Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Jamiesenden »

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik en mijn man en 2 Kids (10&13) gaan volgend jaar (eindelijk) het grote avontuur tegemoet. ik volg dit forum nu al een tijdje, wat een geweldige hulp, info en tips zeg. Heb er al veel aan gehad. :thumbup: :thumbup: We hebben de reis globaal voor ogen maar aangezien we 3 weken de tijd hebben en ik door de bomen het bos niet meer zie (zoals wel meer mensen lees ik 8) ) wou ik toch advies vragen betreft het stuk tussen LA en LV. Is dit een boeiend stuk? Anders denk ik aan een one way namelijk. (Welke kant op zal van vliegtickets afhangen hoewel eindigen in LA me relaxter lijkt). Dat scheelt dan toch de nodige km's rijden. En zo kunnen we toch de highlites zien en meer tijd ergens anders besteden. Misschien vergis me ik me compleet, ook dat hoor ik dan graag.

Ik zie graag jullie advies tegemoet.
Groetjes Jamie
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Familie Lau-Senden, One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

nee, LA-LV langs de interstate is geen boeiend stuk. Bovendien is het een drukke interstate zodat je er in tegenstelling met heelwat andere interstates met weinig verkeer niet echt ontspannen kan rijden. Als je het traditionele rondje met de 3 steden en de parken wil maken kan je ik LA beginnen en via SF en Yosemite naar LV en de parken rijden, of omgekeerd. Op alle vliegvelden is alles prima aangeduid, LV heeft wel het voordeel dat het kleiner is dan LAX , dat LV kleiner is dan LA en dat het vlakbij de Strip ligt. Na een lange heenvlucht ben je ,,vlug" in het hotel en je zit onmiddellijk in de enige echte Las Vegas sfeer. Een plezant begin.

Door welke bomen zie je het bos niet meer ? Wat willen jullie zien?

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Familie Lau-Senden, One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is een rondje, maar zonder het stuk LA-LV. Welke route had jij voor ogen, met LA-LV erin?
Een one way is niet gek; het scheelt een dag rijden.

Marianne
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Familie Lau-Senden, One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door flex123 »

La door death valley naar Las vegas is toch wel zeker interessant.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Familie Lau-Senden, One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik verwacht dat ze DV al doen tussen Las Vegas en Yosemite, maar zonder de rest van de route te kennen is het een beetje gokken. :wink:

Marianne
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Jamiesenden »

Oookeee het duurde toch iets langer dan gedacht om de route uit te schrijven en toen kwam ik er ook achter dat we misschien toch nog niet helemaal precies weten waar/wat we willen... Of misschien heb ik last van FOMO? :roll:

Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie tot nu toe. Dan had ik had het toch bij het juiste eind wat betreft het stuk LA-LV, dat daar niks te zien is. Dan krijgen we daar een dag ergens anders voor terug. Aan de andere kant beperk je jezelf qua flexibiliteit vliegtickets. Ik bedoel, bij een rondje heb je meer mogelijkheden (LA, LV, SF) en kun je misschien voordeliger uitkomen in prijs. Klopt het overigens dat je beter op een internationale airport kunt vliegen i.v.m. betere facilities etc?

Wij zijn niet echt hele erge natuurmensen, houden ook van het citylife, maar ik zou toch graag wat korte(re) wandelingetjes maken. Maar er moeten ook leuke/interessante dingen voor de kids bij zitten. (Ik las in een reisverslag over met banden over de rivier, raften (als dat niet te gevaarlijk is), paardrijden vr de dochter etc). Een leuke mix, dat zoeken we.

Onderstaande route is globaal met als uitgangspunt de voorbeeldroute en de route/tips van vrienden die deze reis gemaakt hebben. Uiteraard staan we open voor tips/leuke dingen. Ik weet ook niet of alle to-do's op de goede plek staan. Dat is waar ik door de bomen het bos niet meer zie... (bv. kies je voor bv St. George of Springdale)

Dag 1: Vlucht naar LV (auto ophalen, boodschappen doen?)
Dag 2: LV-Tusayan (Grand Canyon South Rim) (Hoover Dam, GC Village, Oranje bus route)
Dag 3: Tusayan-Page (Antilope tour, Glen Canyon dam, Lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 4: Page-Bryce (eventueel Horseshoe Bend ipv dag 3)
Dag 5: Bryce - St.George (Zion scenic route, wandelen Riverside walke/Weeping Rock Trail?)
Dag 6: St. George-LV (Dinosaur discovery site, Rosenbruch wildlife Museum, LV Motor Speedway)
Dag 7: LV Geen rijdag
Dag 8: LV-Death Valley (Zabriskie point, Badwater, Mesquite flat dunes, Stovepipe wells, Darwin falls)
Dag 9: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 10: Mammoth Lakes - Yosemite NP (El Portal)
Dag 11: Yosemite NP Geen rijdag
Dag 12: Yosemite NP - SF
Dag 13: SF (o.a. Alcatraz, Golden Gate Bridge etc etc) Geen rijdag
Dag 14: SF - Montery via Highway 1? (o.a. 17-mile drive, Santa Cruz, Boardwalk, Natural Bridges State Beach, Redwood state park)
Dag 15: Montery (Walvis spotten, Point Lobos State Reserve, Carmel) Geen rijdag
Dag 16: Montery - San Louis Obispo (Julia Pfeiffer Burns State Park)
Dag 17: San Louis Obispo - LA, (o.a. Malibu, Hollywood (sign wandeling?, Santa Monica pier, Walk of fame etc etc)
Dag 18: LA (Warner Bros Studios, dingen van dag 17) Geen rijdag
Dag 18: LA?
Dag 19: San Diego?
Dag 20: ?
Dag 21: ? - naar huis

Wat denken jullie van deze 1e globale opzet? Iets meer rust in het 1e gedeelte toevoegen of is dit goed te doen? San Diego toevoegen, lijkt me heel mooi? Extra dag SF? We willen namelijk echt voorkomen dat je een overkill krijgt aan indrukken (wat je toch al krijgt).
Disneyland twijfelen we nog over... Ik weet dat dit in Anaheim ligt en dat dat weer een stuk van down town afligt. Voor mijn gevoel is het meer van hetzelfde als Disneyland Parijs.

Zoveel om over na te denken... hihi....HELP :lol:

Groetjes Jamie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in een paar uur van LA naar LV rijden, dus het scheelt je maar 1 dag. Een rondje kan ook; als dat betekent dat je betere vluchten kunt vinden. En om je nog wat meer keuze te geven; je kunt in jouw route ook in Phoenix beginnen. Of een one way LA - Phoenix doen (als je in CA een auto huurt is de tweede bestuurder gratis).
Als die 21 dagen echt het maximum is zou ik toch een one way overwegen; die extra dag kun je goed gebruiken want je hebt nu een behoorlijk volle route. Ten opzichte van de voorbeeldroute win je wel een dag, maar je doet er 2 dagen SD bij.
Hoe leuk ook, ik zou zelf SD vergeten en wat meer rust nemen onderweg. dus wat vaker meer dagen op dezelfde locatie blijven. Onze kinderen hadden op een gegeven moment echt wel genoeg van het reizen. Een paar dagen rust en een middag bij het zwembad is ook wel erg lekker. Nu is rust wel een relatief begrip; op jouw niet-rijdagen zul je toch wel rijden en ook veel doen. Als je wat van de activiteiten wilt doen die je opsomt, dan is er in parken als Zion (tuben, paardrijden) en Yosemite (raften, paardrijden) echt meer tijd nodig.
Jamiesenden schreef: Klopt het overigens dat je beter op een internationale airport kunt vliegen i.v.m. betere facilities etc?
Je zult vrijwel altijd aankomen op een internationaal vliegveld; ik heb het nog nooit anders meegemaakt.Wat voor faciliteiten bedoel je?
Jamiesenden schreef:Ik weet ook niet of alle to-do's op de goede plek staan. Dat is waar ik door de bomen het bos niet meer zie... (bv. kies je voor bv St. George of Springdale)
Je hebt nu erg veel to do's: dat gaat niet passen in jullie reis. Of ze overal goed staan weet ik niet, ik heb bij Monterey geen ervaring met bijvoorbeeld Natural Bridges State Beach of Redwood state park. Google eens daarvoor en kijk naar de ligging en bereikbaarheid. En maak keuzes.
De keuze voor St George of Springdale is eigenlijk heel eenvoudig; wil je voldoende tijd voor Zion dan is Sprindale het beste. Wil je geen tijd besteden aan Zion en het alleen op doorreis bezoeken dan kun je doorrijden naar St george. Het is daar goedkoper overnachten. Ik zou zelf minimaal 2 nachten uittrekken voor Zion. Het is zeker met kinderen een leuk park. En dan in Springdale overnachten. Je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park.

Voor Yosemite ligt El Portal niet slecht, maar waarom kijk je niet naar iets in het park? Kijk bijvoorbeeld eens naar een tent bij Housekeeping Camp (zie http://www.travelyosemite.com - je kunt het nu al reserveren). Of kijk naar Half Dome Village. Je hebt op die manier meer tijd voor het park,en het is ook wat avontuurlijker. Ik zou ook een extra dag voor Yosemite overwegen; dan is er tijd voor wat leuke wandelingen, raften, fietsen, zwemmen, sequoia's bekijken etc.

Kijk voor delen van de route eens in ons 2002- en 2004-verslag. Toen waren onze kinderen ongeveer even oud als die van jullie,

Marianne
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2017, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Jamiesenden »

Dank je wel Marianne! Ik ga met alle info aan de slag. En nog eens kritisch kijken naar wat we echt willen. Ik heb gewoon 3 maanden vakantie nodig haha.
Iemand zei me dat LV geen internationale airport is. Met faciliteiten bedoel ik qua autoverhuur Etc.
Ik was al begonnen te lezen aan jullie verslagen. leuk!
Gr Jamie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door stegeman »

Wij hebben inmiddels geboekt en hebben ervoor gekozen op SF te vliegen ivm dat dit meerdere dagen autohuur scheelt. Rit LA-LV nemen we dan op de koop toe. Landen en direct in de Vegas gekte trok me wat minder. SF schijnt goed begin te zijn om te acclimatiseren. En we hebben de kustweg dan aan de goede zijde. (SF-LA-LV en de parken eromheen. Retourtje SF
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door PSVwally »

stuk LA-LV, dat daar niks te zien is.
Er is wel wat te zien, maar velen hebben of nemen de tijd niet, dat is wat anders. Je kan tussendoor best via/door de mohave desert rijden, op dit stuk Joshua Tree NP mee pakken, stukje van route66 meepakken, dinosauriers meepakken in cabazon, calico ghost town, door Angeles NF rijden. Er is overal wat te doen :wink:

Die paar dagen autohuur minder in SF hoeft niet eens persé (veel) te schelen qua kosten voor de huur, wel voor parkeren. Kustroute aan goede kant? Het maakt niet zo heel veel uit. 'S ochtends is het vaak mistig op highway one, dus vertrek ook weer niet al te vroeg. Overigens is SF ook gewoon een grote drukte op straat hoor, of lekker met zn allen in de cablecars gepropt :mrgreen:
Iemand zei me dat LV geen internationale airport is. Met faciliteiten bedoel ik qua autoverhuur Etc
Het vliegveld van Las Vegas heet McCarran International Airport....En het heeft echt alle faciliteiten...
bv. kies je voor bv St. George of Springdale)
Kwestie van keuze tussen budget, gemak etc. Er tussenin ligt ook nog La Verkin... Voordeel van Springdale is dat je vanuit je hotel de shuttlebus in stapt naar het park. Bij st George mort je tegenwoordig echt heel vroeg vertrekken om niet in de files of andere drukte het park in te komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:En we hebben de kustweg dan aan de goede zijde. (SF-LA-LV en de parken eromheen. Retourtje SF
De richting kun je met een rondje natuurlijk ook andersom doen en hoe je de kustroute rijdt heeft niets te maken met jje startpunt. Je kunt ook eerst naar Yosemite. Kijk eens hoe de weekeinden vallen, en de beschikbaarheid van de accommodaties. Dat is belangrijker dan de richting op de kustroute.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jamiesenden: One way LV - LA, zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat het bericht waar ik op reageerde niet van TS was.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer