Reis Anneke001973: schema juli zomer 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Anneke001973: schema juli zomer 2019

Bericht door Anneke001973 » 01 jul 2018, 21:59

Wij (gezin met 4 tieners tussen 16 en 20) zijn begonnen met het plannen van onze USA trip in 2019, juli, pal hoogseizoen dus. We beginnen er goed vroeg aan, om hopelijk interessante tarieven te kunnen bemachtigen. De vluchten hopen we ergens in augustus te kunnen vastleggen. Ik en mijn man hebben al een min of meer gelijkaardige trip gedaan enkele jaren geleden maar het is toch anders met kinderen. Indien er suggesties/tips zijn, zeker welkom aub.
Nog een vraag ivm logies (vooral in LA omdat we daar enkele nachten verblijven), AirBnB is dat aan te raden, is dit goedkoper dan een hotel? Totaal geen ervaring mee.
Qua logies, we zijn niet veeleisend: proper, zwembad en parking.
Ik heb vandaag een huurwagen gevonden, een van voor 12 personen, kwestie van voldoende ruimte te hebben voor bagage en frigobox, eur 790 dus dat is onder het vooropgestelde budget (meevaller dus)
Prijs is goed omdat pickup en drop off zelfde airport is, vandaar dus op het einde ook terug naar LA rijden.
Indien de vluchtprijs mee valt, dan is eindigen in Phoenix (na Grand Canyon ) ook wel een optie denk ik?
onze route:
Dag1 : AMS of BRU naar Los Angeles
dag2: Los Angeles (hier zouden we 2 dagen een hop on hop off bus willen nemen om zo het meeste te kunnen zien Hollywood, Santa Monica enz)
dag 3: Los Angeles
dag 4: LOS Angeles - Las vegas (zondagavond, de nachten ervoor moeten dus LA zijn vanwege duurdere prijzen in weekend in Las vegas, tips voor hotel?)
dag 5: Las Vegas
dag 6: las Vegas - Zion (hotel in Mesquite, onderweg naar Zion, USD125 voor 2 kamers incl taxen en ontbijt)
dag 7: Zion - Bryce
dag 8: Bryce - Moab
dag 9: Moab (Arches , ...?)
dag 10: Moab naar Monument Valley
dag 11: Monument Valley naar Page
dag 12: page (Antelope Canyon, lake Powell, ...?)
dag 13: Page naar Grand Canyon
dag 14: Grand Canyon naar Los Angeles (enige dag met een traject van dikke 7 uur)
dag 15: Los Angeles (ik vrees dat we een pretpark zullen moeten doen, maar de prijzen swingen precies de pan uit voor Disney?, andere tips welkom)
dag 15: Los Angeles
dag 16: Los Angeles naar AMS of BRU

Is de zonsopgang in Bryce of in Monument Valley een aanrader? We zouden graag één van beiden doen.
Monument Valley, je kan hier met je eigen wagen een tour doen, is dit aan te raden met een grote van waarmee we rijden of toch maar niet?
Pas voor de nationale parken, koop je die ter plaatse? Ik had die de vorige keer van iemand doorgekregen dus zelf niet moeten aankopen.
Nog een laatste vraag (een hele boterham :-) ), zijn er interessante outlet shopping centra in de omgeving waar onze route passeert?

Mvg

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: schema juli zomer 2019

Bericht door Marcopstal » 01 jul 2018, 22:29

Heb je de huurwagen al geboekt? Het is niet omdat je dit vandaag aan die prijs vind dat dat ook zo blijft.

Voor 16 dagen vind ik de route momenteel toch best wel vol hoor. Zo heb je weinig tijd voor Vegas en Zion en al helemaal voor Moab. Moab is veel meer dan Arches alleen en daar heb je eigenlijk minstens 3 nachten nodig. Het traject GC - LA geeft je tevens amper tijd voor iets van de route 66.

Als je in Bryce en/of MV ben kan je toch zonder probleem de zonsopgang meepikken.

De selfdrive in MV zou ik met een 12 personen van toch niet aanraden.

De nationale parken pass koop je uiteraard ter plaatse aan de ingang van het eerste park welke je aandoet.

Goede outlets zijn er in Vegas, maar natuurlijk heb je daar weinig tijd voor.

Pretpark in LA. Wat denk je van Six Flags Magic Mountain met 4 tieners ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 jul 2018, 22:35

Ik vind het erg vol.
Voor Zion zou ik zeker twee nachten nemen; op deze manier heb je absoluut geen tijd voor het park. Het is nog een eind rijden vanaf Mesquite.
Springdale is wel duurder maar de ligging maakt dat meer dan goed. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Zion Park Motel.
Als de prijs wel een groot probleem is, is kamperen misschien een optie?
Voor Moab hebebn jullie echt te weinig tijd, maar ook voor de route er naar toe. Zo heb je geen tijd voor Capitol Reef op deze manier.
Ik zou Moab vergeten en van bryce naar Torrey rijden, dan naar MV, Page, etc.

Kijk eens naar mijn 2011-route: toen had ik 14 dagen; we hebben toen zelfs Capitol Reef en MV niet gedaan wegens te weinig tijd
Ik zou ook Death Valley niet overslaan.

Marianne

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 01 jul 2018, 22:41

Lees dit recente draadje eens voordat je een 12-persoons bus huurt.
Terug in Texas!

Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anneke001973 » 02 jul 2018, 08:31

Bedankt voor jullie reacties alvast.Ik ga de blogs eens lezen.
Ivm Zion, welke wandeling is aan te raden in juli (ivm hitte) en met de kinderen? Ik ben wat gaan opzoeken, maar geraak er niet zo goed aan uit, het mag best wel iets naast water zijn, en max 2 uurtjes.
Kamperen met 6 gaat geen optie zijn, het materiaal om aan te schaffen gaat ons meer kosten dan de logies uiteindelijk vrees ik.
Hotels in Springdale, Las vegas, Page en de canyons kan ik nog niet boeken voor de moment, ik hou het wel elke dag in het oog om er snel bij te zijn.

Ivm de van (wagen) van 12 personen, wij zijn met 6, en een gewoon B rijbewijs blijkt dus voldoende te zijn.
Zo hebben we dat in 2014 in Oost-Usa ook gedaan en dat was geen probleem.

Six Flags Magic Mountain al eens gaan opzoeken, en precies wel promo fares mogelijk, en alleszins goedkoper dan Disney.
1 pretpark gaan we sowieso moeten doen voor de kids :-)

ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anneke001973: schema juli zomer 2019

Bericht door ReisM » 02 jul 2018, 13:27

Qua wandelingen in Zion zou je de Riverside walk kunnen doen tot aan de Narrows, als je iets meer tijd hebt zou je ook een stukje van de Narrows kunnen lopen. Dat gaat door het water.
Een andere prettige korte wandeling is de Emerald Pools wandeling. Veel schaduw en een verfrissende nevel bij de Lower Pool :D.
Ik zou ook proberen in Springdale zelf te overnachten. Het is vlakbij de ingang van Zion en de omgeving is prachtig met alle rotsen om het stadje. Wij verbleven daar in Bumbleberry Inn.
Als je van Zion naar Bryce rijdt, is de Canyon Overlook trail nog een mooie korte wandeling, deze geeft aan het einde een heel mooi uitzicht.

Van Bryce naar Moab lijkt me te lang, we zijn er zelf niet geweest maar wat ik zo lees is er tussen Bryce en Moab ontzettend veel te zien.

Misschien kun je aan het begin van de reis een dag korter in LA blijven en dan via Death Valley naar Las Vegas rijden.
Bijv. Los Angeles - Lone Pine of Panamint Springs
Lone Pine - Las Vegas

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Anneke001973: schema juli zomer 2019

Bericht door Franciscus » 02 jul 2018, 14:00

dag 15: Los Angeles (ik vrees dat we een pretpark zullen moeten doen, maar de prijzen swingen precies de pan uit voor Disney?, andere tips welkom)
Disney is inderdaad schrikbarend duur. Zijn er echte Disney-fans bij, anders zou ik iets anders kiezen. Als de tieners van thrillrides houden is Six Flag een goede optie. Het is wel slim om vooraf te weten waar je heen gaat zodat je de hotelkeuze daarop kan afstemmen. Anders moet je misschien van de ene kant van LA naar de andere reizen en dat is niet altijd een pretje.
We beginnen er goed vroeg aan, om hopelijk interessante tarieven te kunnen bemachtigen.

Wij zijn vorig jaar ook in juli geweest, hebben toen alles zo vroeg mogelijk vastgelegd. Hotels geboekt die nog te annuleren waren, mochten ze goedkoper worden. Maar dat was niet het geval, ik heb de prijzen regelmatig vergeleken en het werd alleen maar duurder, hotelprijzen kunnen zomaar ruimschoots verdubbelen. Ik heb AirBnB wel in de gaten gehouden maar daar niets gevonden. Wel via HomeAway. Overigens kom je vaak dezelfde accomodaties tegen via AirBnB, HomeAway, Expedia, Bookings enz. maar is er wel verschil in prijzen dus vergelijken blijkt belangrijk. En bij een ketenhotel kijk ik ook altijd nog op de site van de keten, daar is het soms toch goedkoper.
zijn er interessante outlet shopping centra in de omgeving waar onze route passeert?
Ik ben alleen bij de Noord Outlet in Las Vegas geweest, die is prima in orde. Via Google kun je de website met het winkelaanbod vinden. Als je de zoekfunctie van deze site gebruikt op outlet dan kom je ook nog veel tips tegen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 02 jul 2018, 17:04

Anneke001973 schreef: Ivm de van (wagen) van 12 personen, wij zijn met 6, en een gewoon B rijbewijs blijkt dus voldoende te zijn.
Zo hebben we dat in 2014 in Oost-Usa ook gedaan en dat was geen probleem.
Heb je andere draadje wel gelezen? Daar werd een andere conclusie getrokken. Her feit dat je de auto meekrijgt betekent niet dat het ook wettelijk mag, en day je verzekering ook zal uitbetalen in geval van een ongeluk.
Terug in Texas!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 03 jul 2018, 09:32

Anneke001973 schreef:Kamperen met 6 gaat geen optie zijn, het materiaal om aan te schaffen gaat ons meer kosten dan de logies uiteindelijk vrees ik.
Ik denk dat als je het vergelijkt met 2 kamers, je snel de kosten er uit hebt. Wij hadden vorig jaar met 6 nachten op een camping de kosten van de slaapzakken en luchtbedden er al uit. We hadden zelf twee tenten meegenomen (van 35 euro per stuk).
We gingen wel elke dag uit eten, dus kookspullen hebben we niet meegenomen.

Het leuke is dat je voor heel weinig geld (ongeveer 30 dollar per nacht) op de mooiste locaties staat.

Voor Zion is de Narrows een aanrader.
Als je dat te ver vindt, kun je ook de Pa'rus Trail lopen; die loopt naast de rivier. Kijk eens op mijn wandelsite voor meer mogelijkheden.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer