Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Almere vak V »

Als je een barcode hebt gehad van Skip the counter kan er niks mis gaan. Als je een FFAR gehuurd hebt kan je er vergif op innemen dat er iets staat wat je bevalt. Heel eerlijk moet ik je wel bekennen dat ik er zelden een GMC tussen zie staan. Chevy en Fords altijd in overvloed.

Mijn voorkeur gaat inderdaad altijd uit naar Alamo. Niet in de rij. Gelijk doorlopen, auto uitzoeken, koffers erin en rijden maar. Hetzelfde heb ik met Hertz als Gold member. Ook meteen doorlopen. Alleen dan krijg je een auto aangewezen. Daar huur ik dan meestal een klasse hoger, premium SUV (PFAR). Dan krijg je automatisch een Chevy Suburban, Yukon XL of een Ford Expedition. Altijd een 7 persoons uitvoering. Hoef ik niet terug om te gaan zeuren voor een andere auto. Daar heb ik meestal na een uurtje of 15 onderweg geweest te zijn geen zin in. Als ik alleen ben maakt het me niet zo heel veel uit. Maar met mn vrouw en kinderen trek ik dat niet.

Lakers is gaaf. Staples Center is echt wel een belevenis. En gelukkig worden de kaartjes ook weer een beetje betaalbaar. In het begin van het seizoen toen de LBJ-hype nog vol op stoom was, was het echt niet te doen. Toen gingen de kaartjes vanaf $275.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Tipsy_1 »

Almere vak V schreef:
30 jan 2019, 11:16

Dan zal ik je maar meteen uit de droom helpen Tipsy. De kans dat je een standard AWD/4WD gaat aantreffen is ongeveer 0,01%. Eigenlijk is dit bij alle standard, midsize en vaak bij alle 5 passenger SUVs hoogst ongebruikelijk. Deze auto's worden allemaal aangeduid met CFAR/IFAR/SWAR/SFAR/RRAR.
thx voor de info over de klasses. Die codes ken ik zelf niet zo goed. Maar no worry hoor, na een heleboel US reizen en honderden mijlen dirt roads rijden met midsize en standard SUV's weten we wel wat we doen. We nemen nooit onnodige risico's en zijn al meermaals omgekeerd. De wegen die we nu gaan rijden kennen we ook bijna allemaal al. Nu in het voorjaar weet je nooit... we shall see.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Nou, deel 1 van Skip the Counter gaat inderdaad heel eenvoudig! Er is een knop in het incheckproces tegenwoordig die meteen naar Skip the Counter leidt. Mooie mail met barcode ontvangen ook.

Ideaal om de rijen en irritanter up-sellers te ontlopen en voor mij een reden om bij Alamo te boeken.

Nou nog hopen op die GMC @Almere vak V :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Coyote »

@Mrvanilla

Skip the Counter gaat tegenwoordig inderdaad erg eenvoudig. Voor mij ook de reden om voor Alamo te kiezen. Ik vind dat echt ideaal. In Los Angeles werkt het allemaal heel prettig. Je loopt zo uit de bus naar de auto's terwijl de anderen eerst nog naar binnen moeten. Vorig jaar mei kwam ik met een volle bus aan bij Alamo in Los Angeles. Toen was ik erg blij dat ik (als enige) gewoon direct naar de auto kon lopen en de rest kon aansluiten in de rij. :mrgreen:

In Chicago kon ik vorig jaar geen Skip the Counter kiezen maar wel inchecken. Toen ook geen gezeur aan de balie over upgrades. Melden, EZ-Pass regelen, papieren tekenen en klaar was Kees.

Leuk trouwens dat je met je vader gaat! Heb ik in 2017 gedaan met mijn vader. Voor hem waarschijnlijk zijn laatste reis naar Amerika, was erg mooi om samen te doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
07 feb 2019, 11:22
Nou nog hopen op die GMC @Almere vak V
Fingers crossed!!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Coyote schreef:
07 feb 2019, 11:39
Leuk trouwens dat je met je vader gaat! Heb ik in 2017 gedaan met mijn vader. Voor hem waarschijnlijk zijn laatste reis naar Amerika, was erg mooi om samen te doen.
Mooi! Ja, vind het ook wel bijzonder. En ook wel leuk om hem zo van alles te laten zien.

Aangaande Skip the Counter in LA: loop je wel eerst naar binnen?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
14 feb 2019, 15:51
Aangaande Skip the Counter in LA: loop je wel eerst naar binnen?
Nope! Direct naar de garage.

Je kan even voor de vorm een greeter een handje geven en vragen in welke rij je moet zijn. Maar dan is het een auto uitkiezen. Naar de uitgang rijden. Auto en Skip the counter code scannen en rijden maar!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Oh ik dacht dat Alamo alle auto's op LAX buiten hadden staan, maar dan ben ik met Dollar in de war :). Thanks!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Coyote »

@Mrvanilla

De auto's staan buiten bij Alamo op LAX. Als de bus aankomt, rechtsom gaan (voor de bus langs), daar staan alle auto's. Naar binnen is linksom maar daar hoef jij dus niet naartoe.

Er staat duidelijk aangegeven tot welke klasse de auto's behoren dus een greeter een handje geven is echt niet nodig. :wink: Even kijken waar je 'klasse' staat en uitzoeken maar. Enneh...als er niets tussen staat, even wachten. Wordt constant aangevuld zodat wij in 2007 een mooie hagelnieuwe Edge konden rijden. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Er staat duidelijk aangegeven tot welke klasse de auto's behoren dus een greeter een handje geven is echt niet nodig. :wink: Even kijken waar je 'klasse' staat en uitzoeken
Ik heb daar in 2012 en 13 best wel even staan wachten. Stond en kwam niet echt veel bij.

2 jaar geleden dus gewoon even een greeter een handje gegeven en even gebabbeld en 5 min later stond er een fikse Jeep Cherokee klaar. Hoeft niet, maar kan wel.

Overigens idd niet naar binnen lopen.
Gewoon direct naar de parking waar de auto’s staan. Alleen bij de uitrijpoort alle spullen bij de hand hebben
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:
14 feb 2019, 21:20
Ik heb daar in 2012 en 13 best wel even staan wachten. Stond en kwam niet echt veel bij.
In 2017 dus andere ervaring en vorig jaar had ik de Mustangs voor het uitkiezen. :P

Maar...behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst... :wink:

T.z.t. gewoon kijken en afwachten wat beschikbaar is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Ron Notenboom »

Mocht je nog iets zoeken in Torrey. Wij zaten afgelopen zomer in motel Torrey. Eenvoudig maar verder prima. En goedkoper dan Broken Spur denk ik.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Thanks voor de tip. Motel Torrey is echter duurder dan de Broken spur :). €124 om €98.

Thanks voor de tips aangaande Alamo guys. Ben benieuwd!
Groetjes,
Daniel
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Ron Notenboom »

Was afgelopen zomer juist andersom.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Ja zo zie je maar. In maart liggen de prijzen sowieso overal erg laag. Gemiddeld betaal ik nu 65 euro p.n. op A locaties en in goede accommodaties.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

De weersituatie in Bryce is zeer winters op het moment. Ik ben er over exact 25 dagen. Natuurlijk kan er veel veranderen in die tijd, maar er valt op het moment HEEL veel sneeuw. De doorgaande weg is na 3 miles gesloten en alle trails zijn dicht. Geen idee hoe lang zoiets duurt gewoonlijk.

Zonder wandelingen zit ik eraan te denken om Bryce in zijn geheel te skippen. In ieder geval een plan B moet er gemaakt worden.

Vraag is alleen dan wat wél te doen in die regio? In principe wil ik de UT12 naar Torrey rijden, dus ik zat te denken aan een van de prachtige zijwegen van de UT12, waar lid @kalaman zijn tweede thuis heeft.

Alleen hoe dat er allemaal bijligt qua winter wonderland...lastig te Googlen!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door markro »

Misschien dan naar het Kodachrome Basin State Park als je Bryce Canyon NP niet kan/wil doen.
Niet iedereen bezoekt hier de Shakespeare Arch, het is een gemakkelijke, vlakke wandeling.
Website: https://stateparks.utah.gov/parks/kodachrome-basin/
Website Shakespeare Arch als voorbeeld: http://www.americansouthwest.net/utah/k ... _arch.html
Website Ontdek Amerika: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... basin.html

Of de wandeling doen naar de Lower Calf Creek Falls.
Website: https://utah.com/hiking/calf-creek-falls-lower
Website Ontdek Amerika: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... falls.html

En je kan bij de plaats Boulder afslaan naar ten oosten van Highway-12, de Burr Trail op, en de Long Canyon heen en terug rijden.
Deden wij afgelopen september: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-28

--------
Toch nog even over het Bryce Canyon NP:

Er is aan de toegangsweg, vlak voor de entreepost van het Bryce Canyon NP een zijweg, die naar het Fairyland Point leidt en waar de Fairyland Loop Trail gewandeld kan worden. Misschien is die weg wel begaanbaar. Daar is geen rangerpost.
Website: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... ndloop.htm

En aan de noordzijde van het Bryce Canyon NP kan je langs Highway-12 parkeren voor de wandeling naar de Mossy Cave en waterval.
Het wandelpad ligt binnen de parkgrenzen, maar er is geen rangerpost. Wel een toiletgebouwtje.
Website: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/mossycavetr.htm

Ook is er nog een mogelijkheid om in de Bryce Canyon te komen via de oostzijde van het park, namelijk in het plaatsje Tropic afslaan van Highway-12 en naar het westen rijden via de weg met de naam Bryce Way. Aan het einde van het plaatsje wordt de weg onverhard en dan is het nog 3 mijl rijden. Vorig jaar september was de weg te rijden met een "normale" personenauto, echter hier en daar slalommend en erg langzaam. Je komt op een P-terrein in het bos en er is een onbewaakte ingang van het Bryce Park. Wij waren daar als enigen en wilden er niet onze auto achterlaten, mede omdat er een stel opgeschoten jongens in de buurt met hun auto rondcrosten.
Zomaar een website: http://littleadventures-jg.blogspot.com ... anyon.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Dank voor de uitgebreide reactie Marco!

Kodachrome Basin State Park en Long Canyon gaan we zeker als alternatief bekijken. Op dit moment zijn in Bryce alle trails in en net buiten het park gesloten, op de Mossy Cave na. De weersverwachting is wel beter de komende tijd maar geen idee hoe snel de trails dan weer begaanbaar zijn.

Lower Calf Creek staat sowieso op de planning.

Thanks!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door markro »

Een ander alternatief om te wandelen in het rode rotsengebied is ook nog langs Highway-12, een stuk westelijk van de afslag naar het Bryce Canyon NP, in het Red Canyon gebied. Er is daar langs de weg een bezoekerscentrum en er zijn meerdere wandelingen uitgezet.
Website: https://www.fs.usda.gov/recarea/dixie/r ... ecid=24942

Nog een stukje meer naar het westen, weer langs dezelfde Hwy-12 kan je afslaan naar het noorden (afslag ligt circa 1,5 mijl ten westen van het genoemde bezoekerscentrum), je komt op een gravelweg (destijds in 2011 te rijden met een normale personenauto), en je komt midden tussen de rode rotsen. Vanaf de afslag circa 2 mijl tot parkeerterreintje en vlakbij start het wandelpad van de Arches Trail.
Lees hier verder voor de Arches Trail: viewtopic.php?p=742640#p742640
Klik hier voor Google Maps. Zoom in op Losee Trailhead Road en dan verschijnt de Arches Trailhead (er staan aanwijzingsbordjes).
Zomaar een video:



Als je op YouTube de namen van de Casto Canyon en de Losee Canyon ingeeft, vind je meerdere video's, o.a. over wandelen, paardrijden en ATV-rijden in dit gebied.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Trails »

Je hebt al veel gezien, dit is wellicht een hele mooi aanvulling, een plek en trail die (bijna) niemand doet: Petrified Forest State Park in Escalante, en dan de combi trail Petrified Forest Trail en Trail of Sleeping Rainbows. Prachtig!!
Op ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer