maar ik weet niet):
Dag 1 Las vegas (overnachting Las vegas)
Dag 2 Las vegas (overnachting LV)
Dag 3 Las Vegas ((overnachting LV)
Dag 4 Grand canyon (overnachting grand canyon)
Dag 5 Bryce (overnachting nabij Zion)
Dag 6 Zion (overnachting death valley)
Dag 7 Seqoia National Park (overnachting Visalia)
Dag 8 Yosemite NP (overnachting Visalia)
Dag 9 Yosemite NP (overnachting Visalia)
Dag 10 San Fransisco (overnachting SF)
Dag 11 Monterey (overnachting monterey)
Dag 12 langs de kust, moet nog opzoeken wat we daar kunnen doen :) (overnachting cambria)
Dag 13, 14, 15 Los angeles, dagje disney (overnachting Los angeles)
Dag 16, 17, 18 Palm springs (chillen, joshua park tree) (overnachting palm springs)

Ik hoor heeeel graag tips en adviezen! Alvast bedankt :)

Groetjes Leonie

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 3 weken

Bericht door ingrid1955 » 04 jul 2018, 21:05

hallo,

oei, dit is inderdaad niet doenbaar.

vanaf grand canyon naar bryce en zion, yosemite, san francisco ( 1 nacht !!!!) : is zeker geen vakantie.
van grand canyon south rim naar bryce canyon rijden en dan naar zion is trouwens bij manier van spreken onmogelijk.
En van Visalia naar SF rijden en daar dan 1 overnachting en terug verder : wat ga je dan gezien hebben van SF?
de vluchten zijn blijkbaar al geboekt , dus moet je terug naar las vegas. als je palm springs annuleert kan je in 1 dag van LA naar LV en dan kan je de uitgespaarde dagen gebruiken om van de vorige weken echte vakantieweken te maken. in her begin dagje minder LV levert ook een extra dag op.

Jacques

ingrid1955
Amerikakenner

Bericht door ingrid1955 » 04 jul 2018, 21:14

hallo,

een mogelijkheid ( als je de vluchten niet meer kan veranderen in heenvlucht naar LV en terugvlucht vanaf LA) :

dag 5 GC - Page
6 Page - Bryce
7 Bryce - Zion
8 en 9 : rijdagen naar Yosemite
10 : Yosemite
11 : yosemite - sf
12 sf
13 en 14 : kustroute naar LA
15 16 17 : los angeles
18 terug naar LV

een disneyfan : YES ! Vergeet vooral niet een avondje Disney, met die formidabele show aan het meer en onmiddellijk daarna het vuurwerk. Onvergetelijk.

van 2 tot 21 september :wat bedoel je daar juist mee ?

Jacques

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 04 jul 2018, 22:22

Dit is inderdaad verre van doenbaar. In je schema eindig je ook niet in Vegas en toch vlieg je van daaruit terug ?

Het idee om de eerste dagen in Vegas te blijven lijkt me al niet zo slim. Door het tijdsverschil ben je net vroeg wakker en dan maak je winst door direct verder te trekken. Ik zou zelf ook veel liever op het einde nog enkele dagen in Vegas zitten om te chillen.

Ik vraag me af of je deze zaken wel op kaart hebt bekeken.

Grand Canyon naar Bryce en dan overnachten nabij Zion is meer dan 6 uur rijden. Waar ga je dan nog iets van zien die dag zonder stikkapot te zijn.
Zion - Death Valley is ook 5 uur rijden, je hebt dus ook voor Zion amper tijd
Death Valley - Visalia is opnieuw 5 uur rijden en dan zit je nog absoluut niet in Sequoia. Je neemt hier ook niet de meest interessante route.
Yosemite bezoeken vanuit Visalia en dan ook terugkeren is gekkenwerk. Het is 3 uur enkele rit, dus 6 uur heen en terug.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 jul 2018, 22:40

Kijk eens naar de voorbeeldroute, en bekijk de reistijden eens op googlemaps. Neem dan niet de naam van het park maar voor bijvoorbeeld Yosemite vul je het beste Yosemite Village in. Voor Sequoia kun je bijvoorbeeld General Sherman Tree invullen.
Dan zie je dat Visalia niet realistisch is voor een bezoek aan Yosemite.
Je mist ook de Tioga Pass met jullie route.
Hoeveel dagen heb je precies? Eindig je in Las Vegas?
Je schrijft je route het beste uit in de van/naar vorm per dag.
Dus zo:

Dag 3 Las Vegas ((overnachting LV)
Dag 4 Las Vegas - Grand canyon Village
Dag 5 Grand Canyon - Bryce - Zion (overnachting nabij Zion)
Dag 6 Zion - death valley
Dag 7 Death Valley - Sequoia National Park - Visalia
etc.
Geen lange dagen? Kijk bijvoorbeeld eens hier voor de route op dag 7. Hoe wil je dan iets van Sequoia zien?
Vergeet sequoia en bekijk de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite.
Zijn de dagen Palm Springs een must? En die dagen in Las Vegas? Zo ja, schrap dan een deel van de route, want anders is het niet haalbaar.

Marianne

Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutch Dunes » 05 jul 2018, 06:54

Welkom op het forum.

Dit is inderdaad niet goed voor jullie energie balans. Vergeet Visalia en Sequoia NP, dat gaat echt niet werken.
Bewaar de relaxdagen in LV tot het einde van de reis: door het tijdsverschil met Europa zijn de meeste bezoekers na aankomst in de VS de eerste dagen vroeg wakker, dat kun je benutten door vroeg op pad te gaan naar de volgende bestemming.

Rekening houdend met jullie wensen, heb ik deze route even snel in elkaar geflanst:

2 sep. Thuis - Las Vegas
3 sep. LV - Grand Canyon NP
4 sep. GC - Page
5 sep. Page - Bryce Canyon NP
6 sep. Bryce Canyon - Zion NP
7 sep. Zion - Furnace Creek ( Death Valley NP)
8 sep. Furnace Creek - Mammoth Lakes
9 sep. Mammoth Lakes - Yosemite Valley
10 sep. Yosemite NP
11 sep. Yosemite - San Francisco
12 sep. SF
13 sep. SF - Monterey
14 sep. Monterey - Cambria
15 sep. Cambria - Los Angeles
16 sep. LA
17 sep. LA - Palm Springs
18 sep. Palm Springs - Las Vegas
19 sep. LV
20 sep. LV
21 sep. LV - Huis

Natuurlijk kun je hier en daar nog wat schuiven.

Veel plezier met de voorbereiding!

Dirk

leo1nie
Amerika-ontdekker

Bericht door leo1nie » 05 jul 2018, 07:35

Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik had wel alles op google maps al bekeken, maar heb inderdaad random "yosemite NP" gedaan zonder een precieze plek bijvoorbeeld. Ik ga even kijken naar alles wat jullie hebben opgeschreven, bedankt!
Ik denk er aan om misschien SF te laten vallen (trekt me niet zo aan) en van yosemite gelijk door naar monterey. En om misschien te starten met de westkant (dus van LV eerst richting yosemite) en als het dan inderdaad te vol blijkt moeten we de oost kant (Grand, bryce, zion) skippen en misschien ooit nog eens doen. Alle hotels zijn toch annuleerbaar, dus dat zou ook een optie zijn.

Dirk: Ik ben erg blij met je schema, zit het nu even te bekijken allemaal. Enige wat dan mist is Seqoia (zou mooi zijn die reusachtige bomen mee te kunnen pakken), maar ik zie als ik zoek op tree sherman (tip hierboven) dat dat erg ongunstig ligt op deze route. Heb je nog tips daarover? Is er misschien ergens anders nog een kleinere variant te vinden o.i.d.?

Dutch Dunes
Amerikafan

Re: Reis leo1nie: 3 weken zuidwesten

Bericht door Dutch Dunes » 05 jul 2018, 10:38

Als het je puur om de sequoiabomen gaat dan kun je die, zoals Marianne al schreef, ook bekijken in Mariposa Grove in Yosemite NP. Wil je echt naar Sequoia NP, dan zou ik daar minimaal één volle dag voor gebruiken met twee overnachtingen in het park of vlakbij, in bijvoorbeeld Three Rivers. In dat geval moet je wat anders van je planning schrappen, anders is het niet te doen vind ik persoonlijk.

Dirk

leo1nie
Amerika-ontdekker

Bericht door leo1nie » 06 jul 2018, 08:24

Aan de hand van al jullie info heb ik een nieuw schema gemaakt, wat hopelijk meer haalbaar is :) Ik overweeg om nog een dagje chillen aan het einde (palm springs) er af te halen en ergens de eerste week een extra dag te nemen ergens, vooral om te relaxen, is voor mijn vriend wel zo fijn. Jammer alleen dat daar allemaal kortere reistijden zijn dus dat je het dan het minst "nodig hebt". Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag! Ik heb SF er bewust uit gelaten, de stad trok me niet zo en het leverde weer een dag op :-)

2 sept aankomst, chillen in Las Vegas, overnachten in LV
3 sept Chillen LV, einde vd dag rijden naar GC (4.5 uur) + daar slapen
4 sept bezichtigen GC (vroeg) + rijden naar Page (2.5 uur) + daar slapen
5 sept bezichtigen Page (antelope canyon, horseshoe bend) + rijden naar Bryce (2,5 uur) + daar slapen
6 sept Bryce bezoeken + rijden naar Zion (2 uur) + daar slapen
7 sept Zion bezoeken + rijden naar een plek een beetje in de buurt van dante's view death valley (4,5 uur) en daar slapen
8 sept Death valley bezoeken + rijden naar mammoth lakes (4,5 uur incl rijden door death valley)
9 sept Mammoth lakes bezoeken + rijden naar Yosemite NP via tioga pass (2 uur)
10 sept Yosemite (tunnel view, glacier point, swinging bridge, lower falls mariposa grove,)
11 sept Rijden naar monterey (4 uur) + daar slapen
12 sept Monterey Aquarium + dorpje bekijken + rijden zoveel mogelijk over H1 (4.5 uur) langs kust naar santa maria (ergens in de buurt)
13 sept Rijden naar LA (2,5 uur)
14 sept LA (bezichtigen)
15 sept LA (Disney) + doorrijden naar Palm Springs (1,5 uur)
16 sept Palm springs (joshua tree)
17 sept palm springs
18 sept Palm Springs, rijden naar LV (4 uur)
19 sept LV (red rock canyon als we zin hebben of alpaca farm :clap: )
20 sept LV (cirque du soleil)
21 sept LV (vliegen)

ingrid1955
Amerikakenner

Bericht door ingrid1955 » 06 jul 2018, 09:56

hallo,

hou er wel rekening mee dat de zon om 18u45 ondergaat en dat de rijtijden die je geeft echte ,,rijtijden" zijn. Dus als je tussen LV en de GC de Hooverdam even wil bezichtingen, even wil proeven van Route 66, eens wat drinken/eten/tanken, en je de zonsondergang wil meemaken aan de GC dan moet je al kort na de middag in LV vertrekken en niet ,,einde van de dag". Idem voor de andere verplaatsingen, rijden in het donker is denk ik niet de bedoeling : je ziet niks en in tegenstelling met nederland en belgie is het daar wel echt donker.

Je mist wel Disney by night.
LA bezichtigen zal je toch wat moeten plannen, ook wegens files en de grootte van LA dat eigenlijk niet echt een stad is maar meer een streek.

Als ik zou mogen kiezen tussen San Francisco en Palm Springs, SF is echt wel een toffe stad.

Jacques

leo1nie
Amerika-ontdekker

Bericht door leo1nie » 06 jul 2018, 10:41

Dat is een goede tip jacques, ik dacht juist aan in de ochtend iets bezoeken is fijn ivm de drukte en de temperatuur, dus dan is 's avonds rijden handig, maar als het inderdaad echt donker is, is dat niet zo fijn. Ga er nog eens naar kijken!

Dutch Dunes
Amerikafan

Bericht door Dutch Dunes » 06 jul 2018, 10:51

Houd in LA inderdaad rekening met het verkeer. In de spits ben je zomaar 2,5 uur onderweg van Anaheim naar Palm Springs.

Dirk

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 06 jul 2018, 11:27

In de spits kan je daar ook zomaar 3,5/4u mee kwijt zijn....

Ik zou persoonlijk wat meer tijd op je route nemen,
Maar als ik dan toch echt iets niet over zou slaan is het SF. Zeker als je er toch in de buurt komt. Dan zou ik eerder de volle dag Palm Springs daarvoor inleveren.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 jul 2018, 13:09

Ik heb geen idee wat er met een energiebalans wordt bedoeld (anders dan het innemen en verbruiken van calorieën) dus ik heb geen idee in hoeverre dat je route en indeling zou moeten bepalen.
Liever eerdere dagen op 1 plek en dan wat langere reistijden of minder lange dagen in de auto? En willen en kunnen jullie ook wandelen?
Ik zou zelf Palm Springs vergeten en in een keer van LA naar LV rijden. Dan kun je op veel plekken een extra dag plannen.

De Lower Falls in Yosemite kun je wel van je lijst halen; die zal droog staan dan.
Willen jullie niet naar de Mariposa Grove?
leo1nie schreef:Dat is een goede tip jacques, ik dacht juist aan in de ochtend iets bezoeken is fijn ivm de drukte en de temperatuur, dus dan is 's avonds rijden handig, maar als het inderdaad echt donker is, is dat niet zo fijn. Ga er nog eens naar kijken!
Het is niet gek om de ochtend te gebruiken om iets te beozeken, maar je kunt dan toch 's middags rijden?

Marianne

Dutch Dunes
Amerikafan

Bericht door Dutch Dunes » 06 jul 2018, 13:42

Mariposa Grove staat erbij op 10 september. :wink:

leo1nie
Amerika-ontdekker

Bericht door leo1nie » 06 jul 2018, 20:06

Marianne; door chemokuren een erg verstoorde prikkelverwerking en als gevolg daarvan snel vermoeid, vooral door te veel indrukken, te veel alert moeten zijn (zoals door autorijden, maar ook meerijden, nieuwe steden bezoeken, enz). Dus aan de ene kant tussendoor een dagje niks nodig hebben (maar dat gaat sowieso lastig worden), en aan de andere kant aan het einde wat moeten uitrusten. Zoiets. Wandelen an sich dus geen probleem!
En mbt dat middag rijden. Na alle reacties boven had ik een beetje het gevoel dat een ochtend dingen bezoeken/bekijken eigenlijk niet genoeg was en dat dat de hele dag kost en dus dacht ik 's avonds rijden. En soms zal dat misschien zo zzijn, maar vast niet altijd. Tnx! :)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 jul 2018, 21:13

Dirk & Linda schreef:Mariposa Grove staat erbij op 10 september. :wink:
Even gemist. :oops:
Wel goed om even naar de indeling te kijken. Afhankelijk van waar je overnacht is het wellicht beter om de Mariposa Grove te doen op de dag dat je van Yosemite naar Monterey (of SF) rijdt.

Als er regelmatig rust nodig is en wandelen geen probleem is, lijkt het me niet gek om de route wat kleiner te maken en meer tijd per park/stad uit te trekken.
In september zou ik voor een rondje met Zion, Bryce etc kiezen, en misschien nog naar LA en Death Valley.
Als Yosemite echt een must is kun je ook een rondje doen met DV, Yosemite, Sequoia, SF, kust, LA en Palm Springs.

Hoe dan ook: hak zo snel mogelijk de knoop door, want dan kun je naar accommodatie gaan kijken.

Marianne

Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA » 07 jul 2018, 09:20

Rekening houdende met de beperkte hoeveelheid energie, zou ik in het begin(na een weekje ofzo) een extra rustdag inplannen. Je hebt behoorlijk volle dagen en bent elke dag op pad waardoor je ontzettend veel indrukken opdoet. Het is dan juist goed even een dagje te hebben waarop niets moet, je wat energie op kan doen en indrukken kan verwerken.

Het gevaar bestaat nu dat je maar doorgaat en dat je vriend na een weekje zo moe is dat hij er verder niet meer van kan genieten. My 2 cents...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer