Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gargie
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2014, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Bericht door Gargie »

Hoi allemaal,

Deze zomer gaan wij 2 weken naar het Zuidwesten. Omdat het de eerste keer met rolstoel is probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden dan rust nodig is en dat het minder snel zal gaan dan dat het lopend zou gaan.
Er gaat ook een puber mee dus voor hem moet het ook leuk zijn dus we willen natuurschoon afwisselen met puber interesses.

Dag 1. We komen 's avonds laat aan in Las Vegas omdat de tussenstop langer moest zijn i.v.m. de rolstoel dus de eerste dag is niets meer mogelijk.
Dag 2 Las Vegas - Hotels op de strip bezoeken zoals Venetian, Circus Circus, Bellagio
Dag 3 Las Vegas - Hoover Dam en wat op de weg ligt.
Dag 4 Las Vegas - Fremont Street
Dag 5 Rijden naar Grand Canyon en daar overnachten
Dag 6 Grand Canyon Helicoptervlucht maken
Dag 7 Rijden naar Lauglhin en daar overnachten
Dag 8 Rijden naar Mammoth Lakes en daar overnachten en dan via de 120 naar Sonora door Yosemite Park.
Dag 9 Rijden naar Sonora en daar overnachten.
Dag 10 Naar San Fransico
Dag 11 San Fransico - naar Alcatras
Dag 12 San Fransico - naar Montery Bay Aquarium + 17 Miles route
Dag 13 San Fracisco - 49 miles route + Musee Mecanique
Dag 14 Terugreis

Aangezien de meeste dagen ongeveer een rijtijd hebben van 3 á4 uur hebben we genoeg tijd om pauzes in te lassen en dingen te bekijken. Behalve dag 8 dat is wel een rit van 7 uur.
Ik heb lang getwijfeld of ik een elektrische rolstoel moest huren of mijn eigen handbewogen rolstoel zou meenemen, het is het laatste geworden want bij elektrisch zit je met de accu e.d. in het vliegtuig.
Ik ben al diverse reisverslagen aan het lezen en ook http://www.wandelingen-usa.nl/ is een hulp maar alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie gaan deze zomer, dus ik neem aan dat de overnachtingen al vast liggen? Of kan daar nog iets in geschoven worden?
Ik zou het jammer vinden om de Hoover Dam vanuit Las Vegas te doen; je komt er immers langs als je naar de GC rijdt. Je zou dan misschien ook een dag minder LV kunnen doen. Ik weet niet waar je overnacht; als je centraal of in het zuidelijke deel van de Strip zit zou ik niet naar CircusCircus gaan maar je concentreren op het zuidelijke deel.
Voor Fremont Street lijkt een volle dag mij niet nodig.
Bij de GC kun je veel doen langs de rim; bijvoorbeeld de busrit naar Hermits Rest met zo hier en daar uitstappen voor een viewpoint of voor een wandeling langs de rim tot aan de volgende halte.
Je weet dat op de NPS-sites bij alle parken iets staat over accessibility? zie bijvoorbeeld hier voor de GC.

Op weg naar Mammoth Lakes zou je door Death Valley kunnen rijden. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Je kunt ook onderlangs rijden via Lone Pine. Om de rit wat op te breken zou je daar naar de Alabama Hills kunnen rijden.

Dag 8 klopt niet; je wilt in ML overnachten. Dan rij je die dag dus niet naar Yosemite, maar pas op dag 9. Je hebt op deze manier bijzonder weinig tijd voor Yosemite. En Sonora ligt ook niet op de route. Waarom kijk je niet naar iets in het park, en dan bijvoorkeur twee nachten?

Heb je Alcatraz al gereserveerd?
Het Musee Mecanique vonden wij helemaal niets. :wink:

Marianne
Gargie
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2014, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Bericht door Gargie »

Dank je wel Marianne voor je reactie.

De overnachtingen liggen al vast, daar kan niet meer in geschoven worden.
Hoover dam op weg naar GC is misschien een goed idee, dank je wel. Wij overnachten op de strip bij Treasure Island.

Circus Circus Adventuredome amusement park leek mij leuk voor onze puber. Overdag is het toch heel erg warm dus leek het mij niet zo gek om dan leuke dingen binnen te gaan bezoeken bij de diverse hotels. En het lijkt mij met de rolstoel ook een goeie optie.

Fremont street combineren we misschien met een uurtje schietbaan, dat lijkt onze puber geweldig. Ben nog aan het zoeken welke het beste geschikt is voor hem, want ik wil wel een goede begeleiding.

Wat is mooier de zonsopgang of zonsondergang bij GC?

De bedoeling van ons is om door Death Valley te rijden. Wat betreft dag 8 en 9 heb je gelijk. ML en Sonora werden door het reisburo aangeraden dus zijn we ervan uitgegaan dat dat de beste mogelijkheid was.

Alcatraz en Aquarium Monterey Bay zijn gereserveerd.
Twijfel nog of we ook walvissen kijken moeten boeken of de 17 mijls route moeten rijden, allebei lijkt ons wel leuk bij Monterey.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je niets meer aan kunt passen. Ik weet niet wat je in Yosemite wilt doen, maar als je bijvoorbeeld sequoia's zou willen zien in de Mariposa Grove zou het handiger zijn om in Oakhurst te overnachten en niet in Sonora. Misschien valt er toch nog iets aan te passen? Je bent in elk geval niet goed voorgelicht voor de accommodatie rond Yosemite; dat zou je wel aan kunnen geven.
Ik vind het ook wel bijzonder om Monterey vanuit SF te bezoeken. Dat kost je toch wel een uur of 4 aan reistijd. Een overnachting in Monterey tussen Yosemite en SF was wel zo handig geweest.

Bij de GC zou ik proberen zeker een zonsondergang proberen mee te maken.Een zonsopkomst is ook prachtig, en waarschijnlijk veel rustiger. Overnacht je in het park?

Marianne
Gargie
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2014, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Gargie: Eerste keer reis met rolstoel

Bericht door Gargie »

Van Mammoth Laskes af willen we over de 120 naar Somnora rijden. We hebben de hele dag de tijd dus we kunnen onderweg de weg naar Mariposa Grove volgen. Al te veel wandelen zit er toch niet in, met rolstoel is het toch een kwestie van aanpassen.

Monterey is 2 rij uurtjes heen, dus dat valt nog wel mee, natuurlijk moeten we ook weer terug maar het aquarium gaat toch pas om 10.00 uur open. Ik heb begrepen dat je daar 2 á 3 uur zoet bent. vandaar dat ik twijfel of we de 17 miles drive nadien zullen gaan doen of toch walvissen spotten.
We kunnen dan daar ook ergens gaan eten en dans avonds weer terug rijden naar SF.

Bij GC slapen wij in Hotel Canyon Plaza, dus 14 minuten van de South Rim af.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer