Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Inmiddels een paar dagen terug van vakantie USA 2018 en dus gaan we aan de slag met de route voor 2019 :) (stiekem was ik daar voor onze vakantie al mee begonnen ;) ) Voor wat betreft de continentale Staten hoeven we alleen New Mexico nog af te vinken. Dus dat gaan we doen ;)
Onderstaande route is eruit gerold.

Waar zijn we al geweest, maar willen we dus naar terug:
Page (Upper Antelope & Horseshoe Bend), Bryce Canyon NP, Monument Valley, stukje route 66, Las Vegas, Los Angeles, Six Flags MM, Knott's Berry Farm

Waar zijn we al geweest in deze omgeving, maar hoeft niet per sé in de route:
Zion NP, Grand Canyon NP, Valley of Fire, Death Valley NP

Wat moet er zeker in:
Capitol Reef NP, Arches NP, Canyonlands NP, Durango (trein), Great Sand Dunes NP, White Sands NM, Saguaro NP

DAG 01 | Amsterdam - Las Vegas
DAG 02 | Las Vegas - Sedona | Route 66 (Oatman, Hackberry, Seligman)
DAG 03 | Sedona | Sedona
DAG 04 | Sedona - Page | Horseshoe Bend & Lake Powell
DAG 05 | Page | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 06 | Page - Bryce Canyon City | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 07 | Bryce Canyon City | Bryce Canyon NP
DAG 08 | Bryce Canyon City - Moab | Capitol Reef NP
DAG 09 | Moab | Arches NP
DAG 10 | Moab | Canyonlands NP
DAG 11 | Moab - Monument Valley | Monument Valley
DAG 12 | Monument Valley - Durango | Mesa Verde NP
DAG 13 | Durango | Retourtje Durango-Silverton (trein & bus)
DAG 14 | Durango - Alamosa | Great Sand Dunes NP
DAG 15 | Alamosa - Albuquerque | Kasha-Katuwe Tent Rocks NM
DAG 16 | Albuquerque - Las Cruces | White Sands NM
DAG 17 | Las Cruces - Tucson | Saguaro NP
DAG 18 | Tucson - Phoenix | (outlet)shoppen
DAG 19 | Phoenix - Twentynine Palms | Joshua Tree NP
DAG 20 | Twentynine Palms - Los Angeles | Los Angeles
DAG 21 | Los Angeles | Six Flags Magic Mountain
DAG 22 | Los Angeles | Knott's Berry Farm
DAG 23 | Los Angeles | Studio Tours
DAG 24 | Los Angeles - Las Vegas | Las Vegas
DAG 25 | Las Vegas | Las Vegas
DAG 26 |
DAG 27 |
DAG 28 |
DAG 29 |
DAG 30 | Las Vegas - Amsterdam
DAG 31 | Aankomst Amsterdam

Verdere uitleg:
In 2015 stond Joshua Tree NP en route 66 ook op onze planning, echter door vertraging van British Airways kwamen wij een dag later aan en hebben we deze dus moeten skippen. Alleen Hackberry, Seligman hebben we nog wel gezien. Vluchtig. Dus vandaar wederom op de planning. In eerste instantie had ik Los Angeles niet in het rondje opgenomen. Maar we willen al zo lang terug naar Six Flags Magic Mountain... (plus, een vakantie zónder pretparken voor Tijn & Lin, da ga nie! :mrgreen: )

In Page willen we dit keer de Lower Antelope Canyon doen en hopelijk ingeloot worden voor The Wave. Bryce heeft heel veel indruk op ons gemaakt, vandaar dat we daar ook graag weer naar terug willen. Zion hoeft niet per sé (maar mag wel).

We hebben dus nog een aantal dagen over. Heb zelf het idee dat ik te snel door New Mexico raas. Dus wellicht dat hier nog aan gesleuteld kan worden? Of sla ik nu dingen over waar ik niet aan gedacht heb op de route? Of wellicht dat Death Valley er toch in kan, samen met Sequoia NP & Kings Canyon NP? Maar dan ook alleen als we deze overige dagen nergens anders voor nodig hebben. Deze laatste twee hebben we namelijk nog niet gezien.

Planning is om in juni deze reis te gaan maken.
Bijlagen
Map3_1150.jpg
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 21 jun 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door hemmie »

Als je al naar White Sands gaat liggen Carlsbad Caverns NP en Guadalupe Mountains NP in de buurt, je kunt overwegen die toe te voegen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Als je tijd over hebt zou een overnachting in Capitol Reef wel mooi zijn, zeker als dat op jullie must do-lijst staat; nu heb je weinig tijd daarvoor, en weinig tijd voor de UT12. Of doe 1 nacht Bryce en 1 nacht Capitol Reef.
Wij waren er in 2015 ook in juni, en in 2013 eind mei. Misschien heb je iets aan onze verslagen.
Je kunt ook eens kijken of het niet iets is om van Moab via de Million Dollar Hwy naar Durango te rijden. Dan kun je Colorado NM meenemen. Qua route is dat veel mooier dan de route via MV. Of is MV wel een must? Dat zou je dan ook nog tussen Sedona en Page mee kunnen nemen.

Het lijkt me lastig om Sequoia nog toe te voegen. Ik denk dat ik dan Sedona zou laten vallen. Of zijn jullie daar ook nog niet geweest?

Marianne
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Laura&Edwin »

Je raast inderdaad wel door New Mexico. Nu zijn jullie volgens mij wel van volle vakantiedagen, maar iets meer ruimte bij Santa Fé zou ik wel inplannen. Kasha-Katuwe Tent Rocks is leuk (had je al ingepland), net als Bandelier. En het centrum van Santa Fé is toch ook wel leuk om eens door te lopen. Ook voor niet-stadsgangers (is mijn mening althans).

En rond Tucson heb je erg weinig tijd voor Saguaro. Het is best een eind rijden vanaf Las Cruces en onderweg is wellicht Chiricahua NM ook leuk om te bezoeken.

Ik zou dus enkele dagen van je vrije dagen inplannen bij deze twee plaatsen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Thnx voor jullie reacties!
hemmie schreef:Als je al naar White Sands gaat liggen Carlsbad Caverns NP en Guadalupe Mountains NP in de buurt, je kunt overwegen die toe te voegen.
Als ik eerlijk ben, heb ik niet zoveel met grotten. Maar ik lees wel dat deze één van de mooiste grottenstelsels ter wereld zijn, dus hm… :scratch: Daar gaan we nog eens over nadenken :)

Guadalupe Mountains ziet er voor mij juist wél aantrekkelijk uit. Maar aan de andere kant… Texas met Big Bend NP staat ook op mijn ‘wish-list’, dus wellicht dat we het dan beter met die reis kunnen combineren?
Martin & Marianne schreef:Als je tijd over hebt zou een overnachting in Capitol Reef wel mooi zijn, zeker als dat op jullie must do-lijst staat; nu heb je weinig tijd daarvoor, en weinig tijd voor de UT12. Of doe 1 nacht Bryce en 1 nacht Capitol Reef.
Eén nacht Bryce en één nacht Capitol Reef is :thumbup: Zeker omdat we Bryce al eens gezien hebben, hoeven we niet álles te zien daar. Kunnen we in de middag inderdaad al richting Capitol Reef.

Dag 08 | Bryce Canyon City - Capitol Reef | Bryce Canyon NP
Dag 09 | Capitol Reef - Moab | Capitol Reef NP
Martin & Marianne schreef:Wij waren er in 2015 ook in juni, en in 2013 eind mei. Misschien heb je iets aan onze verslagen.
Jullie reisverslagen weblog heb ik al standaard bij m’n favorieten staan, maar met jaartallen erbij is wel handiger zoeken :D Thnx
Martin & Marianne schreef:Je kunt ook eens kijken of het niet iets is om van Moab via de Million Dollar Hwy naar Durango te rijden. Dan kun je Colorado NM meenemen. Qua route is dat veel mooier dan de route via MV. Of is MV wel een must? Dat zou je dan ook nog tussen Sedona en Page mee kunnen nemen.
Dan kom je in feite dus ook langs Silverton, toch? Maar ik neem aan dat de treinreis toch anders is dan dat je er met de auto heen gaat. En Silverton dan op de dag van de treinreis bezoeken, gok ik… En als we er langs rijden met de auto, links laten liggen dus?

En dan vanaf Durango op-en-neer naar Mesa Verde NP (een extra overnachting bij Durango dus) of deze eruit laten?
Of is het te combineren met de dag van de treinreis? Of met de dag van Colorado NM?

Ik heb nu Monument Valley tussen Sedona en Page gezet. Op zich is MV geen must-do, maar ik wil eigenlijk een keer in het View Hotel slapen. Vorige keer waren we met mijn ouders en hadden we een huisje bij Gouldings (was echt top!) Maarja, dat uitzicht vanaf het hotel lijkt me ook wel erg top. Maar goed, zoals al gezegd 'geen must-do', dus als ik de tijd ergens anders beter kan gebruiken, gaat dat voor :)
Martin & Marianne schreef:Het lijkt me lastig om Sequoia nog toe te voegen. Ik denk dat ik dan Sedona zou laten vallen. Of zijn jullie daar ook nog niet geweest?
Beide nog niet geweest. Maar Sedona leek mij meer in de route dan Sequoia. Staan beide op mijn ‘wish-list’ maar niet op de ‘must-do-list’. Dus Sedona zou er ook nog uitgelaten kunnen worden, als er meer tijd voor de rest nodig is. Echter lees ik wel ‘overal’ dat Sedona enorm de moeite waard is (maarja, dat lees ik van Sequoia eigenlijk ook :-D ). Dus vandaar dat ik hem erin gezet heb.
Laura&Edwin schreef:Je raast inderdaad wel door New Mexico. Nu zijn jullie volgens mij wel van volle vakantiedagen, maar iets meer ruimte bij Santa Fé zou ik wel inplannen. Kasha-Katuwe Tent Rocks is leuk (had je al ingepland), net als Bandelier. En het centrum van Santa Fé is toch ook wel leuk om eens door te lopen. Ook voor niet-stadsgangers (is mijn mening althans).
Zou dit iets zijn?
Dag 15 | Durango – Alamosa | Great Sand Dunes NP
Dag 16 | Alamosa – Santa Fé | Bandelier NM
Dag 17 | Santa Fé – Albuquerque | Santa Fé & Kasha-Katuwe Tent Rocks NM

Of is die verdeling niet logisch?
Laura&Edwin schreef:En rond Tucson heb je erg weinig tijd voor Saguaro. Het is best een eind rijden vanaf Las Cruces en onderweg is wellicht Chiricahua NM ook leuk om te bezoeken.
Dan zou het zo iets worden, klopt dat?

Dag 19 | Las Cruces – Tucson | Chiricahua NM
Dag 20 | Tucson | Saguaro NP
Dag 21 | Tucson - Phoenix | Outlet shoppen

Voor de volledigheid, heb ik hem nu dus zo:

DAG 01 | Amsterdam - Las Vegas
DAG 02 | Las Vegas - Sedona | Route 66 (Oatman, Hackberry, Seligman)
DAG 03 | Sedona | Sedona
DAG 04 | Sedona - Monument Valley | Monument Valley
DAG 05 | Monument Valley - Page | Horseshoe Bend & Lake Powell
DAG 06 | Page | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 07 | Page - Bryce Canyon City | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 08 | Bryce Canyon City - Capitol Reef | Bryce Canyon NP
DAG 09 | Capitol Reef - Moab | Capitol Reef NP
DAG 10 | Moab | Arches NP
DAG 11 | Moab | Canyonlands NP
DAG 12 | Moab - Durango | Colorado NM
DAG 13 | Durango | Mesa Verde NP
DAG 14 | Durango | Retourtje Durango-Silverton (trein & bus)
DAG 15 | Durango - Alamosa | Great Sand Dunes NP
DAG 16 | Alamosa - Santa Fé | Bandelier NM
DAG 17 | Santa Fé - Albuquerque | Santa Fé & Kasha-Katuwe Tent Rocks NM
DAG 18 | Albuquerque - Las Cruces | White Sands NM
DAG 19 | Las Cruces - Tucson | Chiricahua NM
DAG 20 | Tucson | Saguaro NP
DAG 21 | Tucson - Phoenix | (outlet)shoppen
DAG 22 | Phoenix - Twentynine Palms | Joshua Tree NP
DAG 23 | Twentynine Palms - Los Angeles | Los Angeles
DAG 24 | Los Angeles | Six Flags Magic Mountain
DAG 25 | Los Angeles | Knott's Berry Farm
DAG 26 | Los Angeles | Studio Tours
DAG 27 | Los Angeles - Las Vegas | Las Vegas (avond)
DAG 28 | Las Vegas | Las Vegas
DAG 29 |
DAG 30 | Las Vegas - Amsterdam
DAG 31 | Aankomst Amsterdam
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 21 jun 2018, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
gastxyz

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door gastxyz »

DAG 03 | Sedona | Sedona
Wat opties:
- Sedona Airport Overlook
- Red Rock Crossing

In de buurt:
Montezuma Well
Montezuma Castle
V Bar V Heritage Site
Jerome
Tuzigoot National Monument

DAG 04 | Sedona - Monument Valley | Horseshoe Bend & Lake Powell
DAG 05 | Monument Valley - Page | Monument Valley

Deze snap ik niet.

Anyway vergeet ook niet: Sunset Crater Volcano National Monument + Wupatki National Monument.

DAG 13 | Durango | Mesa Verde NP
Ik weet niet hoe 't nu is, maar je moet er wel vroeg zijn voor rondleidingskaartjes (Mesa Verde).
Waarschijnlijk niets voor jullie, maar ik vond Hovenweep ook interessant (inclusief de vrij eenzame rit er na toe).

Dag 15
+ Zapata Falls.

DAG 16 | Alamosa - Santa Fé | Bandelier NM
Hier past nog wel b.v. Taos Pueblo bij. Of Wild Rivers Recreation Area voor een mooie blik op de Rio Grande.
Ik zou hier niet de snelste route pakken. Maar via Chama rijden en dan de NM-64. Al is deze nog mooier in de herfst. Kom je ook over de Rio Grande Gorge Bridge.

In de buurt van Santa Fe en ABQ:
- Sandia Peak
- Turquoise Trail
- Plaza Blanca
- Pecos NHP (ook mooie bergomgeving)
- Los Alamos
- Jemez Mountain Trail
- Enchanted Circle
- Valles Caldera National Preserve
- etc

DAG 18 | Albuquerque - Las Cruces | White Sands NM
Valley of Fires voor een stop overweg.

DAG 19 | Las Cruces - Tucson | Chiricahua NM
Blijft weinig tijd over voor een wandeling. Maar in Juni allemaal wel doenbaar. Wel lang allemaal.

DAG 20 | Tucson | Saguaro NP
Ik zou niet weten wat ik in Juni in Tucson / Saguaro moest doen (de hele dag). Te warm om uit te stappen, denk ik. Ik zou Mt Lemmon oprijden voor wat verkoeling.

Oh ja. Carlsbad Caverns NP is een absolute aanrader. Via de natural entrance, en dan het geluk hebben zoals ik, dat er niemand anders was.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Arno schreef:DAG 04 | Sedona - Monument Valley | Horseshoe Bend & Lake Powell
DAG 05 | Monument Valley - Page | Monument Valley

Deze snap ik niet.
Och, verkeerd geplakt... dit moet natuurlijk andersom zijn

DAG 04 | Sedona - Monument Valley | Monument Valley
DAG 05 | Monument Valley - Page | Horseshoe Bend & Lake Powell

(meteen aangepast in het bericht boven je)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Martin & Marianne »

SpaceAce schreef:Jullie reisverslagen weblog heb ik al standaard bij m’n favorieten staan, maar met jaartallen erbij is wel handiger zoeken
Je kunt ook de index gebruiken. :wink:
SpaceAce schreef:Dan kom je in feite dus ook langs Silverton, toch? Maar ik neem aan dat de treinreis toch anders is dan dat je er met de auto heen gaat. En Silverton dan op de dag van de treinreis bezoeken, gok ik… En als we er langs rijden met de auto, links laten liggen dus?

En dan vanaf Durango op-en-neer naar Mesa Verde NP (een extra overnachting bij Durango dus) of deze eruit laten?
Of is het te combineren met de dag van de treinreis? Of met de dag van Colorado NM?
Ja, lastig, Mesa Verde is zo wat minder handig. En inderdaad; je zou dan Silverton links kunnen laten liggen. Of je gaat nog wat dirt roads rijden in de omgeving. Ik heb geen ervaring met de treinreis; die zal wel een ander beeld geven. Voor Silverton, Great Sand Dunes etc zie ons 2013-verslag. Drie nachten Durango lijkt wat veel.

Marianne
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Toch weer wat veranderingen... De vorige keer gaf ik aan dat we al vrij lang de wens hebben om ook weer terug te willen naar Los Angeles voor de pretparken (SF en Knott's). Maar ik wil eigenlijk toch meer tijd besteden voor een mooi rondje met natuur. Maar de wens voor LA laten we niet zomaar varen. Het plan is nu om ze alsnog te bezoeken, maar dan een paar maanden later.

Dit jaar zijn we (afgelopen juni) drie weken naar het noorden geweest en gaan we in september voor een dag of 12 weer terug (Rondje Chicago - Niagara Falls, samen met mijn ouders). En dat bevalt ons prima, twee keer naar Amerika in een jaar ;) Dus waarom volgend jaar ook niet.

Het plan is nu dus om drie weken voor rondje Arizona, Utah, New Mexico en Colorado te reserveren. En dan in september een dag of 12 naar Los Angeles en dan via Joshua Tree NP en Route 66 naar Las Vegas. Hierdoor creëren we meer tijd voor ons rondje in juni. Ondanks dat we maar drie weken gaan in plaats van vier.

Nu is de route dus als volgt:
DAG 01 | Amsterdam - Phoenix
DAG 02 | Phoenix - Sedona | Omgeving Montezuma & Sedona
DAG 03 | Sedona - Monument Valley | Sunset Crater Volcano NM & Wupatki NM
DAG 04 | Monument Valley - Page | Monument Valley & Horseshoe Bend
DAG 05 | Page | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 06 | Page - Bryce | The Wave of Lower Antelope Canyon
DAG 07 | Bryce | Bryce NP
DAG 08 | Bryce - Capitool Reef | UT-12
DAG 09 | Capitool Reef - Moab | Capitol Reef NP
DAG 10 | Moab | Arches NP
DAG 11 | Moab | Canyonlands NP
DAG 12 | Moab - Durango | Colorado NM & Million Dollar Hwy
DAG 13 | Durango | Retourtje Durango-Silverton (trein)
DAG 14 | Durango - Alamosa | Great Sand Dunes NP & Zapata Falls
DAG 15 | Alamosa - Santa Fe | Taos Pueblo & Los Alamos & Bandelier NM (& optie: via Jemez Mountain Trail of Enchanted Circle)
DAG 16 | Santa Fe | Kasha-Katuwe Tent Rocks NM & Santa Fe
DAG 17 | Santa Fe - Albuquerque | Pecos NHP & daarna via de Turquoise Trail
DAG 18 | Albuquerque - Las Cruces | Valley of Fires & White Sands NM
DAG 19 | Las Cruces - Bisbee | Chiricahua NM
DAG 20 | Bisbee - Tucson | Tombstone & Saguaro NP
DAG 21 | Tucson - Phoenix | (outlet)shoppen
DAG 22 |
DAG 23 | Phoenix - Amsterdam
DAG 24 | Aankomst Amsterdam

Verdere veranderingen
  • Mesa Verde NP is er (toch) uitgehaald. We gaan inderdaad liever via de Million Dollar Hwy en Colorado NM en dan ligt Mesa Verde gewoon niet zo handig.
  • Extra overnachting in Santa Fe.
  • Een overnachting tussen Las Cruces en Tucson, zodat we iets meer tijd hebben voor Chircahua NM. Wat betreft Saguaro NP. Het is daar tegen de avond toch het mooist, toch? Uiteraard willen we daar ook al overdag zijn, maar ik zie altijd prachtige foto’s met een cactus en een oranje luchten :)
Vragen
  • Dag 07 Bryce: op deze dag heb ik alleen Bryce Canyon NP gepland (en dan de dag erop de UT-12). Maar volstaat één overnachting Bryce ook? Zodat we eerst Bryce Canyon NP bezoeken en daarna door naar Capitool Reef via de UT-12? We zijn immers al eens in Bryce geweest en waren niet van plan om het gehele park weer opnieuw te bekijken. Heb voor mezelf wat hoogtepunten waar we naar terug willen. Maar willen wel dit keer Mossy Cave Trail eraan toevoegen. Daar zijn we de vorige keer niet geweest.
  • Dag 10 & 11: Moab: Hebben we genoeg tijd in Moab? Ofwel, is de planning wat betreft Arches en Canyonlands logisch en genoeg?
  • Dag 15: Alamosa – Santa Fe: Eerst Taos Pueblo bezoeken en daarna door naar Bandelier. Nu ligt bij Taos Pueblo de Enchanted Circle Trail en bij Bandelier de Jemez Mountain Trail. Beide rijden gaat volgens mij niet (wordt het wat druk?) Maar welke van de twee is leuker? Of is er überhaupt geen tijd om één van deze twee te rijden naast Taos Pueblo en Bandelier NM?
  • Voor nu dus in ieder geval één dagje over. Maar wellicht hebben jullie een prima bestemming hiervoor? :)
Bijlagen
USA 2019 - versie 3.1_800.jpg
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Trails »

Op dag 3 even van de weg af naar Navajo Nat. Monument. Zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Trails schreef:Op dag 3 even van de weg af naar Navajo Nat. Monument. Zeker de moeite waard.
Thnx Trails. Zet hem erbij :thumbup:
SpaceAce schreef:[*] Dag 15: Alamosa – Santa Fe: Eerst Taos Pueblo bezoeken en daarna door naar Bandelier. Nu ligt bij Taos Pueblo de Enchanted Circle Trail en bij Bandelier de Jemez Mountain Trail. Beide rijden gaat volgens mij niet (wordt het wat druk?) Maar welke van de twee is leuker? Of is er überhaupt geen tijd om één van deze twee te rijden naast Taos Pueblo en Bandelier NM?
Wellicht dat dit een mogelijkheid is?

DAG 15 | Alamosa - Santa Fe | Taos Pueblo & Enchanted Circle & Bandelier NM
DAG 16 | Santa Fe | Jemez Mountain Trail (Los Alamos etc) & Kasha-Katuwe Tent Rocks NM & Santa Fe
DAG 17 | Santa Fe - Albuquerque | Pecos NHP & daarna via de Turquoise Trail

Past dat?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route hoor, jaloers!

Voor die dag Bryce: de Mossy Cave Trail ben je zo klaar mee. Misschien die dag overnachten in Escalante of Boulder? Dan kun je bijvoorbeeld Kodachrome Basin State Park bezoeken en de Lower Calf Creek Falls en een stuk van de Hole-in-the-Rock Road (Devils Garden) en de Burr Trail?

Of hebben jullie dat allemaal al gedaan?

Voor Moab genoeg tijd hoor. Ik zou de Corona Arch (ligt niet in het park) ook op de planning zetten. Prachtige arch met een leuke wandeling. Vergeet bij Canyonlands niet ook het aangrenzende Dead Horse SP te bezoeken. In Canyonlands zou ik vroeg naar de Mesa Arch gaan, de populairste bezienswaardigheid. Dan ben je de massa nog voor.

Mocht je tijd hebben: tussen Phoenix en Sedona is een bezoek aan Watson Lake bij Prescott ook leuk!

Tussen Sedona en Monument Valley is Coal Mine Canyon ook nog een optie.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Mrvanilla schreef:Of hebben jullie dat allemaal al gedaan?
Nope, allemaal niet... Leuk! :thumbup:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door sep »

@SpaceAce:
Ik lees net dat Kasha Katuwe Tent Rocks tot nader order gesloten is ivm de ontoegankelijkheid en gevaarlijke situaties na het slechte weer van afgelopen tijd. Er staat niet bij hoe lang deze afsluiting gaat duren, maar hou de site dus in de gaten als je binnenkort een bezoek gepland had!
https://www.recreation.gov/recreational ... reaId=3118

Wij willen daar ook graag (weer) heen, staat in de planning voor 20 of 21 september, maar het is dus maar de vraag of dat gaat lukken. Jammer, echt fantastisch daar!

Saskia
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Njit »

Dit is de planning voor 2019. Duurt nog wel eventjes dus :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door kalaman »

Geen Valley of Dreams, Bisti Badlands en King of Wings in New Mexico?

Million Dollar Highway is een absolute aanrader, al weet ik niet hoe dit in de zomer is. Wij deden die immers in april (sneeuw) en op kerstmis (héél veel sneeuw maar onvergetelijk).

Heel wat van jullie bestemmingen komen aan bod in onze blogs. Je kan alles terugvinden via onze indexpagina (gerangschikt volgens staat en alfabetisch).
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

kalaman schreef:Geen Valley of Dreams, Bisti Badlands en King of Wings in New Mexico?
Die liggen niet echt op de route. Of we zouden Great Sand Dunes moeten laten vallen, zodat we vanaf Durango naar het zuiden rijden en dan door naar Santa Fe.

Dat is dus even de vraag: óf Great Sand Dunes NP óf Bisti Badlands etc

Daar ga ik nog eens goed naar kijken :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door kalaman »

SpaceAce schreef:Die liggen niet echt op de route. Of we zouden Great Sand Dunes moeten laten vallen, zodat we vanaf Durango naar het zuiden rijden en dan door naar Santa Fe.
Ach, wat is "niet op de route" als je zo'n grote rondrit maakt :wink: ?
Bisti Badlands is in elk geval iets wat je nergens anders vindt.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben nooit in Bisti Badlands geweest, maar ik vond Great Sand Dunes NP helemaal niets aan. Ik vind het zelfs het minst interessante NP waar ik ooit was.

Natuurlijk maar een persoonlijke mening, maar het ligt best afgelegen en heel veel (behalve zand) is er niet te zien...
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019

Bericht door SpaceAce »

Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt :hello1:

én,... is er toch weer wat veranderd aan de route :lol:

Gekozen voor inderdaad Bisti Badlands in plaats van Great Sand Dunes NP. Ook willen we eigenlijk wel naar 'het vier staten-punt' en daarmee lijkt me Monument Valley beter te combineren als na Sedona. Daardoor heb ik Canyon de Chelly ook toegevoegd, aangezien we daar ook wel erg dichtbij in de buurt zijn.

Nu heb ik dus eigenlijk geen extra dagen meer over, dus is mijn vraag: kom ik nergens wat tijd te kort? En zo ja, waar kan ik deze dan afsnoepen?

DAG 01 | Amsterdam - Dallas - Phoenix | Vliegen: 10.20 uur - 13.55 uur / 16.25 uur - 16.52 uur
DAG 02 | Phoenix - Sedona | Omgeving Montezuma / Sedona
DAG 03 | Sedona - Page | Sunset Crater Volcano NM / Wupatki NM / Horseshoe Bend
DAG 04 | Page | The Wave (hopelijk ingeloot) of Lower Antelope Canyon
DAG 05 | Page - Bryce | The Wave (of hier inloting) of Lower Antelope Canyon (ivm tijdzone: uurtje VERLIES)
DAG 06 | Bryce - Escalante of Boulder | Bryce NP & UT-12
DAG 07 | Escalante of Boulder - Moab | Capitol Reef NP
DAG 08 | Moab | Arches NP
DAG 09 | Moab | Canyonlands NP / Dead Horse SP / Corona Arch
DAG 10 | Moab - Durango | Colorado NM / Million Dollar Hwy
DAG 11 | Durango | Retourtje Durango-Silverton (trein)
DAG 12 | Durango - Monument Valley | Mesa Verde NP + 4 corners
DAG 13 | Monument Valley - Chinle | Monument Valley
DAG 14 | Chinle - Gallup? | Canyon de Chelly NM
DAG 15 | Gallup? - Farmington | Bisti Badlands
DAG 16 | Farmington - Santa Fe | Taos Pueblo / Enchanted Circle / Bandelier NM
DAG 17 | Santa Fe | Jemez Mountain Trail (Los Alamos etc) / Kasha-Katuwe Tent Rocks NM / Santa Fe
DAG 18 | Santa Fe - Albuquerque | Pecos NHP / daarna via de Turquoise Trail
DAG 19 | Albuquerque | Albuquerque /
DAG 20 | Albuquerque - Las Cruces | Valley of Fires / White Sands NM
DAG 21 | Las Cruces - Bisbee | Chiricahua NM (ivm tijdzone: uurtje WINST)
DAG 22 | Bisbee - Tucson | Tombstone / Saguaro NP
DAG 23 | Tucson - Phoenix | (outlet)shoppen / laatste boodschappen
DAG 24 | Phoenix - San Diego - Londen | Vliegen: 17.10 uur - 18.20 uur / 20.45 uur - 15.20 uur (+1)
DAG 25 | Londen - Amsterdam | Vliegen: 18.05 uur - 20.25 uur

PS, ik vind het plaatje - als je je hoofd schuin houdt - zo wel iets weg hebben van 'Bobbie', van Kuifje :lol: (of is dat ver gezocht? :oops: )
Bijlagen
USA 2019 - versie 4.1_800E.jpg
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer