Reis M23M: mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Als we ervan uit gaan dat de Sonora Pass niet open is, welke route na El Portal is dan het logische?

Heb jij ook een suggestie voor overnachting in Death Valley om dan de dag erna naar Las Vegas te gaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet precies wat jij verstaat onder het logische, maar zoals ik al zei:
Martin & Marianne schreef:Het snelste is onderlangs rijden, maar het mooiste is de route bovenlangs, via de ca88.
Het scheelt ongeveer 2 uur in reistijd. Onderlangs zou je het in 1 dag kunnen doen, bovenlangs zou ik een extra overnachting nemen.

In DV is Furnace Creek (the Oasis) prachtig om te overnachten. Je zit dan centraal voor de meeste bezienswaardigheden.
Wij zaten er in 2004, 2006, 2008 en 2011. In 2013 zaten we in Stovepipe Wells. Is goedkoper, maar toch ook wel minder mooi dan FC.

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Als is het goed begrijp, zou het dan deze route kunnen zijn als we onderlangs rijden?

SF - El Portal
El Portal - El Portal
El Portal - Bakersfield
Bakersfield - Furnace Creek


Bovenlangs zie ik niet meteen hoe we dit in 4 dagen zouden kunnen doen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Eerder schreef je dit:

zondag 5 mei: San Fransisco - Yosemite
maandag 6 mei: Yosemite - Yosemite
dinsdag 7 mei: Yosemite - Yosemite
woensdag 8 mei: Yosemite - Yosemite
donderdag 9 mei: Yosemite - Death Valley

En nu:
SF - El Portal
El Portal - El Portal
El Portal - Bakersfield
Bakersfield - Furnace Creek

Dus een dag minder??
Dan wordt de route bovenlangs lastiger maar het kan nog steeds toch? Heb je het al eens in googlemaps bekeken?

De meeste forumleden, waaronder ik, vinden het leuk om tijd te steken in het helpen met een route, maar het is wel prettig als je zelf ook wat moeite steekt in het uitzoeken en in het duidelijk formuleren van de vragen. :wink:

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

De meeste forumleden, waaronder ik, vinden het leuk om tijd te steken in het helpen met een route, maar het is wel prettig als je zelf ook wat moeite steekt in het uitzoeken en in het duidelijk formuleren van de vragen.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het is moeilijk voor een leek als ik om logische routes neer te schrijven. :sadcry:
Ik wil je wel graag bedanken voor de moeite en de hulp die je biedt.

Heb even gekeken naar de route en toch Lake Tahoe toegevoegd:

zondag 5 mei: SF - El Portal
maandag 6 mei: El Portal - El Portal
dinsdag 7 mei: El Portal - South Lake Tahoe
woensdag 8 mei: South Lake Tahoe - Mammoth Lakes
donderdag 9 mei: Mammoth Lakes - Furnace Creek

Moesten we Lake Tahoe niet doen, weet ik gewoon niet goed welke stop we kunnen toevoegen (die de moeite is) als we van El Portal naar Mammoth Lakes gaan via de CA88.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Even de route nog eens bekeken, zou het een idee zijn om de Highway 4 te nemen van El Portal naar Lee Vining?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

De 4 zal ook nog gesloten kunnen zijn.

Kijk hier eens naar: http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Dankjewel om deze website te delen :)
Laatst gewijzigd door M23M op 24 sep 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

M23M schreef:Moesten we Lake Tahoe niet doen, weet ik gewoon niet goed welke stop we kunnen toevoegen (die de moeite is) als we van El Portal naar Mammoth Lakes gaan via de CA88.
Jackson is volgens mij gezien de afbeeldingen een leuke plaats om te overnachten en ligt vrij strategisch. Onderweg kun je Columbia State Historic Park bezoeken. Ergens heb ik gelezen (volgens mij in een verslag van Marianne) dat dit een leuke tussenstop is. Schijnt een authentiek oud westernstadje te zijn.

Ik zou trouwens wel bovenlangs gaan. Je hebt er de dagen voor. Onderlangs is zo saai.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Na alles nog eens goed op een rijtje te hebben gezet, kom ik uit op volgende route:

Zondag 5 mei: SF - El Portal
Maandag 6 mei: El Portal - El Portal
Dinsdag 7 mei: El Portal - South Lake Tahoe
Woensdag 8 mei: South Lake Tahoe - Lee Vining
Donderdag 9 mei: Lee Vining - Furnace Creek

OF zonder Lake Tahoe:

Zondag 5 mei: SF - El Portal
Maandag 6 mei: El Portal - El Portal
Dinsdag 7 mei: El Portal - Jackson
Woensdag 8 mei: Jackson - Lee Vining
Donderdag 9 mei: Lee Vining - Furnace Vreek

Ik heb even snel gekeken voor de overnachtingen in El Portal, maar het lijkt alsof het meeste is uitverkocht. Is er een optie om dieper (bv Big Trees Lodge) in het park te overnachten zonder de Tioga Pass te moeten rijden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in principe in 1 dag van Yosemite naar Lee Vining rijden. Ook via de CA88. Er is een redelijk grote kans dat de Sonora Pass open is; dan is het helemaal geen probleem om in 1 dag naar Lee Vining te rijden.
Het blijft afwachten hoe het weer is en wat je kunt doen in Yosemite. De Mariposa Grove zal open zijn, net als de vallei en Hetch Hetchy. Als de Glacier Point Road ook open is, is voldoende tijd in Yosemite wel heel mooi. Je zou twee nachten yosemite kunnen doen en 1 nacht Sonora; dan heb je een iets goedkopere overnachting maar zit je nog redelijk dicht bij het park. En vanuit Sonora is Lee Vining goed te doen, zowel via de CA88 als de CA108. Die overnachting kun je ook altijd op het laatste moment boeken, ik neem aan dat er altijd wel iets virj is daar. Jackson kan ook - wij reden daar in 2006 langs vanuit de CA88 - maar als de Sonora Pass open is zit je daar niet goed.

El Portal heeft twee mogelijkheden; de Cedar Lodge en de Yosemite View Lodge. Heb je beide bekeken? Via de eigen website? Dichter bij het park lukt niet, dan moet je kijken naar iets in het park. Kijk daarvoor op http://www.travelyosemite.com. Mooi gelegen is de Lodge. Of kijk naar de Stoneman Room in Half Dome Village.
De Big Trees Lodge ligt wel goed voor de Mariposa Grove, maar niet voor de rest van het park en ook niet voor de rit naar Lee Vining als je bovenlangs rijdt.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

Ik ben bang dat alleen Yosemity View Lodge nog beschikbaar is en deze is behoorlijk aan de prijs. Cedar Lodge is niet meer vrij. Ik zie wel dat Bear Creek Cabins iets verder richting Mariposa nog wel beschikbaar is, 2 nachten voor 225 euro bij Booking.com. Bij hun site nog 1 kamer beschikbaar. Ligt een half uur van El Portal vandaan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Martin & Marianne schreef:Je kunt in principe in 1 dag van Yosemite naar Lee Vining rijden.
Dan kunnen we inderdaad 2 nachten in Yosemite en 1 nacht in Sonora overnachten:

SF - El Portal
El Portal - El Portal
El Portal - Sonora
Sonora - Lee Vining
Lee Vining - Furnace Creek

Nu even kijken welke accomodatie nog vrij is, want op het eerste zicht is er niet veel aanbod. :(
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

Er is nog genoeg vrij alleen hoe dichter bij de vallei hoe duurder de prijzen. Het is maar de vraag wat je wilt betalen. Ik heb ook nog even met je meegekeken naar iets noordelijker van de vallei aan de 120. Yosemity River Inn is dan eventueel een optie. Is nog redelijk geprijsd en ligt op ca. 50 km. vanaf de vallei en gunstig t.o.v. van de terugweg naar Sonora. Als de Sonora Pass open is kun je van hieruit ook rechtstreeks naar Lee Vining.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Er is nog genoeg vrij alleen hoe dichter bij de vallei hoe duurder de prijzen.
Bedankt om even mee te kijken.
Zou het te doen zijn om in Mariposa, Oakhurst of Groveland bijvoorbeeld te logeren?
Wij zoeken namelijk, wegens persoonlijke redenen, hotels die we kosteloos kunnen annuleren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

De accommodatie in het park is gratis te annuleren.

Voor de plaatsen die je noemt: kijk eens op googlemaps naar de afstand tot Yosemite Village. Daar liggen de meeste bezienswaardigheden en trailheads.

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Ik denk dat we toch voor de zekerheid maar een hotel gaan boeken in Oakhurst (Yosemite Southgate Hotel and Suites) of in Mariposa (Plaisance B&B) en elke dag gaan checken of er geen plek vrij komt in de Lodge of in Half Dome Village (Stoneman Room)
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Iemand ervaring met de Yavapai Lodge in de Grand Canyon? Lijkt op dit moment de beste en goedkoopste oplossing.
Bij het checken van de maswik lodge kwam ik volgend bericht tegen dat mij toch wat zorgen baarde:
"Please note, the South rooms at Maswik Lodge are scheduled to be torn down and rebuilt starting January 6, 2019 (date subject to change).Please be advised, due to road construction inside Grand Canyon NP, guests may experience delays, detours, or road closures during their visit. The project started on January 2, 2018, and is scheduled to be completed." by the end of July, 2019

Iemand die enig idee heeft of dit voor de Yavapai Lodge ook geldt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Als er werkzaamheden zijn zul je er ook kast van hebben als je in de Yavapai Lodge overnacht. Ik vind op de nps site niets over werkzaamheden in 2019. Daar wordt gesuggereerd dat ze dit jaar afgerond zijn.

Wij zaten in 2013 in de Yavapai Lodge. De kamers zijn mooi maar ik vond de ligging wat minder. Ik zou kijken of er iets vrij komt in de Bright Angel Lodge.

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Ik zou kijken of er iets vrij komt in de Bright Angel Lodge
Doe ik, dankjewel Marianne! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer