Reis Hanne2: advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad proberen zo laat mogelijk in Yosemite te zijn. Voor de Tioga Pass ben je wel te vroeg maar misschien is de Sonora Pass dan wel open. Je hebt dan ook meer kans dat de Glacier Point Road open is.
Lone Pine is al aardig ver vanuit Yosemite. Ik zou dat open laten en kijken hoe je gaat rijden.

Marianne
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Oke, we hebben weer zitten puzzelen en het wordt dan de omgedraaide route om zo laat mogelijk in Yosemite te zijn. Vliegen op Vegas en terug van SFO.

We willen toch graag de kust zien vanaf Big sur dus dat houden we erin. We laten dus nu een beetje open hoe we van Death Valley naar Yosemite rijden, maar rekenen daar wel 2 overnachtingen voor.

Denken jullie dat het mogelijk is om op dat moment dan nog de accommodaties te boeken tussen Vegas - Yosemite afhankelijk van de route? Of nu al verschillende opties boeken en dan op dat moment annuleren? Indien dat laatste, welke plaatsen zouden jullie dan aanraden om een accommodatie te boeken (ivm verschillende routes).

We hebben nog de mogelijkheid 1 extra dag toe te voegen, er werd Page geopperd, dus misschien dat we daar een nacht extra toevoegen.

Amsterdam - Las Vegas
Vegas (hotel al in de richting van de rijroute) - Flagstaf - Williams - Seligman - Kingman - Grandcanyon
Grandcanyon - desert view drive - Page
Page - monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab- capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - ?
? - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Carmel/monterey
Carmel/Monterey - SFO
SFO
SFO
SFO - Amsterdam
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou die extra nacht bij Moab zetten; genoeg te zien en doen: Arches NP kost je een dag, dan nog een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP.

Tussen Death Valley en Yosemite zou ik dan rekening houden met een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining.
Groetjes,
Daniel
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden onze route samengesteld met jullie tips in dit topic. Over 9 weken is het zo ver en vertrekken wij aan onze eerste reis naar Amerika. De route is als volgt (heel kort samengevat):

16 april Dag 1: AMS - Las Vegas (overnachting in Boulder City)
17 april Dag 2: Boulder City (Hooverdam bezoeken) - Grand Canyon (overnachting in Bright angel lodge)
18 april Dag 3: Grand canyon (helicoptervlucht) - page
19 april Dag 4: Page
20 april Dag 5: Page- Monument Valley (overnachting in the view + paardrijden)
21 april Dag 6: Monument Valley - Moab
22 april Dag 7: Moab
23 april Dag 8: Moab - capitol reef
24 april Dag 9: Capitol reef - bryce
25 april Dag 10: Bryce - zion
26 april Dag 11: Zion
27 april Dag 12: Zion - Las vegas
28 april Dag 13: Las Vegas
29 april Dag 14: Las Vegas
30 april Dag 15: Las Vegas - Death Valley
1 mei Dag 16: ?
2 mei Dag 17: ? - Yosemite
3 mei Dag 18: Yosemite
4 mei Dag 19: Yosemite - Monterey
5 mei Dag 20: Monterey - SFO
6 mei Dag 21: SFO
7 mei Dag 22: SFO
8 mei Dag 23: SFO - AMS

We moeten enkel nog de route tussen Death Valley en Yosemite plannen en we hopen dat jullie daarbij nog een keer willen adviseren:

De Tioga Pass zal niet open zijn, we kunnen via Bakersfield rijden, maar we hebben ruim de tijd om via de sonorra of de carson pass te rijden en door dit forum is me wel duidelijk geworden dat deze route vele malen mooier is. Het is me echter niet helemaal duidelijk of de weg welke google maps aangeeft naar de sonora pass/carson pass dan wel geheel open is in die tijd?

Even wat meer achtergrond informatie over onze plannen: we halen in Las Vegas om 09:00 uur onze huurauto op (deze hebben we ingeleverd bij aankomst in Vegas (dat scheelde 400 euro incl. parkeerkosten)): dan willen we graag doorrijden naar Red Rock Canyon National Conservation Area en daar de scenic drive doen (er dus gewoon door heen rijden), dan verder naar:
- Dantes view
- Zabriskie point
- Devil's golf course
- Badwater basin
- Artists palette
- Mesquite Flat Sand Dunes
Dan willen we of in Death Valley overnachten, bijvoorbeeld Furnace Creek (als daar nog iets vrij is), of al doorrijden naar Lone pine. Wat raden jullie aan?
Dan hebben we nog een overnachting op weg naar Yosemite, waar raden jullie aan te overnachten? Misschien bij South lake tahoe? We willen graag rond 12:00 uur aankomen in Yosemite en onderweg nog een aantal mooie dingen zien (zijn er dingen die we naar jullie mening op deze route echt niet moeten missen?) zoals bijvoorbeeld convict lake, Hot Creek Geological Site, june lake, mono lake.

Ik hoop dat jullie tips hebben!

Groetjes Hanne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

South Lake Tahoe ligt niet op de route. Kijk eens naar Lee Vining of Bridgeport.
Voor tips op de route kun je onze laatste drie verslagen eens bekijken.
De 88 is in principe wel open. Je moet ter plekke kijken of de Sonora Pass open is.
Ik weet niet wat je bedoelt met de weg die googlemaps aangeeft

Marianne
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Klopt dat South lake Tahoe niet op de route ligt, ik dacht misschien is dat een goede overnachtingsplek aangezien het dicht bij de carson pass ligt, heeft natuurlijk weinig zin als de Sonorra pass ook een optie is. Dus goede optie om dan in Bridgeport te overnachten. Ik zag dat de overnachtingen in het hotel van onze voorkeur in Death valley (The oasis) Inmiddels bijna 300 dollar per nacht kost, dus wordt waarschijnlijk dan toch lone pine.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook nog Stovepipe Wells proberen. Wij zaten daar in 2013 niet zo mooi als Furnace Creek maar een stuk goedkoper. Panamint Springs is ook nog een optie. Maar Lone Pine is prima. Kijk eens naar het Dow Villa Hotel. Zie ons 2015 verslag daarvoor.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer