Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Eind maart moet ik voor werk naar Los Angeles voor een paar dagen. Zonde om er maar een paar dagen te zijn, dus ik heb er een weekje aan vast geplakt. Ik laat Karin en de twins lekker egoistisch achter (ze wil niet mee voor zo'n korte periode) maar heb wel een alternatieve partner gevonden; mijn vader. Ik pik hem dan op in Las Vegas om een klein rondje te maken.

De meeste van jullie zullen wellicht walgen van dit drukke schema, maar ik heb natuurlijk al een hoop gezien en het weer zal dan ook nog niet zó aangenaam zijn dat we uren zullen wandelen. Daarnaast is het voor mijn vader gewoon een teaser om vaker te gaan hierna. En ach, hij mag blij zijn dat ie bij mijn in de auto mee mag.

Ik heb nu de volgende planning gemaakt. Iemand ervaring in maart met dit gebied (vanzelfsprekend heb ik de verslagen van Kalaman al doorgespit)? Ik heb een combinatie samengesteld van zaken die mijn vader als newbie echt moet zien en zaken die voor mij leuk zijn om opnieuw te zien, of ook nieuw zijn.

Misschien zie ik dingen over het hoofd of zijn er leuke bekende nieuwe dingen die voor mij interessant zijn.

1. Paar dagen LA
2. (20 maart) Begin van de middag klaar, rijden naar Ridgecrest (via Red Rock Canyon, Hagen Trail)
3. Ridgecrest - Las Vegas (via Death Valley, Golden Canyon Trail, in de avond mijn vader ophalen)
4. Las Vegas - Bryce Canyon (via North Shore Road, Snow Canyon SP - White Rocks/Amphitheater Trail en andere langere trail, savonds sunset Bryce)
5. Bryce - Torrey (Mossy Cave Trail en Peekaboo Trail, Kodachrome Basin State Park, Panorama Trail, Cassidy Arch Trail in Capitol Reef)
6. Torrey - Moab (Scenic Road Capitol Reef, Factory Butte, Moonscape Overlook, Canyonlands NP, Dead Horsepoint SP)
7. Moab - Mexican Hat (vroeg opstaan en Arches NP, Double Arch Trail, Windows Trail, Sand Dunes Trail, Muley Point, Valley of the Gods)
8. Mexican Hat - Grand Canyon NP (Monument Valley Drive, Coal Mine Canyon, met auto Hermits Road en sunset
9. Grand Canyon NP - Page (South Kaibab Trail tot Cedar Ridge, Desert View Drive, Horseshoe Bend)
10. Page - Kanab (Antelope Canyon, Navajo Bridges, Marble Canyon, House Rock Valley overlook, Vermillion Cliffs
11. Kanab - Las Vegas (in een ruk door naar Vegas, daar shoppe, strip en in de avond Love van Cirque du Soleil - vader is Beatles fanaat)
12. Las Vegas - Amsterdam
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt wel een juiste topictitel gekozen. :wink:
Ik ken de meeste dingen niet uit eigen ervaring dus ik weet niet hoeveel tijd je overal kwijt zult zijn, maar het is toch wel wat gehaast lijkt me. Maar wel mooi.
Is het iets om Moab er uit te laten en via de UT95 naar MV te rijden? Dan heb je een prachtige route, en iets meer rust.

Marianne
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door sunshine state »

Wel heel gaaf om dit met je vader te kunnen doen !!! :clap: :clap:
WOW dat alleen al!!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Zeker! Hij heeft er ook enorm veel zin in! Ik natuurlijk ook wel ;).

@Marianne; haha, als ik het uitreken valt het racen eigenlijk ook wel mee, het is meer dat we nergens een rustmomentje pakken.

Moab eruit halen kan inderdaad een idee zijn. Behalve de Grand Canyon wil ik ook geen accommodatie vastleggen. Moet in maart wel redelijk op de bonnefooi te doen zijn.

De UT95 is inderdaad prachtig, zeker met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door roelb »

Mrvanilla schreef: 5. ... Peekaboo Trail ...
Gezien de volgorde (je noemt kodachrome basin hierna) vermoed ik dat je de trail in Bryce bedoelt. Als je toch Peekaboo canyon bedoelt (vanaf Dry Fork trailhead aan de hole-in-the-rock road), hou er dan rekening mee dat de weg vanaf de eerste parkeerplaats tot aan de trailhead inmiddels in zodanig deplorabele staat is dat je echt high clearance nodig hebt. Anders moet je dus een mijl extra lopen, zowel heen als terug. Sowieso was de hele hole-in-the-rock road dit jaar weer slechter, op sommige stukken is de hoeveelheid washboarding (en de diepte daarvan) echt heel erg. Wordt tijd dat ze die weg een keer schaven.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Ik bedoel inderdaad de trail in Bryce Canyon NP :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door michelly »

Het is inderdaad een druk tripje, anderen zouden afgeschoten worden met zo'n voorstel :lol: :lol:
Het voordeel als je niet boekt is inderdaad dat je nog wat kunt schuiven. Ik vind het dan ook een goede tip van Marianne om de 95 te rijden ipv Moab als het toch te druk dreigt te worden. Ga je ook al die activiteiten doen die je tussen haakjes hebt staan? Of zijn dit de mogelijkheden?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Haha, schiet maar af hoor!

We gaan inderdaad op de bonnefooi. Mijn inziens het allemaal best haalbaar, al is het wel druk natuurlijk. We zullen wel zien hoe het loopt. Moab is misschien net iets te veel van het goede maar ik houd het wel in de schaduwplanning.

In principe zijn alle activiteiten wel zaken die we willen doen; of het lukt is een tweede. Maar zo plan ik alle reizen wel hoor, dan hebben we een keuze als we er zijn en hoeven we niet te plaatse nog uit te zoeken wat we kunnen doen :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door michelly »

Dat is precies zoals ik het ook doe, zonde van de tijd om ter plekke nog alles uit te moeten zoeken :wink:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Het is ook in Maart (mede omdat niet alle accommodaties open zijn) op sommige plekken al best druk.. ik neem aan dat maart en begin april nog niet zoveel scheelt.

Ik boek dan vaak of de avond ervoor of in de ochtend al een hotel voor de avond. Dan hoef ik daar, zeker op de in-the-middle-of-nowhere plekken, geen zorgen over te hebben.

Vergis je er alleen niet in dat het echt al vroeg dobker wordt. Bv de dag met oa de rit naar Bryce zit wel erg vol, dus vroeg vertrekken
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Thanks, half 8 sunset vind ik op zich nog best oke eigenlijk. Het viel mij in ieder geval mee. Zon komt rond half 8 ook op, dus 12 uur daglicht en dingen doen en zien :mrgreen:

Vroeg vertrekken is bij ons nooit een probleem. Onze dagen beginnen in Amerika meestal rond zes uur in de ochtend en met mijn huidige leef ritme heb ik vrijwel geen slaap nodig! :lol: *

* een tweeling hebben zorgt daar wel voor
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Toch het een en ander aangepast. Op aanraden van jullie, goed punt, Moab weggehaald. Nu meer rust, al verplaatsen we ons wel elke dag. De afstanden zijn echter niet zo groot. Ik heb gelukkig accommodatie in Grand Canyon NP kunnen bemachtigen...das wel duur geworden sinds twee jaar geleden :o (net als Death Valley overigens). Bijzonder dat we ook met de auto door Grand Canyon NP kunnen rijden!

Ik denk dat we een globale route gaan hanteren waarbij we aldaar flexibel zijn (afhankelijk van het weer). Moet wel lukken in maart.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:Ik heb gelukkig accommodatie in Grand Canyon NP kunnen bemachtigen...das wel duur geworden sinds twee jaar geleden (net als Death Valley overigens).
Dat van DV herken ik wel, maar in de GC kun je nog steeds goedkoop overnachten in de Bright Angel Lodge. Ik zie dat ze de Maswik Lodge South gaan verbouwen; die goedkope optie vervalt dus.

Leuk dat je Hermits Rest eens met de eigen auto kunt doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Klopt, maar de enige 'betaalbare' opties bij Bright Angel ($101-146) zijn kamers of cabins met slechts 1 queen. Dat is wellicht met mijn vader iets te gezellig.

Maswik North begint helaas pas op $226...maar wel met 2 queen bedden. Maar goed, da's dan voor een keer niet super erg. Wel meteen de duurste overnachting die ik ooit in de VS heb geboekt (inclusief New York....). Wellicht komt er nog een 2 queen bij Bright Angel vrij. Ik houd het in de gaten.

Lijkt mij inderdaad bijzonder om langs de rim te rijden met de auto....MAAR. Ik zie dat de website is aangepast. Ik zou zweren dat het tot eind maart mocht maar er staat nu dat het vanaf 1 maart niet meer mag. Dikke vette pech dus! :cry: :x
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

We zijn ingeloot voor The Wave! Iemand tips of links naar reisverslagen?
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Vito »

Wow, wat een geluk :thumbup: :thumbup: Echt gaaf, geniet ervan.
Wij zijn helaas nooit ingeloot maar Kalaman is daar toch al een paar keer geweest?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Felicitas »

Heel gaaf! Het is alweer even geleden, maar hier ons verslag van de Wave.

Tip voor de heenweg: vlak boven de wave is een rotspartij waarop een donkere verticale streep (schaduw) te zien is door een hoek in het gebergte. Omdat er geen pad is is dat een handig punt om je op te oriënteren (zie foto: links van het midden).

Afbeelding

Terug zijn er wat minder herkenningspunten, dus dan goed opletten (of gps mee).
Laatst gewijzigd door Felicitas op 01 dec 2018, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Gefeliciteerd!! Wat geweldig!
Ik ben er in 2011 geweest.

Marianne
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Henriëtte »

Wat een mooi vooruitzicht, the Wave is prachtig! Voor ons is het alweer ruim 12 jaar geleden dat we er zijn geweest, je kan over onze ervaring lezen in ons reisverslag van 2006 (dag 9): http://ontdek-amerika.nl/reisverhalen/r ... al2006.htm
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten

Bericht door Tipsy_1 »

oooooooo ik ben jaloers ik zou ZO graag eens naar de Wave gaan maar nog nooit ingeloot.
Had eigenlijk ook nog plannen om in maart een weekje naar Vegas & SW te gaan, maar dedju ben natuurlijk al te laat voor de Wave lottery.


Verder: leuk schema hoor, zou zo een reis van ons kunnen zijn wij houden wel van een strak tempo. Er zijn in zo'n reis altijd meer ideeen dan dingen die je ook kan doen maar dan laat je gewoon ter plekke iets vallen he :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer