Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Niemand iets over te zeggen? Kan het me háást niet voorstellen ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er gewoon goed uit! Dan krijg je geen reacties. :wink:

Wat betreft Bryce: wij deden het in 2013 op weg van Capitol Reef en in 2015 in omgekeerde volgorde. We deden toen ook niet veel meer in Bryce; in 2015 deden we de wandeling naar Mossy Cave.
Ik zou in Torry overnachten; dat geeft je wat meer tijd voor Capitol Reef. Of heb je veel plannen voor onderweg?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door IngridZw »

SpaceAce schreef:Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt :hello1:
Nu heb ik dus eigenlijk geen extra dagen meer over, dus is mijn vraag: kom ik nergens wat tijd te kort? En zo ja, waar kan ik deze dan afsnoepen?
Ik wil daar toch nog wel even op reageren. Ik vind nl. dat je Sedona en omgeving met maar 1 overnachting te kort doet. Je hebt het over Montezuma (ik neem aan Montezuma Caste), maar Sedona heeft zoveel meer te bieden. Het is een prachtige omgeving waar veel wandelmogelijkheden zijn. Het stadje zelf is ook erg leuk. Wij hebben Montezuma Castle bezocht omdat we meer tijd hadden. Vanaf het bezoekerscentrum zie je in de verte in de rotswand een soort van nederzetting van een vroegere indianenstam. Meer is er eigenlijk niet te zien. We vonden het wel interessant maar daar was het ook eigenlijk mee gezegd. Je kunt het bekijken op de weg naar Sedona maar dan mis je met maar 1 overnachting veel van Sedona zelf.
Is de treinreis van Durango naar Silverton een must?. Heb er geen ervaring mee maar wel met rijden over de Million Dollar Hyw. Die was sowieso al schitterend. In Silverton hebben we de trein zien aankomen en vertrekken. Dat was wel weer een leuke ervaring. Maar als je veel geld wilt besparen zou je de treinreis kunnen laten vallen voor een extra overnachting in Sedona. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Harry »

Nee, die treinreis is uniek. Het is voor ons al vele jaren geleden, maar ik denk er nog regelmatig aan terug, een van de hoogte punten uit de ongeveer 25 Amerika reizen. :D
Maar Sedona is wel heel erg mooi, en je kunt je er prima een paar dagen vermaken. :D
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Njit »

Martin & Marianne schreef:Het ziet er gewoon goed uit! Dan krijg je geen reacties. :wink:
misschien zou Linda er haar werk van moeten maken ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Njit »

Harry schreef:Nee, die treinreis is uniek. Het is voor ons al vele jaren geleden, maar ik denk er nog regelmatig aan terug, een van de hoogte punten uit de ongeveer 25 Amerika reizen. :D
het ziet er inderdaad schitterend uit!

[vimeo]163083947[/vimeo]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door kalaman »

Harry schreef:Maar Sedona is wel heel erg mooi, en je kunt je er prima een paar dagen vermaken. :D
Zo zie je maar weer, there is no accounting for taste, want voor ons was Sedona een ver-schrik-king en nóg erger dan een bezoek aan Disneyland.
Na amper een paar uur hadden we het wel gehad met die schreeuwerige roze jeeps. Maar zoals gezegd, there is.... :wink:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Njit »

Wij houden wel van 'foute' bestemmingen. Vermaken ons prima in Tourist traps zoals Niagara Falls, Gatlinburg etc.
En Disney is voor ons het Walhalla :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door kalaman »

Dan zitten jullie gebeiteld in Sedona :wink: .
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door pumi1000 »

Mooie route. Sedona is inderdaad een prachtige omgeving en de million dollar highway ook met vooral Silverton en Ouray als leuke plaatsjes, de treinreis hebben wij niet gedaan.

Waarom een overnachting in Gallup? Je kunt vanuit Chinle (canyon de chelly is erg mooi) ook meteen naar Farmington.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Harry »

Njit schreef:
Martin & Marianne schreef:Het ziet er gewoon goed uit! Dan krijg je geen reacties. :wink:
misschien zou Linda er haar werk van moeten maken ;)
Idd. :lol: :lol: :lol:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Ron Notenboom »

Dan kom je in feite dus ook langs Silverton, toch? Maar ik neem aan dat de treinreis toch anders is dan dat je er met de auto heen gaat. En Silverton dan op de dag van de treinreis bezoeken, gok ik… En als we er langs rijden met de auto, links laten liggen dus?

En dan vanaf Durango op-en-neer naar Mesa Verde NP (een extra overnachting bij Durango dus) of deze eruit laten?
Of is het te combineren met de dag van de treinreis? Of met de dag van Colorado NM?
Wij zijn begin augustus via de 46 en 62 van Moab naar Durango gereden via de Million Dollar Hw. Een mooie route. Wij hebben toen inderdaad Silverton overgeslagen, omdat we de dag erna ook de treinrit hebben gedaan en toen Silverton hebben bezocht.
Na ons bezoek aan Durango hebben we Mesa Verde bezocht en aansluitend overnacht in Mexican Hat.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Martin & Marianne schreef:Het ziet er gewoon goed uit! Dan krijg je geen reacties. :wink:
Ah, wat lief Marianne. Vind ik een compliment :)
pumi1000 schreef:Waarom een overnachting in Gallup? Je kunt vanuit Chinle (canyon de chelly is erg mooi) ook meteen naar Farmington.
Had daar inderdaad een '?' achtergezet. Maar na een bezoek aan Canyon de Chelly kunnen we dus nog wel gewoon door naar Farmington? Mooi, thnx :)

En wat betreft die treinreis of Sedona... Ik hoor van meerdere dat deze treinreis juist zo uniek is. Wil hem daarom het liefst niet skippen.
Maar ik wil Sedona natuurlijk ook niet zomaar 'afdoen'. Hm...
IngridZw schreef:Je hebt het over Montezuma (ik neem aan Montezuma Caste), maar Sedona heeft zoveel meer te bieden.
In mijn eerste planning had ik inderdaad nog twee overnachtingen Sedona staan... En daarop kwam wat to does:
- Sedona Airport Overlook
- Red Rock Crossing

In de buurt:
- Montezuma Well
- Montezuma Castle
- V Bar V Heritage Site
- Jerome
- Tuzigoot National Monument

Maar ik begrijp dat we voor dit allemaal daar met één overnachting Sedona niet de tijd hebben. Heb daarom alleen omgeving Montezuma gekozen. Maar ook dat is dus nog te weinig tijd? Of in ieder geval voor Sedona zelf dan dus niet...

Voor nu verwacht ik dat we in de omgeving van Sedona eerder terug zullen komen als in de omgeving van Durango. Dus wellicht voor nu alleen even wat 'opsnuiven' van Sedona. Ik zal toch keuzes moeten maken helaas...

Of wellicht toch maar één overnachting bij Albuquerque? Had deze erin gestopt voor even wat 'rust' eigenlijk...

Of de laatste overnachting niet in Phoenix, maar in Tucson (zodat ik alles een nachtje op kan schuiven)? Het is tenslotte maar een goed anderhalf uur rijden vanuit Tucson naar Phoenix. We vliegen pas om 17.10 uur. Dus wil ik om 13.00 uur bij de Return Rental Car zijn... Al is er dan maar weinig tijd over natuurlijk voor de laatste boodschappen aka outletshoppen... Hm.. We gaan er nog eens goed over nadenken :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Martin & Marianne schreef:Ik zou in Torry overnachten; dat geeft je wat meer tijd voor Capitol Reef. Of heb je veel plannen voor onderweg?
Je doelt op dag 6, toch?
:arrow: Bryce - Escalante of Boulder | Bryce NP & UT-12

Plan is om in ieder geval toch helemaal naar achteren te rijden (naar Yovimpa Point) in Bryce, aangezien we daar in 2015 geweest zijn en toen de dag begonnen met slecht weer (Later werd het wel beter overigens, maar helaas geen zonnetje gezien). En dan weer terug via wat snelle viewpoints naar het begin. Vervolgens via de Mossy Cave Trail naar wat stops langs de UT-12 (Lower Calf Creek Falls en een stukje over de Burr Trail).

Geen idee of we dan genoeg tijd hebben om door te rijden naar Torrey, of dat het beter is om in Boulder te overnachten.

Ik hou hem voor nu nog even open.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig te zeggen. Wij reden van Tropic naar Torrey met de Mossy Cave trail en de Lower Calf Creek Trail onderweg, zie hier om een idee te krijgen.
Yovimpa Point deden we in 2013 (zie hier); dat kostte niet heel veel tijd, maar als je veel stops wilt maken is Tropic misschien net iets te ver weg.

Marianne
Mojito
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Mojito »

De hoogtepunten van Sedona en omgeving vormden voor mij de Devil’s Bridge Trail (Sedona) en de Watson Lake Loop Trail (Prescott), wellicht ook iets voor jullie? Beide wandelingen gaan gepaard met een leuk klimmetje.
Sedona Airport Overlook viel mij wat tegen: het uitzicht bij zonsondergang heb ik niet als spectaculair ervaren. Bovendien is het er steevast enorm druk. Red Rock Crossing bij zonsondergang vond ik wél de moeite waard!
Tuzigoot NM haalt het voor mij niet bij bijvoorbeeld Hovenweep NM of Mesa Verde NP en zou ik om die reden schrappen.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Mojito schreef:Sedona Airport Overlook viel mij wat tegen: het uitzicht bij zonsondergang heb ik niet als spectaculair ervaren. Bovendien is het er steevast enorm druk. Red Rock Crossing bij zonsondergang vond ik wél de moeite waard!
Hm, de planning is eigenlijk om “Sky Ranch Lodge” te boeken, waardoor je niet in de drukte hoeft te staan daar, aangezien het hotel een eigen plek heeft gereserveerd voor gasten. Wordt ook door veel verschillende leden van hier aangeraden (beoordeling Sky Ranch Lodge Sedona). Maar ik begrijp dat dan alsnog het uitzicht niet ‘je van het’ is?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door markro »

Ach, de één vind het uitzicht prachtig, de ander minder. Als je een gunstige prijs hebt voor de Sky Ranch Lodge, dan zou ik er zeker gaan zitten als ik jullie was. Wij hebben daar niet gelogeerd, maar Rina en ik vonden de uitzichten zeker de moeite waard van de diverse uitkijkpunten langs de weg naar het vliegveld.

Je kan er eventueel iets van zien in ons reisverslag 2014 (klik hier) en kijk dan op dag 15.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Franciscus »

Sky Ranch Lodge logeerde ik in 2014. Leuke kamer met gashaard, zwembadje en fantastisch uitzicht vanaf het terras. Kan het echt aanraden.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door IngridZw »

@Marco, ik heb jouw uitgebreide verslag met heel veel informatie over Sedona ook even gelezen. Ik zou het iedereen aanraden die van plan is om hier naar toe te gaan. Automatisch kwamen de herinneringen daarbij ook weer naar boven. Het onderstreept maar weer eens hoe prachtig dit gebied is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer