Reis Horseroom: Hulp gezocht bij route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Horseroom
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2017, 06:51

Reis Horseroom: Hulp gezocht bij route

Bericht door Horseroom »

Goedemiddag !

In 2019 willen wij ( echtpaar en kind van 7 ) een rondreis maken met de auto door het ZuidWesten. Wij zijn best ervaren reizigers maar hier lopen we toch wat vast in de route.

Ik heb de voorbeeld reis van het forum als leidraad genomen maar wil daar graag wat in wijzigen . We willen graag beginnen in LA SFO hoeven we niet perse aan te doen( maar ontkomen we niet aan als we door Death Valley willen en naar Yosemite ?). Verder willen we graag naar Monument Valley en Antelope Canyon. Als ik het goed begrijp loopt de voorbeeld route vanauit Page naar de Grand Canyon en dan weer richting LA.

We hebben ongeveer 4 weken de tijd en zijn nog aan het bekijken of we de reis kunnen combineren met een trip naar Bora Bora. Dit betekent natuurlijk dat we de route in de US moeten inkorten.

Ik hoor graag of er iemand verder nog tips en ideeen heeft vwb bovenstaande. Ook evt in combinatie met Bora Bora.

Ook willen we niet korter op plekken zijn dan 3 dagen ivm ons kind / wat rust inbouwen.

Hartelijk dank voor de input !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij route

Bericht door PSVwally »

de voorbeeldroute kan je op allerlei manieren doen.
Als de kustroute geen must is zou je bv op SFO kunnem vliegen. De eerste nacht bv rond Oakland overnachten en dan de dag erop naar Yosemite rijden en dan via de tioga pass, death valley, vegas, zion, bryce, page, monument valley, grand canyon naar LA kunnen rijden.

Als je deze route wilt doen én ook minimaal 3 nachten op bepaalde plekken wilt blijven wordt het wel een probleem om dit in 4 weken te proppen incl Bora Bora natuurlijk.

1 n SFO/Oakland/Modesto afh van aankomst
3n Yosemite
1n Mammoth Lakes/Bishop/lone Pine
en afhankelijk van dit wel of geen 1nacht in death valley
3n Las Vegas
6n Kanab zou kunnen voor Zion/Bryce en Page... niet helemaal ideaal, maar doenbaar
1n Monument Valley is meer dan genoeg
2n Grand Canyon
1n tussen de GC en LA als stop, bv rond Palm Dprings
3n LA

Dan zit je zeg maar op 3 weken. Helemaal ideaal is Kanab niet omdat je dan een uur van Page, Bryce en Zion izt maar t kan wel. Ik zou eerder 2 of 3n Zion, 2n Bryce en 2 of 3n Page aandoen. Als je bv iets op het meer wilt doen.
gastxyz

Re: Reis Horseroom: Hulp gezocht bij route

Bericht door gastxyz »

Horseroom schreef:Goedemiddag !
We willen graag beginnen in LA SFO hoeven we niet perse aan te doen( maar ontkomen we niet aan als we door Death Valley willen en naar Yosemite ?).
Waarom denk je dat? Je kan prima noordelijk of zuidelijk om de Sierra Nevada rijden. Ligt een beetje aan welke maand je wilt gaan ivm sneeuw en afgesloten bergpassen.
SFO = het vliegveld van San Francisco. Maar als ik het goed begrijp wil je niet San Francisco aandoen op je reis?
Verder willen we graag naar Monument Valley en Antelope Canyon. Als ik het goed begrijp loopt de voorbeeld route vanauit Page naar de Grand Canyon en dan weer richting LA.
Ja, dat klopt. Antelope Canyon ligt naast Page. Monument Valley kan je prima tussen Page en Grand Canyon South Rim aandoen.

Een lekker rustige reis zou zoiets kunnen zijn:

01. reis naar LA
02. LA - Pismo Beach
03. Pismo Beach - Monterey
04. Monterey
05. Monterey - SeKi
06. Seki
07. Seki - Yosemite
08. Yosemite
09. Yosemite
10. Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
11. Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes - Manzanar - Alabama Hills - Death Valley
13. Death Valley
14. Death Valley - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Valley of Fire - Springdale
18. Springdale (Zion)
19. Springdale - Bryce Canyon
20. Bryce Canyon
21. Bryce Canyon - Toadstool Hoodoos - Page
22. Page (Antelope Canyon + Horseshoe Bend)
23. Page - Monument Valley
24. Monument Valley - Grand Canyon South Rim
25. Grand Canyon SR - Phoenix
26. Phoenix
27. Phoenix - Thuis
28. Thuis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Horseroom: Hulp gezocht bij route

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk prima vliegen op SF, je hoeft de stad zelf dan niet te bezoeken. Maar zonder SF is een bezoek aan de kust en aan Yosemite ook prima te doen.
Als je start in LA is de route van Arno mooi. Of je doet de indeling iets anders. Ik neem aan dat jullie in de zomer gaan: dan is een volle dag Death Valley niet zo aantrekkelijk:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Monterey
Dag 6 Monterey - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Mammoth Lakes/Bridgeport
Dag 10 Mammoth Lakes/Bridgeport (Bodie, Mono Lake)
Dag 11 Mammoth Lakes/Bridgeport - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Bryce
Dag 19 Bryce - Page
Dag 20 Page
Dag 21 Page - Monument Valley
Dag 22 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon - Sedona
Dag 25 Sedona
Dag 26 Sedona
Dag 27 Sedona - Phoenix
Dag 28 Phoenix

In plaats van Sedona is een bezoek aan Sequoia NP ook mooi. Of je slaat Sedona over en voegt die dagen ergens anders toe; bijvoorbeeld in Yosemite, Bryce en Page.
Kijk eens naar onze verslagen voor onze reizen met kinderen. In 2002 was de jongste 7.

Ik heb nu waar mogelijk en zinvol 3 nachten gedaan, maar om overal 3 dagen (of bedoel je 3 nachten?) te zitten is niet handig en ook niet nodig; dan wordt de route veel kleiner.

(Veel) korter dan 4 weken met jullie wensen lijkt me niet haalbaar.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer