Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Shopelle30 »

Beste allemaal,

Binnenkort vertrekken wij dan ook naar Amerika! Een droom die uit komt.

Onze route:
San Fransisco, Santa Cruz, Cambria, Los Angeles, Lake Havasu, Grand Canyon, Las Vegas, Mommoth Lakes, Sonora, Santa Clara, San Fransisco.

Mochten er dingen zijn die we vooral niet moeten vergeten tijdens deze reis, dan hoor ik het heel graag! Elke tip is er één.

Ik ben zelf op zoek naar tips voor een trail. Welke trail raden jullie aan in de Grand Canyon of Yosemite Park?
Is het een aanrader om naar en Sequoia park te gaan en Yosemite of is Yosemite voldoende?

Walmart - Wanneer je van San Francisco richting Santa Cruz vertrekt kom je via het kaartje geen Walmart tegen. Iemand een tip voor een Walmart zonder veel om te hoeven rijden?

Een andere vraag: ik wil de navigatie gaan bedienen via Google Maps en dan een bundel aanvragen van Tele2 voor Amerika. Is dit een handige set? Ik lees ook wel dat er mensen dan nog geen bereik hebben.. Dat levert natuurlijk alleen maar stress op.. dus wil liever het zekere voor het onzekere nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een overzicht van wandelingen per park kun je eens op mijn wandelsite kijken. Als je je route eens per dag uitschrijft is het duidelijker te zien hoeveel tijd je overal hebt, en welke trails je overal zou kunnen doen. Nu lijk het alsof je nauwelijks tijd hebt voor Yosemite. Heb je 1 nacht in Mammoth Lakes en 1 nacht in Sonora?
Heb je wel tijd om ook naar sequoia te gaan? Ik neem aan dat je je accommodatie al vast hebt liggen als je binnenkort vertrekt?

Voor navigatie kun je een gratis app zoals Here we go downloaden. Je hebt geen data nodig daarvoor.
Ik zou trouwens sowieso niet gaan stressen; er zijn maar weinig wegen in het zuidwesten en er staan ook overal borden. Koop ook een kaart, als je hier al een Hallwag nr 5 of een randMcNally Roadatlas koopt kun je alvast eens kijken welke wegen je wilt nemen.

Waarom wil je naar een Walmart? Er zijn heel veel supermarkten, ik zou niet omrijden voor een Walmart. Of ga wat later in de reis naar een Walmart, als het wel op de route ligt.

Marianne
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trail

Bericht door Shopelle30 »

Hallo Marianne,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ik wil graag een koelbox kopen; haha! Maar wellicht zijn er genoeg andere winkels waar je deze kan kopen?

Ik zal de route specificeren;
- dag 1 San Fransisco
- dag 2 San Fransisco
- dag 3 Santa Cruz
- dag 4 Santa Cruz
- dag 5 Cambria
- dag 6 Los Angeles
- dag 7 Lake Havasu
- dag 8 Grand Canyon
- dag 9 Las Vegas
- dag 10 Las Vegas
- dag 11 Mammoth Lakes
- dag 12 Mammoth Lakes
- dag 13 Sonora
- dag 14 Santa Clara
- dag 15 vroeg vertrek richting NL.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Een koelbox kun je overal wel kopen, ook bij benzinestations bijvoorbeeld.
Je hebt niet veel tijd overal, ruimte voor Sequoia NP is er helemaal niet. En zelfs voor de sequoia's in Yosemite heb je geen tijd met deze overnachtingen. Is het via een reisbureau geboekt of kun je nog iets aanpassen?
Vanuit Mammoth Lakes kun je wel naar Yosemite maar zelfs het Tuolumne Meadows-deel is al en behoorlijk eind rijden. Dat betekent dat je de vallei en eventueel Glacier Point moet bezoeken op de dag dat je van Mammoth Lakes naar Sonora rijdt. Dat geeft je weinig tijd voor het park.
Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor wandelingen in Yosemite. En kijk eens op de kaart van het park op www.nps.gov/yose, dan heb je een idee waar alles ligt. Met Googlemaps kun je de afstanden en reistijden bekijken.

In de GC is het mooi om een stuk naar beneden te lopen. Het mooiste daarvoor vind ik de South Kaibab Trail.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor GC : South Kaibab Trail is het trail waarbij je het vlugst machtige panorama's krijgt van de canyon. Best zo vroeg mogelijk doen ( zonsopgang?), heel heel weinig schaduw en dus heel heel warm.Bright Angel Trail ligt meer in een inham. Voordeel is dat je na 1,5 mile water is. Als je een lange wandeling wil maken kan je tot Indian Springs afdalen, picnicske en terug omhoog. Wel niet te onderschatten, aan het trailhead van Bright Angel zie je geregeld halve lijken boven komen.

voor Yosemite is er meer keuze. Eventueel Mist trail, met watervallen. Twee korte wandelingen die vanaf hetzelfde trailhead beginnen zijn taft point en sentinel dome, schitterende wandelingen hoog boven de vallei, en daarna kan je verder rijden naar Glacier Point.

Over al deze wandelingen vind je heel makkelijk veel info op het internet.

Jacques
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Trail

Bericht door Shopelle30 »

Hallo Marianne,

Het is via een reisbureau geboekt en samen hebben we goed gekeken naar de reis en onze wensen. Helaas was niet alles meer beschikbaar dus vandaar deze keuze. Bedankt voor je tips. Ik ga even kijken naar Glaceer Point en South Kaibab Trail.
---------
Hallo Jacques,
Heb jij ook ervaring met een Trail waarbij je een gedeelte van t traject een bus kan nemen bij start of juist het midden van de route?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt bij de Grand Canyon de bus naar Hermit's Rest nemen en op divers plaatsen uitstappen.
Bekijk daarvoor het krantje dat je bij de ingang van het park krijgt. Of kijk eens hier of op mijn wandelsite.
Ook bij Bryce zou je met de shuttlebus een aantal viewpoints kunnen doen, en ook van de ene bushalte naar de andere kunnen lopen.
In Yosemite en Zion heb je wel een shuttlebus, maar daarmee kom je naar het begin van een trail; je moet dan meestal weer terug naar het beginpunt.

Marianne
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Inge »

Bij de Grand Canyon kan je de Hermits Rest shuttlebusroute nemen en onderweg hier en daar uitstappen om een stukje te wandelen. Als ik het me goed herinner stopt hij op de heenweg overal en op de terugweg bij enkele punten. Wij deden hem in omgekeerde volgorde. Eerst helemaal mee naar het eindpunt en vanaf daar terugwandelen. Als je dan op een gegeven moment geen puf meer hebt in de hitte, kan je weer de bus nemen. (Als je zoals wij achterstevoren begint, dan moet je dan misschien dus wel eerst weer mee naar het eindpunt of geluk hebben dat je net bij een busstop van de terugweg bent). Het voordeel hiervan was, dat de meeste mensen juist op het stuk wandelen dat het dichtst bij de village is, waardoor het wandelen vanaf het eindpunt terug een stuk rustiger was. Hierdoor loop je regelmatig even alleen langs de Grand Canyon.

Voor Yosemite heb je geen tijd voor een bus/wandeling. In de valley rijden uiteraard wel bussen aangezien je daar op veel stukken niet zelf met de auto mag rijden. Maar dit kost uiteraard ook weer tijd.
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Shopelle30 »

Marianne en Inge bedankt voor jullie reactie.
Wij gaan in de Grand Canyon een route doen met shuttle bus en ik heb gekeken waar je kan staan voor een zonsopgang op ondergang.
Yosemite ben ik nog aan het uitzoeken. Ik zou het super gaaf vinden om een stukje te lopen naast de waterval, maar ik denk dat dit niet kan (tenminste, ik denk dat je direct aan een lange wandelroute zit, wat me overigens leuk lijkt, maar tijdrovend)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Martin & Marianne »

Shopelle30 schreef:naast de waterval
De waterval? Welke bedoel je?
Je kunt naar de Bridalveil Fall lopen; dat is maar een heel klein stukje.
Of je doet een stuk van de Mist Trail; je kunt dan tot aan de onderkant van de Vernall Fall lopen, of nog een stuk verder, langs de waterval.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar de Yosemite Falls zal dan waarschijnlijk al droog staan.

Marianne
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Shopelle30 »

Ik denk er inderdaad aan om een stuk van de Mist Trail te lopen. Is het begin te bereiken met de shuttle bus of met de auto?

En inderdaad maar even afwachten of het nu wel te bereiken is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Martin & Marianne »

De Mist Trail begint bij happy Isles, shuttlebus halte 16. Zie mijn wandelsite bij Vernal Fall.
Als je naar de vallei gaat kun je het beste je auto meteen parkeren en verder alles met de shuttlebus doen.
Kijk hier voor een kaart van de vallei en hier onderaan een kaartje voor de route van de shuttlebus.

Wanneer ben je er? De vallei is nu gesloten in verband met de brand. Naar verwachting gaat het 3 augustus weer open.
De Mariposa Grove is voorlopig gesloten. Zie hier voor meer informatie.

Marianne
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Shopelle30 »

Even een andere vraag:
Ik zet mijn routes momenteel in google maps.
Kan ik er vanuit gaan dat ik wanneer ik de kaart offline heb gedownload ik de route kan volgen in Amerika.
Heeft iemand hier ervaring mee?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door tomhster »

Het kan, maar ik blijf het een noodoplossing vinden. Bij de Best buy of Walmart koop je voor zes tientjes een Garmin met heel Amerika er op voorgeïnstalleerd. Niet afhankelijk van internet, de status van je telefoonbatterij, enzovoort. Ik vind dat er niks boven het gebruiksgemak van een navigatie aan je voorruit gaat.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Heather »

Wij hebben gans onze rondreis gebruik gemaakt van Google Maps en dit zonder problemen. We hadden zelfs een gps meegekregen van onze nonkel die we eerst in Minneapolis bezocht hebben maar die is op geen enkel moment gebruikt. Gewoon thuis op voorhand de plaatsen waar je naartoe gaat downloaden of het kan zelfs ook al als je in Amerika bent en Wi-Fi hebt.
Wij hadden voor de zekerheid ook de app Here We Go geînstalleerd en de kaarten van Amerika gedownload maar ook die app heb ik niet moeten gebruiken. Google Maps heeft ons absoluut niet in de steek gelaten. Gewoon zorgen dat je een adapter koopt om je gsm in de auto te kunnen monteren. En terwijl je rijdt kan je je gsm opladen. Hier moet je je verder geen zorgen over maken.
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Shopelle30 »

Wij hebben inderdaad beide. We hebben een Tom Tom en we hebben via Google Maps alle routes gemaakt.

Deze routes hebben we gedeeld middels een kaart en dit is een link. Deze link is natuurlijk niet te openen zonder Wifi. Maar deze link heb ik wel nodig om van A naar B te komen.
Misschien een stomme vraag maar hoe kan je dan deze route gebruiken?

Mijn eigen oplossing is:
Kaart offline downloaden en dan kom ik even niet verder. Iemand die mij kan helpen?

Tom Tom neem ik mee voor achter de hand omdat ik zelf via Google Maps de adressen etc. makkelijker kan invoeren.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Heather »

Ik heb gewoon mijn route van dag 1 in Google Maps ingegeven en dan die route offline gedownload en dan voor dag 2 idem.
Als je dan in Amerika die route opnieuw ingeeft krijg je ze op je scherm. Je moet wel opletten dat je de kaarten (routes) opnieuw update als je reis nog meer dan 1 maand duurt. Dit kan je zien als je bij Google Maps links boven op die horizontale streepjes klikt en dan naar offline kaarten gaat. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Dat van die link is me onbekend.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je toch een TomTom hebt, waarom gebruik je die dan niet?
Heb je speciale routes uitgezocht, of neem je gewoon de snelste route?
Je zult op de meeste wegen geen navigatie nodig hebben, alleen in de steden is het handig, In de parken kun je het beste de kaart van het park gebruiken, die krijg je bij de ingang.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Shopelle30: tips gevraagd, o.a. over trails.

Bericht door Mrvanilla »

Ik snap het probleem niet zo. Welke vorm van navigatie je ook gebruikt, het is toch een extreem minimale inspanning om dat op de ochtend zelf nogmaals in te voeren?

Zoals gezegd werkt Google Maps prima offline, kost geen data en de mappen zijn uiterst up to date (er is een reden dat -vrijwel- iedereen Google Maps gebruikt voor het plannen van routes). Je kunt daar ook POI's zoals 'Bridalveil Falls' intoetsen, iets wat met een TomTom volgens mij niet gaat.

Je kunt routes van te voren 'klaar' zetten, maar persoonlijk zou ik dat lekker doen als je daar bent en ook daadwerkelijk weet wat je die dag precies gaat doen. Zaken kunnen veranderen, plannen wijzigen, wegen kunnen dicht zijn etc.

Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken, je komt heus waar je moet wezen! :wink:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer