Reis M23M: mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Martin & Marianne schreef:Je kunt ook eens naar San Luis Obispo kijken, dat zal wat goedkoper zijn
Hebben we gedaan en inderdaad een goed hotel gevonden voor een betaalbare prijs. :thumbup:
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Weten nog steeds niet echt hoe we Yosemite gaan aanpakken...
Wetende dat de Tioga Road waarschijnlijk gesloten zal zijn, vraag ik mij af of Groveland ook een mogelijkheid is of misschien toch Mariposa?
Oakhurst is misschien toch wat te ver en El Portal is niet echt een optie wegens maar 1 hotel dat niet te annuleren valt...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door PSVwally »

Ik wil niet erg vervelend doen, maar het verschil tussen Oakhurst, Groveland en Mariposa scheelt hooguit 10/15 minuten....hoezo zou Oakhirst dan te ver zijn? Ik zou het laten afhangen van overnachtingskosten. Ik ben ooit in April in Hosemite geweest en toen was de tioga pass idd nog gesloten, maar in de vallei en bij glacier point toen een geweldige dag gehad. Wij hadden alleen de pech van een geschaarde vrachtwagen tussen Oakhust en Yosemite south Entrance waardoor we uren moesten omrijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

El.Portal heeft twee mogelijkheden. De Cedar Lodge en de Yosemite View Lodge. Hoe het met annuleren zit weet ik niet.
En je kunt ook naar een cabin op Indian Flat RV park kijken.

Iets in het park is geen optie?

Oakhurst ligt minder gunstig als je de Sonora Pass wilt nemen. Groveland is dan niet zo gek. Of 1 nacht Oakhurst en 1 nacht Groveland.

Je kunt ook eens naar Yosemite West kijken. Maar dat zal niet goedkoop zijn.

Met de beperkte tijd die jullie hebben zou ik niet uren heen en weer rijden maar in de vallei gaan overnachten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

Indian Flat in El Portal heeft bij Expedia voor jullie periode nog één luxe tent/cabin beschikbaar voor 258 euro (2 nachten). Gratis annuleren. Ik denk dat de prijzen in Oakhurst of Mariposa niet goedkoper zijn. En je zit er op een prima locatie. Ik zou hem gelijk boeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Tickets en hotels geboekt, route vastgelegd. Nu kan het plannen beginnen :clap:

Op 5 mei komen wij in Oakhurst om daar de "volledige" 3 volledige dagen te spenderen. (8 mei rijden naar South Lake Tahoe)
Ons plan is om op 5 mei naar de Mariposa Grove te gaan en de omgeving daar wat te verkennen.

Nu zit ik een beetje vast met de planning van onze 2 volledige dagen Yosemite én in het bijzonder de gesloten Tioga Pass. (6 en 7 mei)
Heeft iemand tips over wat we zéker moeten zien en hoe we dit het best aanpakken?
Wij zijn zeker te vinden voor mooie wandelingen, maar dit hoeft geen uren te duren. :)

Ik ben al wat blogs en forums afgegaan, maar ik kwam nooit echt tot concrete voorstellen die rekening hielden met een gesloten TP.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt de route aangepast? Dus yosemite toch in het begin? En je hebt er nu blijkbaar een extra dag. Misschien goed om de hele route nog eens te plaatsen?

Ik begrijp je vraag niet helemaal; je kunt alles doen in Yosemite, behalve de Tioga Road. Dus alle voorstellen over de vallei, Mariposa Grove, Hetch Hetchy, Glacier Point zijn mogelijk (hoewel GP misschien nog een risico is).
Je kunt eens in ons 2013- (toen reden we via de Sonora Pass) en 2015- verslag kijken voor wat mogelijkheden, en op mijn wandelsite voor wandelingen.
Kijk ook eens in ons 2006-verslag; toen reden wij van Lake Tahoe naar Yosemite.

Voor Yosemite is het handig om eens op http://www.nps.gov/yose onder maps naar de kaart van het park te kijken (klik linksboven bij park tiles op brochure map).

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Ik begrijp je vraag niet helemaal
Ik dacht dat er misschien bepaalde delen niet te bezoeken waren door afsluiting Tioga Road. :-)
Ik ga zeker je verslag eens lezen, dankjewel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste eerst de kaart van het park eens goed bekijken. Dan kun je alles ook beter plaatsen. De Tioga Road is de verbinding met de oostingang. En ja, je kunt langs die weg de nodige dingen zien en doen maar het is maar een deel van het park. Er blijft genoeg over. Wel grappig, in dit topic had iemand juist het idee dat er daar niet zoveel te beleven was.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-site voor de verschillende delen van het park

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Iemand enig idee hoe de weersverwachting eruit ziet voor Yosemite? :-)
Ik heb al verschillende bronnen geraadpleegd, maar krijg elke keer andere informatie ...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite is een groot park, met wisselend weer per gebied. Ik zou de NPS-site gebruiken (zie onder current conditions). Daar kun je ook aangeven voor welk deel van het park je de verwachting wilt zien.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer